Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 13:09
BUR » A7.07. Doğu Yakın Çevre Yolu




Doğu Yakın Çevre Yolu

Çin'den dönen Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, 'ulaştıran bir ulaşım' sloganıyla başlattıkları çalışmaların meyvelerini birer birer aldıklarını belirtti.

Kamulaştırma işlemleri tamamlanan Doğu Yakın Çevre Yolu'nun uzaltılacağı 5 kilometrelik bölümde Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin ile birlikte incelemelerde bulunan Şahin, Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Otosansit Kavşağı'na bağlanacağı 5 kilometrelik yolu yıl sonunda hizmete açmayı planladıklarını kaydetti.
Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Gökdere Kavşağı'na bağlandığı 2,5 kilometrelik ilk etabının 1998 yılında, Yüksek İhtisas Kavşağı'na bağlandığı 2,7 kilometrelik ikinci etabının ise 2002 yılında hizmete açıldığını hatırlatan Başkan Şahin, "Doğu Yakın Çevre Yolu'nun yaklaşık 10 yılda inşa edilen bölümü kadar bir mesafeyi biz 2,5 yılda bitireceğiz. Bu bizim ulaştıran ulaşım hedefindeki kararlılığımızın bir örneği. Proje Bursa'nın ulaşım konusunda bizim dönemimizde kat edilen mesafenin somut göstergelerinden biridir" dedi.

Alternatif güzergah

10 yılda yapılan 5,2 kilometrelik Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Samanlı Kavşağı'nda sona erdiğini, araçların Ankara Yolu'na Yüksek İhtisas Kavşağı üzerinden geçtiğini hatırlatan Başkan Şahin, "Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Otosansit Kavşağı'na bağlanacağı 5 kilometrelik yol, Yüksek İhtisas Kavşağı ile Otosansit Kavşağı arasındaki şehir içi trafiğinde de ciddi bir rahatlama sağlayacak ve Ankara Yolu'na da alternatif güzergah oluşturacak. Bursa yerel yönetimler tarihinin en kısa sürede tamamlanan ulaşım yatırımlarımız, kentimizin ulaşımda gerçek anlamda çağdaş bir şehir haline gelmeye başladığının göstergesidir. Görüyorsunuz, 'ulaştıran bir ulaşım' sloganıyla daha ilk günden ve kararlılıkla başlattığımız çalışmaların meyvelerini birer birer alıyoruz" diye konuştu.

Kamulaştırma tamam

Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Otosansit Kavşağı'na bağlanacağı 5 kilometrelik yol için 132 binayı kamulaştırarak, 8 milyon YTL ödendiğini belirten Başkan Şahin, toplam genişliği 40 metre, uzunluğu 5 kilometre, 3 şeritli geliş-gidiş 2 yol ve 2 şeritli servis yolu inşa edilecek yolun yıl sonuna kadar hizmete açılacağını söyledi.
Çalışmalar kapsamında Hacivat Deresi üzerine 27,5 metre uzunluğunda köprü yapılacağını da anlatan Şahin, "Belediyecilik bisiklete binmek gibidir. Pedalı çevirmeye devam ettiğiniz sürece düşmezsiniz. Hiç kimsenin endişesi olmasın, biz aralıksız pedal çevirmeye ve kentimizin hak ettiği hizmetleri süratle hayata geçirmeye devam edeceğiz" şeklinde konuştu.
Başkan Şahin, yolun 5 milyon YTL'ye mal olacağını belirtirken, inşası hızla devam eden kavşakların da zamanında biteceğini sözlerine ekledi.
Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin de, Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin'e Yıldırım'a verdiği destekten ötürü teşekkür etti.


Mert Doğan
16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 20:28

emin değilim ama galiba bu yolun ankara yoluna bağlandığı noktaya aynı zamanda güllük mahallesinden geçerek devam edecek bulvar da bağlanacak. eğer bu olursa yada olmasa bile inşallah bu yeni bulvarların bağlanacağı noktaların trafik sorunu yaratacak yeni kavşaklar oluşturup ilerde yine bir köprülü kavşak yapmak zorunda kalınacağını düşünürler. şimdiden gerekli planı yapmışlardır. Bence en güzeli yollarla birlikte o kavşakların sinyalizasyonla değil tüp geçit veya köprülü kavşaklarınıda yapsalar çok çok güzel olur...

Akın Alan
15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 11:04

Çevreyolu gün sayıyor

Ankara Yolu'na alternatif olması planlanan ve kentin doğu yakasındaki trafiği önemli ölçüde rahatlatması beklenen Doğu Yakın Çevre Yolu'nun yıl sonuna kadar hizmete açılması hedefleniyor.Büyükşehir Belediyesi'nin ulaştıran ulaşım hedefi kapsamında yapımına haziran ayında başladığı Doğu Yakın Çevre Yolu inşaatının yüzde 75'i tamamlandı. Belediye yetkililer, yolun yıl sonuna kadar bitirilerek, hizmete açılmasının planlandığını belirtti.
Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Gökdere Kavşağı'na bağlandığı 2,5 kilometrelik etabın 1998 yılında, Yüksek İhtisas Kavşağı'na bağlandığı 2,7 kilometrelik ikinci etabın ise 2002 yılında hizmete açıldığı kaydedildi.

ULAŞTIRAN ULAŞIM

 10 yılda yapılan 5,2 kilometrelik Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Samanlı Kavşağı'nda sona erdiğini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, araçların Ankara Yolu'na Yüksek İhtisas Kavşağı üzerinden geçtiğini bu nedenle Ankara Yolu üzerinde trafik yoğunluğuna neden olduğunu anımsattı.
Şahin, Doğu Yakın Çevre Yolu'nun, Otosansit Kavşağı'na bağlanacağı 5 kilometrelik yeni yolla birlikte, Yüksek İhtisas Kavşağı ile Otosansit Kavşağı arasındaki trafiğin rahatlayacağını vurgulayarak, "Doğu Yakın Çevre Yolu, Ankara Yolu'na alternatif güzergah oluşturacak. Bursa yerel yönetimler tarihinin en kısa sürede tamamlanan ulaşım yatırımları, kentimizin ulaşımda gerçek anlamda çağdaş bir şehir haline gelmeye başladığının göstergesidir. 'Ulaştıran bir ulaşım' sloganıyla daha ilk günden ve kararlılıkla başlatılan çalışmalar meyvelerini birer birer veriyor" diye konuştu.

KAMULAŞTIRMA YAPILACAK

 Doğu Yakın Çevre Yolu'nun Otosansit Kavşağı'na bağlanacağı 5.2 kilometrelik yol için 132 binayı kamulaştırarak, 8 milyon YTL ödeyen Büyükşehir Belediyesi, toplam genişliği 40 metre, uzunluğu 5 bin 230 metre ve 3 şeritli geliş-gidiş 2 yol ve 2 şeritli servis yolu inşa edilecek çalışmanın yıl sonuna kadar hizmete açılmasını planlıyor. Çalışmalar kapsamında Hacivat Deresi üzerine de 27,5 metre uzunluğunda bir köprü yapılacak.


Batur

15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 11:24

Alıntı:
5.2 kilometrelik yol için 132 binayı kamulaştırarak, 8 milyon YTL ödeyen Büyükşehir Belediyesi,


 İki tane bat-çık parası. Bu yol zamanında bu para ödenmeden otosansite kadar uzatılabilirdi, ama yolu kestirmeden eski fakülteye çıkardılar, adı çevre yolu olan ama mahalle aralarından gidilen bir yoldu, asıl çevre yolu şimdi olacak   .


Akın Alan
15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 19:50

Bu tür olayları çok konuştuk tartıştık.Geleceği düşünmeden yapılan yatırımlar,ileride yatırımdan çok eziyete düşünüyor.

Umarım böyle hatalar yapılmaz milli servet sözkonusu...



kıvanç

15 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 02:43

bir de yolun kalite problemi var..umarım bunu da gözden geçirirler.
1 ay evvel gece termianle giderken az kalsın (110 km hızla) önüme aniden çıkan köpeğe çarpıyordum..o süratle çok basit bir kaza olmayacağı kesindi..
yolun bariyerleri,tel örgüleri ve aydınlatması olmadıktan sonra hala çok işlevsel ve güvenli olmayacağını düşünüyorum.


ziya güney
15 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 16:54

Bize göre kent içi ulaşımda raylı sistem hariç tutulursa son 15-20 yılın en önemli projelerinden birisi yakın çevre yoludur.

Bu yolun açılması konusunda ilk çalışmalar 1989-1990 larda bizim de yerel yönetimlerde görevde bulunduğumuz ve sn. T. Özalp’ın B.Şehir belediye Başkanı olduğu dönemde başlamıştır.

Yol güzergahı projeleri hazırlanmış, imar planlarına işlenmiş B. Şehrin iş makinaları yolu açmaya başlamışlar ancak yol güzergahının önemli bir bölümü DSİ seddelerinden geçtiği için DSİ  1. Bölge Müdürlüğünden yazılı ve sözlü olarak izin istenmiştir.

Ancak DSİ nin gerek sözlü gerekse yazılı olarak uygun görüş vermemesi sebebiyle yolun açılması çalışmalarından vazgeçilmiştir.

Daha sonra yakın çevre yolunun BUSKİ-Gökdere kavşağı arasındaki 2.5 km. lik 1. etabı sayın E. Saker döneminde hizmete açılmış, Gökdere-Samanlı-Yüksek İhtisas kavşağı arasındaki 2.7 km. lik 2. etabı da 2002 yılında sn. E. Bilenser döneminde hizmete girmiştir.

Bugünkü yerel  yönetim de Ankara yolunda gerek kavşak gerekse raylı sistem çalışmaları sebebiyle trafiğin durma noktasına gelmesi ve yoğun kamuoyu baskısıyla yolun 3. etabını proğramına alarak Samanlı-Otosansit kavşağı arasındaki 5.2 km. lik yolun açılması çalışmalarına başlamış ve yol inşaatında sona yaklaşılmıştır.

Biz gerek bu sütunlarda gerekse diğer zeminlerde yakın çevre yolunun kent içi ulaşımda önemli bir fonksiyonu bulunduğunu özellikle kent ortasından geçen İzmir-Ankara transit yolunun önemli bir alternatifi olduğunu bu sebeple de Ankara yolundaki çalışmalardan önce bu yolun tamamlanması gerektiğini ifade etmeye çalışmıştık..

Bu arada devlet çevre otoyolunun hizmete girmesi de yakın çevre yolunun önem ve değerini azaltmamıştır.

Biraz geç de olsa bu yolun Otosansit kavşağına kadar uzatılarak buraya bağlanmış olması kentimizin doğu bölgesindeki trafik kaos ve kargaşasını tamamen ortadan kaldırmasa bile büyük ölçüde rahatlatacaktır..

Kentimiz için önemli bir ulaşım projesinin hayata geçirilmesinde başlangıcından bugüne kadar hizmeti geçenleri kutluyor ve teşekkür ediyoruz..


Akın Alan
15 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 01:10

Doğu yakın çevreyolu çok önemli bir yol olduğu aşikar.

Ancak benim kafamda bir kaç soru var.

Bağlantı kavşağı nasıl olacak?

Bu bence çok önemli bir soru,burada ben bir çizim aktarmıştım ancak bakıldığında bazı problemler var gibi gözüküyor.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=33937

Eğer mantıklı bir kavşak çözümlemesi yapılmazsa ikinci bir Acemler faciası yaşayabiliriz.


Batur

15 yıl önce - Prş 28 Arl 2006, 15:21



Alıntı:
Bağlantı kavşağı nasıl olacak?


Bağlantı kavşağının bat-çık olacağı söyleniyor ancak çizimde bat-çık görülmüyor. Daha doğrusu bu çizimi ben anlayamadım    çevre yolunun çıkış noktası çizimin ortasında görülen kavşak mı? yoksa sağdaki mi? eğer sağ kenardaki ise orası Mudanya yolunun İzmir yoluyla birleştiği noktaya benziyor. Bağlantı noktası öyle yapılırsa iyi bir çözüm olur, bat-çık yaparlarsa hiçbir şeye benzemez.


Emre Alkor
15 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 19:13

Bu da geçen hafta yıkılan bina.


Yol üzerinde kalmıştı ama mal sahibi inat edip anlaşmamıştı.sonunda belediye geçici olarak evin sağ yanından tali yol açmıştı ama şimdi o ev yıkıldı ve yol düzeldi. Bir anı ve arşivde renk olsun diye eklemek istedim. çok kaliteli değil ama edinebildiğim bundan ibaret.  böyle sıradışı sorunları ilerde hatırlamak için belki burda dursa iyi olur dedim.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara