Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Ahmet Kemal Senpolat
10 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 15:39

bir de anlamadığım bir şey var bu sultanahmetten geçen tramvayda..

tramvayın numarası..

şu anda kaç odluğunu hatırlamıyorum ama bu numara neye göre ve nasıl veriliyor ?

ÇBAÖY 'nin neden numarası var ? ve numaralama sistemi neye göre kime göre hangi anlayışa göre veriliyor ?

öte yandan , bu tramvayın içinde özellikle eminönü çemberlitaş arasındaki yoğunluk inanılır gibi değil..

Toplu taşıma demekle acaba insanların içine sonuna kadar istif edileceği bir sistem mi anlaşılıyor ? ya kelimenin anlamını tam anlatmak lazım ya da doğudaki koyun sığır taşıyanlardan farklı bir anlayış olduğunu belirlemek gerekiyor. basit bir kaç hareketle düzenlenebilecek bu sistem hele turistlerin bile ulaşımı sağladığı bu hatta inanılmaz bir kalabalık ve eziyet haline dönüşüyor


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Çrş 07 Oca 2009, 16:26

Artık raylı sistemlerin tertipli numarası var.Dahada yaygınlaşacak.Mesela M1 AKSARAY-AHL;M2 Taksim-4.Levent ve T1 Kabataş-Merter(Zeytinburnu gibi)

Ahmet Kemal Senpolat
9 yıl önce - Sal 27 Ekm 2009, 18:55

karaköy limanına koca koca lüks turist gemileri yanaşır

buradaki yolcuları almak için de büyük yolcu otobüsleri dizilip buradaki yolcuları sultanahmete çıkarır

ve sultanahmet bölgesine de bir anda onlarca otobüs girer ve orayı da karıştırır..tarihi yapıtların arasında o otobüsleri tüm romantizmi yok eder . fotoların içine mutlaka bu komisyoncu acentaların arabaları girer

hele o gün üç dört gemi geldiyse sirkeciden cağaloğluna ve sultaanahmete kadar her yer kitlenir


bunun için karaköy limandan , karaköy istasyona ek bir ray hattı döşense , turistler adam gibi sultanahmete kadar mevuct hattı kullanarak çıksa daha şık olmaz mı ? bize böylesi yakışmaz mı ? onlarca otobüs de devre dışı kalır , onlar da eziyet çekmez biz de çekmeyiz..

altı üstü 200-300 metre ray döşenecek karaköye...



İSMAİL ÇELİK

9 yıl önce - Sal 27 Ekm 2009, 19:03

Alıntı:
bunun için karaköy limandan , karaköy istasyona ek bir ray hattı döşense , turistler adam gibi sultanahmete kadar mevuct hattı kullanarak çıksa daha şık olmaz mı ? bize böylesi yakışmaz mı ? onlarca otobüs de devre dışı kalır , onlar da eziyet çekmez biz de çekmeyiz..

altı üstü 200-300 metre ray döşenecek karaköye...


Maalesef yer yok bunu yapacak keşke olsa.

Buranın kurtuluşu Sirkeci-Yedikule arası atıl kalacak banliyö hattı yapılacak metro hatlarından birine bağlanırsa Cankurtaran istasyonu hemen Arastanın altında.

Turist otobüsleri olacaktır mühim olan onların burada parklanmasına mani olamktır.Tabi bunun için sahil tarafında alternatifiniz olmalı ve Sirkeci Gar önündeki trafik meseleside halledilip hem tramvay seferlerindeki en problemli yer hallolur hemde otobüsler zaman kaybetmeden fazladan yolda gitseler park yerlerine gidip gelebilirler.


Selcuklular
9 yıl önce - Sal 27 Ekm 2009, 19:05

Suriçindeki ticarethaneleri önce bir dışarı çıkarmak gerekli bir kısmını bunu tam yapamadılar. Suriçine sıkı önlemelr gelmeli ama belediyler bu konuda geri kaldı.

Kısmı yayalaştırma başlamalı en azından, böyle olacağına nuru osmaniye camii ile topkapı sarayı bahçesi otobüs doluyor.



Mustafa Noyan

9 yıl önce - Sal 27 Ekm 2009, 22:40

Alıntı:
bunun için karaköy limandan , karaköy istasyona ek bir ray hattı döşense , turistler adam gibi sultanahmete kadar mevuct hattı kullanarak çıksa daha şık olmaz mı ? bize böylesi yakışmaz mı ?

Yakışmaz, limandan çıkıp tramvaya binen binlerce yolcu var zaten, üstelik gemilerden çıkan yolcuların çoğu Karaköy'den değil, Salıpazarı'ndan çıkıyor, Fıkdıklı'dan tramvaya biniyor, Mısır Çarşısı'nda, Kapalıçarşı'da, Sultanahmet'te Ayasofya'nın iki adım önünde iniyor, daha ne olsun; tüm İstanbullu hemşehrilerimizin raylı sistem ihtiyacını çözdük mü ki, elin turisti iki adım yürümesin diye ilave hat döşeyelim?
Defalardır yazıyorum, bir kez daha tekrar edeyim,
limana yanaşan gemilerle gelen yolculara komisyoncu diyerek küçümsediğiniz kruvaziyer acenteleri tur satarak kar elde ediyorlar, tramvayla gezen turistten beş kuruş kazanamazsınız; komisyoncu acenteler de kar olmayan limana uğramaz, demek ki limandan özel otobüsler, minibüsler ve rehber eşliğinde hareket eden organize turlar olmazsa, her biri toplamda milyon dolarlar bırakan turist gemilerini rüyanızda görürsünüz


Ahmet Kemal Senpolat
9 yıl önce - Çrş 28 Ekm 2009, 13:00

aynı fikirde değilim.

tramvaya binen turistten de yine aynı parayı alırsınız.

koca koca otobüsleri tarihi yarımadaya sokarak , para kazacanacağız diye tarihi yok ediyoruz..o bölgeye hiç araba girmemeli.

kaldıki bu turistlere değil öncelikle bizim insanımıza hizmet. oradan onlarca otobüsü çekeceksiniz..

dünyanın neresinde görülmüş onlarca aracın hipodromun içine park ettiği , fotoğraf kareleinde aya sofyanın önünde onlarca otobüsün durduğunu , miyon taşının önünde gereksiz yere araçların yığıldığını.

altı üstü 200 metre hat çekilecek ve sonra normal tramvay yoluna bağlanacak bir sistem.

komisyoncuların karı mı yoksa tarihin ve insanımızın korunması mı ? koca bir tramvay en az 20 otobüsü o hattan kaldırır. kaldıki otobüsler bu kısa alanda manevra bile yapamıyorlar , kimi şaklabanlıklarla kuralları da hiçe sayarak gitmeye çlaışıyorlar. icabında küçük taşıtlar bile tarihi adaya ağır geliyor.



Mustafa Noyan

9 yıl önce - Çrş 28 Ekm 2009, 19:46

Öncelikle turist kafilesi nasıl gezdiriliyor görüp öğrenmek lazım, zahmet edip Sultanahmet'e gidilirse görülecek ki hiçbir turist otobüsü sadece Atmeydanı'nda değil, Sultanahmet civarında dahi park edemiyor, yolcusunu indiriyor, Ahırkapı'daki otoparka gidiyor, gezi sonunda dönüp grubu alıyor ve Nuruosmaniye'ye anlaşmalı mağazalara ve Kapalıçarşı'ya, gezi sonunda da geri limana götürüyor; yani otobüsler zaten bu tarihi bölgede parkedemiyor ki eleştirilmeyi haketsinler.
Turist otobüsleri sadece Sultanahmet Parkı'nın önünde azami on dakika gruplarını bekleyebiliyorlar, grupla buluşamazlarsa Ahıırkapı'yı bir kez daha dolaşıyorlar, Ayasofya'nın önüne zaten son altı aydır değil otobüs, otomobil bile giremiyor.
Turistler nasıl para harcar konusunu da uzaktan görüldüğünden farklıdır, tek başına gezen turist ufak tefek alışveriş yapar, kendisini mutlu hisseder, müze gezmeye kalkışan münferit yolcu zaten çarşılara zaman ayıramaz, turist kafileleri hoşumuza gitse de gitmese de, rehberler tarafından seri veya hızlı bir şekilde müzelerde gezdiriliyor, ardından yönlendirilerek alışveriş için mağazalara sokuluyor, kruvaziyer gemi yolcuları bu komisyoncu mağazalarda binlerce dolar ve euro harcıyor, bu satışlardan da, küçümsenemeyecek miktarlarda ödenen komisyonlar da kruvaziyer gemi acenteleri milyonlar kazanıyor; işte bir zamanlar tek tük gemi yanaşan limanımıza bu tatlı karlı turlar düzenlendiği için onlarca turist gemisi yanaşıyor, limanın kapısında tramvay olursa bu turların satışı da, komisyonculara ödenen miktarlar da azalır, bu gemiler de kendilerine yeni limanlar arar.
Bu turlara katılan milyoner yolcuları tramvayla ayakta gezdirme fikri şaka olmalı, her gemi geldiğinde onlarca düşük modelli otobüs çalışıyor, eğer şehirlerarasında azami üç yaşında lüks otobüslerle seyahat edebiliyorsak, dünya devi otobüs fabrikaları ülkemizde imalat yapıyorsa, devlet de bu otobüslerin yaktığı yakıttan fahiş oranlarda vergi alabiliyorsa, bunun da bir bedeli olmalı.


yılmaz büktel

9 yıl önce - Prş 29 Ekm 2009, 01:17

Alıntı:
Turist otobüsleri sadece Sultanahmet Parkı'nın önünde azami on dakika gruplarını bekleyebiliyorlar, grupla buluşamazlarsa Ahıırkapı'yı bir kez daha dolaşıyorlar, Ayasofya'nın önüne zaten son altı aydır değil otobüs, otomobil bile giremiyor


Bir profesyonelin konuşması olarak yukarıdaki alıntı dışında Mustafa Noyan'a tamamen katılıyorum. Ancak o çok sevdiğimiz Otobüsler ağır cüsseleri ile küçük ayasofya caddesinden çıkıyor ve aygır deposu önünden geçen arka yoldan sultanahmete ulaşırken korkunç bir trafik ve gürültü çilesi yaşatıyorlar. Tabii bu trafik arka sokaklarda olduğu için fazla göze batmıyor ama tarihi çevreye bence büyük zarar veriyor.

Ahırkapıdaki garaj bence yeterince büyük ve ferah bir aktarma merkezi. Ahırkapı-Ayasofya arasında, olasılıkla Cankurtaran-III.Ahmet çeşmesi güzergahını kullanan aktarma organizasyonu olmalı. Teleferik türü bir şey tarihi çevrenin görünümünü bozacağı için tercih konusu olamaz. aklıma gelen ilk en uygun seçenek traktör trenler ya da son zamanlarda biraz sıkça gördüğüm maksi golf arabaları.
Bu araçlarla turistle kısa sürede Ayasofya ya ulaşır ve çevreyi dolaştıktan sonra yine aynı noktadan aktarma merkezlerine ulaşabilirler. Otobüsler de bu çileli güzergahları kullanmak zorunda kalmazlar. Benim bindiğim bir otobüs arabanın havasını indirmediği için demiryolu geçidine sürtünmüştü.

Bu arada Cankurtaran-III.Ahmet çeşmesi güzergahındaki parklanmaları da önlemek gerekiyor tabii.


Mustafa Noyan

9 yıl önce - Prş 29 Ekm 2009, 08:34

Yılmaz Hoca'nın mantıklı yaklaşımlarına teşekkür ederim, Çatladıkapı güzergahının kullanımı konusunda da çok haklı, zaten özellikle bu yolun Arasta Çarşısı paralelinde darlığı sebebiyle kafileler uzun beklemeler yaşıyorlar ancak şimdilik bu yolun kullanılması bir mecbıriyet, çünkü Cankurtaran-III.Ahmet Çeşmesi arasındaki güzergaha, Cankurtaran demiryolu geçidinin alçaklığı sebebiyle sadece eski jenerasyon otobüsler girebiliyor, bu güzegah midibüs ve minibüsler tarafından kulllanılıyor; esas güzergahımız olan Sirkeci, Ankara Caddesi, Cağaloğlu yolu ise Marmaray İstasyonu çalışmaları yapıldığından 2009 un ilk aylarından bugüne kadar midibüs ve otobüslere kapalı; bu durumda Sultanahmet ve Atmeydanı'na ulaşmak için yeni nesil 3,5 metreden yüksek otobüslerin Çatladıkapı Küçük Ayasofya Caddesini kullanma dışında seçenekleri kalmıyor.



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM