Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ahmet Kemal Senpolat
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 11:15
[İST-G1.36] - Sultanahmet Açıkhava Müzesi'ne Ulaşım Çilesi



İstanbul'un gözbebeği..Dünyanın tarih bahçesi...bir numaralı cruise programlarının başyapıtı...

gel gör ki tarihi yarımadada çile üstüne çile...her yıl yeni bir uygulama ..her gelenden ayrı bir ses..ve keşmekeşlik hala devam ediyor..

Sultanahmet ve hatta tarihi yarımadanın tamamının bir Efes - Arfodisias - Aizonai gibi açık hava müzesi olması gerekirken objektif olarak duruma bir bakın..

Esnaf mal indirip bindirecek diye koca tramvay minibüsü bekler..aradan vasıtalar çıkar..korna sesleri ile öncelik almaya çalışan bir sürü uyanık...ve tramvayın içi adeta hayvanlara bile reva görülemeyecek kalabalık-ter ve ya sabır şeklinde..

Zaten ben başından beri şu marmaray projesinin tarihi yarımadaya girmesine karşıyım..binlerce yıllık tarihin içine o kocaman tren girecek ve arkeolojik eserlerin içinden geçmeye çalışacak...esnafı oradan kaldırıp kaçak yapılaşmayı engelleseniz o yöne zaten öyle bir trafik olmayacak..istanbul kent merkezini madem taksim maslak hattına yaymaya çalışıyorsunuz marmaaryın gelmesi gereken yer kadıköy taksim maslak hattı olmalıydı.

eminönü bölgesine zaten vapurlarımız çok güzel ve seri bir şekilde gidiyor..ama esas ulaşım problemi köprülerde..çünkü herkes özel aracında...ama insanları bir türlü hızlı ve güvenli metroya bindiremiyorsunuz  o zamanda bu trafik çilesi bitmiyor..

tarihi yarımadada o kadar izbele görüntüler , kaçak yapılaşmalar var ki mevcut tramvay hattı dur kalk gidemiyor , turistler bile işkence çekiyor..halbuki sahilden baktınız mı yukarı doğru million taşına kadar - sultanahmete kadar görebilmeniz lazım..

dünyanın en güzel garı olması gereken tren istasyonun hali içler acısı..tüm dünyada istasyonlar can damırıdır en heyecanlı yerlerdir buluşma noktalarıdır bizim orient ekpresin kalkış noktası gecekondu mahallesi gibi...civarı izbele ucuz hoteller..etrafı kalitesiz mal satan kazık mal satmaya çalışan esnaf..

düşünün adam cruise için haftasına 10bin dolar para vermiş...2 gün kalacak maksimum..ve düştüğü hengameye bakın..nerede para harcar , ne yer ne içer ? hangi taşıta biner ve biz nasıl döviz kazanırız bu zengin adamdan meçhul...

eminönü yeraltı geçidinde arabesk müziği sonuna kadar açan  öte yandan açıkta don sütyen oyuncak satan - sağlıksız döner satan - sidik kokan altgeçidinden mi geçirip bu adamı yer üstüne çıkarcaksınız ?  kimden ne yapmaasını bekşliyorsunzu ? belediye zabıta nerede ?..yok yok yok..asla da olmayacak..herkes devlet memuru zihniyeti ile tarihi yarımadaya sahip çıkmaya çalışyor..

yüzlerce kişi tramvayın içinde bir esnafın mal boşaltmasını bekliyor..gülhaneye çıkarken ucuz binalar döküntü yerler..tamamının yıkılıp yeşil alanlar yapılıp aradaki tarihi hamamların camilerin kiliselerin sebillerin çıkması gereken yerler koaybaolup yitmiş..

bir turist minumum ortalama bir hafta istanbulda kalması gerekirken 3 günde dönüyor...

diyelim elinde bavulunuzla sultanahmetten havalanına metroyla gideceksiniz..aksarayda kalır diğer metroya aktarma bile yapamazsınız..üst geçitte nefesiniz kesilir o kalabalık ve sıcakta...

toplu ulaşım araçalarının birbiri ile entegrasyonu asla olmayacak mı bu memlekette ?    

yabancı forumlara girin istanbulla ilgili söyledikleri en önemli şey ortalıkta kollarından çekiştirmeye çalışan ve bir şeyler satmaya çalışan hem işportacı hem lokantacı hem halıcı..adamın okuma yazması var..ama neden bu arabesklik önlenemiyor ? turizm polisi ne işe yarar ?ya da  tramvaya binecek adam her şey türkçe...neden böyle bir bölgede iki üç yabancı dilde yazılmaz...siz macaristana giderseniz nasıl aynı şeyi yaşamak istemezseniz o da istemez...

aya sofya meydanını en güzel yeri bankamatikler ve otobüslerle dolu..ya da arabasını park etmiş esnaf..tüm foto görüntülerine bunlar mı çıkmalı...?  

adliyenin ne işi var o alanda ? otel olması gereken yere bir ton trafik sokuluyor ayrıca..polisi askeri tutuklusu hakimi savcısı avukatı..gereksiz araç trafiğini zorla çekiyoruz tarihi adaya...

şuna karar vermeliyiz..kentin iş merkezi neresi olmalı ? neresi turizm merkezi ?  

para basacak yer , dünya mirası yer iki üç esnafın ya da bir iki protokol valisinin keyfine göre trafik keşmekeşine maruz kalıyor...

sonra da yaz babam yaz....!  


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 11:24
TARİHİ YARIMADA


O bölgenin görüntüsünü bozan ne varsa uzaklaştırılmalı.Ufak tefek sokaklarda merdivenaltı esnafını 10 yıldır şehrin başka yerlerine taşımaya çalışıyorlar.somut bişey yok.

Mercan,Tahtakale deki tekstilcileri Esenerdeki Giyimkente transfer etmeye çalııyorlar mesela.oranında ulaşımı yok.

Cam bir fanusa alınmalı suriçi

Tramvay çok işlevsiz çalışıyor.Taksim-Yenikapı tamamlanınca biraz rahatlama olur.İETT'yide artık o bölgeye sokmamak lazım.Geri noktaara çekmek lazım.T4 hattının iptal edilmesi iyi olmuş.Eminönü'nden Kabataş'a çekilenlerde.


VE BİNLERE YIKIM OLMALI.TEMİZLENMELİ O BÖLGE.Zaten çoğu kaçak vede tarihi eserlerin üstüne yapılmış.

Çeşmelerden artık su akmalı.


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 12:23

İl başkanları kaçak yapıda otururken vatandaşı nasıl çıkaracaksın kaçak yapıdan.



Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 12:55
İsim


İsim var mı ? Hangi il başkanı ?

Ali Sahin
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 13:23

Sayın Ahmet Kemal Senpolat,

Yazdıklarınızın altına imzamı atarım. Bir kaç kilometrekarelik bir bölgeyi tamamen kontrol altına almak ve işportacılardan, sokak satıcılarından uzak tutmak, trafiği adam gibi bir düzene sokmak, mümkünse araç trafiğine kapatmak bu kadar mı zor? İnanın kolundan tutulup çekilen ve parfüm vs. almaya zorlanan turistleri görünce, tarihi at meydanınında otobüsleri görünce içim kan ağlıyor.

Geçenlerde TV'den Atilla Koç ve Topkapı Saray Müdürü İlber Ortaylı'nın konuştuğu bir habere göre orada büyük bir bölge Topkapı Sarayı bünyesine katılacakmış ve tamamen temizlenmesi ve düzenlenmesi planlanıyormuş. Sultanahmet Adliyesi de Bakırköy'deki adliye binası bitince taşınacak ve trafik yükü biraz hafifleyecek.

Umarım diğer sorunlar da (seyyar satıcılar, tramvay yolundaki araçlar vs.) çözülür ve bölge hakettiği değeri görür. Bu durumda bıraktım turistleri, orada ben bile kendimi güvende hissetmiyorum.



Ademv
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 14:13

Eline klavyene sağlık üstadım. Zaman zaman geçmek zorunda kaldığım alt geçit, galata köprüsünün altından geçen koridor malesef kepaze durumdalar. Saygı duyduğum ancak katılmadığım tek görüş raylı sistemin sur içine girmemesi. Ancak burada yüzeyde bir raylı sistem yerine başka bir ulaşım terceh edilebilirdi. Dün açılışta tanıştığım biri tarihi yarım adadan tüm araçları çıkarmak, ulaşımı faytonlarla sağlamanın çok güzel olabileceğini söyledi. Tabi gerekli temizlik önlemlerini alarak. Bir düşünün araç gürültüsünden uzak bir tarihi yarım ada, tarihi dokuya uygun alış-veriş yerleri hele bir de Mehmet üstadın dediği gibi akan çeşmeler de oldumu...
Binmişim metroma ver elini sirkeci istasyonu. Yüzeye bir çıkıyorum birden kendimi tarihi bir dokunun içinde bulmuşum. Bir zaman makinesi varda geçmişe yolculuk yapar gibi.
Sirkeciden faytona atlayıp Vefaya boza içmeye gidiyorum. Geçilen sokaklar hep tarih. Dönüşte yürüyerek geliyorum Eminönüne. Hemen bitirmemek için bu nostajiyi İdo'nun buharlı vapuru ile geçiyorum Üsküdar'a.


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 14:30

Olur. Hepsi olur. Yeterki siz isteyin ve kent yönetimine baskı yapın. Bu dönem olmasa yakın dönemlerde bu işler olacaktır. AKP olmaz ise başkası yapacaktır.

Tarihi yarım adaya araç girişini günlük 5 YTL aylık sürdürümcü 50 YTL yaparsınız. Sürdürümcülüğü de o bölgenin dağıtım ağı sahiplerine, esnafına verirsiniz. Dışardan araç içeri girmek isterse 5 YTL'yi bayılır girer. Elinde sürdürümcü kartı olanda Aylık, Yıllık ödeme yaparak girer, ödeme yapmazsa o da 5 YTL bayılır. Her giriş çıkışında 5 YTL daha bayılır. Taksiler için de bir indirim yapmak ya da onlardan ücret almamak gerek.

Yarım adaya uygun bir kent içi demiryolu ulaşımı bulunur. Atlı tramvay da olur, fayton da olur, atlı polisler olur, İETT olmasın da herşey olur.

Bunların olması için önce Aksaray'ı, Taksim'i, İncirli'yi Yenikapı'ya bağlamak; Altınboynuz'a tramvay yapmak gerek.

http://tdk.org.tr/TDKSOZLUK/SOZBUL.ASP?kelime=s%F ...ubmit1=ara



Ahmet Kemal Senpolat
12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 15:04
MALİ KAYNAK BOYUTU..


Şimdiye gelen yanıtlardan da anlaşıldığı üzere herkes benimle aynı fikirde bölgenin boşaltılmasını istiyor. Ynai burada ciddi bir kamulaştırma ( istimlak ) yapmak gerekiyor.

Bu bölgenin esnafını zaten açıkçası ben oldum olası sevmem..ucuza alıp pahalıya vergisiz faturasız satmanın , turist kazıklamak için hayat felsefesine sahiptir çoğu. Nitekim Doğubank bunu çok iyi sembolize eder.

Dolayısıyla ülkenin genel truizm potansiyelini dışarı yansıtan bu bölgenin öncelikle bize çok zarar veren bu kalitesiz binalardan -esnaftan - araçlardan kurtulması gerekiyor.

Kamulaştımra yapmaya karar verdiğinizde ve bu insanlara yeni yer gösterdiğinizde zaten bu bölgenin rayiç değeri kısa zamanda oldukça da düşer. öncelikle devlet daireleri ( adliye-tapu-belediye - sağlıkmüdürlğü vs gibi ) bir çok yeri zaten para almadan taşımak eski nitelikte olanları da otel ya da müze yapmak gibi pazarlamak ve bunlardan ciddi para kazanmak mümkün. bankalardan zaten rica edeceksiniz bu iş devlet işidir diye..kendileri gönüllü olarak çekilsinler...zaten yeteri kadar soyuyorlar...araç mafyası otopark işgaliyesi koşulsuz olarak kalkacak ve belediye kendine yeni kapı bulacak..unescodan tutun da bir çok kurumdan sponsoulrluk alınıp bu kamulaştırma işi hemen ve bir yılda tartışmasız gerçekleştirilecek.bunun lamı cimi yok.  

çeşmeler camiler sebiller şadırvanlar kiliseler restore edilecek. tarihi kimliği bulunmayan tüm ama tüm binalar yıkılacak. burası emanet kardeşim diyilecek.senin euro dolar kazanmandan daha önemli mesajı gerekli uslupta verilecek. bölge içindeki tüm satışlar - ippotek işlemleri - tapu işlemleri durdurulacak bölge tamamıyla SIT ilan edilecek.

bölgenin tamamı 30-40 yaşlarındaki özel okullardan adeta bir tim gbi yetiştirilmiş gençlere bırakılacak. bunlar namuslarını korur gibi bölgeyi tüm mafyadan - defineceilerden -arkeoloji kaçakçılarıdnan koruyacaklar..müze bekçisine teslim edilmeyecek iş yani..koruduğu eserin namus olduğunu bilecek insanlara bırakılacak bu yerler..onlara emanet edilecek...

esnaf ve ticari merkez buradan çekildi mi tramvayın önünü zaten açılacak ve bölge bir efes ya da afrodisias gibi isteyen için yürünebilen isteyen için parklarında dinlenebilinen ( ama mangal kültürü kesinlikle yok ) açık hava müzesi gibi olacak... o zaman tur gemileri istanbulda iki gün değil tam 4 gün 5 gün kalacak belki...gemi geldiği zaman şehir birleşmiş milletler gibi olacak...kimse sütyenlerin donların tavuk döner kokuları ile işi bilmeyen kalitesiz esnafın arasında ve ter sidik kokuları ile dolu alt geçitlerde koşturmayacak...

Tramvay bu tarihi bölgenin içinden geçerken tarihin içinden yolculuk ettiğinizi bileceksiniz..vapurlarınız ile tramvay arasında canavar taksiler arabalar kamyonlar olmayacak...deli gibi üstgeçitlere tırmanıp slalom yapmayacaksınız..millete de yaptırmayacaksınız..

hele billboardalara üstgeçitlere ramazanınızı kutlarım , bilmem nereyi açıyorum halkımız davetlidir ya da gülhane şenliklerinde şu adam var buyrun gelin ben belediye başkanınızım gibi dövizler pankartlar şov yapar gibi olmayacak...

Bunun için kararlı , cesaretli ve vatansever  olmak gerekiyor.


Engin

12 yıl önce - Cum 30 Hzr 2006, 15:53

gün taksim metrodan çıkıp gümüşsuyunda okuluma giderken aynı şeyleri düşünüyordum. taksimde her zamankinden daha fazla araç vardı ancak trafik hiç bir noktada kesilmeden seri bir şekilde akıyordu! neden? çünki babakan için yüzlerce polis ve zabıta yığılmıştı bölgeye... hayatımda ilk defa gümüşsuyu yokuşundan trafiğin iki gidiş iki geliş aktığını gördüm!!! bu kısaca şu demekti, köprü ile taksimin bağlantısındaki trafik sıkışıklığının tek nedeni yol kenarına parkeden araçlardı!

peki bu araçları çekmek, ceza yazmak, işportacıları meydandan toplamak için her gün başbakanın mı gelmesi gerekiyor, yada otomobilimizi yasak bir yere parketmemek için hepimizin başına polis mi dikilmesi gerekiyor?

tekrar dönüp dolaşıp aynı yere geliyorum ama EĞİTİM ŞART!

tarihi yarımadada esnafın olması değil, asıl sorun o esanfın o durumda dükkanına mal taşıması! eğitilmiş insanlar olsa o malı gece taşır dükkanına, çöpler gece toplanır şehirlerde, insanlar birbirlerine saygı gösterir, rus turiste karı-kız gözü ile bakılmaz, işporta denen saçmalık ise hiç olmaz!

yoksa Türkiye'nin polis devleti olması beklenmemeli. kişiler bugünden tezi yok birbirlerinin haklarına saygı duymayı öğrenmeli eğer tıoplu yaşamak istiyorlarsa...


Murat Erol 4
12 yıl önce - Cmt 01 Tem 2006, 11:46

Murat Caner :
Alıntı:
İl başkanları kaçak yapıda otururken vatandaşı nasıl çıkaracaksın kaçak yapıdan


Mehmet Kasım:

Alıntı:
İsim var mı ? Hangi il başkanı ?


Olay aslında şu :
Başkanların 'Kaçak' Icraati

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ile 11 ilçe belediye başkanının Florya
Atatürk Ormanı'ndaki lojmanlarının kaçak olduğu, ruhsatsız evlere kaçak kat
yapıldığı ortaya çıktı.
http://www.milliyet.com.tr/2006/06/30/yasam/ayas.html



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM