Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Metin Eksen
9 yıl önce - Prş 29 Ekm 2009, 14:57

Zamanında bu işin içinde bulunmuş biri olarak Mustafa Noyan'a sonuna kadar katılıyorum.Eskisi kadar çok satış olmamasına rağmen bu gemi yolcuları Antalya'da bir hafta otelden çıkmadan konaklayn turiste göre daha çok para bırakıyor burası bir gerçek.Artık eskisi gibi araçların yarımadaya rahat rahat girememesi olumlu bir durum.Tek problem araçların yarattığı trafik ki gününe göre 150-200 araca ulaşabilen bu trafik -ki anadolu turu yapan grupların istanbul ziyaretlerini dahil etmiyorum- yollarda kilitlenmelere sebep oluyor.Bu trafik sorununu çözmek tek bir hususa dayalı olsa keşke ama malesef değil.Zaten bu trafik probleminden önce limanlarımızın yetersizliği ve çağdışılığı var ki bu başlı başına sorun.Salı Pazarı yine bi derece idare ediyor ama ben 2 sezon Karaköy Limanı'nda çalıştım ve yeri geldi 500 kişilik gemimin yanında 800 kişilik bir başka gemi denk geliyordu ve bu insanların tüm giriş çıkışlarına 3 polis memuru bakıyordu.Bir de kat otoparkı çevresindeki park etmiş araçların yoğunluğunu da dikkate alacak olursak şöför,rehber,yolcu ve acentacı için tam bir çileye dönüşüyordu.Bakalım bir gün bu İstanbul'un sorunlarının oluşturduğu zincirleme olaylar ya kökünden halledilecek ya da bu şehri mahvedecek.

turgutakbaş
9 yıl önce - Prş 29 Ekm 2009, 15:12

esas problem oradaki limanın başka bir yere taşınması ve metro gibi çağdaş bir ulaşım aracına bağlanmasıdır ...

turistler şehirlerde toplu taşıma uygunsa kullanırlar çekinmezler ... bizde almanyadan devamlı grup getiriyoruz ... ve getirdiklerimiz paralı zengin gruplar ... öyle otele tıkılan müşteri değil proflar falan ... adamların eline veriyoruz akbili tramvayla gezdiriyoruz valla

keşke yenikapıya metro ulaşmış olsaydıda orada bir kruvaziyer limanı teşkil edilseydi ...


Fatih
9 yıl önce - Prş 29 Ekm 2009, 15:28

Eminönü ve tarihi yarımada hala bir küçük kasabaymış gibi yönetiliyor. Ticarette olsun, alış verişte, turizmde, hepsi bir arada olsun. Ama olmuyor. Eminönü hakkaten midesi sağlam turistler için, yoksa kokudan, pislikten, kalabalıktan geçilmiyor. Ülkem adına çok utanç verici. Sonra İstanbul dünya şehri vs vs. Sırf laf, böbürlenme.. Alakası bile yok, yanından dahi geçmiyor. Almanyanın orta karar kasabalarında daha büyük garlar, daha iyi korunmuş tarihi yerler, daha çok meydan, yol var. İstanbul şaka gibi kalıyor bu açılardan.



turgutakbaş
9 yıl önce - Prş 29 Ekm 2009, 16:51

Alıntı:
Eminönü ve tarihi yarımada hala bir küçük kasabaymış gibi yönetiliyor. Ticarette olsun, alış verişte, turizmde, hepsi bir arada olsun. Ama olmuyor. Eminönü hakkaten midesi sağlam turistler için, yoksa kokudan, pislikten, kalabalıktan geçilmiyor. Ülkem adına çok utanç verici. Sonra İstanbul dünya şehri vs vs. Sırf laf, böbürlenme.. Alakası bile yok, yanından dahi geçmiyor. Almanyanın orta karar kasabalarında daha büyük garlar, daha iyi korunmuş tarihi yerler, daha çok meydan, yol var. İstanbul şaka gibi kalıyor bu açılardan.


ya aslında bu pis ve karmaşık durum onların oryantalist eğilimlerine uyuyor ... bir nevi hoşlarına gidiyor ... bize saçma gelecek ama maalesef öyle ... adamlar modernite değil dağınık karmaşık yerleri gezmeyi seviyorlar ...


oytunxxx

9 yıl önce - Sal 23 Şub 2010, 15:39

Meydanin yayalastirilmasi ile ilgili güzel bir haber var:

Alıntı:
Ayasofya Müzesi, Sultan Ahmet Camisi, Yere Batan Sarnıcı gibi İstanbul'un en önemli tarihi eserleri ile adeta bir açık hava müzesi niteliği taşıyan Sultanahmet Meydanı yeniden düzenlenecek.


ntvmsnbc
Güncelleme: 11:12 TSİ 23 Şubat. 2010 Salı

İSTANBUL - Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, meydan düzenlemesiyle ilgili projenin hazırlanarak Anıtlar Yüksek Kurulundan geçtiğini bildirdi.

Projenin İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansının desteğiyle gerçekleştirileceğini belirten Demir, çalışmalar için yaklaşık 17 milyon TL tutarında bir bütçe ayrıldığını kaydetti.

''Bu, oldukça geniş kapsamlı bir proje. Sultanahmet'in her tarafı değişecek, ancak yapıda radikal bir değişiklik söz konusu değil. Çalışmalar kapsamında yer kaplamaları değişecek.

Sultanahmet bizim göz bebeğimiz. Ancak burada 50 metre yürüdüğünüzde 10 farklı taş görürsünüz. Burada doğal taş da var, beton elemanları da... Bu kötü bir görüntü oluşturuyor. Bu nedenle biz burayı Sultanahmet'in tarihi ve turistik dokusuna uygun olarak ele alacağız. 5-6 ay sürmesi beklenen düzenleme çalışmaları bittikten sonra da burayı yayalaştıracağız. Yani artık bu bölgeye hiç bir araç girmeyecek.''

Demir, turist taşımacılığında alternatif çözüm geliştirmek için Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy ile görüştüklerini söyledi:

''Kruvaziyer gemilerle İstanbul'a gelen turist sayısı 2 ile 7 bin arasında değişiyor. Bunların 4-5 saat içerisinde Sultanahmet'i ve çevresini dolaşıp geri dönmeleri gerekiyor. Bu turistlerin taşınması için otobüsler Çatladıkapı'dan girip Marmara sahilinden Sultanahmet'e gelecekler. Yolcularını indirdikten sonra Cankurtaran civarındaki büyük alana park edecekler. Sürekli ring seferler yapılacak.

Bunun dışında bizim de TÜRSAB'dan bir talebimiz var. Sultanahmet'ten Kapalıçarşı'ya ve Cankurtaran'dan Sultanahmet'e sürekli gidip gelen golf arabası gibi küçük araçları önerdik. Ancak bu uygulamayı bu seneye yetiştiremeyebiliriz.''


Kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/id/25061143/

Ölmeden su meydanin arac trafigine kapatilip yayalara teslim edildigini bir görebilsem..



Ahmet Kemal Senpolat
9 yıl önce - Sal 23 Şub 2010, 20:43

öyle bir şey hiçbir zaman olmayacak..



Mustafa Can Karakus
9 yıl önce - Sal 23 Şub 2010, 22:10

Bu haberden yola çıkarak SultanAhmet civarındaki yerlerdeki bütün taşların sökülüp yeniden tek bir model olarak döşenileceği anlamı çıkıyor. Kaldırım sektörüne yeni bir rant doğuyor. Umarım İstiklal Caddesi faciasını burada yaşamayız.



Semih Yaşar

9 yıl önce - Sal 23 Şub 2010, 23:14
sultanahmet


Bu işin en güzel çözümlerinden birisi ring seferi yapacak elektrikli minibüsler kullanmaktır. Bu sistem
Avrupa'nın birçok şehrinde çalışıyor, bizim de Amerika'yı yeniden keşfetmemize gerek yok.
Aşağıdaki fotoğrafı Roma'da çekmiştim.






Semih Yaşar

9 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 18:53
Prag


Aşağıdaki fotoğraflar da Prag'dan. 2 tane Bredamenarini Zeus akülü minibüs ile 15 dakika sıklıkla
seferler yapılıyor. Sultanahmet gibi tarihi turistik bir bölgede eksoz emisyonu olmayan araçlar kullanmak gerekir diye düşünüyorum. Esasında kısa bir ring troleybüs hattı da olabilir ama İ.B.B troleybüse sıcak bakmadığı için heveslenmeye gerek yok.







Ahmet Kemal Senpolat
8 yıl önce - Çrş 22 Arl 2010, 17:05
CNN TURK


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararıyla Sultanahmet, Sirkeci ve Beyazıt'ı da içine alan alanda 90 cadde ve sokak 1 Ocak 2011 tarihi itibariyle trafiğe kapatılarak yayalaştırılacak.

UKOME "Sirkeci Hocapaşa, Hobyar Mahallesi ve Çevresi Yayalaştırma ve Trafik Sirkülasyon Projesi", Beyazıt-Sultanahmet-Sirkeci tramvay güzergahı ile Ragıp Gümüşpala Caddesi, Cemil Birsel Caddesi arasındaki bölgeyi kapsayan yeni bir yayalaştırma trafik sirkülasyon projesi çalışmasının yapılmasını kararlaştırdı.

Bu karar uyarınca, "Fatih ilçesi Ragıp Gümüşpala Caddesi, Prof. Dr. Cemil Bilsel Caddesi, Nuruosmaniye ve Ankara Caddesi arası Yayalaştırma ve Trafik Sirkülasyon Projesi" hazırlanarak, toplam 90 cadde ve sokağın trafiğe kapatılması öngörüldü.

Kararda sadece resmi araçlar, vilayet, konsolosluk, zabıta ve polis araçları, PTT ve bankalara ait araçlar, itfaiye ve cankurtaran araçlarının 24 saat giriş-çıkış yapabilmesine imkan tanınırken, yayalara bırakılmış alanlarda park yapılması da yasaklandı.

Trafiğe kapatılacak cadde ve sokaklar

Karar uyarınca, 1 Ocak 2011 tarihinde uygulamaya girecek yayalaştırma projesi kapsamında trafiğe kapatılacak 90 cadde ve sokak şunlar:

"Ağa, Alacahamam, Arifpaşa, Aynacılar, Balkapanı, Bestekar Basri, Bezciler, Büyükbaş, Büyükpostane, Cağaloğlu Hamam, Celal Ferdi Gökçay, Cemal Nadir (bir kısmı), Cömert Türk, Çakmakçılar Yokuşu, Çarkçılar, Çarşıkapı Nuru, Ceridehane, Çökelik, Çuhacıhanı, Çeşnici, Deveoğlu Yokuşu, Direkli Hanı, Fındıkçılar, Fincancılar, Gümüş Haneli, Hanımeli, Hacı Küçük, Hakkı Tarık Us, Yavaşça Şahin, İmameci, Kadıoğlu, Kalçın, Kaputçular, Katırcıoğlu, Kefeli Han Sokak, Kılıççılar, Kızılhan, Köprücü, Kutlucu, Küçük Yıldızhan, Limoncu, Lütfullah, Macuncu, Mimar Vedat, Mahmutpaşa Hamamı, Mangalcı, Han Arkası Çıkmazı, Molla Fenari, Mühürdar Emin Paşa, Nargileci, Narlı Bahçe, Necip Efendi, Örücüler Kapısı, Paçacı, Paşa Camii, Rastıkçı, Sabuncu Hanı, Saka Mehmet, Sandalyeciler, Selvili Mescit, Sultan Mektebi, Şeker Ahmet Paşa, Şeyh Davut Hanı, Tahmis, Tarakçılar Hanı, Tasvir, Taşsavaklar, Tesbihci, Teskereci, Tığcılar, Tomruk, Adem Yavuz, Yeşil Dibekli ve Nasuhiye Sokakları, Mercan Camii Çıkmazı, Mengene Çıkmazı, Muhmutpaşa Yokuşu, Sultan Mek. Çıkmazı ile Arpacılar, Asmaaltı, Çadırcılar, Hasırcılar, Kutucular, Marpuccular, Tarakçılar, Tahtakale, Uzunçarşı, Yorgancılar, Yalıköşkü ve Hamidiye Caddeleri."


22/12/2010



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM