Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ekin Gerger

16 yıl önce - Sal 06 Hzr 2006, 18:50
İstanbul tramvay hatları üzerine teknik öneriler



Sizce Unkapanı'ndaki Metro istasyonuna (yani ismini henüz koyamadığımız, Eminönü'ne yakın istasyon) tramvay bağlantısı yapılır mı? Bence yapılmalı...


Murat Caner
16 yıl önce - Sal 06 Hzr 2006, 22:50

İlerde Altın Boynuz kıyı tramvayı yapılacak. Sanırım Eminönü'nden başlar. Yenikapı-Maslak yeraltı ulaşımının Haliç'in batısındaki köprülü yolun altından geçerek kuzeye gider.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 06 Hzr 2006, 23:14

Alıntı:
İlerde Altın Boynuz kıyı tramvayı yapılacak.

Bu hattı çepeçevre Haliç'i dolaşacak şekilde yapmaları en mantıklı olanı. Lâkin, Camialtı-Hasköy arasını nasıl geçecekler, çok merak ediyorum. Hem 90 dereceye yakın dirsekler vardır, hem güney yoluna nazaran nisbeten yokuşludur, hem de yolları dardır. Belşki sadece Eminönü-Fener-Ayvansaray-Eyüb-Alibeyköy şeklinde inşa edilir.

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 08 Hzr 2006, 12:16
AKIN BENDEN ÇOK YAŞAYACAKSIN


Bu haftasonu hep TARİHİ YARIMADAYI gezdim.Süleymaniye tünellerinin olduğu Vefa Semti,Şehzadebaşı,Unkapanı İMÇ Civarı,Eminönü. Aklıma senin şimdiki projene benzer bir fikir gelmişti.Bu hafta da ilk defa nete giriyorum Nasip bugüneymiş.Efendim konu şu:

"TARİHİ YARIMADA RİNG TRAMVAYI "

Aksaray Metronun önünden zaten tramvay araçlarnın çekilmesini sağlayan bağlantı ( Metro-Tramvay Bağlantısı ) mevcut.Geriye bir tek Eminönü-İMÇ-Saraçhane-Aksaray Metro arasını ( Pertevniyal Lisesinin arkasından ) yapmak gerekiyor.

 

(+)



ÖZETLE BU ŞEKİLDE ;

Tramvay aslına uygun bir şekilde kısa mesafelerde Metro Yolcularını şehir içine dağıtacak.


 


alabay

16 yıl önce - Prş 08 Hzr 2006, 14:09

Alıntı:
Eminönü-İMÇ-Saraçhane

Esat Bey belki bu konuyla ilgili bir şeyler anlatabilir. Yanılmıyorsam İMÇ'den sonraki (evvelki?) yokuşta bir problem olabilir mi, öyle bir şey miydi. Yanılıyor olabilirim, belki daha fazla Topkapı tarafına kayıyorum hatıramda, farkına varmadan.
Ama tabiîki bu fikir şahaneyi âlâ! Çok, ama çok mantıklı olur. Taksim'den bir zamanlar nostaljik tramvayı indirmek istiyorlardı, o artık herhalde rafta (zaten oranın tek raylı olması bence -yine- bir aptallık, her yeri ada ada yapıyorlar, nostaljik de olsa, ray raydır, entegrasyon için her yerde kullanılabilir, yeter ki bağlanabilinsin). Ama İstanbul üçgen tramvayı güzel olur.

B. Alabay



Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 08 Hzr 2006, 14:44
TRAMVAYIN ASIL AMACI


Zaten Dünyada etkin bir raylı ulaşım sistemine sahip olan her yerde tramvayın amacı Metro ile gelen yolcuların kısa hatlarla şehir içine dağıtılmasıdır.Bizdeki gibi TAAAA  KABATAŞTAN BAĞCILAR'A tramvay hattı yapmak aymazlık,kolaycılık ve ucuzculuktur.

Merkezi yönetim tarafından yapılması gereken metro hatlarını belediyelerin yapmaya çalışması inanılmaz bir yük getiriyor.Taksim Metrosu sanırım 200 trilyonu geçti.Bunu kaldıramayan İBB'de daha ucuz çözümlere yöneliyor.Kavşaklar vs gibi...

Anıtlar kurulunun bu projeyi durdurmasının ceremesini de İBB ( tabi bizim cebimizden ) , yapımcı şirkete fark faturaları ödeyerek çekti.

 BUYURUN RAKAMLARLA MALİYETLER :

 

(+)


AŞAĞIDAKİ BU SİSTEMDE TOPLAMDA YAKLAŞIK 10 MİLYAR DOLARA KURULUYOR.


 

(+)


Esat San
16 yıl önce - Prş 08 Hzr 2006, 15:01

Alabay selamlar ve hoşgeldin bayağı bir zaman oldu ama tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum, Tarihi Yarımada ile ilgili daha önceleri bir ring güzergahı oluşturmuştum ama burada yayınlayıp yayınlamadığımdan emin değilim, geçen süre içerisinde de bu ringi daha sağlam temellere oturtmaya çalıştım, yeri gelmişken bu konudan bahsedelim,

Arkadaşlar öncelikle buraya bir tramvay hattı için iptal edilmiş olan Edirnekapı - Vezneciler güzergahındaki iptal nedenlerini gözardı etmemenizi öneririm, burada tarih kültür tartışmalarına girmek ve kimseyi bu platforma çekmek istemiyorum ama bence tarih ayakta durandır, herne ise;

Mehmet Bey güzergahı tam olarak dolaştı iseniz Pertevniyal arkası güzergahın tramvay için uygun olmadığını görmüş olmalısınız, her ne kadar ring hattı olması sebebi ile tek ray olsa da Pertevniyalden sonra karayoluna bağlantı noktası şu an kaos içerisinde olan bu bölgede bir de tramvay hemzemini ile kesmek pek olası değil, ayrıca Raylı Sistem Planlamarı pek bu kadar basite de indirilemez, yani aman canım ne varki tramvay sığıyor ya da bu köşe müsait gibi (kimse üstüne alınmasın genel konuşuyorum) düşüncelerimiz ile konuya yaklaşma hatasını maalesef hepimiz yapıyoruz. Raylı Sistem Projelerinde sadece aracın geçebileceği genişlik ve dönebileceği kurp yarıçapları yanında, güvenli iniş eğimleri, aracın en az enerji harcaması ile tırmanabileceği ve takip edebileceği güzergahlar ve araca ve raya en az zararı vererek en uzun ömürlü işletmeyi kuracak şekilde planlanmaktadır, açıkçası zaman zaman benimde şaka yollu söylediğim gibi 2 boyutlu harita üzerinde eşyükselti eğrilerini hesaba katmaksızın kalemle çizer gibi de pek gerçekleşmiyor (ki bende burada harita üzerinde kalemle çiziyorum )

Dolayısı ile Pertevniyal arkasından bir tramvay geçse bile bunun Aksaray - Saraçhane - Unkapanı yoluna bağlanması için Haşim İşcan geçidi üzerinden İBB yönüne dönerek buradan Kemere doğru inmelidir, bu konunun başında bahsettiğim hemzemini en uygun yere almak içindi, fakat benim önerdiğim güzergahta hem tramvayın güvenli olarak çıkamayacağı kadar dik (Medical Park a çıkan dar yol) hemde oldukça dar ve tarihi bir de yapı var dolayısı ile Aksaray - Unkapanı - Eminönü bağlantısı şahsi görüşüm olarak imkansıza yakındır.

Bölgeyi bende yıllarca ve hala yaya olarak dolaşan birisi olarak, bir kaç önerim olacak ama çizimler şu anda yanımda değil ve açıkçası öneri harita kalabalığı da yapmak istemiyorum.

Öncelikle tarihi yarım ada içerisinde tramvaylar ile yoğun bir kullanım için buradaki otobüs hatlarının kısa mesafe olanları (kısa mesafe nedir? bilemiyorum) Aksaray ya da Topkapı altgeçitten döndürülmesi, Uzun mesafe olanlar içinde uzun periyotlu kalkışlar ile otobüs trafiğinin minimuma indirilmesi zorunludur. sonrasında

1. Eminönü - Gülhane - Sultanahmet - Kadırga - Koska - Üniversite - Beyazıt Meydan - Vezneciler - İBB - Su Kemeri - Unkapanı - Eminönü (Tek Handikap Koska yokuşunun karayolu trafiğince yoğun kullanılması ve burada Ordu Caddesine bağlantı noktasının oldukça dik olması)

2. Sultanahmet - Kadırga - Koska - Büyük Reşit Paşa Cad.(Metro Saraçhane İst) - Vezneciler - Beyazıt Meydan - Çemberlitaş - Sultanahmet

Tabii bu iki öneride ne kadar doğru ya da mantıklı olur bilemiyorum çünkü Koska çıkışı bayağı bir problemli, bunun dışında burası için çözüm şu olabilir, İETT bazı hatları özelleştiriyor, bunun sonucu olarak Beyazıt kalkışlı tüm otobüsler Topkapı Kalkışlı olarak düzenlenmeli, sur için mesafe için mevcut tramvay hattına by-pass tramvay hatları yapılmalı, K.M.Paşa - Kabataş, Topkapı - Kabataş ve Aksaray - Kabataş gibi, bu tramvay hatları ve daha önce Fatih ilçesi için yayınlamış olduğum aşağıdaki çizimde bulunan hatlar Sur içi yolcusunu dağıtacaktır, sur dışından gelenleride Zeytinburnu - Kabataş tramvayı ve Ulubatlı istasyonu aracılığı ile hafif metro ya aktarır isek geriye Surdışı uzun mesafe yolcuları kalır, bunlar için Sur içinde bir ring otobüs şebekesi düzenlenmelidir, bu şebeke özelleştirilmeli ve yüksek kaliteli hizmet ile ring seferleri yapılarak sur dışı yolcusu Topkapı aktarma merkezine ulaştırılmalı bu noktadan diğer ulaşım araçları ile yolculuk etmelidirler, yukarıda bahsettiğim iki hat Topkapı Sarayı' nın yeniden Saray haline getirilecek olması planları nedeni ile Marmaray' ı takiben tamamen iptal edilecek olan Banliyö güzergahınıda deplase edecektir.

Sonuç : Tarihi yarım ada da en az bir RİNG hattı kurulmalıdır,
Mevcut Zeytinburnu - Kabataş Tramvay hattının Suriçi bölümünde iki veya daha fazla hat işletilmelidir,
Tarihi yarımada Toplu Taşım Otobüsleri ve Turist Otobüslerinden arındırılmalıdır
Bu bölgede nasıl bir ulaşım istendiği konusunda net olunmalı, ve yer altındaki tarih mi yoksa yaşanabilir bir kent mi sorusuna kesinlikle cevap bulunmalıdır.


Haritayı daha önce yayınlamıştım, Fatih ilçesi ile ilgili öneridir, detayları tekrar girmedim fikir vermesi için yayınlıyorum


(+)




Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 08 Hzr 2006, 17:03
Çok Detaymı Olur


Esat bu projeler çok güzel ve yapılması gereken çalışmalar.Ama İBB yapsa yapsa bunlardan sadece bir tanesini yapar.Kaçar bu işlerden.

Ben Unkapanı ( Küçükpazar ) istasyonundan İMÇ Karşısı , Atatürk Bulvarından devamla Saraçhane'ye ( Yandan Fatih İtfaiye Binasının Önünden ) gerekirse bir alt geçit daha yapıp , Oradan pek düzensiz olan Parklardan da yararlanıp , gerekiyorsa gerekli istimlaklerde yapılıp Aksaray Metro İstasyonuna tramvayın bağlanması fikrinin RİNG olası dolayısıyla yararlı olacağını düşünüyorum.

Amaç Taksim-Yenikapı Hattına hem Unkapanı İstasyonunda , hemde Şehzadebaşı İstasyonunda ( Laleli Tramvayı ile) entegre olarak , yolcuların Tarihi Yarımadaya hızlı bir şekilde dağıtılmasını sağlamak.

Tabi birde Aksaray Metrosuna entegrasyon.


cenkince

16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 00:52

Teknik Öneriler başlığı altına hemen verimlilikle ilgili düşüncelerimi iliştirmek istiyorum.

1. Hepimizin üzerinde mutabık kaldığı bir husus var ki; esasında mevcut filo ile daha fazla sayıda sefer yapmak mümkün olmasına rağmen yapılamamakta... Bunun sebeplerine göz attığımızda;

a. Tramvay yoluna giren araçlar
b. Tramvay yolunu dik kesen kırmızı ışıklar ve bu kırmızı ışıktan geçen araçların önlerine engel çıkması nedeni ile yolu tıkamaları...
c. yola atlayan yayalar
d. Vagonların dolu oldukları durumlarda kapıların kapanmamaları nedeni ile duraktan hareket edilememesi

İBB ve İstanbul Valiliği'nin esnek tutumu nedeni ile tarihi yarımadanın araç girmemesi gereken tüm sokakları kaldırım kenarlarındaki dubaların sökülmesi suretiyle park halindeki araçlar ile dolu. Esasında kendilerinin de buradaki esnafın taşınmalarını beklemediklerini rahatlıkla söylebiliriz. Bunun için de zorlayıcı tedbirler alıp, arayı bozmak istemiyorlar. MALUM: OY MESELESİ  

Dolayısıyla daha önce de tartıştığımız tramvay yoluna araç girmemesi mevzusunu açmayacağım. sadece tramvay yolunu dik kesen kırmızı ışıklar ile ilgili bir kaç önerim olacak.

Örneğin Sultanahmetten hareket edip Bab-ı Ali caddesi üzerinden çemberlitaş istikametine gidecek tramvay, Türk ocağı caddesi'nden (Ankara caddesinin devamı)(Cağaloğlu Anadolu Lisesinin olduğu cadde) Prof. Kazım İsmail GÜRKAN caddesine giden araçlar için yanan kırmızı ışıkta muhakkak duruyor.

Fakat Türkocağı caddesinde 3 sıra dizilen araçlar Bab-ı Ali caddesinin üzerinde rayları aşıp Prof. Kazım İsmail GÜRKAN caddesine girecekleri sırada yol tek şeride düşüyor. Ayrıca az evvel yanan kırmızı ışıkta inmeye üşenen taksi yolcusu yada mal boşaltmak için duran ticari bir araç gerisinde biriken araç kuyruğuna aldırmadan duruyor. Dolayısı ile tramvay için yeşil ışık yanmasına rağmen önündeki araçların hareket edememeleri nedeni ile ilerleyemiyor.

Bu küçük durum saptamasından sonra gelelim çarpıcı önerimize.

PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİNDE ESAS OLAN ŞUDUR: SORUNUN ÇIKIŞ YERİNE BAKACAKSINIZ.

Muhtemelen İdare Vatmanlar ile düzenli toplantılar yapıp onlardan gelecek bilgileri bir havuzda topluyordur. YAPMIYOR İSE YAZIK EDİYOR.....

Ben olsam bu bilgi toplama meselesini 2 türlü yapardım. Öncelikle vatmanlar ile yapılacak bir beyin fırtanısı toplantısında temel sorunları belirlerdim. (Mesela yukarıda saydığım 4 sebep) Daha sonra seçilecek 5 yada 10 vatman ile bu sorunları oluş yerlerine, oluş saatlerine ve oluş sebeplerine göre güniçerisinde check liste işaretlemelerini yada kabin içerisine konacak kamera ve ses kaydı sistemi ile daha sonra merkezde de seyredilmek ve değerlendirilmek için kaydederdim.

KALİTE ÇEMBERLERİNDE sıkça sözüedilen SÜREKLİ İYİLEŞTİRME metodu ile haftlık olarak sorunlarımı analiz eder, ilk5 yada ilk 10'nun yıl içindeki dalgalanmalarına gözatardım.

Bu arada belirlediği sorunların üzerine gitmeli, kurumlar arası yazışmalara boğmamalıdır kendini. Gülhanede tıkanan trafik için ne güzel bir yöntem geliştirildi di mi?


Semih Yaşar

16 yıl önce - Pzr 25 Hzr 2006, 22:20
Cadde tramvayı


Alıntı:
Gözlemleyebildiğim kadarıyla şehiriçine, hele hele bizimki gibi tarihi bir doku içeren şehir içine kimse tramvay yapmıyor


Selamlar

Yakın zamanda Amsterdam'a gitme fırsatım oldu,  bütün Avrupa'yı çok biliyor iddasında değilim ama sanırım Amsterdam cadde tramvayını en yoğun kullana Avrupa şehri olabilir.
Şehir merkezinin tek hakimi tramvay sistemi, bütün meydanlara tramvay ile ulaşabiliyorsunuz. Araba trafiği çok kısıtlanmış durumda, tabi şehri İstanbul ile mukayese edemeyiz ama, herşey insanlar düşünülerek tasarlanmış.
Otoparklar ise şehir içinde pahalı ama şehir girişlerinde daha ucuz bu yüzden birçok kişi arabasını şehir dışındaki otoparklara bırakıyor ve toplu taşıma araçlarını kullanıyor.

 
Daha çok fotoğraf çektim , güzel olanları gönderirim.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM