Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Metehan

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 17:43
[İST-C8.26] - İstanbul'da 2007 Sonunda Banliyö Trenleri Kalkıyor



İstanbul'da 2007 sonunda banliyö trenleri kalkıyor
    
     İstanbul'da, 2007 sonundan itibaren tren seferleri kalkıyor. Marmaray projesi kapsamında Haydarpaşa - Gebze ve Sirkeci - Halkalı hatlarındaki yenileme çalışmaları nedeniyle banliyo seferleri kaldırılacak.
     Şehirlerarası sefer yapan ana hat trenlerinin son durağı Anadolu yakasında Gebze, Avrupa yakasında ise Halkalı olacak.
     Marmaray projesi denildiğinde akla önce inşaatı sürmekte olan tüp geçit geliyor. Oysa 76 kilometre uzunluğundaki Marmaray'ın yalnızca 14 kilometresi tüp geçide ait.
     Geriye kalan 62 kilometre uzunluğundaki bölümü, Gebze - Haydarpaşa ile Halkalı - Sirkeci arasındaki banliyö hattı oluşturuyor.
     Ancak bu hatlar mevcut haliyle yetersiz. Marmaray için bu iki hat 2007 yılı sonunda baştan aşağı yenilenecek.
     
     Marmaray'la Gebze'den Harem'e

     Marmaray çalışması tamamlandığında Gebze'den trene binen bir yolcu kesintisiz olarak Halkalı'ya kadar ulaşabilecek.
     Ancak bunun İstanbullulara bir faturası var. Çünkü bu hatlarda gerekli iyileştirmenin yapılması için 2007 yılından itibaren banliyö trenleri sefer yapamayacak.
     Anadolu'nun dört bir yanından İstanbul'a yolcu taşıyan 13 ana hat treni ile Trakya'daki iki tren ve yurtdışı seferleri de artık Haydarpaşa ve Sirkeci'ye ulaşamayacak.
     İstanbul'a gelen trenlerin Trakya'daki durağı Sirkeci yerine Halkalı, Anadolu yakasında da Haydarpaşa yerine Gebze olacak. 2007 yılı sonunda sefere kapatılacak olan iki hattın ihalesi yapıldı bile.
     Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürü Ahmet Aslan, "ihalesi yapıldı. Şu an nihai değerlendirmeleri yapılıyor. 63 kilometrelik kısımda iki hat iptal edilecek. Bu iptal etme sürecinde banliyö seferleri yapılamayacak. Onun yerine toplu taşıma araçları devreye sokularak ihtiyaç giderilecek" diyor.
     İki yıllık yenileme sürecinde, hat boyundaki alt ve üst geçitler ile köprüler de yenilenecek. İki yılın sonunda Haydarpaşa ve Sirkeci yeniden tren seferlerine açılacak.


gökhan(D)
16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 18:03

Eger baska bir sehirde banliyo trenlerini tamamen kaldirsaniz bu sehir gercekten tam anlamiyla kilitlenir. Demek ki Istanbulda böyle bir tehlike yok...

Burç

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 19:19

Istanbul'da da maalesef büyük sorun olacak, ancak henüz fark edemiyorlar.
Avrupa yakasında metrobüs açılmadan, banliyö trenlerini kaldırmak felaket olur.


kutlay34
16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 19:24

Artık 133T ,130 ,21A, 17, 16 ve 16A'nın seferlerinde gözle görülür bir artış olur... Hatta 16 hariç diğer hatlara körüklü otobüs bile verirler... Alternatif hatlar bile açılır...

Tam bir felaket olacak banliyö hatlarının kapanması... Allah sabır ve kuvvet versin bizlere bu İstanbul trafiğinde...

Artık 2 dakikada bir 5-10 metreyi zor ilerleriz...


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 19:37

Her iki yakada da, sahile paralel deniz otobüsü işletilerek, sorunun bir kısmı çözüme kavuşabilir. Kalan kısım da karayolu üzerinden yine paralel otobüs hatlarıyla emilmeye çalışılır. Banliyö trenleri kadar kesinlikle hızlı olmasalar da, hiç yoktan iyidir deyip, mantıklı çözümler üretilmesini görmek tek dileğimizdir...

Akın KURTOĞLU



alabay

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 19:55

Alıntı:
Eger baska bir sehirde banliyo trenlerini tamamen kaldirsaniz bu sehir gercekten tam anlamiyla kilitlenir. Demek ki Istanbulda böyle bir tehlike yok...

İzmir'de banliyö trenler kalktı da ne oldu?!
Ama İstanbul ... zor.
Aslında bunu İETT işi yapmamalı. TCDD ve İBB'nin beraber çalışıp ya çift katlı, ya (bir kaç) körüklü otobüs, ya da - Akın'ın dediği gibi - deniz otobüsü alması veya kiralaması gerekir. Ki bunlar sadece ve sadece o iki hat için çalışmalı. Halkalı'dan Sirkeci'ye (veya Taksim'e, Otogar'a ...) arada durakta durmayan hatlar gerekir. Gebze - Haydarpaşa (veya Kadıköy, Harem, Üsküdar, Ümraniye, ne ise işte) da öyle.
Ama bu konu böyle hiç araştırılmıyor. Metrobüs (hele o LRTbüse benzer gülünç "eldeki otobüsler verilecek ilk önce" ile) bu işe hayatta kurtarmaz. Burada neler var? Şehiriçi ulaşım. Kargo işleriyle uğraşan kişiler. Biraz yurtdışı turistler. Çok yurtiçi turistler. Bir de turist olmayıp iş için gelen/giden. Bunu metrobüs nerede nasıl kurtarsın?!
Esat Bey'le görüşmüştüm, tramvay arıza konusunda, burada genelde demiryolları ile ilgili vasıtalar için Ray Yedek Trafiği elde tutulur. Yani bir sistem çöktü mü, onu kurtarmak için otobüsler salıverilir. İşte bunu şu banliyö/Marmaray/metro konusunda bir plânlamaya başlasalar ya ...

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 20:28

Eskiden (1970'lerde ve 1980'lerin ilk yarısında), Banliyö trenleri her iki yakada da çok önemli toplu taşıma araçlarıydılar. Avrupa yakasında oturanların, Anadolu tarafındaki; Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Maltepe, Kartal, Pendik vs. gibi semtlere ulaşmak için sıklıkla kullandıkları yol; "Köprü-Haydarpaşa" vapuru ve ardından banliyö treniydi. Sonradan Haydarpaşa'ya vapur desteği giderek azaltıldı. Önce bu hat için ayrılan vapurlar iptal edildi, ardından Kadıköy seferlerine bağlantı olarak düzenlendi. Bu arada tren seferleri de o paralel de azaltıldı. Boğaziçi Köprüsü devreye girdi. İETT, iki yaka arasındaki ulaşımın büyük bir bölümünü omuzladı. Alternatif hızlı dolmuş hatları konuldu. Banliyö trenlerinde güvenlik sorunları başgösterdi. Araçlar eskidi, hız ve verim düştü. Bütün bu menfi sebepler, Haydarpaşa hattının giderek daha az tercih edilmesine yol açtı.

Aynı şekilde Avrupa yakasında da, Florya-Menekşe plajları denizdeki aşırı kirlilikten dolayı gözden düştü. Bakırköy-Sirkeci ulaşımı, Londra Asfaltı'ndaki otobüs seferlerinin artmasıyla halk tarafından kullanılmamaya başladı. Suriçi'ndeki bazı istasyonların yolcu adetleri, civarda oturan kimse kalmayınca çok düştü (Cankurtaran, Kumkapı, Yenikapı vs.). Israrla Ataköy'e istasyon yapılmaması, burada ikamet eden onbinlerce kişinin başka alternatiflere yönelmesine sebep oldu. Çekmece, Kanarya, Soğuksu, Halkalı gibi semtlere Londra Asfaltı ve 90'lardan itibaren çok kullanılmaya başlayan TEM yolu, içeriden ulaşımın bu yöne kaymasına neden oldu.

Bütün bu sebepler, sonunda Banliyö Tren Hatları'nın tamamen sonu olmasa da, sona yaklaşmalarını hızlandırdı ve anlaşılan infaz tarihi 2007 olarak belirlendi. Yolcu adedi 20-25 yıl öncesine göre yarıdan bile aza düşen banliyö hatlarının tamamen iptali, halk tarafından pek de aşırı yadırganmayacak olsa gerek...

Akın KURTOĞLU


OsMaN UyGuN

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 22:15

Gebze'ye kadar olan kısım tek aşamada değilde kademe kademe yapılsa daha uygun olur.. örneğin ilk olarak Bostancı'ya kadarlık kısım kapatılır, sonra Pendik ve en son olarakda Gebze.. bu arada kalan kısım bitirilip yerel olarak hizmete girebilir.. imkansız değil ama bakalım minibüsçüler odası izin verir mi? Pendik-Kadıköy ve Gebze-Harem hatları prim yapacalardır....

Yunus18
16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 22:24

Banliyö hatlari kalkior..bu cok iyi bence...ileride Edirne-Istanbul Hizli Tren Projesi hayata gecebilir   ...

BANA eksi puan veriosunuz ISTANBULLULARA YOKSA KÜFÜRMÜ OLDU ????

eger yanlis bisey dediysem özür dilerim..


En son Yunus18 tarafından Sal 13 Hzr 2006, 01:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Sedat_85g

16 yıl önce - Sal 13 Hzr 2006, 00:43

Bence Banliyo hatlarının yerine kurulacak Halkalı - Eminönü ring hatlarıyla sorun bir nebze olsun hafiletilicektir.

Sahilden gidecek olan yeni Citaroların alınmasıyla depolarda bekleyen MAN körüklü ve solo otobüsler trenden daha verimli bir şekilde kullanılabilir... Sanırım tren sefer sıklıgı 30 dk'ydı. 5 10 dk aralıklarla geçen MAN körüklüler yolcu mağduriyetini engelleyecektir..

Ha trafik ne hale gelir diyorsanız o kadar da dayanmak zorundayız Marmaray bitene kadar...
Boston'da yapılan tünel hakkında National Geographic de bir belgesel vardı orada yaklaşık 15 20 sene civarı süren yeraltı çevre yolu inşaatı halka adeta kan kusturmuş ancak bittiğinde çok memnun gözüküyolarlardı... Bizim de dayanmamız gerekiyor Torunlarımıza daha güzel bir istanbul ancak böyle bırakabiliriz; altın kelime SABIR...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM