Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
kutlay34
13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 01:42
[İST-A1.105] - İETT Otobüs Hatlarında Adil Bir Ücretlendirme Nasıl Yapılabilir?



İzmir'in ESHOT'lerında 1 2 3 diye bir uygulama var... Kısa mesafeye 1, orta mesafeye 2, uzun mesafeye 3 diye asıyorlar... Sonra onların akbili yani kenkarttan ona göre ücret alınıyor... Bence İETT'yede bu sistem getirilebilir... Kenkartı olmayan bilet atıyor tabi onunda fiyatı sabit...


Sedat_85g

13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 02:59

Alıntı:
İzmir'in ESHOT'lerında 1 2 3 diye bir uygulama var... Kısa mesafeye 1, orta mesafeye 2, uzun mesafeye 3 diye asıyorlar... Sonra onların akbili yani kenkarttan ona göre ücret alınıyor... Bence İETT'yede bu sistem getirilebilir... Kenkartı olmayan bilet atıyor tabi onunda fiyatı sabit...


Sonuçta kontör bazlı bir sistem olduguna göre akbillerde Hatların uzunluklarına göre belli bir  katsayıyla hattın kilometre cinsinden uzunlugu çarpılarak her hatta adil bir ücretlendirme getirmek pek de zor olmasa gerek. Mevcut akbil teknolojisi hangi hatlardan aktarma yapılıp hangisinden fark alındıgına saat kaçta basıldıgına kadar detaylı bilgileri içerebiliyorsa bu tarz bir ücretlendirme sistemini de uygulayabilmesi zor olmayacaktır.

Zam yapacaklarında da araçlardan düşülen degerleri değil de kontör alıken ki kontör başına olan degeri arttırabilirllerse de bir gün akbil'lerin kapasitelerini aşacak yüklemeler yapmak da zorunda kalmayacagız sanırım.

Bildigim kadarıyla yüklenebilecek bir üst deger bulunmakta ve Ekonominin gidişatı da kötü olursa enflasyon geri gelirse nasıl hallolacak bu iş bilmiyorum.

Tek basımlık akbil 10.000 kontor olursa günün birinde ne olacak ?

(sanırım konudan saptım biraz ama bu da kafama takılan bir şeydi akbil çıktıgından beri)


En son Sedat_85g tarafından Cmt 24 Hzr 2006, 03:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 03:09

Alıntı:
Sonuçta kontör bazlı bir sistem olduguna göre akbillerde Hatların uzunluklarına göre belli bir  katsayıyla hattın kilometre cinsinden uzunlugu çarpılarak her hatta adil bir ücretlendirme getirmek pek de zor olmasa gerek mevcut akbil teknolojisi hangi hatlardan aktarma yapılıp hangisinden fark alındıgına saat kaçta basıldıgına kadar detaylı bilgileri içerebiliyorsa bu tarz bir ücretlendirme sistemini de uygulayabilmesi zor olmasa gerek..

Böyle bir uygulama bu sefer de uzun hattın ortalarında bir yerde binip de, yine ortalarında bir yerde inen yolcuları mağdur eder. Bu sorununu çözümlerinden birisi, iniş kapılarında da akbil cihazlarınn olmasından geçer. Binerken toma kaydolan durak kodu, inilirkenki durak kodundan düşülür ve aradaki değer, belli bir katsayıyla çarpılır. Böylece herkes gittiği kadar mesafenin ücretini ödemiş olur. Ancak bu sefer de iniş kapılarında yoğunluk yaşanır. Seferler yavaşlar. Bazı uyanıklar iner gibi yapıp Akbil'ini cihaza dokundurup, yollarına inmeden devam ederler vs...vs...  

Akın KURTOĞLU



Sedat_85g

13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 03:24

Alıntı:
Böyle bir uygulama bu sefer de uzun hattın ortalarında bir yerde binip de, yine ortalarında bir yerde inen yolcuları mağdur eder.


Bunun için de kıta indirimi tomu basılıyor sanırım ancak gene de bir miktar mağduriyet olacaktır uzun hatların kısa bir bölümünü kullanan yolcular için.

Bu inerken tom basma işi de imkansız gibi gözüküyor sabah ve akşam pik saatlerde ki insanlar kendilerini zor dışarı atabiliyorlar.

Tek çözüm geldigi duragı anlayabilecek bir akbil makinasina kalıyor. Bunun örnegini sanırım yenibosna Metro - Silivri Belde hatlarında görebiliyoruz.
Eger bu sistemi İETT ye entegre etmek pahalıya gelecekse (GPS) aracın kilometre sayacıyla orantılı olarak bir yüzde hesaplayıp o bahsettiğim katsayıyı o oranla değiştirebilecek bir sistemin yazılımı pek o kadar da zor olmasa gerek mevcut teknolojiyle....

Adalet istenirse illaki gerçekleştirilir kanısındayım...

Ancak bir bakıma da uzun hatların daha çok kendi yolcuları tarafından kullanılacagı için de gereksiz yoğunlugu önleyebilmesi açısından etkili de olabilir kanısındayım..
Mecidiyeköy'den güç bela binilen bir hatta Ali Sami Yen duragında ön kapıdan inenlerinin olması gayet sinir bozucu bir durum gibime geliyor. En son duraklardaki okula/işe yetişecek olanların dışarda kalması ile sonuçlanıyor bu hassasiyetsizlik...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 03:31

Ya da yine babadan-dededen kalma yönteme geri dönmek... Yani, uzun hatların içinde kısa hatlar oluşturmak:

Meselâ; 83-Taksim-Topkapı hattı çalışırken, aynı zamanda 2 yeni türevi oluşturularak; Taksim-Aksaray ve Aksaray-Topkapı hattı da eklenir. 83A ve 83B şeklinde. Ya da mavi ve kırmızı 83 şeklinde. Bunlar 83'ün aksine, tam yarı ücret düşerler... Böylece yarı yola kadar seyahat edecek olan yolcular, tam ücret ödememiş olurlar. Bu da bir çözüm değil aslında. Çünkü Fındıkzade'den Saraçhane'ye gidecek yolcu; iki kıta geçmek (yani, 2 ayrı hat değiştirmek ya da asıl 83'ü kullanmak) durumunda, bu sefer yine 2 yarım veya 1 tam ücret ödemek zorunda kalacak... Beyler, düşünün bakalım, bir çözümü vardır elbet bu konunun...

Akın KURTOĞLU



kutlay34
13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 12:33

Mesela 110-120 no'lu hatları tek biletli yapmak lazım... Çünkü 129T'nin yolu kadar yaklaşık olarak mesafesi var... Sırf Kadıköy içine girdiği çift alınıyor... Bence bu da bir adaletsizlik... 127 için birşey diyemeyeceğim çünkü hayatımda bir kere o hatta yolculuk yaptım... Bana da çok uzun geldi çift bilet alınması gayet normal birşey kanımca....

selim_
13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 12:47

Aktarma kabul etmemesi koşuluyla belki o otobüsler de tek bilet haline getirilebilir. Kadıköy'e gelip otobüse binmek isteyen birisi için birşey değişmez ancak evi güzergah üstünde olan birisi 129T'de olduğu gibi tek biletle seyahat edebilir.



-ALPER-

13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 13:23

Akın Kurtoğlu demiş ki:
Ya da yine babadan-dededen kalma yönteme geri dönmek... Yani, uzun hatların içinde kısa hatlar oluşturmak:

Meselâ; 83-Taksim-Topkapı hattı çalışırken, aynı zamanda 2 yeni türevi oluşturularak; Taksim-Aksaray ve Aksaray-Topkapı hattı da eklenir. 83A ve 83B şeklinde. Ya da mavi ve kırmızı 83 şeklinde. Bunlar 83'ün aksine, tam yarı ücret düşerler... Böylece yarı yola kadar seyahat edecek olan yolcular, tam ücret ödememiş olurlar. Bu da bir çözüm değil aslında. Çünkü Fındıkzade'den Saraçhane'ye gidecek yolcu; iki kıta geçmek (yani, 2 ayrı hat değiştirmek ya da asıl 83'ü kullanmak) durumunda, bu sefer yine 2 yarım veya 1 tam ücret ödemek zorunda kalacak... Beyler, düşünün bakalım, bir çözümü vardır elbet bu konunun...

Bu konu aslında uzun süredir düşündüğüm birşeydir sizinde de dediğiniz gibi uzun hatları bölmek bence en akıllı çözümdür bu işe. Verdiğiniz örnekteki 83A ve 83B hatları arasında her koşulda aktarmaya izin vermek Fındıkzade'den Saraçhane'ye gidecek yolcunun sorununa çözüm olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise bu iki hat arasında yolcunun daha önceden aktarma yapıp yapmamasına vs. hiçbir ekstra şeye bakılmadan aktarmaya izin vermek. Böylece uzun olan hatlar kısaltılıp yoğun olan kısmı daha sık olarak da çalıştırılabilir.


Kemal Çevik
13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 13:37
Şöyle yapsak


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=278825#278825

Benzer konular birkaç başlıkta tartışılınca aynı mesajı birkaç yere yazmaktan daha iyi bir çözüm bu sanırım


Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 13:38

Ya da ücretlendirme içinde katsayılar kullanılabilir. Çok kısa hatlar 1 kontür (tabi ki kontür ücreti bununla orantılı olarak0.50-0.60 Ykr mertebelerinde), orta hatlar 2 kontör, uzun hatlar 3 kontör, özel hatlar 4-5 kontör olarak yeniden ayarlanır. 1-2 kilometrelik yol için yolcular yarım lira, normal hatlar için 1 lira, uzun hatlar için ise 1.5,2 lira öderler. Hak geçmez.   Kısa mesafe gidecek olan yolcular, uzun mesafe hatlarının otobüslerini böylelikle meşgul etmezler. Şehrin içinde oluşturulan, birbirinin üzerine binen ya da birbirlerinin devamı olan çok kısa hatlarla yarım liraya indi-bindilerini gerçekleştirebilirler. Gerekirse, İETT bu kısa hatlar için 100-200 tane midibüs satın alır. O da zarara girmez, hiç kimse de mağdur olmaz.  

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM