Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
tuncay83
13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 19:53
İstanbul'da Ulaşıma Gizli Zam


İstanbul'da 1 Temmuzda uygulamaya girecek ''tek bilet'' uygulamasıyla birlikte, toplu ulaşım ücretlerine yüzde 16 ile 30 arasında değişen oranlarda zam yapıldı.


İETT'de tam ve indirimli akbil ile bilet ücretlerinde bir değişiklik olmazken, tek bilet sisteminde uygulanacak günlük, haftalık, 15 günlük ve aylık mavi akbil fiyatları yüzde 16 ile 24 oranında zamlandı.


Buna göre aylık mavi akbil 85 YTL'den 100 YTL'ye, 15 günlük mavi akbil 50 YTL'den 60 YTL'ye, haftalık mavi akbil 32.5 YTL'den 40 YTL'ye, günlük mavi akbil ise 6.5 YTL'den 7.5 YTL'ye çıktı.


Öğrenci mavi akbilde günlük 4 YTL olan fiyat değişmezken, haftalık mavi akbil 17 YTL'den 20 YTL'ye, 15 günlük mavi akbil 27.5 YTL'den 30 YTL'ye, aylık mavi akbil de 45 YTL'den 50 YTL'ye yükseldi.


Bütün toplu taşıma araçlarında bilet ve jeton fiyatlarının 1.3 YTL olarak belirlenmesiyle, bilet ve jetonlar da yüzde 18 ile 30 oranında zamlanmış oldu.
Buna göre, 1 YTL olan İDO şehir hatları vapurları, 1,1 YTL olan metro ve tramvay bilet fiyatı ve 1 YTL olan deniz motorları bilet fiyatı 1,3 YTL oldu.


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ''İstanbul'da toplu ulaşımda tek bilet uygulaması'' dolayısıyla düzenlenen toplantıda, basın mensuplarının, akbil ücretlerine yapılan zamla ilgili sorusunu yanıtlarken, ''Zam değil, yeni düzenleme. Hatlardaki farklılıklar yüzünden bunu yapmak zorundaydık. Vatandaşlarımız bu sistem sayesinde yüzde 35-60 oranında daha ucuz seyahat edecekler'' dedi.

Çalışanlar gözünden bakacak olursak:
Tam ve indirimli akbilde zam yokmuş sadece mavi akbile zam yapılmış. Bir hesap yapacak olursak sanki gene de mavi akbil kullananlar karda olacak. Zaten tek bilete zam yapılmadığı için gideceği yere tek biletle giden birine zam bir etki yapmayacak. İki veya daha fazla araçla seyahat etmek zorunda kalan bir İstanbullu mavi akbilini halk otobüsü ve vapurlarda da kullanabileceğinden en azından fazla bir etki yapmaz diye düşünüyorum bu zammın.

Kaynak: http://haber.mynet.com/detail_news/?mainPage=1&am ...aziran2006


Murat Erol 4
13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 23:25

Yayınları  arşivlemenin faydası; Aralık 2005 İstanbul Bülteni,

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi İETT'nin 2006 Mali Yılı Bütçesini onayladı. İETT Genel Müdür Vekili Mehmet Öztürk, İETT hizmetlerinde 2006 yılında zam yapmayacaklarını açıkladı. Bu kararla 2006 yılı içinde İstanbullular İETT hizmetlerinden 2005 fiyatlarıyla faydalanmış olacaklar.



ahsen bilge
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:07

Zaten İETT'ye zam yok denmiş. Zam ise İETT'ye değil motor ve vapurlara, metrolara yapılmıştır. İETT fiyatı aynı artık tüm tam akbiller 1.2 öğrenci 0.8 ytl olacak, çok mantıklı bence.



tuncay83
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:11

İstanbul fotoğrafları çekmek isteyen, 100 YTL'ye bir mavi akbil doldurup, 1 ay boyunca bir çok taşıt kullanarak İstanbul'un heryerinin fotoğraflarını çekebilir.

Murat Erol 4
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:19

Miktarlı akbil  dolumlarındaki indirim iptal edildiğindede bilet fiyatları aynı idi. İndirimin kalkması bir nevi örtülü zam idi. Tramvayın Fındıklıdan kabataşa uzaması 1.10 YTL lik ücreti 1.30YTL yaparsa, Güngörene uzadığında kimbilir kaç YTL olur.



Murat Erol 4
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:21

Alıntı:
İstanbul fotoğrafları çekmek isteyen, 100 YTL'ye bir mavi akbil doldurup, 1 ay boyunca bir çok taşıt kullanarak İstanbul'un heryerinin fotoğraflarını çekebilir.


85YTL iken  de aynı  işi yapamıyormuyduk? 200 kullanımlık  kota da yoktu


selim_
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:24

Kadir Topbaş, "Bundan önceki uygulamada mavi akbilde kullanım sınırı 180'di, 20 de bizden çıksın şunu 200 yapalım dedik." dedi. Bundan önce sınır olduğunu hiç duymamıştım. Aslı astarı var mıdır ?



Murat Erol 4
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:31

Kesinlikle sınır yok idi, günde 30-40 kez (o zamanlar sadece  otobüse,vapur işin içinde yoktu) indi bindi yapardık.30 dersek 30*20=600 kez iyimser olarak. Kısıtlı kullanımlı ADSL de olduğu gibi MB aşımı da yoktu:)

En son Murat Erol 4 tarafından Prş 29 Hzr 2006, 00:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


tuncay83
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:31

Tabiki 85 YTL olsa daha iyi olurdu. Ama halk otobüsleri gibi diğer taşıtlarda geçmeyecekti. Bazı yerlere sadece halk otobüsü seferleri var mesela. Ayrıca kota sınırını da daha yeni öğrendim.

Murat Erol 4
13 yıl önce - Prş 29 Hzr 2006, 00:34

Kabaca düşünmeden  yanıtlayayım. ÖHO 'üne  binmedim binmemde. ÖHO' nün gittiği yerlerinde fotoğraf  çekilecek yerler olduğunu sanmıyorum:). Bu işin latifesi. Genellikle, günlük akbil alıp otobüs beklerken devamlı ÖHO gelir arka arkaya.Bu açıdan iyi oldu,anlşılan bu yaştn sonra ÖHO 'nede bineceğim



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM