Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 11:22
İstanbul Metrosu İşletme Problemleri ve Öneriler


Bu başlık altında metroda karşılaştığımız problemleri ve çözüm yollarını tartışabiliriz.

1- Bu sabah herhalde teknik bir arıza nedeni ile seferler YAVAŞ ve GECİKMELİ olarak yapılıyordu. Pik (yoğun) bir saat olduğundan zaten kalabalık olan seferlerdeki yolcu yoğunluğu katarların içinde nefes almayı bile imkansız hale getirdi. Metro normalin 4''te bir hızda çok yavaş bir şekilde Taksim'e vardı. Ben gerek istasyonda gerek aracın içinde bir anons yapılmasını beklerdim. Ancak hiçbir anons yapılmadı. Böyle durumlarda Ulaşım AŞ yolcuyu bilgilendirici anonslar yapmalı.

2- Ulaşım AŞ'nin önemli arıza vb gibi çok ekstrem KRİZ durumlarında seferlerin uzun bir süre tehir edilmek durumda kalınması hallerinde akbil ile yapılan ödemelerin iadesinin nasıl yapılacağına dair bir prosedür var mı bunu merak ediyorum.

3- Yaz aylarında katarların içine ağır bir koku siniyor. Bunun da nedeni kişisel temizlik konusundaki eksikliklerimiz. Ulaşım AŞ acaba bu konuda bir çözüm getirebilir mi? Kataların İÇİ hangi sıklıkta yıkanıyor. Koltuklar nasıl temizleniyor. Katarlar akşam yatarken nasıl havalandırılıyor. Kısa bir süre önce İstanbul Metrosu'na hijyen kriterler gözününe alınarak verilen bir sertifikanın afişlerle duyurusu yapılmıştı. Bu konuda yapılan çalışmaları ve hangi sıklıkta yapıldığını merak ediyorum.

4- Peronlarda bulunan monitorlerde oynatılan reklamlar yeterince itici. Bunlar bazen sesi açılmış şekilde oynatılınca yolculara ZORLA REKLAM seyretmiş oluyorsunuz ki hiç kabul edilebilir değil.

5- Peronlarda bulunan monitorlerde bir sonraki seferin saati gösteriliyor. Gecikme durumlarında bu saat gerçek durumu gösteremiyor. Acaba bu konuda bir çözüm yapılabilir mi?


Arda Alkaya
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 13:30

Alıntı:
1- Bu sabah herhalde teknik bir arıza nedeni ile seferler YAVAŞ ve GECİKMELİ olarak yapılıyordu. Pik (yoğun) bir saat olduğundan zaten kalabalık olan seferlerdeki yolcu yoğunluğu katalarların içinde nefes almayı bile imkansız hale getirdi. Metro normalin 4''te bir hızda çok yavaş bir şekilde Taksim'e vardı. Ben gerek istasyonda gerek aracın içinde bir anons yapılmasını beklerdim. Ancak hiçbir anons yapılmadı. Böyle durumlarda Ulaşım AŞ yolcuyu bilgilendirici anonslar yapmalı.


Bu sabah Taksim'den bindiğim metroda ve istasyonda anonslar yapılıyordu. Galiba Rifat Bey'e denk gelmedi

Alıntı:
2- Ulaşım AŞ'nin önemli arıza vb gibi çok ekstrem KRİZ durumlarında seferlerin uzun bir süre tehir edilmek durumda kalınması hallerinde akbil ile yapılan ödemelerin iadesinin nasıl yapılacağına dair bir prosedür var mı bunu merak ediyorum.


İDO iptal seferlerde jeton veriyor. Metroyu bilemem.

Alıntı:
4- Peronlarda bulunan monitorlerde oynatılan reklamlar yeterince itici. Bunlar bazen sesi açılmış şekilde oynatılınca yolculara ZORLA REKLAM seyretmiş oluyorsunuz ki hiç kabul edilebilir değil.


Bu konuda haklısınız. Ancak reklamın da amacı bu değil midir; insanların beynine girebilmek? Bu konuda şikayette bulunsanız da alacağınız cevap 'ne var kardeşim en fazla 2 dakika bekliyorsun o zaman da kulaklarını tıka' olur. Şu da bir gerçek ki reklamdan iyi para kazanıyorlar. Bu noktada bence çözüm bulunması zor gibi.


OmerFaruk
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 16:05
24 saat sefer??


Servis saatleri üzerine merak ettiğim bir şey var. Havaalanıyla otogarı bağlayan hat neden  24 saat çalışmamak gibi bir lükse sahip? Istanbul Havalimanında veya Otogar'da gene inişleri veya gece seferleri yapılmıyor mu? Batı Asya'nın ve güney doğu Avrupa'nın en büyük metropolü ve ticaret merkezi için güvenlik endişesi asgari olan bu hattın çalışmaması için ne gibi bir mazeret olabilir?

Esat San
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 16:44

Alıntı:
Yaz aylarında katarların içine ağır bir koku siniyor. Bunun da nedeni kişisel temizlik konusundaki eksikliklerimiz. Ulaşım AŞ acaba bu konuda bir çözüm getirebilir mi? Kataların İÇİ hangi sıklıkta yıkanıyor. Koltuklar nasıl temizleniyor. Katarlar akşam yatarken nasıl havalandırılıyor. Kısa bir süre önce İstanbul Metrosu'na hijyen kriterler gözününe alınarak verilen bir sertifikanın afişlerle duyurusu yapılmıştı. Bu konuda yapılan çalışmaları ve hangi sıklıkta yapıldığını merak ediyorum.


Metro ve Hafif Metro da tüm araçlar günlük olarak iç ve dış temizlik yapılmaktadır, gün içerisinde herhangi bir şekilde yolcudan kaynaklı acil temizlik gerektiren durumlarda araç parka alınarak temizliği yapılmaktadır. Metro araçlarındaki koku araçlardan ziyade hat içerisinde bulunan rutubetin sinmesinden kaynaklanmaktadır, hijyen ile ilgili çalışmaların çoğunluğu araçların havalandırma ve klima sistemlerinin ilaçlanarak havalandırma sistemlerinin yapısından kaynaklanan mikrobik rahatsızlıkları önlemek amaçlı yapılmıştı bildiğim kadarı ile yani gözle görülebilir bir çalışma değil

Alıntı:
Peronlarda bulunan monitorlerde bir sonraki seferin saati gösteriliyor. Gecikme durumlarında bu saat gerçek durumu gösteremiyor. Acaba bu konuda bir çözüm yapılabilir mi?


İstanbul Metro su seferlerinde aksamalar çok nadiren olmaktadır, Ulaşım A.Ş. kendi bünyesinde bulunan uzman ekibi ile araçların anlık konumlarına göre istasyona giriş sürelerini gösterecek bir proje üzerinde çalışmaktadır, teknik olarak mümkün olan bu uygulama üzerinde çalışmalar hızla devam etmektedir, projenin başarı ile yürütülmesi durumunda sistem diğer güzergahlara uygulanma amacı ile revize edilecektir.


Alıntı:
Peronlarda bulunan monitorlerde oynatılan reklamlar yeterince itici. Bunlar bazen sesi açılmış şekilde oynatılınca yolculara ZORLA REKLAM seyretmiş oluyorsunuz ki hiç kabul edilebilir değil.


Bu konu ile ilgili olarak Ulaşım A.Ş.' ye resmi şikayette ya da bildi edinme başvurusunda bulunmalısınız, peron ya da araç içi reklam alanları Ulaşım A.Ş.' nin gelir elde etmesi için en büyük kaynaklardandır ve tüm dünya ülkelerinde raylı sistemlerde reklam alanlarında bu tür uygulamalar sınıra kadar (bazı yerlerde daha fazla) zorlanarak kullanılır, çünkü yapısı itibari ile şehir içi raylı sistem işletmeleri yolcudan kar edemezler, ama bu yayınların sesi sizleri rahatsız edecek kadar yüksek ise bunu öncelikle istasyon amirliğine akabinde Ulaşım A.Ş. ye bildirmeniz rahatsız edici olabilecek bu durumları engelleyecektir.

Alıntı:
Servis saatleri üzerine merak ettiğim bir şey var. Havaalanıyla otogarı bağlayan hat neden  24 saat çalışmamak gibi bir lükse sahip? Istanbul Havalimanında veya Otogar'da gene inişleri veya gece seferleri yapılmıyor mu? Batı Asya'nın ve güney doğu Avrupa'nın en büyük metropolü ve ticaret merkezi için güvenlik endişesi asgari olan bu hattın çalışmaması için ne gibi bir mazeret olabilir?


Bu hattın güvenlik endişesinin asgari olduğu hakkında nasıl bir intibaa edindiğinizi açıklayabilirmisiniz? Yani kastınız yolculardan kaynaklanan güvenlik sorunlarmı yoksa sistemden mi?

Cevaplar kendi bilgilerim çerçevesinde aktardığım düşüncelerimdir, başka kişi ya da kurumları bağlamaz, umarım yardımcı olabilmişimdir.


OmerFaruk
16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 17:21

Araç ve yaya trafiğiyle hiç bir noktada kesişmeyen, yolcuların da turnikelerde kontrol edilerek alındığı bir sistemde gece için söz konusu olan emniyet zaafları gündüz için de geçerlidir zaten. Dahası ara durakların tamamında durmasına da lüzum yok [Havaalanı, Şirinevler, İncirli, Zeytinburnu, Otogar yeterli olacaktır].



tolginho

16 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 22:11

Alıntı:
İDO iptal seferlerde jeton veriyor. Metroyu bilemem.


Böyle bir uygulama var. İptal bileti gibi bir adı var.

Daha önce Bahçelievler'de metroya biniyordum. Birkaç turnike ötedeki tamir için açık durumdaydı. Belli ki tüm cihazlar kontrolden geçiyordu.

Bende çalışır durumdakilerden birine akbilmi bastım. Abonmanım olmasına rağmen para çekti ve ekranda anlamsız karakterler gösterdi turnike. Hemen bilet görevlisine bildirdim. kontrol etti ve haklı olduğumu görünce iptal bileti verdi bir tane.

TOLGA KAPROL


Rifat Behar
16 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 22:29

Metro ve Klima. Otobüslerde bile klima lüks olmaktan çıkmışken acaba 850 milyon dolarlık metromuzun araçlarında neden klima yok? Acaba açıklama yapılabilir mi?

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 03:00

Alıntı:
Havaalanıyla otogarı bağlayan hat neden  24 saat çalışmamak gibi bir lükse sahip?

Maalesef bu durum sadece raylı sistemlere özgü bir durum değil. İstanbul genelinde denizyollarında da, İETT de gece seferi şeklinde bir uygulama yok. Kentte gece 24:00'den sonra hemen hemen hiç bir kamu taşıtı bulamazsınız. Tâ ki sabah 06:00'ya kadar. 05:00-06:00 saatleri arasında çalışan araç bile çok çok nadirdir. Geceleri yalnızca minibüsler ve taksilere kalır İstanbul caddeleri...

Bu, belki yolcu azlığından, belki de güvenlik endişesinden dolayı İstanbul'a özgü olan bir uygulama ama, yine de 12 milyonluk bir metropol için kabul edilebilir bir durum değil...

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

16 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 03:09

Alıntı:
Bu, belki yolcu azlığından, belki de güvenlik endişesinden dolayı İstanbul'a özgü olan bir uygulama ama, yine de 12 milyonluk bir metropol için kabul edilebilir bir durum değil...  


pazar perşembe arası bir nebze kabul edilebilir bir durum gece otobüslerin olmamadsı ancak cuma ve cumartesi taksimden son 73 ün halini sanırım çoğu kişi biliyordur. Unkapanı'na gelene kadar araç yolcu alamaz bir hale geliyor. Sanıırm Taksim gibi gece hayatının o kadar da zengin kesimin tekelinde olmadıgı bir yer için bu 2 gün istisna yapılabilir ve 3 4 civarına kadar ek seferler konulabilir. Tek bilet parası da olması gerekmez bunların bence e-otobüsler gibi fiyatlandırılabilir.

Ancak ÖHO lar para da tahsil ettikleri için bu uygulamaya müsait değiller kanısındayım. Malum bir cep telefonu için adam bıçaklanan bir şehirdeyiz...


Arda Alkaya
15 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 14:18

Gene bir arıza:
Alıntı:
Taksim-4. Levent Metrosu'nda bir metro aracında meydana teknik arıza nedeniyle seferler 1,5 saat süreyle tek yoldan gecikmeli olarak yapılabildi.

İstanbul Ulaşım A.Ş'den alınan bilgiye göre, 4. Levent'ten Taksim yönüne gitmekte olan metro aracı, saat 09.30'da sefer sırasında arızalanarak Şişli istasyonunda yolcularını indirdi. Metro aracının yoluna devam edememesi üzerine Taksim-4. Levent arasındaki hatta seferler tek yoldan gecikmeli olarak sürdürüldü.
Teknik ekiplerin arızalanan metro aracını yoldan çekme işlemini tamamlamaları üzerine saat 11.00'de seferler normale döndürüldü. Bu arada, seferlerin gecikmeli olarak yapılması sırasında Levent istasyonunda çok sayıda yolcu birikti. Gidecekleri yöne metro aracı gelmeyen yolcular ile özel güvenlik elemanları arasında zaman zaman tartışmalar yaşandı.

Tartışmaların büyümemesi için de istasyonda sık sık ''Teknik bir aksaklıktan dolayı seferlerimiz gecikmeli olarak yapılıyor. Verdiğimizrahatsızlıktan dolayı özür dileriz'' şeklinde anonslar yapıldı.  


Kaynak



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM