Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Kemal Çevik
16 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 13:22
Demiryolu gibi


Alıntı:
Fotoğraflarda ilgimi çeken iki nokta var, otobüslerin her iki tarafında kapılar mevcut,


Başka bir neden de bazı duraklar, genelde aktarma ve şehiriçi, ortada, bazı duraklar da kenarda.

Ayrıca C83.30 1998'de tasarlanıp en son 2001'de üretilmiş....

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 13:26

Aslında, bu tarz sistemlerde yer koşullarının uygun olması durumunda, her iki tarafta da kapıların bulunması en mantıklı olanı. Binişler sağdan, inişler ise hemen simetrik olarak karşılarına denk gelen diğer cephedeki kapılardan yapılacak olursa, bekleme süresi yarıyarıya düşer (LRT'nin Otogar istasyonundaki uygulaması gibi). Böylece sağ cephedeki bütün kapılar biniş, sol cephedekilerse iniş için kullanılır. Ortada kalan bant, her iki yönden gelen metrobüslerin iniş platformu olarak ortak kullanılmış olur. Bu orta bölüme turnikeler giriş izni vermez, sadece çıkış yönüne doğru dönerler.

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

16 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 23:12

Bence bu geçici çözümler İstanbulun derdine kesinlikle çare olamaz zaten trafikten adım adım ilerleyen yollarda birde bu dev gibi araçların sokulması akıl karı bi iş gibi gözükmemekte.

Bu araçlar kesinlikle trafikten izole bir halde yol alamayacaklar bu kesin bişey. Çözüm bariz bir şekilde ortada TRAFİKTEN İZOLE BİR ŞEKİLDE GİDEN RAYLI SİSTEM.

Ama şöyle bir geçici çözüm olur bizim körüklü MAN'lar biraz daha zorlanır ve de bu güzergahlara METRO hatları konulana kadar çalışmaya devam eder.

Bence bu IKARUS'lara ya da başka model bir metrobüs'e kesinlikle yatırım yapılmamalı. Zaten kısıtlı olan kaynaklar harcanmamalı.

RAYLI SİSTEM NE YAYALAR NE DE ARAÇLAR TARAFINDAN KESİLMEDEN YOLUNA DEVAM ETMELİ...


fatih kocaoglu
16 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 19:49

Alıntı:
Benim de farkettiğim, gidiş ve dönüş istikametlerinde 2'şer şerit ayrılması olmuş...   Cadde oldukça geniş ve trafik sıkışmayacak kadar homojen yayılmış anlaşılan... Bizde E-5'e inşa edilen yol toplamda 2 şerit olmasına rağmen, yine de yolda gözle görülen bir daralmaya sebep olacak.

Akın KURTOĞLU



Akın ağabey,uygulama buradaki fotoğraflarda daha net anlaşılıyor...



(+)





(+)




(+)




 

(+)



 

(+)



 

(+)




 


 

(+)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 20:57

Araçlar güzel, lâkin İstanbul için işlevsizler... Tek körüklü otobüs E-5'in yükünü kaldıramaz. Bizi; çift körüklü ve o meşhur 27 metrelikler paklar!...   Madem ki, o kadar masraf yapılıp özel yol yapılıyor. Kesin çözüm için, ancak çok mafsallı araçlar çalıştırılmalı... Yoksa, MAN-SG220'ler var elimizde. Her 3-4 dakikada bir bunlar da arkaarkaya kaldırılabilir. Ama, o zaman da klâsik tercihli yoldan pek bir farkı kalmaz burasının...

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
16 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 22:28
TransMilenio


Eğer birkaç kelime ispanyolcam ile doğru anlayabildiysem bu sistem iki büyük istasyon arasından hepsinin geçtiği  hatlardan oluşuyor. Resimde gördüğümüz iki şeritli kısım en yoğun olan, hatların birbirlerini geçebildiği yer, geri kalan kısımlar da yol tek şerit, kah ana yolun kenarında, kah ters yönde, kah bir ring çizerek gidiyor. Hatların çoğu bir halka ile bitiyor, böylece geri dönüş sorunu, çözüldüğü gibi  iki burunlu araca da gerek kalmamış.

Portallerinden bir örnek

http://www.transmilenio.gov.co/transmilenio/mapas ...alle80.jpg

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


MehmetK
16 yıl önce - Çrş 05 Tem 2006, 12:45

Bu projeye ilk duyduğumdan beri hiç olumlu bakmıyorum
İspanyol yapmışsada yapmış bence pekte iyi yapmamış
Raylı sistem yapacak kadar zaman,ona yakın masraf edip sonrada halkı bildiğimiz (İstanbul'da düşünülen sistemde bu otobüsler sık sık trafiğe girip çıkacaklar hele hele Mecidiyeköy'e gelmeden bir köprü trafiği olacak ki çaresiz herkes kuzu kuzu bekleyecek otobüsün içinde ) trafikte sıkışıp kalacak büyük otobüslere doldurmak bence yanlış

Neyse güncel duruma dönersek, bu proje başladı!
ve yapılıyor...
İkarus alınması daha iyi olur , böylelikle bu otobüs yolları ortadan kaldırıldığı zaman
( umarım bu çok uzun sürmez ) -"zamanında otobüslerine fazla para harcamamıştık" diyebiliriz...ki İkarus ucuzsa tabi...


fatih kocaoglu
16 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 20:45

İkarus Bustip sitesinden birkaç  fotoğraf ve çizim detayları

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)


kaptan_wowturkey
15 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 18:54

bence bu otobüsün 2 3 kapıları man tamir otobüslerine benziyor

hakki
15 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 22:10

macaristanda yasayan biri olarak bu otobuslerin bu ulkede kullanildigini gormedim..belkide metrobus sisteminin burda olamamasindan kaynaklaniyor olabilir ..ama ben yillarca istanbulda daha sonrada uzun bir suredirde burda yasamakta oldugumdan,artik ikarus duyunca sinirlerim bozuluyor...ben alinmasin derim cunku benim bu yapilan otobuslere hic itimadim kalmadi..islevsel ozelliklerini biraktim biraz duygusal yaklasiyorum artik:)



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM