Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Hakan ATA

13 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 22:16

Şimdi havaalanına metro yapmaya kalksan nerden baksan 1 Milyar Dolar lazım Bu para da Belediyenin elinde olmadığına göre

Hali hazırda devam eden ve bitirilmeyi bekleyen Keçiören,Çayyolu,Batıkent metroları var.

Bu metrolar bittikten sonra projeleri bitirilmiş Etlik,Siteler,100.yıl ve yanlış bilmiyosam Doğukent metrolarına başlanacak.Bu kadar inşaatları süren ve yapılması planlanan metro projeleri olduktan sonra Havaalanına metro yapmak %0.1 ihtimal.


denisk
13 yıl önce - Cmt 23 Arl 2006, 00:53

Hakan bey söyledikleriniz doğru ancak unuttuğunuz birşey var belediye başkanımız melih gökçek kendisi başlamış projeleri bile 2-3 kere değiştirip yap boz gibi oyuncak haline getirebiliyor, kim bilir belki bir sabah uyanır ve ben havaalanına metro götürücem der ve diğer tüm hatların parasını oraya aktarır.



Kenanizm
13 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 18:42

herşey ok! anladım... peki; size bir soru sorsam?

şimdi yurtdışından bir misafiriniz var, onu karşılamaya gideceksiniz. nasıl ulaşacaksınız? otobüs var mı? dolmuş var mı? mecburen taksiye binmek zorundasınız. (özel havaş otobüsleri hakkında birşey bilmediğim için, bahse etmiyorum.)

şahsi arabanız yoksa, nasıl ulaşabilirsiniz hava alanına? sorarım size.. özel havaş otobüsleri hakkında da bilgisi olan lütfen beni aydınlatsın...

eyvallah.


denisk
13 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 22:22

Havaalanına metro gereksiz demiyoruz ancak maliyetini ve Ankaradaki devam edem projeleri göz önünde bulundurunca pek olası gözükmüyor.

Havaş otobüs seferleri hakkında bilgiye burdan ulaşabilirsin.
http://www.havas.com.tr/tr/otobus_ankara.asp


seferoglu

13 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 23:16

Keçiören Metrosu ilk düşünce olarak Keçiören'i Kızılay' a ulaştırmak amacıyla projelendirildi. İlk düşünce itibariyle Ulus'a ulaşıp ardından Kızılay'a ulaşmaktı

Proje günümüzde Keçiören-Şose üzerinden doğrudan Tandoğan'a ulaşıyor. Bu şekli sadece civar üniversiteler ve Tandoğan Civarı ve kısmen Gençlik Caddesi'ne gitmek isteyenlere hitap edecek. Kızılay'a girmek isteyene hiçbir pratikliği yok çünkü Tandoğandan aktarma bile yapmaya kalksa zaten Bahçeli-Emek ahalisinin doldurduğu Ankaray'a nasıl binecek . Aski de inip biraz yürüyerek AKM den binecek olsa bu da mümkün diil çünkü İvedik'de bile insanlar zar zor biniyor. Aktarma olanağı var ama diğer raylı sistem setine binme imkanı hemen hemen yok.Peki bu metro niye yapılıyor.

Söyliim niye napıldığını. Melih Gökçek'in 12 senedir Keçiören ilçemize olan bitmek tükenmek bilmeyen minnet borcunu bir nebze olsun gidermek için. Yoksa 4xx nolu otobüsler yine Kızılay'a gelecek. Belki maltepe-Tandoğan ringi yapmazlar ama sonuçta mecburen gelecek. Bu Metro politik bir müsrifliktir.Bunun yanında Keçiören'e psikolojik olarak  "bizim de bi metromız var" hisi verecek çalışmadır. Ölü bir yatırımdır , geriye dönüşü yoktur artık ama faydası da çok ama çok azdır.



MürselErsagun

13 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 23:49

Yapılan çalışmalar da bitince Ankara şehiriçi ulaşımı açısında Dünyanın en iyi şehirleri arasında olacak. Şuanki durumda bile gayet iyi durumda. Diğer illere yapılan metroları gördüm sadece süs. Mesela İzmir metrosu, Bursa, Antalya'ya yaptıkları raylı sistem de aynı şekilde pek işe yaramıyor. Çalışmaların biran önce bitmesini diliyorum. İstasyonlar çoğalıyor ama umarım yolcu sayısının artacağı ve rayların, trenin vs. bunu kaldırıp kaldırmayacağı yetkiller tarafından hesaba katılıyordur, burası Türkiye nolacağı belliolmaz

Yiğit cas
13 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 23:54

Alıntı:
Aski de inip biraz yürüyerek AKM den binecek olsa bu da mümkün diil çünkü İvedik'de bile insanlar zar zor biniyor. Aktarma olanağı var ama diğer raylı sistem setine binme imkânı hemen hemen yok.Peki bu metro niye yapılıyor.

Proje hala net değil, ben AKM bağlantısı olacağını ve olmayacağını bir çok kez okudum. Hala da emin değilim. Zaten tercih yanlış bu metro yıllar önce de Ulus'tan Kızılay'a bağlanmış. Öyle olduğu koşulda da Keçiören'den binenler hiçbir yolcu ile paylaşmayacaktı metrosunu binecek rahat rahat Kızılay'a inecekti. Şimdi AKM'de bağlansa bile yüzlerce insan nasıl aktarma yapacak, mümkün değil. Ulus'ta bile aktarma olsa kafiydi, gene orada biraz metro boşalıyor ama bu koşullar altında cidden saçma duruyor.

Alıntı:
İstasyonlar çoğalıyor ama umarım yolcu sayısının artacağı ve rayların, trenin vs. bunu kaldırıp kaldırmayacağı yetkiller tarafından hesaba katılıyordur, burası Türkiye nolacağı belliolmaz

Bunun hesap edilmeyecek tarafı yok, Ankaray bağlantısı bu metro için sadece sistemi entegrasyon için yapılmalıydı. AKM durağı hiç yapılmazsa gerçekten büyük bir karmaşaya sebep olacak. Bu arada İzmir metrosuna biraz ayıp etmişsiniz. Bornova trafiği halledilmiş durumda şu an, banliyonun da yenilenmesiyle Karşıyaka ve Havaalanı merkeze bağlanacak, metronun ikinci kısmı bitince Körfezin güneyi sisteme dahil olacak.


seferoglu

13 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 00:49

İzmir metrosu Bornova gibi trafiği çekilmez bi yer için çok uygun bi sistem. Aliağa-Menderes Hattı bitip , Bornova -Hatay hattıyla (Üçkuyular'a kadar uzayacak) entegre olduğunda nasıl bir rahatlama sağlayacağını tahmin edebiliyorum.  Bornova'dan Çiğli çıkışı'na araçla 45-50 dakikada (ki 15 km kadar bi mesafe) ancak varıldığı düşünülürse İzmir'deki raylı sistemlere -yukarda denildiği gibi- gereksiz demek haksızlık olur.

MürselErsagun

13 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 01:53

Elbette gereksiz değil. Ama Ankara metrosunun aldığı yükü düşündüğünüzde dire illerdeki çok hafif kalıyor.

denisk
13 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 02:17

Yalnız Ankaradaki nerdeyse bütün hatlar birbirinin devamı olarak yapılıyor ilk yapılan hatlar nasıl bu yükü kaldıracak? Ankaray çukurambara kadar uzatılacak metro sincana kadar uzatılacak birde bunlara keçiören metrosunun aktarması eklenirse o vagonlarda insanlar ne hale gelir acaba? Ankaray zaten yükü taşıyamaz hale gelmiş durumda en son 1,5 yıl önce bindiğimde tıklım tıklım oluyordu.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet