Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
ümit 806

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 00:09

Alıntı:
Şaka bir yana, gerçekten de Citaro körüklüleri bu hatta verirlerse, siteiçinde bayağı bir tepki alınacağı kesin. Çünkü her üye, kendi semtine gelen Citaro'ların alınarak Metrobüs olarak kullanılmasına karşı çıkacak

Üstâdım içiniz rahat olsun, bizim civara en yakını 25 dakika yaya yürüme uzaklığından geçen 129T Citaro körüklü dışında maalesef gelmediği için ben itirâz etmeyeceğim. Fakat hem girişlerinin düzayak oluşları, kapı ağzında tutacak vb. gibi giriş çıkışı olumsuz etkileyecek engellerin bulunmaması, hem de tek düğme sinyalizasyonu ile tüm kapıların açılıp kapanması, kapılar açıkken otobüslerin hareket etmemesi gibi nedenlerle ben de mevcut filodaki en uygun araçların Citaro körüklüler olduğunu düşünüyorum.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 00:13

Evet, çok doğru. İç kullanım açısından son derece rahatlar. Metrobüslerin herbirine 2.5 trilyon verileceğine, 50 adet yeni Citaro körüklü alıp da bu hatta servise verseler ya... Çok daha ucuza malolurlar böylece.

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
15 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 21:35

Alıntı:
50 adet yeni Citaro körüklü alıp da bu hatta servise verseler ya.

Bence doğrusu da bu. Bu şekilde bakım maliyetleri vb azalacağı gibi esneklik sağlanmış olur. İstediğin hatta bu otobüsleri sonradan değerlendirebilirsin. Şöför kadron da esnek olur. Ayrıca, yolcu yükü azaldığında 10 dakikada bir metrobüs kaldıracağına, 5 dakikada bir Citaro kaldırırsın, yolcu için daha kullanışlı olur.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 06 Ksm 2006, 23:40

Normal körüklü otobüslerde olmayıp da, sadece metrobüslerde varolan (ve onları bu derece pahalı kılan) ekstra özellikler nelerdir? Bunları bir listelesek... Böylece, her iki toplu taşıma aracı arasındaki farkları çıkartmış oluruz.

Akın KURTOĞLU


nedimk
15 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 16:31

Bu metrobüslerin şu anda başka ülkede kullanımda olan bir uygulaması var mı?

Yani gerçekten,

insansız,
belirli bir elektronik yol takip sistemi olan,
istasyonda önüne düşen insanı algılayan,
içerideki birinin cep telefonundan etkilenip yolda sapıtmayan,
kaptan orta kapıyı aç dediğinde anlayan

Ben uygun olacağına inanmıyorum.

Ayrıca başka araçların geçebileceği bir yolda tranvay veya bu tür uygulamalar tutmuyor.

Ben, çok defa Beyazıt tranvayını kullanırken şu ananosu duydum "sayın yolcularımız trafik sıkışıklığından dolayı çok yavaş ilerleyeceğiz, isteyenler yolun geri kalanını yürüyerek gidebilir"

Bir defa da en önde kaptanın hemen arkasındaydım ve yolu seyrediyordum, önümüzde bir minibüs durdu ve yandaki bakkala koli koli mal taşıdı, minübüs şöfürü, bakkal ile gayet lakayit bir şekilde konuştular ve sonra minübüs hareket etti, bütün tranvay onları bekledi, tabi arka vagondakiler olayın gerçeğini bilmedikleri için ses çıkarmadılar.

Bir çok defa tranvayın önüne geçip, kırmızı ışıkta(tranvayınki -- oluyordu galiba) bekleyip tranvayın istasyona tam yanaşmasını ve kapılarını açmasını engelleyen araçlara şahit oldum.

Eğer "ayrılmış yol" a başka araçlar girebiliyorsa bu suistimal edilecektir. Eğitimle cezayla bir yere varılamıyor. Taksim Mecidiyeköy yolunu herkes hatırlar, bazı araçlar buralara girer ve utanmadan otobüslere korna çalardı.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 17:19

Alıntı:
Bu metrobüslerin şu anda başka ülkede kullanımda olan bir uygulaması var mı?

Bilhassa; Güney Amerika ülkelerinde yoğun bir şekilde kullanılmaktalar...

Akın KURTOĞLU


nedimk
15 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 18:28

Bunun başka bir adı var mı, google de "metrobus" diye resim aratınca normal, şöförlerin kullandığı ve diğer araçlar ile aynı yolda hareket eden otobüsler çıkıyor.

Yada ben yanlış arıyorum.
Gerçekten merak ediyorum, yollarda nasıl bir elektronik sistem yapılmış. Elektronik ile ilgili olarak hobi amaçlı uğraşıyorum ve bu tür şeyler ilgimi çekiyor. Ama bulamadım, o ayrı.


İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Cmt 02 Hzr 2007, 03:08
78 M AVCILAR KAMPÜS-MECİDİYEKÖY EKSPRES OTOBÜS


Şöyle bir proje geliştirilse nasıl olur?
30 adet körüklü MAN LİON'S CALLASİC G alınır(Bunlar Türkiye'de üretiliyor).Araçlar turncu-mavi boyanır(diğer araçlardan ayırd edilebilmesi için)Avcılar-Kampüsü ile Mecidiyeköy arasında E-5'ten transit çalıştırılır.Araçlar Küçükçekmece-Cevizlibağ arasında metrobüs yolunu kullanırlar.Metrobüs yoluna başka araç girişine izin verilmez. Metrobüs yolu üzerindeki bazı yaya üst geçitlerinden aşağı merdiven indirilerek duraklar inşa edilir. (Cennet Mah,Belediye,Çobançeşme,Şirinevler,Merter,Cevizlibağ)Tabi bu duraklar yapılırken emniyet standarları da dikkate alınır.
Mavi akbil ve aktarma geçmeyen belde otobüsleri Avcılar Kampüs'e kısaltılır.Bunlarda da mavi akbil ve aktarma geçerli hale getirilir.Tabi 78 M  Avcılar-Mecidiyeköy otobüslerinde de mavi akbil ve aktarma geçerli olur.Bunlara zaman kazanma açısından halk otobüslerindeki gibi biletçi konur.85 M hattı kaldırılır.
Bu ekspres otobüsler 3-5 dakikada bir çalışsa önemli miktarda yolcu taşır.


Gökçen KILIÇ
14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 21:53

Alıntı:
İETT filosunda 5 farklı modelde körüklü otobüs var:

* MAN-SG220
* İkarus-280
* İkarus-161
* Mercedes 0345/K
* Citaro Körüklü

Akın KURTOĞLU


Bir keresinde 73 Yenibosna Metro - Taksim hattında çalışan MAN marka körüklü otobüs görmüştüm. Ama modelin adını bilmiyorum. Ama şöyle tarif edebilirim Lion's classic lerden önceki olan, ön farları biraz dışarıya doğru olan otobüsün körüklü haliydi. Rengide yeşildi.


Seyhun
14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 22:13

Alıntı:
Bir keresinde 73 Yenibosna Metro - Taksim hattında çalışan MAN marka körüklü otobüs görmüştüm. Ama modelin adını bilmiyorum. Ama şöyle tarif edebilirim Lion's classic lerden önceki olan, ön farları biraz dışarıya doğru olan otobüsün körüklü haliydi. Rengide yeşildi.


Siz geçen aylarda kaza yapan MAN SG272'den bahsediyorsunuz sanırım...Araçla ilgili bilgiler İETT ye nasıl geldiğine dair bilgiler verdiğim linkte mevcut..

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=286191



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM