Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
-ALPER-

13 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 23:41

Açılış buluşmamızın sonundaki tünel ziyaretinin kısa bir videosu aşağıdaki linktedir. Aracın Taksim'den hareket anı, halatlı mekanizmanın çalışması ve Kabataş'dan gelen aracın Taksim'de durması videonun içeriğidir.

Taksim-Kabataş Tüneli (2.87 MB)


Sedat_85g

13 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 23:48

Yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum ki açıklayayım bir kez daha demek istediğimi:

Ben Türkçe kelimelerin kullanılmasına karşı değilim. Ancak bu sözcükler dilimizi zenginleştirir diye düşünüyorum.

Yasaklanmasındansa iki kelimenin de birlikte kullanılması bence zarar getirmez. Nasıl "kelime" ile "sözcük"  birlikte kullanılabiliyorsa "Füniküler" ile "İpçeker" de birlikte kullanılabilir.

Bu kompleksten öte bir zenginşleştirme çabası olarak görülebilir...

Konuya geri dönecek olursak her ne kadar güzergahına hâla karşı çıksam da belediyenin kaldırım taşı bozup yapmasından daha faydalı olacak gibi gözükmekte bu hat eger gerekli deniz ulaşımı ile beslenirse tabi ki...


Engin

13 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 23:55

çok konuşmuşsunuz, bi su için  

 

(+)

süper bir kokpiti var, kim bilir belki bir gün wow'a onun da fotoğrafı gelir    

bundan sonraki bazı fotoğrafları benzerleri olmalarına rağmen yüklememin nedeni mevcutların kalitesinden yeterince tatmin olmamamdır

 

(+)




(+)



 

(+)

bu fotoğrafta bir espri var bilmem kaçınız farkeder, kapıların kapanmasıyla taksim ve kabataş'ın buluştuğuna dair, ayrıca fotoğraf deniz seviyesine paralel çekildi, yani vagonun içi basamaklı ve siz eğimi hissetmiyorsunuz, istasyon zemini ise raya paralel yani eğimli. hepsinin cevabını veriyor  

 

(+)



 

(+)



 

(+)




(+)




En son Engin tarafından Pts 03 Tem 2006, 00:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Murat Caner
13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 00:04

Varsıllık çabanız su içmeyi gerektirebiliyor.

Eğer finiküler ile birlikte Türkçesini de kullanacaksanız varsıl olursunuz. Benzer düşüncedeyiz. Birök önce tek yol finiküler esemesinden kurtulmak gerek.

Yazım yanlışı, de, ki eklerini, hala hâlâ ayrımını bilmeyerek yapılır. Tümcelerin baş imcesini küçük yazmak, sonuna nokta koymamak, yerinde virgül kullanmamak ile yapılır. Eğer sözcelerinizin içine yeni sözcükler katıp, düşük tümcelerle yazı yazıyorsanız bu bir tarzdır. Yazım yanlışı olmaz.


damla y
13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 00:04

Gerçekten güzel olmuş.Beşiktaş tarafından gelirken inşaatı bayağı bir zorluk çektiriyordu ama katlandığımıza değmiş.Resimleri bize ulaştıranların da ellerine sağlık



En son damla y tarafından Pts 03 Tem 2006, 00:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


-ALPER-

13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 00:15


(+)

Bu fotoğrafa dikkatli dikkatli bakıyorum ve zeminin neden tümüyle eğimli yapıldığını kendime sorup duruyorum. Sonuçta aracın tam olarak nerede duracağı mutlaka bellidir. Kapılara denk gelen yerler düz, geri kalan kısımlar eğimli yapılabilirdi ve özellikle engelliler için iniş binişleri çok daha kolay hale getirirdi.

EK: Ayrıca bu konunun yeri belki burası değil ama merak ediyorum 100 küsür yıldır tünel dediğimiz şeyin adını niçin birden bire değiştirdik!?


Sedat_85g

13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 00:21

Burada görüldügü kadarıyla kapı yamuk açılıyor.

Kapı araca belli bir açı yaparak açılıyor gibi duruyor bu fotoğrafta...Kapılar ray hattı eğimli olsa bile düz bir istasyona yanaşmak için tasarlanmış görüşündeyim...

Sonuçta ortada bir sorun var ki o da sağdan giren basamak çıkıp soldan giren ise basamak inip araçlara binecek. (ya da tam tersi durağa göre)



Engin

13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 00:36

Alıntı:
Bu fotoğrafa dikkatli dikkatli bakıyorum ve zeminin neden tümüyle eğimli yapıldığını kendime sorup duruyorum. Sonuçta aracın tam olarak nerede duracağı mutlaka bellidir. Kapılara denk gelen yerler düz, geri kalan kısımlar eğimli yapılabilirdi ve özellikle engelliler için iniş binişleri çok daha kolay hale getirirdi.
,

büyük ihtimalle vagonları getiren şirket ile istasyon inşasına bakan ayrıdır, hatta bağımsız çalışmışlardır, hatta belki ayrı ihaleler açılmıştır... inşaatı yapanlarda tarihi tünel gibi olacağını düşünmüşlerdir, düz yapmışlardır.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 00:41

Taksim-Kabataş Tünel İnşaatı sürerken, enteresan bir nokta olduğu için bu konuyu yine konuşmuştuk ve olması gereken daha mantıklı bir çözüm hakkında biraz da beyin jimnastiği yapmıştık arkadaşlarla...



İstasyon platformunun belli aralıklarla basamaklandırılması, kenarlarda ise özürlü araçları için kademesiz sabit eğimli birer yol önermiştik.   Bence mantıklı ve kullanışlı olanı buydu...

Akın KURTOĞLU


yunus erdem
13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 12:25

Bu Yeni Tünel'de hoşuma giden bir diğer unsur, Taksim tarafında reklam panosu yerine gerçekten beni etkileyen iki sanat eserinin yerleştirilmiş olması. Yaşam dolu eserler.
Böylece Kabataş'ta denizin on metre altında olmayı vurgulayan su altı mozayikleri varken Taksim'de deniz seviyesinden 60 metre yukarıda sanat yaşamının merkezine vurgu yapılıyor.

 

(+)


 

(+)


 

(+)


Bir de sadece lalelerin kendisi bu renk cümbüşünde:

 

(+)


Kabataş'ta balıklar:


 

(+)




sayfa 6
« önceki   123 ... 567 ... 202122   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM