Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Faruk

Faruk

17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 00:44

Bir tane gece görüntüsü




(+)


yanaksevgi
17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 02:57

Bu yeni tramvaylari Eminonu-Zeytinburnu hattina koydularsa, daha once bu hatta calisan tramvaylari ne yaptilar bilen var mi?

irfan x
17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 03:01

onlar zaten metro treni yapısındaydı, şimdi Havalimanı, Aksaray-Esenler hattında seyrediyorlar. Zaten o hafif metro hattı da gün geçtikce genişliyor, Esenler İkitelli- Olimpiyat satdı hattı olacak

Mehmet CK
17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 03:50

Otogardan Bagcilar' a kadar gidecek bu hat. Bagcilardan sonrasi, 4. levent-Taksim-Yenikapi uzerinden gelen metro hatti ile Olimpiyat koyune baglanacak. BU hattin ihale karari cikti, Kemal Bereket bu konuda haberler postalamisti. Yani otogardan gelen LRT den Bagcilar da inip, bu metro hattina binecek, bir karisiklik var durumda ama son metro ihalelerine bakilacak olursa durum bu.



Mag

17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 07:14

bombardier ha batti ha batacak her gun burada haberleri cikip duruyo ama maasallah biz Turkler sayesinde batacagi felan yok sozum ona Turkiye Ermeni Soykirimini kabul ettiginden dolayi Kanada'ya yaptirim uygulayacagini soylemisti, bunu soyledi ve Kanada sirketlerinin isleri daha bir acildi:)

kufucuk
17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 15:08

super bu araclar
zaten onlari bu sene istanbulda sultanahmete giderken kullandim yani belcikada o kadar sik tramvaylar yok bide su turkiyedeki trenleri avrupadakiler gibi yapsalar ellerine yuzlerine bulsatirmadan biliyorsunuz kazayi cok iyi olacak


syigit
17 yıl önce - Çrş 06 Ekm 2004, 16:23
Bombardier


Bombardier firmasi, bazi arkadaslarimizin da dedigi gibi cok basarili ve surekli buyuyen bir Kanada muhendislik firmasi.

Ilk yaptigi is, sanirim kar motorlari imis. Su an cogunlukla rayli ulasim araclari uretiyor. Ayrica "business jet" denen kucuk, is adami turu jet motorlu ucaklar da uretiyor. Web-sitesinde sanirim detayli olarak anlatiliyor firmanin faaliyet alanlari.

Bombardier, Avrupa'da cok sayida rayli ulasim firmasini satin aldi; mesela Isvec-Isvicre ortak firmasi olan ABB (Asea-Brown Boweri)'nin rayli ulasim birimi ve Almanya'daki Daimler-Adtranz firmasini. Almanya'da uretilen ICE hizli trenlerinin de ureticisi durumuna gecti boylelikle. Firma, ABD'ndeki "Acela" hizli trenlerini de uretiyor ve New York metrosu vagonlarinin cogunun ureticisi de yine bu Bombardier.


Gökçe

17 yıl önce - Cum 08 Ekm 2004, 10:56

Büyükşehir Belediyesinin sitesinde 29.Eylül'de çıkan bir haber buldum, İstanbul için çok sevindirici, inşallah bu ayrılan kaynaklar doğru ve süratli bir şekilde kullanılır. Disiplinli olunursa 4-5 sene içinde İstanbul'un birçok semti Raylı sistemlerle donatılmış olacak.

kaynak : ibb.gov.tr


29 Eylül 2004


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin '5 Yıllık Yatırım Planı ve 2005 Yılı Yatırım Programı'nı oybirliğiyle onayladı. 2009 yılları arasında 11 katrilyon 730 trilyon 968 milyar liralık yatırım yapacak. Yatırım için ayrılan kaynağın büyük kısmı ulaşıma gidecek. Ulaşıma 1 katrilyon 155 milyar lira ayrılırken bin 464 projenin hayata geçirilmesi amaçlanıyor.

Programa göre, Büyükşehir Belediyesi 2004 - 2009 yılları arasında 11 katrilyon 730 trilyon 968 milyar liralık yatırım yapacak. İstanbul'da ulaşım, altyapı, rekreasyon, spor gibi sektörlerde bin 464 proje hayata geçirilecek. Büyükşehir, 2005'te ise 4 katrilyon 296 trilyon 54 milyar liralık yatırım yapacak.

2005 Yılı Yatırım Programı harcama tutarları şöyle gerçekleşecek;
* Ulaşıma 1 katrilyon 987 trilyon 155 milyar lira
* Altyapı çalışmalarına 167 trilyon 300 milyar lira
* Hizmet çalışmaları için 1 katrilyon 140 trilyon 352 milyar lira
* Rekreasyon için 497 trilyon 982 milyar lira
* Spora 154 trilyon 880 milyar lira
* Diğer yatırımlara ise 348 trilyon 385 milyar lira

Ulaşım yatırımlarında aslan payı 'Raylı Sisteme...'

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 5 yıllık süre içinde kent genelindeki raylı sistem çalışmalarına 5 katrilyon 245 trilyon 250 milyar lira tutarında yatırım yapmayı planlıyor. Bu miktar, Büyükşehir tarafından 5 yılda yapılacak tüm yatırımların yaklaşık yüzde 45'ine denk geliyor.

Büyükşehir Belediyesi önümüzdeki 5 yıl içinde toplam 11 katrilyon 730 trilyon 968 milyar liralık yatırım yapmayı öngörüyor. Büyükşehir tarafından devam ettirilen metro, hafif metro ve tramvay çalışmaları için yapılacak yatırım miktarları da belirlendi.

Devam eden raylı sistemler

Buna göre, Kadıköy – Kartal – Harem Hafif Raylı Sistemi ve Üsküdar – Ümraniye – Dudullu Hafif Raylı Sistemi için 36 trilyon lira, Unkapanı – Taksim arasındaki metro çalışmaları için 170 trilyon lira, Unkapanı – Yenikapı arasındaki metro inşaatı için 135 trilyon lira harcanacak. 40 trilyon lira ayrılan Zeytinburnu – Güngören – Bağcılar tramvay inşaatının 2005'te tamamlanması öngörülüyor. 46 trilyon lira ayrılan Taksim – Kabataş Finiküler sisteminin ise 29 Ekim'deki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarına yetiştirilmesi planlanıyor. Yatırımlar için gereken 427 trilyon liralık kaynağın 328 trilyon liralık kısmı Büyükşehir'in özkaynaklarından karşılanacak.

3,5 katrilyon liralık yabancı kredi

2005 yılında İstanbul'un birçok noktasında 3 katrilyon 780 trilyon liralık dış kredili raylı sistem çalışması da başlayacak. Bu projelere yapılacak yatırımların maliyeti ise şöyle gerçekleşecek:

Bakırköy – Küçükçekmece – Avcılar – Beylikdüzü hafif raylı sistemi için 800 trilyon lira, Haliç çevresi tramvay inşaatı için 180 trilyon lira, Bağcılar – İkitelli – Olimpiyat Köyü metro inşaatı ve elektro mekanik işleri için 1 katrilyon lira, Kadıköy - Harem – Kartal hafif raylı sistemi için 800 trilyon lira, Üsküdar – Ümraniye – Dudullu Hafif Raylı Sistemi için 1 katrilyon lira.

2005 yatırımının yüzde 25'i raylı sisteme

Büyükşehir'in 2005 Yılı Yatırım Programı'nda ise raylı sistem çalışmaları için 1 katrilyon 38 trilyon 250 milyar lira ayrıldı. Buna göre Büyükşehir Belediyesi gelecek yıl hafif metro için 534 trilyon lira 500 milyar lira, metro için 423 trilyon 750 milyar lira, tramvay için 70 trilyon lira, diğer raylı sistem çalışmaları için de 10 trilyon lira tutarında yatırım yapmayı öngörüyor.

2005'te raylı sistem çalışmaları için yapılacak yatırımların maliyeti, Büyükşehir'in tüm yatırımları için ayırdığı 4 katrilyon 296 trilyon 54 milyar liralık kaynağın yüzde 25'ine yaklaşıyor.


yusuf38
17 yıl önce - Cum 08 Ekm 2004, 12:15

şu an için avrupa yakasında en acil yapılaması gereken hat bakırköy avcılar beylikdüzü hattı yerlesim yerleri batıya beylikdüzüne doğru kayıyor fakat ulasım e5 karayolundan yapılyor bu yol şu anda gece gündüz tıkalı vaziyette en son yağmurda 4 5 saat yolculuk yapanlar oldu onun için bu hattın acilen bitirilmesi lazım en azından avcılara kadar



sayfa 8
« önceki   123 ... 789 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM