Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
TCDD Bünyesinde Kullanılan Araçlar ve İş Makineleri
123 ... 818283   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
zafer yenidünya

16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 18:18
TCDD Bünyesinde Kullanılan Araçlar ve İş Makineleri






Bu başlıkta; ülke çapında geriye dönük bulabildiğimiz ilginç TCDD bünyesinde herhangi bir çeken ve çekilen araçlar ilginç kullanılan malzemeler vs. fotoğraflarını toplamaya çalışalım.
 
Bu fotoğraflarda görülen tekerlek takımı, 1897 yılı yapımıdır, kendimiz bakımını yapıp Haydarpaşa Vagon Bakım Atelyesi önünde sergilemekteyiz.

     ZAFER YENİDÜNYA


zafer yenidünya

16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 22:39


   

       40015 Lokomotifler ıskat edildi,yakında göremiyecegiz tarihe karışacak.
   
      ZAFER


A.ŞAFAK TOMRUK
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 23:09

40 000' lik lokomotifler çok eski model değilki. 8000' lik banliyö dizilerinin yanında daha dünkü çocuk sayılır. Acaba parça yokluğumu buna sebep? Bunlar 70' li yılların sonlarında Ankara' da banliyö ulaşımında da kullanılmışlardı. Bu lokomotifler hangi ülkenin malı ve markası nedir?

Çağrı Tekin

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 01:36

Türkiye'ye ilk olarak 1955 yılında BB4000 lokomotif ve 8000 Banliyö trenleri elektrikli olarak gelmiştir ve o dönem elektrifikasyonu tamamlanmış Sirkeci-Halkalı hattında  çalışmaya verilmiştir.
    BB4000 3 adet alınmış olup artık kullanımdan kaldırılmış durumda Halkalı'da dinlenmektedirler.
    8000 ise 2 parti halinde(1955-1962)30 adet(8001-8020i,8021-8030)alınmış orijinalleri 4 vagon olmasına karşın ortadaki bir vagon treni yıprattığından dolayı çıkarılmış 3 vagon olarak uzun yıllar boyu çoğunlukla Avrupa yakasında hizmet etmişlerdir.Hala büyük çoğunluğu Avrupa yakasında çalışmaktadırlar.
   Bahsettiğimiz DE40 000 lokolar ise bu iki elektrikli trenden sonra alınmıştır.İlk olarak 1971 yılında 8 adet alınmış 7 adetse Haydarpaşa'da monte edilip 1973 yılına kadar tamamlanmış.Hala filonun büyük kısmı çalışır durumdadır.
   Daha sonra Haydarpaşa-Gebze ve Ankara-Polatlı hatları için 75 adet olmak üzere Tüvasaş atölyelerinde lisans altında 14 000 serisi üretildi.Bunlarda ülkemizin şartlarına göre pek çok değişiklik yapıldı.Ayrıca bu seri 8000 serisi gibi 4 değil 3 vagonlu olarak tasarlandı ve üretildi.Marmaray tamamlanınca kaldırılması düşünülüyor.
   Ayrıca 43 000 serisi elektrikli vagonlarımız da var.Bunların iki parti halinde toplam 45 adet ve Tülomsaş tesislerinde imal edilidğini öğrenebildim ancak imal tarihi hakkında bir bilgiye ulaşamadım.
   Bunlara ek olarak 2000 yada 2001 yıllarında 20 adet 52500 serisi lokomotif Yugoslav Koncar firmasından satın alındı.Bu lokolar TCDD filosundaki en modern ve en hızlı olanlardır.Kabininde bilgisayar sistemi bulunmakta 160 km'ye kadar hızlanabilmektedir.

   Yani TCDD şu ana kadar 5 çeşit elektrikli tren satın almış.Bunlardan bir grup şu anda çalışmazken geri kalan 4 çeşit tren hala faal durumdadırlar.Bence bizim 8000 ve 40 000 elektrikli trenleri kısa süre içinde filodan kaldırılmalıdırlar.Marmaray projesi ile zaten kalkacak olan 8000 ve 14 000'ler ile birlikte artık eskiyen ve filoda büyük bir ağırlık teşkil etmeyen 40 000'ler de kaldırılabilirler.
                             Sırasıyla Elektrikli Trenlerimiz

İlk elektrikli lokolar


8000 muhtemelen Küçükyalı civarında.Orijinal renk ve 4 vagonlu haliyle.


Kaldırılacak olan 40 000.


Yenilenmiş ve kabininde klima bulunan yakın gelecekte de kalkacak olan 14 000.


Yenilenmiş bir 43 000.


En modern lokomotifimiz olan 52 500.Bu da yenilenmiş.


Modern olduğunun kanıtı.

Fotoğraflar http://e40003.me.metu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.Tren sevdalısı herkesin girip bakması gereken doyurucu bir site.


zafer yenidünya

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 15:10

52500 lük lokolar revizyon tamiri olduktan sonra Türkiye'ye getirildi,yeni makina değiller
 
 zafer



E.Burak

16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 15:23



(+)



(+)


fatih kocaoglu
16 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 15:24



(+)




zafer yenidünya

16 yıl önce - Çrş 14 Hzr 2006, 21:59




 Haydarpaşa depo önündeki bir lokomotif  14.6.2006

  ZAFER


-ALPER-

16 yıl önce - Prş 15 Hzr 2006, 18:37

Çok güzel bir sayfa oluşmuş birkaç ilave ile bende katkıda bulunmak isterim:

ahmettekin demiş ki:
Türkiye'ye ilk olarak 1955 yılında BB4000 lokomotif ve 8000 Banliyö trenleri elektrikli olarak gelmiştir ve o dönem elektrifikasyonu tamamlanmış Sirkeci-Halkalı hattında  çalışmaya verilmiştir.
   BB4000 3 adet alınmış olup artık kullanımdan kaldırılmış durumda Halkalı'da dinlenmektedirler.
   8000 ise 2 parti halinde(1955-1962)30 adet(8001-8020i,8021-8030)alınmış orijinalleri 4 vagon olmasına karşın ortadaki bir vagon treni yıprattığından dolayı çıkarılmış 3 vagon olarak uzun yıllar boyu çoğunlukla Avrupa yakasında hizmet etmişlerdir.Hala büyük çoğunluğu Avrupa yakasında çalışmaktadırlar.

8000 serisi trenlerin orjinalleri 4 değil 3 vagonludur. Bahsi geçen 4. vagon bu Adapazarı vagon fabrikasında (bkz: Tüvasaş) yapılıp sonradan bu trenlere eklenmiştir. Ancak bu yanlış bir uygulamadır ve ağırlığı arttırıp motorları yıprattığı gerekçesiyle kaldırılmıştır. E4000'ler ise E8000'ler ile aynı dönemde alınmış olup amaç elektrifikasyonu yapılmış Sirkeci hattına buharlı lokomotifin girmesini önlemektir.

ahmettekin demiş ki:
Bahsettiğimiz DE40 000 lokolar ise bu iki elektrikli trenden sonra alınmıştır.İlk olarak 1971 yılında 8 adet alınmış 7 adetse Haydarpaşa'da monte edilip 1973 yılına kadar tamamlanmış.Hala filonun büyük kısmı çalışır durumdadır.

Bu lokolar DE40 000 değil E40 000'dir. (DE: Dizel-Elektrikli, E: Elektrikli) Maalesef artık küçük bir kısmı çalışıyor. Gözlemleyebildiğim kadarıyla 3 adetti çalışanlar ve Haydarpaşa-Adapazarı hattında görev yapıyorlar. Şu anda TCDD'nin elektrikli loko ihtiyacı hat safhada yenileri alınmadan ıskat edilmemeli bu lokolar.

ahmettekin demiş ki:
Ayrıca 43 000 serisi elektrikli vagonlarımız da var.Bunların iki parti halinde toplam 45 adet ve Tülomsaş tesislerinde imal edilidğini öğrenebildim ancak imal tarihi hakkında bir bilgiye ulaşamadım.
Bunlara ek olarak 2000 yada 2001 yıllarında 20 adet 52500 serisi lokomotif Yugoslav Koncar firmasından satın alındı.Bu lokolar TCDD filosundaki en modern ve en hızlı olanlardır.Kabininde bilgisayar sistemi bulunmakta 160 km'ye kadar hızlanabilmektedir.

E43000'ler Toshiba lisansıyla 1987'de Eskişehir Lokomotif fabrikasında üretildi (bkz: Tülomsaş). Japon demiryollarının bazı modelleri örnek alınarak ülkemiz şartlarına göre yapıldılar. Bunların esas üretim amacı yük trenleri içindir. Ancak elde yeterli elektrikli loko olmadığı için yolcu trenlerine veriliyor. Bazıları 90, bazıları 120km hıza sahipler.
E52500'ler ise yeni değillerdir ağır bakım gördükten sonra Türkiye'ye kiralanmışlardır. Kiralandığı ülke Bosna Hersek'tir amaç bu ülkeye savaş sonrası destek olmaktır. Önce 20 adet kiralanmıştır hızları 120 ve 140'tır. Hızlandırılmış tren zamanı iki adet daha gelmiştir (E52521 ve E52522) ve bunların hızı 160'dır.

Ayrıca aklıma takılan birşey var revizyona giren E43000'lere klima takılmıyor mu?


Çağrı Tekin

16 yıl önce - Prş 15 Hzr 2006, 19:36

Yenilenlerde görmedim ama eski 43 000'lerde klima takılanlar var.



Fotoğraf http://e40003.me.metu.edu.tr adresinden alıntıdır.



sayfa 1
123 ... 818283   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM