Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 522
muzaffer gurcan
4 ay önce - Cum 14 Şub 2020, 12:46

Bence de bu üç duraklık uzatma inşaatı, 2021'den
önce bitemeyebilir. Neticede Kızılay'a kazma dahi
vurulmadı çünkü.


trenemre
4 ay önce - Pzr 23 Şub 2020, 15:38






devrimci06
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 11:40

Keçiören Metrosu'nun Kızılay uzatması tamamlandıktan sonra Kuğulupark'a uzaması gündeme gelmelidir. Zira 408-413 hatlarının otobüslerinin büyük çoğunluğu önce Kızılay'da, sonra da Kuğulupark'ta boşalıyor. Daha sonra ise Atakule-Yıldız-Birlik Mah.-Göltepe(Kırkkonaklar) yönüne uzaması dahi gündeme gelebilmelidir. Çünkü, Çankaya bölgesine yapılacak olan metro hattı tüm kenti rahatlatır. Ancak raylı sistemlerle kent içi trafik çözülür. Maalesef Ankara'da raylı sistem ağırlığı %9, bu durumun %45 olması gerekir.Kentin yoğun nüfuslu yerlerine yeni metrolar yapılmalıdır.
Bu metrolar şunlardır:

1) Beştepe-M.Kemal-ODTÜ-İşçi Blokları-Çiğdem-Balgat-Öveçler-Keklik Pınarı-Mürsel Uluç-Oran
2) Karapürçek-Çamlık-Ulubey-Gülveren-Aktaş-Kurtuluş-Sıhhiye-YHT Gar(Maltepe)-AKM-Varlık-Etlik Hst.-Aşağı Eğlence-Ayvalı-Bağcı-Yayla-Ovacık
3) YHT Gar(Maltepe)-Anıttepe-Necatibey-Dikmen Cad.-Emniyet-Sokullu-Keklik Pınarı-Mürsel Uluç-Oran
4) AYBÜ-Havalimanı-Fuar-Saray-Pursaklar-Kuzey Ankara-Kuyubaşı-Hasköy-Siteler-Gülveren-Aktaş-Sıhhiye-YHT Gar(Maltepe)
5) Doğukent-Kırkkonaklar-Birlik-Yıldız-Mürsel Uluç-Oran


bülent62
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 11:56

Gülesim geldi, lütfen size değil... Yıllardır üvey Ankara'da 3 duraklık metro bile bitirilemedeki 5 maddede bahsettiğiniz hiç bir hat asla yapılmaz, bir örnek vereyim sadece, 19 mayıs stadı yıkımı ve yenilenmesine yönelik site başlık tarihine ve yıllarca verilen vaatleri ve ayrıca esenboğa metrosu içinde aynı bilgilere ve vaatlere bakarsanız daha çooook beklersiniz, maalesef unutun bunları... Üveylik böyle bir şey üzgünüm ve pes ettim artık, herkese iyi bayramlar şimdiden...

bülent62
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 12:05





bülent62
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 12:07

Sadece tarihe bakın, kaç yıl geçmiş hala bitecek, istanbulda olsaydı ne olurdu bir düşünün, üvey ankara

max3500
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 19:10

[1) Beştepe-M.Kemal-ODTÜ-İşçi Blokları-Çiğdem-Balgat-Öveçler-Keklik Pınarı-Mürsel Uluç-Oran
2) Karapürçek-Çamlık-Ulubey-Gülveren-Aktaş-Kurtuluş-Sıhhiye-YHT Gar(Maltepe)-AKM-Varlık-Etlik Hst.-Aşağı Eğlence-Ayvalı-Bağcı-Yayla-Ovacık
3) YHT Gar(Maltepe)-Anıttepe-Necatibey-Dikmen Cad.-Emniyet-Sokullu-Keklik Pınarı-Mürsel Uluç-Oran
4) AYBÜ-Havalimanı-Fuar-Saray-Pursaklar-Kuzey Ankara-Kuyubaşı-Hasköy-Siteler-Gülveren-Aktaş-Sıhhiye-YHT Gar(Maltepe)
5) Doğukent-Kırkkonaklar-Birlik-Yıldız-Mürsel Uluç-Oran]

mürsel uluç (ilker) de oturuyorsunuz galiba

Bu seçeneklerden olabilitesi en yüksek ve tek seçenek 2. maddedir.


Mhmt06_06
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 21:26

Bu hattın Dikmen veya Birlik Mah tarafına uzatılması lazım. Hangisi daha mantıklı bilmiyorum ama bu hat Kızılayda durmamalı.

zeynep koçak
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 22:33

Gerçekten yapılmak istenseydi , bu beş maddede ki hatlar (hem de aynı anda başlar ve 3-5 yıllık bir zaman diliminde biter )başkentin de ulaşım problemi sona ererdi.Çünki İstanbulda aynı anda bu hatlara yakın sayıda yapılıp 1-2 yıl içinde açılıyor.İstanbulun hatlarının sıkıntıları zorlukları yanında Ankara'dakiler çocuk oyuncağı üstelik

onurnazliaka
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 22:44

Hattın uzatılabileceği en güzel nokta Dikmen'dir. Millî Müdafaa Caddesi'nden başlayarak Atatürk Sitesi'ne dek uzatma yapılabilir. Bu 10 km'lik bir uzatma olur. Keçiören metrosu bir yere uzanacaksa bu mantıken Çankaya ilçesi içinde olacak, orası da Dikmen olacaktır. Çünkü ilçedeki en yoğun yolculuk talebi bu bölgeden, en fazla konut burada. Ankaray'ın 100. Yıl'a uzatılmasından olsun veya metronun iki durak için Kuğulupark'a uzatılmasından olsun; bu daha evla.

Uzatmanın en büyük handikapı Dikmen'in çok büyük bir bölge olması. Yani metro tek hamleyle her yere erişemeyecek, belli yerler yine otobüse devam diyecek. Öte yandan burası Kızılay'a da aşırı uzak değil. Uzatma dediğimiz olay zaten 10 km. Hattın bu kesimi Keçiören metrosu kadar kapsayıcı olmayabilir, daha az yolculuk talebi doğabilir. Ancak yine de Dikmen'de ciddi bir yolcu yoğunluğu var, özellikle İlker'de. O zaman da besleme hatlarının düzgün bir şekilde planlanması gerekliliğini doğuruyor. 131, 145, 183, 186, 187 falan zaten tamamıyla aktarma otobüsü olacaktır. Balgat'ın Dikmen'e yakın bölgeleri için seçenekler sunulacaktır. Ancak bu metronun belki de daha işler olması için atılacak en önemli adım Gölbaşı ve İncek otobüslerinden bazılarının aktarma yapması gerekliliğidir. Zirve saatlerde bu hatlar açısından da seçenekler sunulabilir.

Olası bir Dikmen uzatması durakları şu şekilde planlanabilir:
1) Meclis
2) Aşağı Ayrancı
3) Polis Evi
4) İlkadım
5) Sokullu
6) İlker
7) Osman Temiz
8) Öveçler
9) Cevizlidere
10) Akpınar
11) Atatürk Sitesi


(+)

Durak aralıkları kimi yerde az kimi yerde çok ama bu da hem oralardaki konut alanları hem de aktarma noktalarıyla ilgili. Misal, Akpınar ile Atatürk Sitesi arasında böyle bildiğiniz yoğunluğu çok az olan yerler var. Buna karşın Dikmen Caddesi'nin orta kısmında yoğunluk fazla. Bu da istasyon aralıklarının uzayıp kısalmasına neden oluyor. Öte yandan ortalama istasyon aralığı 1 km, bu da gayet uygun.

Tüm bu açıklamalarla birlikte olası bir Dikmen uzatması yine de çok hızlı yapılmaz. Vakti zamanındaki planlarda 2025 yılı (?) için öngörülen bu uzatmaya belki de en az 10 sene uzaktayız.



sayfa 522
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet