Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul'un Nostaljik Minibüsleri
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 55, 56, 57  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
0345 özer er

5 yıl önce - Çrş 28 Oca 2009, 23:06

baltaburun ve dört köşe renolar dizeldi,ama taşlıtarlada benzinlide vardı.aynı yerden kalkardık vatan caddesinde ordan hatırlıyorum,yaşlı bir amcanın arabası idi mavi boyalı belki tarık 34 hatırlar.baltaburun renolar yolculuk yönünden rahattı,bu aracların özelligi kasa aksamı fazla ses yapmazdı kullanımı son derce rahattı ön tarafı biraz dar olması sebebi ile her yere rahatlıkla dalardık.bu aracı tam 7 sene kullandım.


tarık_34

5 yıl önce - Prş 29 Oca 2009, 15:56
Benzinli balta burun


Bende balta burun renolardan 1976 - 1983 seneleri arasında kullandım, benim kullandığım araçlar aynı arkadaşa aitti 34.ED.875 (Küçükköy-Vezneciler) - 34.AT.840 ( G.O.Paşa- Vezneciler) ve her ikiside diesel di..
Hatırladığım kadarıyla 2 adet benzinli balta burun vardı Rami'den ;
1 - 34.AL.163 Siyah balta burun
2 - 34.AS.150 Beyaz balta burun
G.O.Paşa (Taşlıtarla ) hattında benzinli birkaç araç daha vardı sanırım, ben o sıralar kendi işimizden arta kalan zamanlarda arkadaşıma yardım amaçlı minibüs kullandığım için semtimizin dışındaki araçları şuan hatırlayamadım..


M.Ali Sade
5 yıl önce - Prş 29 Oca 2009, 16:33

İsterseniz bu burun kalkmasına biraz açıklık getireyim.

Minibüslerin süspansiyonları makaslı sistemdi.Kısaca bilmeyenler için açıklayacak olursak makaslı sistem şerit şeklinde çelik lamaların üst üste bağlanmasından oluşur;üst üste bağlanan bu esnek makaslar bir taraftan küpelerle karoseri ya da şaseye bağlanırken diğer taraftan da sustalarla tekerlekleri taşıyan dingil ya da diferansiyele bağlanırdı.

Ancak eski araçlarda normal katları muhafaza edilen bu maksalar süspansiyonu çok sert yapardı.Yani araçların orijinalinde süspansiyonları sertti.Bizim işi bilen makascı ustalarımız bunun çaresini arka makas katlarını azaltarak bulmuşlardı.Az makasla süspansiyon yumuşamakla birlikte zamanla yükten ve makasların kalitesizliğinden dolayı kavislerini kaybederek çöker ve bu çökme aracın burnunu havaya kaldırmak şeklinde belirti verirdi.

Burun havalanması sadece Renault'lara mahsus bir arıza değildi.İlk zamanlardaki Magirus'larda da benzer durumlar yaşanırdı.

İşin doğrusu eskiden bazı imkansızlıklar ustaların yaratıcı fikirleri ile çözülürdü.Bu fikirler de bazen çok yararlı olmasına rağmen bazen de iyi netice vermezdi.Ama bunların esas sebebi yokluktu.Bazı şeyler çok pahalıydı.Yenisiyle değiştirmek zordu.O yüzden her parçanın illa ki onarımı yoluna gidilirdi.Bir örnekle bitireyim.Eskiden benzin otomatikleri bozulduğunda sökülür,diyaframı,yayı,valfleri değiştirilip yeniden takılırdı.Çünkü yenisi hem pahalı ve hem de bulunması zordu.Oysa şu anda Tofaş Kuş serisine ait bir benzin otomatiği sadece 20 TL.Dolayısıyla bozulduğu zaman uğraşmaya hiç gerek yok.

Yine de eskiler güzel.Herkese selamlar...


0345 özer er

5 yıl önce - Prş 29 Oca 2009, 20:05

bu araçların adının balta burun konmasının sebebi önü balta şeklinde oldugu için .bu araçların bi ismide domuz burundu.makas konusuna gelince arka taraf muavin makas denilen iki katlı olarak kullanırdık.şöyle 6-7kat makasın altına 4-5 kat daha konulurdu.defransiyelin altından baglanırdı bu araçları kullananlar bilir.bu araçlar ayrıca ikişer koltuktan 12 kişilik idi,şimdiki gençler buna çok yabancı görseler gülerler.

tarık_34

5 yıl önce - Prş 29 Oca 2009, 20:19

Balta burun renoların ön makasları küpeli idi hatırladığım kadarıyla, aracı kaldırıma çıkartmak zorunda kaldığımız yada sert olarak çukura düşürdüğümüzde bu küpeler ters dönüyordu,
hatalı bir bilgi varsa değerli büyüklerimiz düzeltebilirler


etiketchi
5 yıl önce - Cmt 31 Oca 2009, 17:12

bu araclarla ulasım yababılenn harbıdenn subber kısılermıs cok skur qunumuzue:)

0345 özer er

5 yıl önce - Cmt 31 Oca 2009, 17:33

bu araçlarla ulaşım yapan gerçekten şanslıydı nedenine gelince bu kadar araç yoktu ilk gelene bin balık istifi topkapı aksaray ama renolar yüksekti saviemlerlerde öyle sonradan magıruslar özellikle 92 ye kadar çıkanlar alçaktı iki büklüm işe git akşam dön zordu.ne olursa olsun ben bu araçları kullandım ve o günleri özlüyorum,çiftlik aksaray .o zamanlar bizim ortak kulandıgımız durakta,taşlı,alibeyköy vardı vatan hastanesinin yanında çekmece,bayrampaşa,daha sonra papaz köprüsü vardı.topkapıda ise tozkoparan,bagcılar,esenler,yayla,minibüsleri kalkardı .
o günleri yaşayanlar benim gibi özlüyordur.biz bu araçların kahrını çok çektik,çok zor şartlarda çalıştık,ama inanın o günler çok daha güzeldi,hiç olmazsa insanların birbirine saygısı vardı neyse o günler bir daha gelmez.


C. H. Engin Er

5 yıl önce - Cmt 31 Oca 2009, 17:37

Alıntı:
bu araçlarla ulaşım yapan gerçekten şanslıydı nedenine gelince bu kadar araç yoktu ilk gelene bin balık istifi topkapı aksaray


Vay be şansa bak, tabi şoför ve araç sahibi için şans ama İstanbul'lular için aynı şeyi söyleyemiyoruz değil mi? Ne de olsa balık istifi, insan istifi olsa neyse...


0345 özer er

5 yıl önce - Cmt 31 Oca 2009, 17:42



(+)


işte alttaki eski aracım,üstekilerse 91 yılında sıfır kasa yaptırdıgım panzer kasa,yanındaki ise 80 E 5,5 çarpma kapı kısa 92 model oda sıfırdı.


yusuf22
5 yıl önce - Sal 10 Şub 2009, 04:06
manevra


magırus minibüslerin tercih edilmesindeki sebeb saglamlıgı ve manevraları dikkat ederseniz bir taksinin bile çıkmayacagı yerlerden hemen pat diye çıkarlar bence minibüsçüler pat diye çıkıyo kullandıklarıda arabanın özelligi pat diye durmak kalkmak her yere burunlarını sokmak


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM