Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Misafir 6a7

18 yıl önce - Çrş 13 Ağu 2003, 23:50
[İST-C6.07] - Metro ve Anıtlar Kurulu



Taksim Yenikapi hattinin yapimi devam ediyor degilmi? Bu anitlar kurulu'da nedir ya? Metronun yapimini durdurmuslarmi? Nedendir bilen varmi arkadaslar?

--------------------------
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Tarihi Yarımada'nın imar planlarının açıklandığı basın toplantısında, gazetecilerin 3. köprü ve metro çalışmalarıyla ilgili sorularını cevapladı.

....
Başkan Ali Müfit Gürtuna, Taksim-Yenikapı Metro Hattı'nın Anıtlar Kurulu engeline takılması konusuda ise, şöyle konuştu; 'Niyetimiz bu konuyu Anıtlar Kurulu ile son birkez daha oturup görüşmek. Sonuç alamassak metro konusunu hükümetimizle görüşeceğiz. Kurullar da kanun çerçevesinde kurulmuştur. Öte yandan bu hattımızda kazı çalışması hemen hemen tamamlanmış ve sadece elektro-mekanik dizaynı kalmıştır. Diyelim ki 3-5 yılımızı ve trilyonlarımızı harcayarak gösterilen bir başka güzergahta kazı çalışması yaptık. Orada da tarihi eser çıkmayacağının garantisi mi var? En doğrusu trilyonlarca lira aktarılarak kazı çalışmasının bitirildiği bölgenin biran önce tamamlanmasıdır.'
....


AgaH
18 yıl önce - Prş 14 Ağu 2003, 13:15
a


Sanırım bu metro yapılamayacak...  
daha yeni okudum buyrun okuyunuz...
http://www.e-kolay.net/haber/haber.asp?PID=99& ...rID=128892


Misafir 95f

18 yıl önce - Prş 14 Ağu 2003, 15:01

Bu konuyla ilgili bir yazı daha var burada... Şu koruma kurulu tam bir kent haini gibi davranıyor yazıklar olsun.

Korkut

18 yıl önce - Prş 14 Ağu 2003, 19:26

web sitesinden:

Yeni Haliç köprüsü inşaatına izin çıkmayınca, metro güzergâhının batıya kaydırılması gündeme geldi. Köprüye bağlanmak üzere 55 milyon dolar harcanarak yapılan 8 km uzunluğundaki tünel de devre dışı kaldı. Koruma Kurulu'na yaptığı itirazın sonucunu bekleyen belediye, çalışmaları durdurulan İstanbul Metrosu için beş ayrı güzergâh belirledi.

55 milyon dolarlik tunel devre disi kalmis, yazik valla.


Kemal
18 yıl önce - Cum 15 Ağu 2003, 10:34

Düşünebiliyor musunuz rezaleti; şimdi bu metronun bitmesi için bir 10 yıl daha beklenecek yahu adama gülerler 13 milyonluk şehirde milimetro tabir edilen 6 istasyonlu taksim 4 levent hattından başka doğru dürüst metro yok. Bir 10 yıl sonra tarih 2013 olacak ve ancak o zaman yenikapıya bağlanacak nüfus da 20 milyon olacak, dolmuş sayısı da 2 ye katlanıp ortalık iyice içinden çıkılmaz hal alacak vay beynamazlar vay.



Kazandibi

18 yıl önce - Cum 15 Ağu 2003, 10:58

Tarihi eserlerin korunması/kurtarılması konusunda ben de çok duyarlıyım, ancak akıl var mantık var... "Prioriteler" var, ki Istanbul'un ulaşım sorunu öncelik olarak daha ağır basıyor.

Ancak burada suçlanması gereken makam belediye, zira Yenikapı antik Istanbul'un yerleşim olarak yoğun olduğu bir bölgeye rastlıyor; zaten kazılar sırasında Konstantinopolis'in en büyük limanı olduğu bilinen ama yeri tam olarak bilinmeyen Theodosius Limanı ortaya çıkarıldı, pek çok hazine ile birlikte... Ve tıpkı Atina Belediyesi gibi bizim belediye de her metro istasyonuna bir müze kurmaya karar verdi (o metro istasyonunun kazısı sırasında ortaya çıkarılan tarihi eserler cam panoların ardında sergilenecek)

Yani her metro istasyonu = Bir müze.

Ancak belediye, 55 milyonu harcamadan önce tarihi kentte yerleşimin daha az yoğun olduğu batı yönünde kazılara başlamış olsaydı bunların hiçbirisi olmazdı.

Belediye "batıda (Fatih semti ve batısı) da tarihi bir eserle karşılaşmayacağımız garanti değil" demiş ama istatistiki olarak (eski Istanbul'un doğudaki Eminönü tarafında daha yoğun olduğu bilindiğine göre) bu daha az bir ihtimal hiç değilse.


Cihangir
18 yıl önce - Cum 15 Ağu 2003, 18:45

Hayir bir de yazida 55 milyon dolar harcanarak yapilan 8 kilometrelik tulenin devre disi kaldigi da yaziyor. Madem devre disi kalacakti neden bu insaata baslandi?!? Bosa giden paralara guzel bir ornek daha.


Bahsedilen bolgenin uzerinde koskoca sehir yerlesmis durumda. Bircok ozel bina ve isletme, yollar, parklar. Bu bolgenin bu asamadan sonra arkeolojik sit bolgesi olmasinin ne anlami var anlamiyorum. Ne yani, bu bolgedeki sehriistimlak edip kaldirip antik sehir kazisi mi yapacaklarini dusunuyor bu adamlar anlamiyorum. Tum Turkiye kat kat medeniyetlerden olusuyor. Her medeniyet birbirinin uzerinde. Su anki oturmus sehir merkezlerinin arkeolojik sit ilan edilmesine bir anlam veremiyorum. Yeni gelisecek bolgeler iyice arastirilmali ve bastan insaat izni verilmeli. Fakat oturmus yerlerde HAYIR!!

Benim ilcemde de ayni seyi yasadik biz. Durup dururken 2 sene once shrin ortasndan kiral yolu gecirttiler. Hayir kral yolu eski sehir merkezinden baslayip yeni sehrin altindan geciyor tamamen. O bolgeler coktan 6 katli apartmanlarla dolu, oturmus bolgeler. Isin kotusu o asamadan sonra, bahce duvari yapmak icin bile anitlar kuruluna gitmen, izinlerin Izmirden cikmasi falan gerekiyor. Belediyenin kanalizasyon icin bile yolu kazmasini engellediler. Bu ne bicim mantik anlamiyorum ben sonradan boyle is cikarmalarina!

Cikarilmayan eserin ne faydasi var? Eger planlari varsa sehir icerisindeki sit bolgelerini acip cikartmaya, tamam. Ama eger yoksa, zaten o kalintinin kimseye faydasi yok. Istanbul metrosunu da bloke etmek yerine bahsedildigi gibi Atina metrosu ornek alinabilir. Cikan kalintilar Metroda sergilenebilir. Osmanli hamamiymis falan...onemli yerlerini tasisinlar, metro icerisinde meydanlar olusturup oralara yerlestirsinler. Hic olmazsa nekadar zengin bir gecmisimizin, nasil tarihle bir arada yasadigimizi falan gostermis oluruz. Isin daha da iyisi...halkin zaten muze gezdigi yok. Hic olmazsa Metro bahanesiyle kalintilar gozlerine ilisir de belki biraz daha bilinclenirler!


Kazandibi

18 yıl önce - Cum 15 Ağu 2003, 21:29

Elbette ki metro tünelleri SİT alanı ilan edilmedi: Tıpkı baraj suları altında kalan Zeugma'da olduğu gibi kazılar sırasında ortaya çıkarılan eserlerin kurtarılabilmesi için zaman istendi ve şu sıralarda arkeologlar bu iş ile meşguller.

Bu konuda doğru bir karar ile Atina Metrosu örnek alındı ve her metro istasyonunda o istasyonun kazısı sırasında ortaya çıkarılan tarihi eserlerin sergilenmesine karar verildi.

Daha önce de Izmir Belediyesi Atina'yı örnek alıp bu uygulamayı İzmir'deki büyük metro istasyonlarında gerçekleştirmişti (zaten İzmir Türkiye'nin en çağdaş şehri, şaşırmamak lazım...)

Bence bu çok "medeni" bir karar. Ben kızmıyorum, bilakis destekliyorum.

Yeter ki arkeologlar ellerini çabuk tutsunlar ki metro kazısı bir an önce kaldığı yerden devam etsin.

Yenikapı tünelinin kazısı sırasında ortaya çıkarılan Theodosius Limanı (eski Konstantinopolis'in en büyük limanı - daha önce yeri bile bilinmiyordu) pek çok paha biçilmez hazine ile birlikte bulundu. Buradan çıkarılacak tarihi eserler müzelerimizi zenginleştirip antik Istanbul'daki yaşam tarzı hakkında daha önce bilmediğimiz pek çok şeyi öğrenmemizi sağlayacak.


Sarp
18 yıl önce - Cmt 16 Ağu 2003, 03:01



Kemal
18 yıl önce - Pts 18 Ağu 2003, 10:15

Benim söylemek istediğim şu anıtlar kurulu bu projeleri önce görüp onayladı sonra kazılar bittiğinde ne hakla inşaatı durduruyor ki? Hafif metronun kazısı ise daha yapılmadı o yüzden hafif metro için başka olasılık düşünülebilir ama zaten bitmiş ve buna göre de olasılıkla tahrip de edilmiş olan artık geri dönüşü olmayan bir inşaatı bittikten sonra sekteye uğratmanın bir anlamı var mı? tam anlamıyla işini savsaklama örneği bu yıllarca kazısı devam edecek uyuyacaksın herşey bitince uyanıp aaaaaaa diyeceksin. Öte yandan bu kurulun içler acısı hali İstanbul un pejmürdeliğine de ne kadar uyuyor değil mi at sahibine göre kişniyor işte.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM