Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Prş 23 Hzr 2005, 02:01
Bursa BURULAŞ Otobüs Hatları - Listeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri




BURSA'DA BUGÜN ŞEHİRİÇİ ULAŞIMI NE DURUMDA? (Haziran/2005)



(+)





Belediye otobüsleri (BOİ); 43 hatta 121 otobüsle servis veriyorlar.
Özel halk otobüsleri ise (ÖHO); 14 hatta 51 otobüsle servislerine devam ediyorlar.
Toplamda; 43 + 14 = 57 hatta, 172 otobüs BOİ+ÖHO hattında (%70 BOİ + %30 ÖHO) çalışıyorlar.

BOİ; 121 / 43 = hat başına 2.8 otobüs yüzdesiyle çalışırken, ÖHO; 51 / 14 = hat başına 3.6 otobüs yüzdesiyle çalışıyor. Terminal otobüsleri ise; 36 / 8 = hat başına 4.5 araç ile hizmet veriyorlar.



Üstteki hat ve araç detaylarına, yeşil/turkuaz ÖHO'lar dahil değildir.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cum 24 Hzr 2005, 15:00

Bursaray'ı plânlarlarken, güzergâhı nisbeten aşağıda tutmaları bence çekirdek Bursa'ya haksızlık oldu biraz... Bir numaralı cadde olan Atatürk aksı, "Çakırhamam-Ulucami-Heykel-Setbaşı" arasında sadece otobüslerin insafına bırakılmamalıydı. Şehreküstü'den geniş bir kavisle bu hat alttan takip edilerek, yeniden Gökdere Bulvarı'na inmeliydi. Böylesine önemli bir prestij yolunun altından metro geçmeyecek de nereden geçecek? Hem aktarmalar çok daha pratik ve kolaylıkla sağlanacaktı (Çakırhamam, Heykel, Setbaşı'nda oluşturulacak cep aktarma istasyonları), hem de burada oluşan kirlilik önemli ölçüde azaltılacaktı. Dolmuşlar peyderpey kaldırılır, buradan paralel geçen otobüs hatları aktarma noktalarında kesilebilirdi. Şehreküstü'ne kadar gelip de buradan tekrar otobüse binerek şehrin kalbine gitmek gibi gereksiz bir uygulamaya da gerek kalmayacaktı. Namazgâh-Teleferik-İpekçilik-Siteler istikametinden gelen otobüsler; Setbaşı'nda, Muradiye-Devlet Hastanesi-Hamzabey ve Demirkapı-Maksem yönünden gelenler; Çakırhamam'da, Altıparmak-SSK, Fatih-Beşyol-Çirişhane tarafından gelenler ise Çatalfırın yakınlarında kesilerek metroya entegre edilebilirlerdi. Zamanında bu plân hazırlanarak onaylansaydı, Ulucami ve Heykel önündeki yaya altgeçitleri de sistemle entegre bir şekilde dizayn edilir, hem geçit, hem çarşı, hem de istasyonlara iniş-çıkış üniteleri olarak kullanılabilinirdi. Bu saatten sonra Heykel'e metro zaten çık(a)maz... Aksı dikeylemesine geçen 3 önemli altgeçidin tekrardan yıkılıp inşa edilmesi gündeme gelir bu kez...

Halbuki, 20 yıl kadar önce, ileride Bursa şehir merkezine uygulanması düşünülen metro sisteminin yolu, yukarıda tarif ettiğim şekle çok yakındı... Bundan sonra yapılması gereken, Terminal'i şehre tramvayla bağlamak kadar, Heykel-Ulucami bölümünü de sisteme bir şekilde entegre etmek olmalıdır.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Pzr 21 Ağu 2005, 01:24

Bursaray'ın Batı yakası aşamalarında Özel Halk Otobüsleri ve Midibüsleri kullanmalarındaki amaç, buralarda faaliyet gösteren minibüslerin ortadan kaldırılması, bir düzene sokulması, belli hat numaraları altında düzenli sefer saatlerine uygun şekilde hizmet vermeye yöneltilmeleriydi. Tamam, Batı yakasında minibüsler kalktı. Ama bir detayı atladılar. Daha önceleri minibüsler varken aynı semtlere BOİ'nin otobüsleri de düzenli ve yoğun bir şekilde seferler yapmaktaydılar. Sadece Minibüs => ÖHO Midibüs dönüşümü yapmak yeterli olmadı. ÖHO Midibüsleri Batı yakasında seferlere çıkarlarken, BOİ'ler de bu paralelde aynı semtlere servislerini devam ettirmeliydiler. Günümüzde göstermelik olarak birkaç hatta (kalkış periyotları birbirlerinden iyice uzak) yoğun olmayan BOİ hattı halen var ama, kime yeter!...

Minibüslerin Midibüs'e çevrilmesini özel taşımacılık sahiplerine kabul ettirebilmek için, mecburen böyle bir uygulama devreye sokuldu anlaşılan... Nasıl olsa birkaç yıl sonra ortalık yatışıp sistem oturursa, BOİ otobüsleri yeniden bu semtlere işlemeye başlar mantığıyla hareket edildi...

Akın KURTOĞLU


Akın Alan
8 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 00:09

Hat ve Güzergahlar

S.NO
HAT
GÜZERGAH

1
1/A
Doburca-Derebahçe

2
1/M
Geçit-Mudanya

3
3/C
Çekirge Devlet Hastanesi-Kurtbasan

4
3/İ
Harman Yeri Cami-Atatürk Cad.

5
4/İ
Demirkapı-Atatürk Cad.

6
15
Mehmet Akif Mah. Atatürk Cad.

7
15/E
Armutköy-Devlet Hastanesi

8
17
Ovaakça-Alaşar-Şehreküstü

9
17/D
Demirtaş-Şehreküstü

10
19/E
Küçükbalıklı Sanayi-Çekirge Dev. Hastanesi

11
24/C
Siteler-Hamzabey

12
25
Siteler-Çekirge Devlet Hastanesi

13
25/A
Siteler-Çekirge Devlet Hastanesi

14
25/B
Siteler-Atatürk Cad.

15
25/D
Siteler-Atatürk Cad.

16
26/A
Siteler-Devlet Hastanesi

17
28
Siteler-Çekirge Devlet Hastanesi

18
28/A
Siteler-Atatürk Cad.

19
29/A
Siteler-Çekirge Devlet Hastanesi

20
29/C
Siteler-Atatürk Cad.

21
30
Siteler-Çekirge Devlet Hastanesi

22
31/A
Siteler-Emek

23
35/A
Derebahçe-Fertur İlköğretim Okulu

24
35/C
Şehreküstü-Atatürk Cad.

25
35/K
Küçük Sanayi İstasyonu-Küçük Sanayi İçi

26
36
Derebahçe-Santral Garaj

27
36/A
Derebahçe-Santral Garaj-Atatürk Caddesi

28
37
Atatürk Köşkü-Cumhuriyet Cad.-Atatürk Cad.

29
37/A
Temenyeri-Atatürk Cad.

30
43/H
Uludağ Üniversitesi-A.O.S. Kampüsü

31
50
Uludağ Üniversitesi-Atatürk Cad.-Derebahçe

32
51
Uludağ Üniversitesi-Siteler

33
B/21
Özlüce-Küçük Sanayi İstasyonu

34
B/35-K
K.Sanayi İstasyonu-Özlüce-Organize San. İst.

35
E/2
Hamzabey-Santral Garaj

36
E/12
Uludağ Üniversitesi-Teleferik-Siteler

37
E/13
Uludağ Üniversitesi-Yeşilyayla-Siteler

38
S/1
Siteler-Santral Garaj

39
S/2
Siteler-Santral Garaj


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Cmt 10 Hzr 2006, 18:51

"Haziran / 2006" İTİBARIYLA, BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SINIRLARI İÇİNDE HİZMET VEREN BOİ VE ÖHO HATLARININ KARMA LİSTESİ

Kırmızı numaralı hatlar BOİ'ye, Mavi renkli hatlar ÖHO'ya, Yeşil renkli hatlar ise Terminal Otobüsleri'ne aittir.



(+)



(+)



(+)



BOİ'ye ait; 50 adet ve ÖHO'ya ait; 86 olmak üzere, toplam 136 otobüs hattı çalışmaktadır (Bu toplama 38 ve 39 numaralı hatlar dahil değildir). Ayrıca, 8 adet Terminal hattıyla birlikte, genel toplam; 144'dür.

Akın KURTOĞLU


oki30
8 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 02:26

bir sorum olacak..

gece 12 den sonra şehir merkezinden nilüfer istikametine nasıl gidilir. santral garajdan otobüs var diye duydum sanki ama..?


Cem Telgeren
8 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 22:06

Alıntı:
gece 12 den sonra şehir merkezinden nilüfer istikametine nasıl gidilir. santral garajdan otobüs var diye duydum sanki ama..?


Bursaray'ın çalışmadığı saatlerde S.Garaj'dan Nilüfer'in çeşitli yerlerine seferler yapan nöbetçi küçük otobüsler vardı bir ara.Her halde bu uygulama devam ediyordur.Otobüslerin çalıştığı hatlarda gece için özel hatlardı.Sanıyorum bu konuda Erkut ya da Ömer 10 daha sağlıklı bilgi verebilirler bize...

Alıntı:
Çünkü boi küçülmeyi tercih eden bir kurum(gerçi 70 yeni otobüs alıyor ama bunuda anlamak zor), küçülen bir kurumunda yeni hat açması bana anlamsız geliyor. Peki niye ihale tekrar verilmiyorki memnun değillermi acaba?


BOİ özelleştirme olayına başladığı zaman ilk özelleştirilen hatlar bu 38 Kuzey garajı (daha sonra Kuzey Garajı kaldırıldığında terminale uzatıldı.) ve 39 Doğu Garajı hatlarıydı.Yapılan ihalede bu hatlarda otobüs çalıştırma hakkı Halktur adında bir firmaya devredildi.Halktur firması ilk zamanlarda çeşitli illerden satın alıp yenilediği değişik modelde 23 otobüsle bu hatlarda yolcu taşımaya başladı.Daha sonraları Bursa adına çok olumlu bir adım atıp elindeki 23 otobüsü BMC den aldığı otobüslerle değiştirdi.Böylece Bursa bir anda 23 yeni otobüse kavuşmuş oldu.Belediye de Halktur'un bu olumlu hareketine bir jest yaparak İhalenin süresini uzatmıştı.Şimdi sanıyorum bu süre sona erdi.Şimdi ne olacağını sanıyorum bir kaç gün sonra göreceğiz.


Cem Telgeren
8 yıl önce - Prş 15 Hzr 2006, 18:48

BOİ 'ye bir öneri:Bu ay sonunda gelecek olan 70 yeni otobüs hizmete girdiğinde bu otobüslerin şerefine önceki belediyenin Bursaray sefere başladığında anlaşılmaz bir kararla kaldırmış olduğu bazı artık tarih olan hatları yeniden açarak bu otobüsleri o hatlara koysa ne güzel olurdu.

Artık tarih olan BOİ hatlarına bir kaç örnek.

6       ÇIRAKLIK OKULU-DEREBAHÇE
6H     UTKU SİTESİ-HEYKEL
7       ADALET-SIRAMEŞELER-HEYKEL
7A     ADALET-ÇEKİRGE-HEYKEL
7B     ADALET-S.GARAJ-HEYKEL
7C     ADALET-KARAMAN-HEYKEL
8       BAĞLARBAŞI-HEYKEL
9       İHSANİYE-HEYKEL


sametarda19
8 yıl önce - Prş 15 Hzr 2006, 19:45

mesela 19-i kısa hat,garaj heykel besleme,48 uzun hat 1,20  vb gibi

i.osmanoğlu
8 yıl önce - Cmt 17 Hzr 2006, 16:45

belediyenin sitesinde yayınlanan otobüs hatları sayfasında bazı yanlışlıklar var. Örneğin ilk izlenimlerimden;
1) 48 öho olmasına rağmen belediye otobüsü kısmında yer alıyor
2) uludağ üniversitesi-aos kampüsü arasında çalışan hat 43/P diye yazılmış ama gerçeği 43/H olacak.
3) Ayrıca 38 ve 39 numaralı otobüsler hiçbir listede yok ama yan tarafta sorguladığınızda öho diye geçiyor.

Bu hataların düzeltileceğini umuyorumö 38 ve 39 numara ile ilgili bi değişiklik varmı onuda merak ettim. Geçen gazetede okudum öho sahipleri protesto falan etmişlerdide,boi hala o hatta demi?


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara