Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

18 yıl önce - Pts 01 Eyl 2003, 00:19
[İST-C2.03] - Taksim-Kabataş Tünel İnşaatı



Biraz fotoğraf koyalım: İnşaatı


(+)






izmirli
18 yıl önce - Pts 01 Eyl 2003, 00:25

wooow
is baya büyümüs, cok sevindim
tesekürler burc


Bora
18 yıl önce - Cmt 27 Eyl 2003, 14:14

bir projeye kac kere temel atilir anlamadimki

oldu olacak birde kabatas tarafindan atsinlar temeli , onuda aralik gibi yapmak gerekki , millet yeni bisi sansin



Bu amaçla projelendirilen Taksim - Kabataş Füniküler Hattı'nın temeli 27 Eylül Cumartesi günü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna tarafından atılacak. Saat 15.00'de Taksim Meydanı'nda gerçekleştirilecek olan programda Athena ve İzel de İstanbullular için konser verecek.


www.sercan.de
18 yıl önce - Sal 28 Ekm 2003, 22:10




İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından 22 Ocak 2002 tarihinde yapılan Taksim - Kabataş Füniküler Sistemi İnşaat ve Elektro-Mekanik İşler Projesi anahtar teslim ihalesi, 28 Mayıs 2002 tarihinde yapılan pazarlık neticesinde Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. - Doppelmayr Tramways Ltd. Konsorsiyumu tarafından kazanılmıştır..

07 Haziran 2002 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi Encümen Müdürlüğü Kararı ve 17 Haziran 2002 tarihinde İta Amiri Onayı alınmıştır. Proje ile ilgili Sözleşme imzası ve Noter onayı 12 Temmuz 2002 tarihinde gerçekleştirilmiş ve Sözleşme 05 Ağustos 2002 tarihinde Sayıştay tarafından onaylanmıştır. Büyükşehir Belediyesi öz kaynaklarından finanse edilecek olan projenin süresi 18 ay olup, işin tamamlanmasını takip eden 12 aylık süre boyunca bakım ve gözetim hizmeti verilecektir.
İhale kapsamında, Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. tarafından detaylı tasarım ve uygulama projeleri hizmetleri, Kabataş yeraltı - istasyonunun aç-kapa şeklinde inşaatı ve mimari bitirme işleri,
Taksim yeraltı istasyonunun kısmen delme tünel, kısmen aç-kapa şeklinde inşaatı ve mimari bitirme işleri, istasyonlar arası 520 metre uzunluğunda delme tünel inşaatı, hat işleri, elektrik ve mekanik işler, haberleşme sistemi, yürüyen merdivenler ve sakat asansörlerinin temini ve montajı ve jeoteknik ölçüm işleri gerçekleştirilecektir.

Dopplemayr Tramways Ltd. tarafından ise, iki adet füniküler aracı temini ve montajı, cer motorları, halat ve tekerlek hattı temini ve montajı işleri ve ilgili detaylık tasarım ve uygulama projeleri hizmetleri üstlenilecektir.

Proje kapsamında, Kabataş İstasyonu yanında iki katlı, toplam 6,640 m2 alana sahip ve 171 araç kapasiteli bir otopark inşa edilmesi planlanmıştır.


TEKNİK PARAMETRELER / TECHNICAL PARAMETERS

Güzergah Parametreleri / Alignment Parameters

Kabataş İstasyonu Ray Kotu / Rail Level at Kabataş Station : -11.10 m
Taksim İstasyonu Ray Kotu / Rail Level at Taksim Station : +63.85 m
Kot Farkı / Difference of Levels : 74.95 m
Maksimum Eğim / Maximum Slope : % 22.19
İstasyonlardaki Eğim / Slope at Stations : % 5.00
Toplam Uzunluk / Total Length : 640.45 m
Toplam Derin Tünel Uzunluğu / Total Length of Deep Tunnel : 545.57 m
Çift Hat Tünel Uzunluğu / Length of Double Track Tunnel : 200.00 m
Tek Hat Tünel Uzunluğu / Length of Single Track Tunnel : 294.57 m
Taksim İstasyon Tüneli Uzunluğu / Length of Taksim Station Tunnel : 51.00 m
Toplam Aç-Kapa Tünel Uzunluğu / Total Length of Cut-Cover Tunnel : 97.84 m
Trenin Katedeceği Yol Uzunluğu / Length of Line to be Traveled by the Train : 558.49 m
Peron Boyu / Length of Platform : 40 m
Kabataş İstasyonu Toplam Alanı / Total Area of Kabataş Station : 3,228 m2
Taksim İstasyonu Toplam Alanı / Total Area of Taksim Station : 2,332 m2

İşletme Parametreleri / Operational Parameters

Sistem Kapasitesi / System Capacity : 7500 yolcu / saat / yön

passengers / hour / direction
Maksimum Hız / Maximum Speed : 10 m / saniye m / seconds
Yolculuk Zamanı / Total Travel Time : 110 saniyeseconds
İstasyonlarda Durma Süresi / Stopping Time at Stations : 70 saniyeseconds
Araç Sıklığı / Headway : 180 saniyeseconds

Araç Parametreleri / Vehicle Parameters
Araç Boyu / Length of Vehicle : 34.52 m
Araç Genişliği / Width of Vehicle : 2.90 m
Araç Yüksekliği / Height of Vehicle : 3.50 m
Araç Yolcu Kapasitesi / Passenger Capacity of Vehicle : 375 yolcu (48 oturan, 327 ayakta)

passengers (48 seated, 327 standing)

Araç Ağırlığı (boş) / Weight of Vehicle (empty) : 40 ton
Araç Ağırlığı (AW2 - 7 yolcu/m2) / : 75.4 ton


Sarp
18 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2003, 03:58

hesaba gore 2004 ilkbaharinda bitmis olmasi lazim. Sorunlar giderildimi yoksa bitis tarihi ertelendimi??



Burç

18 yıl önce - Cmt 22 Ksm 2003, 11:42

Kasım itibari ile, Taksim'deki çalışma :



gökhan(D)
18 yıl önce - Cmt 22 Ksm 2003, 17:22

ya bu füniküler sistemin Taksim istasyonu Taksim Metro istasyonuyla entegremi deyil mi?

xgokhan
18 yıl önce - Cmt 22 Ksm 2003, 17:28

Sanirim entegre, en azindan proje planinda oyle gorunuyor. Yanyana iki metro istasyonu yapip alttan baglamamak aptalca olurdu zaten.

Orhan
18 yıl önce - Pts 01 Mar 2004, 01:30

Bu projede epey ilerleme var. Kabatasta da koca bir delik vardi. Eger cift tarafli kazmiyorlarsa tunel kazma islemi bitti demektir. Bu resim taksim meydanindaki istasyondan



Atila
18 yıl önce - Çrş 07 Nis 2004, 15:59

Kaynak: www.hurriyetim.com.tr

Taksim Kabataş tüneli 2005'te bitecek

Taksim tarafında 200 metrelik tünelin açıldığı Taksim-Kabataş Finüküler Sistem Projesi'nde, Kabataş tarafında zemin problemiyle karşılaşılması nedeniyle bir gecikme yaşanıyor. Bu nedenle Taksim Kabataş tüneli kazısı önümüzdeki yıl tamamlanabilecek.


Avrupa Çimento Birliği, Yol Kongreleri Daimi Uluslararası Birliği ve Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği'nin düzenlediği ''9. Uluslararası Beton Yollar Sempozyumu''nun son gününde katılımcılara, Taksim-Kabataş Finüküler Sistem Projesi tanıtıldı.

Çoğunluğunu yabancıların oluşturduğu katılımcılar, Kabataş'taki inşaat alanında incelemelerde bulundu. Şantiye binasında katılımcılara bilgi veren Proje Müdürü Namık Erdirik, projenin 640 metrelik bir güzergahı kapsadığını belirterek, ''Bu, halatlarla birbirini çeken ve yatay asansör diyebileceğimiz bir proje'' diye konuştu.

Taksim tarafında 200 metrelik tünelin açıldığını bildiren Erdirik, Kabataş tarafında ise karşılaştıkları zemin problemi nedeniyle tünele girmenin bir süre geciktiğini ifade ederek, şöyle devam etti: "51 metrelik istasyon tüneline Ekim ayında başlandı, yıl sonunda bitti. Burası İstanbul'un en büyük kesitli istasyon tünelidir. Bir hafta sonra Kabataş'dan gireceğiz. Ortalarda bir yerde buluşacağız. Bina ile tünel arasında bir zemin iyileştirme çalışması yapıldı. Önümüzdeki hafta Kabataş'dan tünel kazısına başlayacağız. Seneye bu vakitler biz çalışmamızı bitirmiş olacağız.''

"DEPREM ANINDA EN SAĞLIKLI YAPILAR TÜNELLERDİR"

Projenin 2003 fiyatının 42 trilyon lira olduğunu bildiren Erdirik, deprem anında İstanbul'da sığınılabilecek en sağlıklı yapıların tüneller olduğunu söyledi. Proje tanıtımının ardından katılımcılara Taksim tarafından kazılmış 200 metrelik tünel gezdirildi.

Taksim-Kabataş Finüküler Sistemi inşaatı, daha önce işletmeye açılmış olan İstanbul Metrosu Taksim-4. Levent hattının Taksim istasyonu ile önemli bir deniz aktarma merkezi olan Kabataş'daki deniz iskelesi ve tramvay ulaşımı arasında bağlantıyı sağlayacak.

MARMARAY PROJESİ TANITILDI

Bu arada, sempozyum katılımcılarına, Avrupa ile Anadolu yakasındaki demiryolu hatlarını İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli ile birbirine bağlayan Marmaray Projesi hakkında da Swissotel'de bilgi verildi.

Ulaştırma sektörünün en büyük projeleri arasında yeralan İstanbul demiryolu tüp geçişi ve Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hattı projesi (Marmaray) ile ilgili sunum Proje Müdürü Steen Lykke tarafından gerçekleştirildi.

Alınan bilgiye göre, Marmaray projesi iki ana bölümden oluşuyor. İlk bölüm, İstanbul Boğazı geçişi için batırma tüp tünel ve 4 yeraltı istasyonunu içine alan 13.5 kilometrelik hattın tasarı ve inşaatı, diğer bölüm ise sinyalizasyon, iletişim, işletme ve bakım tesisleri ve işletme araçları dahil olmak üzere banliyö sistemi projesinin iyileştirilmesini kapsıyor. Derin istasyonlar ve elektro mekanik sistemler dahil Boğaz geçişini içeren kısım Japon Uluslararası İşbirliği Bankası JBIC tarafından, banliyö sistemi projesi ise başka kaynaklar aracılığıyla finanse edilecek.

İstanbul Boğazı altındaki batırma tüp tünel iki ayrı tüp içerecek ve deniz yatağına minimum 2 metrelik bir kaya koruması ile tamamen gömülecek. Normal koşullar altında her tüpte tek yönlü trafik olacak ve iki tren arasındaki süre mesai saatlerinde 120 saniyeye kadar düşebilecek.

İyileştirilmiş banliyö sistemi projesi, Avrupa yakasındaki Halkalı'dan Asya yakasındaki Gebze'ye kadar bir bölümü kapsayacak. Uzunluğu yaklaşık 76 kilometre olacak ve projede 41 adet iyileştirilmiş veya yeni istasyon bulunacak. Boğaz demiryolu tüp tünel geçişi Yedikule'de yeraltına girecek, Yenikapı ve Sirkeci istasyonlarını, İstanbul Boğazı'nı ve Üsküdar istasyonunu geçerek, Söğütlüçeşme'de yeryüzüne çıkacak. Tünelin en derin noktası su yüzeyi seviyesinden yaklaşık 55 metre aşağıda olacak.



sayfa 1
123 ... 171819   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM