Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
haktan
16 yıl önce - Cum 26 Ksm 2004, 01:07

Başkan Topbaş; "Hedefimiz 4.5 yılda 90 kilometre raylı sistem!..."

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin bütçe görüşmelerinde bir konuşma yaparak 2005 yılı bütçesi ve yapılacak yatırımlar hakkında bilgi veren Başkan Dr. Mimar Kadir Topbaş, tarihi kimliğini korumak ve pekiştirmek istedikleri İstanbul'u, aynı zamanda modern çağla buluşturacaklarını söyledi.

"İstanbul, dünya metropolleri ile girdiği yarışta geri kalsın istemiyoruz. İstanbul ne kadar çok gelişirse, Türkiye o kadar çabuk toparlanır. Biz şehrimizi doğu ve batının çekim merkezi haline getirmek için çalışıyoruz" diyen Başkan Topbaş, geçmiş dönemlerde şehre hizmet eden bütün belediye başkanlarına ve meclis üyelerine de teşekkür etti.

Kendi dönemlerinde şehrin dört bir yanına en az 90 kilometre raylı sistem yapmayı planladıklarını belirten Mimar Topbaş, şu açıklamalarda bulundu; "Taksim-4. Levent Metrosu'nu bizim dönemimizde Ayazağa'ya kadar uzatmak için ihale ve yer teslimi gerçekleştirildi. Çalışmalar çok yakında başlayacak. Taksim-Kabataş Finiküler Sistemi Kabataş'ta inşa edilen 225 araçlık yer altı otoparkı ile birlikte Ağustos 2005'te hizmete alınacak. Tamamlanmak üzere olan Kabataş-Eminönü Raylı Sisteminde ay sonunda deneme seferleri başlayacak. İstasyonlarda kaos yaşanmaması için bu hattı Beşiktaş'a oradan da Zincirlikuyu'ya kadar uzatarak metro ile bağlayacağız. Sıkıntıların yaşandığı Sultançiftliği-Edirnekapı Hattı'nın bitirdiğimiz 6 kilometrelik bölümünü yakında hizmete alacağız. Bu hattın tamamının açılış tarihi ise 6 Şubat 2006. İhalesi yapılan Kadıköy-Kartal Hattı'nda da çalışmalar 2005'te başlayacak ve bu proje en geç 36 ayda bitirilecek. Güngören Bağcılar Raylı Sistemi'nde çalışmalar hızla sürüyor. Otogar-Bağcılar Hattı'nı da dönemimizde tamamlayacağız. Bakırköy-Beylikdüzü arasında yapmayı planladığımız raylı sistemi ise, 'Yap-İşlet' modeli ile ihale edeceğiz."


Bora
16 yıl önce - Cum 26 Ksm 2004, 01:54

söylenenler birbirini tutmuyor, daha önce hat zincirlikuyuya çıkamaz çünkü eğim var dediler, lastik tekerekli tramvay buyurdular, şimdide hat uzayacak diyorlar



yusuf38
16 yıl önce - Cum 26 Ksm 2004, 10:05

eminönü kabataş tramvayı bittiği söyleniyor oysa kabataş istasyonu finiküler inşaatı bitmeden nasıl faaliyete geçecek.zeytinburnu bağcıLARIN ŞUBAT 2005 TE BİTECEĞİ SÖYLENİYOR BUDA ZOR 1YILDAN ÖNCE TAM FAALİYETE GEÇMEZ.

yanaksevgi
16 yıl önce - Cum 03 Arl 2004, 10:21

Arkadaslar Istanbul metrosunu hangi sirketin yaptigini bilen var mi (araclari)
Biraz teknik bilgiye ihtiyacim var da... Ve Ulasim AS'nin sayfasinda bu konuyla ilgili hic bi bilgi bulamadim!

simdiden cok tesekkurler...


Faruk

16 yıl önce - Cum 03 Arl 2004, 11:27

Asansör ve Yürüyen merdivenleri yapan şirket Thyssen
http://www.thyssen-asansor.com.tr/istanbulmetro.htm

Araç ve istasyonlari yapan şirket Alstom

http://www.transport.alstom.com/servlet/ContentSe ...017&lid=en



MehmetK
16 yıl önce - Cum 03 Arl 2004, 21:07

daha henüz ortada da bir sey yok ama su konuda bilgisi olan var mi??

Taksim Yenikapi metrosunda su anki mevcut taksim metrosunun vagonlari mi isleyecek? eger oyleyse bu vagonlar acik havada kullanilmaya uygun degil diye biliyorum , bu cam köprüde trenin gectigi yerin üstü kapali mi olur?
ve aktarma istasyonuda Aksaray olur bu durumda

ya da hic böyle bir sorun yok , acik havada da calisan Aksaray-Havaalani metro vagonlari Taksim e gelecek ve Taksim de bir trenden digerine aktarma yapilacak
yani Taksim aktarma istasyonu olacak


Bora
16 yıl önce - Cum 03 Arl 2004, 23:19

metronun bir kısmının açıktan gideceği zaten belliydi, bu durumda vagonlar konusu doğru olamaz.

diğer taraftan keşke levent vagonu havaalanına gidebilse harika olurdu ama oda olmaz, ,
bir şekilde tünelleri kesiştirseler bile sistem tamamen farklı, en temel sorun metro yerden elektrik alıyor, LRT üstten tellerle...


haktan
16 yıl önce - Cmt 04 Arl 2004, 13:03

aksarayda metrodan lrt'ye yerin altıdan adam gibi bir transfer yapsınlar ben razıyım. ne o tramvayla LRT geçiş rezalti bavullarla gecmek maharet ve bilek gücü ister artı işportacı manzaralarıda ayrı bir konu....

MehmetK
16 yıl önce - Cmt 04 Arl 2004, 17:48

Lrt elektrigi havadan aldigina göre
Lrt metronun raylarinda gidemez
Yani Su an 4.Levent ten ilerdede Ayazaga dan baslayacak metro hatti Halici köprüyle gecip Yenikapi da son bulacak büyük ihtimal.Bu durumda istasyonlar ;
x-Ayazaga-SanayiMah.- 4Levent-1Levent-Gayrettepe-Mecidiyeköy-Sisli-Osmanbey-Taksim-Aksaray-Yenikapi-x
Uzunluk 15km ye yakin oluyor
Mevcut Taksim-4Levent metrosuna muthis bir yatirim yapilmis ama cok kisa
tüneller her iki yönde uzatilarak verimli hale getirilmis olur
suan ki uzunluk cok kisa , ya sabir Istanbul!


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Cmt 04 Arl 2004, 21:43

Taksim'den Yenikapı'ya Şişhane, Unkapanı ve Vezneciler ( Şehzadebaşı ) istasyonları yapılıyor.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM