Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ahmet Kemal Senpolat
13 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 16:09
Canım Demiryollarım... Canım Denizyollarım...


CANIM DEMİRYOLLARIM ...CANIM DENİZYOLLARIM…

Söyler misiniz bana Antalya’dan İzmir’e neden gemiyle gidilmez ? Peki Adana’dan Istanbul’a neden lüks ve hızlı bir yataklı trenle ulaşılamaz ? ya Samsun’dan Erzurum’a neden vızır vızır tren işlemez ? Belki duyanınız olmuştur İstanbul ile Rize -Trabzon arasında  bir gecede yol alan konforlu trenler , gemiler vardır ? Tıpkı Konya ile Van arasında çalışanlar gibi…

Aslında Bursa – İstanbul arasına da bir saatte yol kateden rahat trenler koyulması bile hayal edilmiştir diyorum hani..Ya Çanakkale’den Marmaris’e ne zaman bağlanır dersiniz bir gemi seyahati ?  Komşu deniz aşırı ülkelere neden gidemeyiz şöyle püfür püfür rüzgarda bir gemiyle…açık hava hapishanesine mi mahkum etmişiz kendimizi acaba ?

Hiç kandırmayın kendinizi … Bunlar elin memleketinde olsa ne güzel anlatırız değil mi ballandıra ballandıra ? Halbuki bizim övünmemiz gereken daha başka önceliklerimiz vardır ..örneğin mis gibi Karadeniz doğasını katledip tren hatlarıyla Ziganaları Kaçkarları yarmak varken o canım koyları yerle bir edip bizim de otobanımız var , minibüs süslemeli yollarımız var dimek gibim..

Hatta şu yalana ne dersiniz bana daha da iyi geliyor…: İthal otobüslerimizle son derece konforlu bir yolculukla sizi 12 saatte Rize’den Istanbul’a indirmeyi vaat ediyor yol boyunca da sınırsız yiyecek ,içecek ve en son kaliteli filmleri izlemeyi de taahüt ediyoruz..yeterki bizimle yolculuk edin…son sistem otobüslerimizle…mübarek gören de sanacak cennete ilk servisi “non-stop “  yapmak için yarışa kalkmışlar…

Caaanım Karadeniz'in denizle irtibatının kesilmesinin üzerinden 10 yıl geçtikten sonra siz bu genç hukukçunun yanıldığını düşünenlerden misiniz yoksa ? Hatta genç yaşta dinazorlar arasına katılmış vah zavallı diyenelerden misiniz ? ….benden size söylemesi o yol değil 5-6 yıl , 30 yılda bile bitmeyecek..biterse zaten birilerinin karnı yeterince doymaycak..bilmem kaç kere keşif kararı ile ihale bedelleri yükseltilmeden , kaç yüz tane idare mahkemesince verilen iptal kararları çiğnenmeden ve hatta üzerinden en az 17 seçim geçemeden o yol bitmez canım kardeşim…

BİTTMEEZ…!!...

kademe kademe ben diyim 40 , siz diyin 50 yılda belki biter..o da belki…ha bu arada sahil gelir,  fırtına kopar dökülen yolu yutar kendi içine çeker o da canabı haktan (cc) geldi diyip kadercilik yapmakta bu işin bonusu olsun…

Hani zaman zaman da bakarız ki milliyetçilikte fasikül  , vatanseverlikte ve mangalda kül bırakmayan kimi böyüklerimiz,  doğdukları büyüdükleri topraklara ihanet edenleri , sermayenin aç dişlerine teslim edilmesine de seyirci kalıp suküt edenler de en az onlar kadar suçlu olmayacaklar mıdır ? Milliyetçilik sadece futbol maçlarından sonra ya da sevilmeyen bir komşu ülkeye karşı söylenen türküler ve şarkılarda mı olur ?

Urfa’nın Sayarlı ilçesinden kalkan İlkgöz ağrımız trenden kimin haberi vardır ? ya da Osmanlı döenminden kalma sömürge tipi demiyollarının öncelikle devletleştirilmesinde hedef nedir hatırlayanınız var mı ? peki ABDli karayolcu Hilts’in raporu üzerine Türkiye ulaşımda önceliğinin 1947 yılından itibaren karayollarına verdiğini kim bilir ? Boğaziçi köprüsü süslemeli ama bir o kadar arabesk ulaşım ağının sorumluları bunlara karşı çıkanları vatan hainlği ile suçlarken kimler o vatan hainlerinin yanındadır ? Dört yanımız denizlerle çevrilidir ama deniz ticaret filomuz , kendi kara sularımızda Türk bayraklı gemilerimiz neden sayıca az bırakılmıştır ?  

Hepsini bıraktım sevgili biricik Mustafa Kemalimiz yurt gezilerine neden trenle yapmıştır ? Acep , sıkı gomünislerden olduğu için mi ?


Ahmet Kemal Şenpolat-Hukukçu
Istanbu Barosu Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Üyesi



 


ahsen bilge
13 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 17:00

Gündemi biraz takip ederseniz, özellikle de bu siteyi, Türkiye'de demiryollarının şahlanışını görürsünüz bence. Arama bölümüne girip bir hızlı tren diye aratın ve keyfinize bakın...

Serkan Erdoğan

13 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 17:21

Öncelikle demiryolarına değinmek lazım...Benim en çok gerçekleşmesini istediğim şey Türkiye'de önce büyükşehirleri,daha sonrada diğer illerimizi hızlı tren projeleriyle birbirine bağlamak...Geç de olsa bunun için somut adımlar günümüzde atılmaya başlandı.bu sevindirici bir gelişme..

Deniz yollarına bakacak olursak pek de iç açıcı bir görüntüyle karşılaşamıyoruz.Üç tarafımız denizlerle çevrili,bir tane de iç denizimiz var;ama deniz yoluyla seyahat eden kişi sayısı yok denecek kadar az...Herkeste bir karayolu sevdası...Denizyoluyla rahatça gidilebilecek bir yere illaki karayoluyla gitme anlayışı devam ettiği sürece trafik kazalarımızdan bu kadar kayıp vermemiz devam edecektir..Saygılarımla....



zafer yenidünya

13 yıl önce - Pts 10 Tem 2006, 19:08

TCDD YENİLENMELİDİR!
    TCDD'nin sahip olduğu 8671 km.ana hat ülkemizin coğrafyasının büyüklüğü ve konumu karşısında yetersiz kalmakla birlikte,19 yy başlarındaki teknoloji ve ihtiyaçlara göre yapılmış mevcut hatlar günümüzün ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak, çeken ve çekilen araçların büyük bir kısmı ekonomik ömrünü doldurmuş durumdadır.
    Ülkemizin ve demiryollarının yaşadığı sıkıntılar uygulanan ulaşım politikalarının sonucudur.En güzel örnek geçmişte siyasi bir liderimiz (demiryolu kominist işidir) diyerek en büyük baltayı vurmuştur.
                                                                   saygılarımla
ZAFER


ahsen bilge
13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 00:55

Alıntı:
 Ülkemizin ve demiryollarının yaşadığı sıkıntılar uygulanan ulaşım politikalarının sonucudur.En güzel örnek geçmişte siyasi bir liderimiz (demiryolu kominist işidir) diyerek en büyük baltayı vurmuştur.


Şu an Türkiye'de rehabilite edilen yeni döşenen kaç km ray var biliyor musunuz? Biz burada konuşurken insanlar 1 metre ray daha döşediler gece gündüz demeden. Demiryolları son 3 yıldr eskisi gibi değil çok değişti ve gelişim çok yakında göreceğiz bizzat.



Mehmet Kasım
13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 11:25
DEMİRYOLLARI


Demiryollarında Türkiye'de son yıllarda bir atılım var hemde egemen sistemin kabul etmediği , etmek istemediği kişler tarafından.Sadece karayolu değil demiryollarına da modern bir yapı kurmak isteyen birileri var .Neler mi planlanıyor ve yapılıyor :

1*Ankara-İstanbul Hızlı Tren İnşaatı

2*Ankara-İzmir Hızlı Treni

3*Bursa-Eskişehir-Ankara Treni

4*Antalya Treni ( Doğu-Batı Ekseninde )

5*Ankara-Konya Hızlı Treni

6*Samsun-İskenderun Treni

7*MARMARAY PROJESİ

8*Gebze-Halkalı Metrosu

9*Kapıkule ( Edirne)-İstanbul Hızlı Treni

10*Karadeniz Treni ( Trabzon'dan güneye )

11*Ankara-Amasya-Sivas-Erzurum Hızlı Treni


BUNLAR İLK ETAPTA YAPILACAKLAR.Etüd çalışmları devam eden ve projeleri hazırlanan hatlarda var.

 

(+)


kemalcanhakkı

13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 13:29

türkiyedeki deniz ulaşımı için:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=285108#285108



ahsen bilge
13 yıl önce - Sal 11 Tem 2006, 15:16

Mehmet Ankara- Konya hızlı tren hattı inşaatı da başladı, o gün temelini attılar.

Mehmet Kasım
13 yıl önce - Çrş 12 Tem 2006, 11:07
Konya


Evet yapılanları dikkatle takip etmye çalışıyorum.Denizyollarında da güzel şeyler oluyor.En azından İSTANBUL'DA.

Ulaşımdaki  Karayolu egemenliği sona erecektir bu projelerle.Dniz ve demiryolu oranı artacaktır.


vestaerhan
13 yıl önce - Çrş 12 Tem 2006, 11:30

Alıntı:
Evet yapılanları dikkatle takip etmye çalışıyorum.Denizyollarında da güzel şeyler oluyor.En azından İSTANBUL'DA.

Ulaşımdaki  Karayolu egemenliği sona erecektir bu projelerle.Dniz ve demiryolu oranı artacaktır.


Güzel projeler olmakla birlikte ben çalışmaların bir çok konuda olduğu gibi bu konuda da çok yavaş ilerlediğini düşünüyorum. Deniz yollarında projelerin hayata geçirilmesi daha kolay olmalı. Örneğin Silivri'ye 2005'te IDO seferleri konulacaktı.... Boy boy haberler 2005 haziranda seferler başlıyor!!!! fiyasko!!! 2006'da aynı haberler... 2006 haziranda IDO silivri seferleri başlıyor! Ro-Ro'ları yeni üssü Silivri olacak!!! Tahmin edin, gene fiyasko... Söz verilecekse yapılabilecek sözlerin, yapabilecek süreler göz önünde bulundurarak verilmesi gerekir. Aksi takdirde insanların ne kadar güzel olursa olsun hiçbir projeye güveni kalmıyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM