Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Anadol
123 ... 899091   sonraki »
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
M.Ali Sade
8 yıl önce - Cmt 10 Hzr 2006, 23:20
TÜR » Anadol



Anadol STC (spor modeli) ile ilgili ayrı bir başlığımız bulunmaktadır :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11088



1970 li yılları takiben yukarıda gördüğümüz ticari Amerikan arabaları yerlerini yavaş yavaş da olsa özellikle İstanbul'da Anadol'lara bırakmaya başlamıştı.Bu Anadol'lar:
1. Yapı olarak biraz da İstanbul şoförlerinin alışık olduğu Chrysler serisi Dodge,DeSoto ve Plymouth'lar gibi şaseli oluşları,
2. Arka süspansiyonlarının makaslı oluşu,
3. Kaportalarında fiber-glass oluşları dolayısıyla çürüme görülmeyişi,
4. Darbelere kısmen mukavim ve kaporta onarımlarının ucuz ve çok kolay oluşları ,
5. Benzin tüketimlerinin Amerikan arabalarının neredeyse 1/3ü seviyesinde oluşu,
6.Yedek parçalarının bol ve ucuz oluşu,
7. Ve genel olarak fazla sorun çıkarmamaları nedeniyle tercih edildiler.İşte Anadol...



(+)


Şimdilerde pek çoğu kesilip kamyonet yapıldı.Yani her halukarda işe yaradılar.İşte Anadol'dan romantik görüntüler...

 

(+)


İç görünümü için ne diyeceksiniz? Yerli bir otomobil için çok iyi değil mi?



(+)


Bir de Station Wagon modeli vardı ama pek de tutulmadı.



(+)


Şimdi sıkı durun ,bu Anadol'cular o zamanlar biraz fazla ileri gitmişlerdi.İşte Coupe modeli...
(Bu resim ve aşağıdakinin nostaljik dolmuşlarla bir ilgisi yok,sadece Anadol konusunda fazla bilgisi olmayanlar için ilave ettim.)



(+)



Son olarak yukarıda da yazdığım gibi bu iki resmin dolmuşlarla ilgisi yok ama şu arabaya bakarmısınız?Adı bile ilginç:Anadol- BÖCEK    



(+)



enes

8 yıl önce - Cmt 10 Hzr 2006, 23:24

Buyrun Levent bey;
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11088


M.Ali Sade
8 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 00:19

Bu Anadol'lara en son olarak şu resmi de ilave ederek Anadol konusunu kapatalım.Cüz'i sayıda üretilen bu Volvo benzeri Anadol'da ticari olarak az da olsa kullanılmıştı...



M.Ali Sade
8 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 17:51

Yukarıda Dolmuş olan Anadol'lardan bahsederken şase ve motorlarının güçlü olduğunu yazmıştım.İşte Anadol'a ait gerçekten güçlü şase ve Ford patentli motor....




 


umit1
8 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 19:26

Anadolun orijinal dizayni Ingiliz Reliant sirketine aittir o yillarda bu sirket Anadola benzer dizaynlari olan bir sirketti.

Anadol herhalde Turkiye sartlarina en uygun otomobildi,ilk cikan Anadollardan birini benim cok yakin bir arkadasim almisti bana arabasi hakkinda soyledigi sey su idi "Traktor bir,Anadol iki" . .

Bocek ise yuzde yuz yerli dizayn idi,birilerinin otomobil dizayni egitimini tamamlayan mahdumuna yaptirildigi dedikodusu vardi o gunlerde,yagmurlu havalarda banyo kuveti olarak da kullanmakda mumkundu Bocegi.


Oktay Töre
8 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 23:53
İstanbul dolmuşları


Sayın Özışık ,Anadol muhabbetini kapamadan bir iki hatırladığımı da ben ilave edeyim:
Yanılmıyorsam 157 şase nolu Anadol bendeydi,tek kapılı !
Edirneye giderken eşim arka tarafa geçer ve yeni arabada sağ ön kapıyı kalın bir iple koltuğa bağlardım,çünkü en hafif bir çukurda bile sağ ön kapı açılırdı !
Bunlarda geri gitmek için vites kolu yukarı sağa çekilir" yanılmıyorsam sağa "ve araba geri vitese takılırdı.Biraz dikkat etmeden kolu yukarı çekince elinde kalır ! son ileri vitesin yerini biliyorsan ,oranın hizasına getirip üstten bir vurursun yerine oturur,yoksa uğraşır durursun.Onun için  her zaman, geri gitmeyeceğin pozisyonda arabayı park edersin.
Kışın şirketin şöförü her hafta Bankalarda Burla Biraderlerin arka sokağına, yanan silecek motorunu götürür tamir edilmiş bir başkasını alır gelir di ! Bu arada arabadaki yedek silecek motoru çalışmaya devem eder di !
Böcek' le , spor Anadol ikisi de birer teknoloji harikasıydı!.Yine yanlış hatırlamıyorsam bu arabaların test sürüşlerini Köseköy hava alanında yapmışlardı !Oraya özel kapalı bir TIR içinde büyük bir gizlilikle götürülüyorlardı.
Ama yine de bizim malımızdı, çürümez,keçiler yese de çok ucuza ve kolayca tamir edilir, durup dururken yanarlardı.Uzun yola çıkarken bagajda arabaya yarım motor yapacak kadar yedek parça konur ! Yoksaaa yandın. En kritik yedek parça gaz teliydi.Çok çabuk tirfillenir yani tel parçaları kopup etrafındaki boruya  saplanır,araba ambaleye kalkar,ister oto yolda ister trafikte motoru durduramadın mı ! motor yandııı.İşte bizim Anadol böyleydi ama 2 defa İstanbul - Paris gidiş geliş yaptı kahramanca, İsviçrede ve İtalyada otoyol polisi gerekli tüm yedekleri taşıdığım ve son derece hızlı bir şekilde arızayı giderdiğim için tebriklerini bildirdiler.Adamların hayret ettiği " bagaj kapağının altında ,karter ve kapak contaları ile 2 takım kayış yapışık" ve kendi bagajımız kadar da yedek parça ve el aletlerini neden taşıdığımız dı ! .Anadol bizim malımızdı ! sayesinde motor ve araba tamirini öğrendik.Saygılarımla


M.Ali Sade
8 yıl önce - Sal 13 Hzr 2006, 06:38

Oktay bey,
Yazdıklarınıza katılıyorum.

Anadol'un en büyük şanssızlığı, Amerikan arabaları gibi arıza tanımaz,sağlam ve dayanıklı arabalar piyasadayken piyasaya verilmesi.Mecburen herkes bu arabayı onlarla kıyasladı.Halbuki bu elmeyla armutu toplamaktı.Çünkü Anadol ve Amerikan arabaları farklı kulvar arabalarıydı.

Ne zaman ki Murat-124 ve Renault-12 piyasaya çıktı ,o zamandan sonra da Anadol'un kıymeti ortaya çıktı.  

Bahsettiğiniz arızaların pek çoğu o yıllarda özellikle Anadol için piyasaya verilen yedek parçanın çok kalitesiz oluşu ve bu araç üzerine uzmanlaşmış onarım ve bakım elemanının  olmayışından dolayısıyla uydurma onarım ve bakımdan kaynaklanmıştır.

Teknolojimizle, ürettiğimiz arabalarla öğündüğümüz şu yıllarda bile Anadol kadar bizden birşeyler bulunan bir otomobil üretemiyoruz.Tabii ki o da adı hariç pek çok şeyi ile yine dişarıdan gelmiş olsa da,yazdığınız gibi zırt-pırt bozulsa da yine de bize ait bir şeyleri de beraberinde taşıyordu.  


metin canbalaban

7 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 18:06

Anadol Logosu

Anadol Araçların Üretim Yılları
 


_serhat

7 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 18:58



 

Yukarıda ki fotoğrafları görünce markaları karıştırdığımı sanmayın.
     Arkadaşlar Anadollar ile Volkswagen lerin çok büyük bir ortak yanı olduğunu biliyormuydunuz?Yukarıda gördüğünüz VW lerin hepsinin şaseleri aynı bir tek kabukları değişik aynı özellik Anadol içinde geçerli. Binek modeli,kamyoneti,spor STC tipi ve böceği aynı şase üzerinine montaj sadece kabuk değişik.
Örneyn ;Elinizde her kabuktan bir tane olsa değiştirip mevsime göre seçim yapabilirsiniz
     Bence Anadol devam etmeliydi


cangül
7 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 19:22

Bizimde ilk arabamız 1972 model bir Anadoldu, hatta fiber glastan yapılma kırmızı  küçük bir Anadol modelim vardı. Arabayı sattığımız zaman çok üzülmüştük. Kimbilir şimdi nerededir?
Buda onun tek resmi.



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET