Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Sal 31 May 2005, 03:01
BUR » A1.09. BOİ'nin İlk Körüklü Otobüsleri: "Neoplan"lar




BOİ'nin satın aldığı ilk 2 körüklü belediye otobüsü olan; NEOPLAN 'ları hayatımda sadece 2 defa görebildim. Resimlerine ise hiçbir yerde ulaşamadım. "275" ve "276" kapı numaralı bu 2 otobüsün hiç resmine sahip olan var mı? (ve halen Bursa'da servislere çıkıyorlar mı?)


i.osmanoğlu
16 yıl önce - Cmt 20 Ağu 2005, 21:14
boi


Bu konuyla ilgili bilgi veren arkadaşlara çok teşekkür ederim. Akın bey ve diğer arkadaşlara sormak istediğim birkaç soru var. 1)Son yıllarda boi anlaşılamayacak derecede çok küçüldü, en önemli hatlar küçücük otobüslerin çalıştığı özel hatlara kiralandı, mesela üniversiteye giden 48 ve 43/D nolu hat gibi. Bunun sebebi nedir acaba? 2) Bir boi şöförünün dediğine göre şu anda boi’nin garajlarında 150 tane otobüs çürümeye bırakılmış, hatta onların içinde 2 tane neoplan ve 1990 yılında Macaristan’dan gelen 10 adet İkarus Z-80.67 model körüklü otobüste var. Bu otobüsler neden istanbuldaki gibi bakım yapılıp servise verilemiyor? 3) şu anda boi’nin servise çıkan kaç otobüsü var? Cevaplarsanız sevinirim.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 20 Ağu 2005, 21:33

Sevgili İkmen,

Bursa Belediye otobüsleri (BOİ); 43 hatta 121 otobüsle servis veriyorlar. Yani hat başına 2.8 otobüs yüzdesiyle çalışıyorlar (121 / 43 = 2.8)

Alıntı:
Son yıllarda BOİ anlaşılamayacak derecede çok küçüldü, en önemli hatlar küçücük otobüslerin çalıştığı özel hatlara kiralandı, mesela üniversiteye giden 48 ve 43/D nolu hat gibi. Bunun sebebi nedir acaba?


Bu sadece Bursa'ya özgü bir yanlışlıklar zinciri değil. Maalesef Türkiye'nin hemen bütün büyük (ve hatta orta ölçekli) şehirlerinde artık şehiriçi toplu taşıma işleri özel sektöre devrediliyor peyderpey. Yani, özelleştirmenin sonuçları bunlar. Belediyeler, otobüs taşımacılığını mümkün mertebe sırtlarından atıp, belediyenin yükümlü olduğu diğer hizmet alanlarına ağırlık verme peşindeler (Sanki, taşımacılık 2. plânda kalması gereken bir yükmüş gibi).

Aynı durum İstanbul'da da, İzmir'de de Ankara'da da var. Hatta Antalya ve Yalova'da belediye otobüs sistemleri tamamen elden çıkarıldı gibi gözükmekte...

BOİ'nin en son duruma göre 248 otobüsü mevcuttu (yanlış hatırlamıyorsam). Bugün itibarıyla 121 otobüs hizmet vermekteyse; 248-121=127 otobüs gerçekten BOİ garajında yatmaktalar (Yani çalışandan daha çok kenarda bekleyen otobüs var ki, bu oran şehiriçi toplu taşıma hizmetlerinde hiç de hoş olmayan bir değerdir. Standart; %80 servis veren + %20 yedek bekleyen araç olarak bilinir. Bu oran artı/eksi %5 değişebilir, o kadar!). Oysa 2 Neoplan (-ki, yaşları öyle çok da yüksek değildir ve Bursa'nın ilk mafsallı (körüklüleridir)) ve 10 Körüklü İkarus (ilk gelen İkaruslar'dır) elden geçirilerek çok rahat hizmete verilebilir.

Akın KURTOĞLU


i.osmanoğlu
16 yıl önce - Cmt 20 Ağu 2005, 21:58
boi


dediğin gibi bu durum diğer büyükşehirlerdede var fakat hiçbiri bursadaki gibi değil, çünkü bursanın batısında çalışan özel hatların hepsine küçük otobüsler verildi(sanki büyük otobüsler çuvala girdi) ve adeta insanlar balık istifi şeklinde seyehat ediyorlar. Heykele giderken o garajdaki onlarca körüklü otobüsü görünce insanı haklı olarak siniri bozuluyor. Bence bursaya hiç yakışmayan bir durum bu en azından özel hatlların yarısı boi'nin olmalıydı. Ayrıca bu durumun parasal faktörüde var. Geçen sene özel 48'ler ögr 750 bin, aynı yeri giden fakat saatte bir olan boi 48'i ise öğr 500 bindi. Bir öğrenci için büyük fark.. Şimdi dediğim gibi 48 nolu hat tamamen özelleşti ve biz sıkış tepiş ve yüksek maliyetli yolculuk yapmak zorundayız.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 01:17

Adaş, bir de Neoplan Körüklüler (2 adet) servislerden alınmışlar gördüğüm kadarıyla...

Akın KURTOĞLU



Bilge_Can
16 yıl önce - Prş 27 Nis 2006, 20:53
aslında


Bu kadar detaylı ve değerli bilgi bulabileceğimi ummamıştım bu başlığa bakarken... Gerçekten hayran oldum... Benim bir sorum var bu konuda belki biraz da garip kaçacak ama küçüklüğümden hatırladığım bir otobüs var Bursa caddelerinde gezinen: üzerinde Darmstad belediyesinin armağanıdır mealinde bi yazı olan bej kahve bi otobüs hatlı mı kullanıldı personel servisi miydi bilmiyorum.Ama merak ettim şimdi... Pek önemli olmasa gerek ki kimsenin aklına gelmemiş...İnsan hafızası garip şeylere takılabiliyor bazen ben sadece hatırlatmak ve başka hatırlayan var mı sormak istedim...

Tolga Şengün
16 yıl önce - Prş 27 Nis 2006, 21:22

O otobüsler önceki mesajlarda da adı geçen Neoplanlar. Onları unutmak mümkün mü... 90'ların başında Nilüfer'de ilk toplu konut yerleşimleri Yılvar ve Ersoy siteleri ile başladığında İzmir Yolu'na Üniversite hattında çalışan bu otobüslerle ulaşılırdı.

Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 02:19

275 ve 276 kapı numaralı Neoplan marka Darmstad Belediyesinin hediyesi olan iki adet Bursa'nın ilk körüklü otobüsleri seferden kaldırıldımı?Uzun zamandır ne seferde ne de garajda göremiyorum.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 02:23

Alıntı:
275 ve 276 kapı numaralı Neoplan marka Darmstad Belediyesinin hediyesi olan iki adet Bursa'nın ilk körüklü otobüsleri seferden kaldırıldımı?

Bu 2 otobüs, BOİ Otobüs filosundan çıkartılmışlar. Son listelemelerde isimleri geçmiyor, ayrıca 10 adet ilk parti İkarus-körüklüler de listeden düşürülmüşler...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 02:32

Ama bahsi geçen on adet İkarus Z80 (277-286) hala seferdeler.Neoplanların kaldırıldığına üzüldüm doğrusu.1990 yılında Bursa'nın kardeş şehri olan Darmstad Belediyesi'nin hediyesi olarak gelmişlerdi.İlk geldiklerinde krem rengi ağırlıklıydılar.Daha sonra 345K Mercedes körüklü otobüslerin rengine boyandılar ve bence bu yeni boyama stili onlara çok ta yakışmıştı.Bu iki otobüs 1984 ylı yapımıydılar.Bursa'da hala 1984 ve daha eski model otobüsler çalışıyor(0302 ve MAN).Neden onları kaldırmakta acele ettiki BBOİ?



En son Cem Telgeren tarafından Cmt 06 May 2006, 02:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara