Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 11:55
[İST-C9.22] - Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu



İlk defa bu sitede , Toplukonutlarda oturan bir arkadaşımızın önerdiği bu güzergah biraz değişiklikle hayata geçiriliyor.Güzergah ise :

Havaalanı-Basın Ekspres Yolu-Olimpiyatköy olarak planlanıyor.

http://www.zaman.com.tr/?bl=bolgehaberleri&al ...;hn=290031

Tebrikler wowcular.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 22:51

Olimpiyatları en son alan ülke ve hangi yıl düzenleyeceğini bilen biri var mı? Türkiye'nin "Olimpiyatları alabilme şansı" en erken hangi yıla karşılık geliyor? "Olimpiyatköy" denilen yere raylı sistem yapılması ne derece elzem? İstanbul'un şehir merkezi BİTTİ ARTIK... Trafik işlemiyor, hiçbir şey yürümüyor. 1 kilometrelik yol kimi zaman 10 dakikada alınıyor (Yani yetişkin bir insanın tempolu yürüme hızına eşit bir rakamda. Sağlıklı bir insan yürürken, 1 saatte; 5.5-6.0 km/h hızla yol alır. Ben evden Eminönü'ne; 3.750 metrelik mesafeyi 35 dakikada yürüyebilmekteyim => 3.750 / 35 = 107 m/dk => 60X107 = 6420 m/h. Yani saatteki hızım, ortalama 6 km/h ).

Ne zaman düzenleneceği meçhul olan proje için, çeyrek asır evvelinden bu paranın harcanması doğru değil... Öncelik şehrin önemli merkezlerinin birbirine birleştirilmesinde (ciddi anlamda elbette ki, yoksa ondan in, ona bin, yine bin ardından bir daha in, sonra bir başkasına bin mantığıyla değil ) Fatih'ten Beşiktaş'a 50 dakikada gidiliyorsa, Aksaray'dan Taksim'e yarım saatte çıkılabiliniyorsa, bu paraların Olimpiyatköyü'ne falan akıtılmasını istemiyorum!... Ben artık şehrin merkezinde derli-toplu, düzgün, hızlı, çağdaş toplu taşıma projelerine imza atılmasını istiyorum... Önce hele bir asıl yatırım yapılması gereken yerleri tamamlayalım, sonra ileride Olimpiyatları aldığımızda (!) bunu düşünürüz.   Biz düşünmesek, çocuklarımız veya torunlarımız düşünür.

Akın KURTOĞLU


hakki
16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 00:28

yani akin abi 2016 dan once olimpiyat alamayacak oldugumuzu goz onune katarsak bende sana katilip bu dediklerini cok hakli buluyorum..kucuk bir nokta daha,2016 da alacamizda zaten hechul birde onu untumamak lazim....

Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 10:44
Olimpiyatköy Metrosu Güzergahı


Tabi ki hak veriyorum size aradaşlar.Ama Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu sadece Olimpiyatlar için yapılmayacak.

Havaalanında son bulan LRT nin kuzeye devam etmesiyle Çobançeşme Kavşağı,Kuyumcukent Yakınları,Basın Ekspres Yolu,Güneşli Kavşağı ( Buradan birde Bağcılar-Halkalı Projesi kapsamında metro hattının geçtiğini düşünün.) Hürriyet Kavşağı İkitelli Sanayi , Modoko gibi yoğun işçi nufusunun olduğu bölgeleri kapsayan bir proje olması dolayısıyla destekliyorum.

Ama birinci öncelik tabiki şehir merkezidir.Ve benim için en önemlisi yine tekarlıyorum TAKSİM-YENİKAPI-AKSARAY'dır nokta


Ali Sahin
16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 11:23

Öncelikle herkese merhaba,

Bu konuda size katılmıyorum. Projesi konuşulan hattın ismi Olimpiyat Köyü olarak geçse de, bu bölgede Olimpiyat Köyü sadece ufak bir detay...

Bu hattın asıl hizmet edeceği kesim İkitelli Organize Sanayi Bölgesi ve İstoç olacaktır. Organize Sanayi'de 37 tane çok büyük Sanayi Sitesi mevcut. Şu anda doluluk %70'lerde ve istihdamın 300.000 civarında olduğu tahmin edilyor. İstoç'dan ve Masko'dan bahsetmiyorum bile. Onlar dahil değil bu rakamlara.

Ayrıca Olimpiyat köyü denilen bölgede Kiptaş'ın şu anda tamamlanmış 20.000'in üzerinde konutu var. Başakşehir ulaşım zorluğu ile şehirle adeta izole edilmiş bir semt. Başakşehir'in şu anda mevcut 4.kısımın yanına her geçen gün yeni siteler yapılmakta.

Ayrıca yine hat üzerinde Güneşli, Yenibosna gibi hem yoğun bir gece nüfusu olan, hem de pek çok büyük şirketin genel merkezlerinin bulunduğu ama ulaşımı diğer bölgelerle mukayese edilemeyecek derecede sorunlu olan bölgeler var.



yusuf38
16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 12:04

yeni yerleşim planlarında olimpiyat köyünün etrafında büyük ölçekli yerleşim yerlerinin yapılması planlanıyor. (yüzbin konut civarı)zaten bu proje yapılması şu andaki imkanlarla 10 sene sürer. bu zamana kadar bu bölge şehir içi statüsüne girer.

tolginho

16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 18:22

Valla benim okul Avcılar'da ve kampüsten stadın olduğu bölge rahatça görünüyor. Artık oraları köy olmaktan zaten çıkmış. Ayrıca söylenildiği gibi İSTOÇ gibi yerlere de uğrayacak.

Avcılar Otogar otobüs hattı var İETT'nin. Küçükçekmecenin içlerinden Halkalıya çıkıyor. Avcılar'dan Halkalı'ya yaklaşık 1 saatte gidiliyor. Oradan 1 saatte otogara sürüyor yol.

Ayrıca UEFA'nın 5 yıldız verdiği bir stadı kullanmıyoruz. Yok kötüymüş, iğrençmiş vs. diyenler bir yana esas problem ulaşım kolay değil.  Sırf ulaşımı kolay diye çağın gerisinde kalmış bir Ali Sami Yen'de oynuyor Galatasaray. Yakına kadar milli maçlar da burada oynanıyordu. Taa ki UEFA kriterinden çıkana kadar.

Yol problemi kısmen halledilmiş olsa da hızlı bir ulaşım sunulmalı buraya onun da çözümü metrodur. Bunda hepimiz hem fikiriz herhalde. Ayrıca olimpiyat köyünü sırf olimpiyat olarak görmemeliyiz. Orada yapılacak birçok tesiste Türkiye'yi dünyada temsil edecek sporcular yetişecek. Sürekli Avrupa ve Dünya Şampiyonaları yapılacak burada.

TOLGA KAPROL


Murat Caner
16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 12:04

İstanbul'un içine ray döşemek dünyanın en zor işi.

Yenikapı-Maslak metrosunu yenikapıdan incirli E5'e bağlamayacaklar demek ki.

Yeni haritayı nerden buluruz. Büyük bir değişiklik yapılmış.


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 13:01
YENİ HARİTA


Tabi ki ilk olarak wowcular erişecekler haritaya İBB ile gereken yazışmaları yaptım cevapları geldi.Güzergahlar ile ilgili bilgileri aldım.Bu haftasonu biraz çalışacam.Burada yayınlarım.Yeni İstanbul Ulaşımı Başlığında.

Yenikapı-İncirli arasında bir belirsizlik var.Yapılırsa Marmaraya çok yakın mesafeden geçeceği için Marmarayın fizibilitesini etkileyebilir.Zaten Marmaray daha sonra metro olarak İBB'ye teslim edilecek ( hükumet değişirse bilmem )


Esat San
16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 13:08

Ali Şahin in bahsettiği anlamda bir Olimpiyat Köyü metrosu en anlamlısı tabii ki, Bağcılar' dan, Havalimanından ve Sefaköy' den gelecek sistemlerin ortak noktası buradaki sanayiiler olmalı, projelerde Başakşehir için İSTOÇ tan ayrılan ikinci bir hat görünüyordu bakalım yeni projelerde nasıl olacak, buradaki en önemli yerleşim alanı ve 1 yıl kadar oturmuş olsam da arabası olmayanlar için ulaşım problemi olan bir bölge ki arabası olanlar da sabah ve akşam trafiğinde burada aşırı bir yoğunluk yaşamaktalar, daha önce başka bir forumda tartışılan Sefaköy - İSTOÇ Havaray projesini ise elzem görmüyorum açıkçası, havaray sistemleri metro mantalitesi ile işletilir yani sık duraklar olmayacak demektir, ayrıca bölge buna ne kadar elverişli projelendirmek tabii ki mümkün ama zaten boğulmuş bir şehri viyadükler ile iyice boğmanın anlamıda yok, Havalimanı kalkışlı bir Sefaköy - Toplu Konutlar - Masko - Başakşehir etabı daha kullanışlı olacaktır, diğer taraftan Bağcılar dan gelen ve İSTOÇ - Sanayii - Olimpiyat Köyü hattının diğer ucuda Bahçeşehir olmalı, zaten açıklanan yeni hatlarda bazı çelişkiler ilk etapta gözüme çarpmadı değil, Bağcılar - Bahçeşehir gibi bir hattan söz edilirken diğertaraftan Beşiktaş - G.O.P. - Başakşehir deniliyor acaba ikisi ayrı hatmı düşünülmüş yoksa Bağcılar üzerinden geçen tek hatmı? Yine ayrıca Banliyö gibi bir uzunlukta metro hattı maliyet açısından ne kadar gerekli?

Konuyu daha fazla dağıtmadan tek başına Olimpiyat Köyü odaklı metro bence anlamsız, ama ara istasyon olarak tabii ki olmalı ve olacaktır.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM