Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
irfan x
16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 03:08
[İST-C6.22] - Metro Çalışmaları (Kilitli)



Bu akşam Belediye Başkanı Kadir Topbaş TRT1'de Mehmet Barlas'ın programına katıldı. Metroyla ilgili açıklamalar yaptı. Bu hat yakında Maslak'a bağlanacak. Diğer hat için bir şey demedi ama Asya yakasıyla ilgili bugüne dek duymadığım bir plandan bahsetti. Kadıköy-Kartal metrosu... Yanlış anlamadınız, metro, yani yer altından gidecek. Bir kısmının tünel, bir kısmının aç-kapa ile yapılacağını ve toplam 36 ayda biteceğini söyledi. Tabi Üsküdar-Ümraniye hattı başka, o hafif metro olacakmış. Kadir Topbaş bazı teknik konulardan dolayı, yüzeyden giden metronun İstanbul'da daha zor olduğunu söyledi (galiba kamulaştırma bedelleri yüzünden olsa gerek).


Emre
16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 06:21

buna sevindim ben bu hattin hafif metro olacagini saniyodum. Bu arada aç-kapa tam olarak ne oluyor?



yusuf38
16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 11:01

aç kapa tünel adı üstünde tünel yapılacak alana beton kazıklar çakıllıyor sonra kazılıyor betonla kaplandıktan sonra kapanıyor delme tünel köstebek türü delme makinalarıyla açıllıyor

Gökçe

16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 12:47

Yenikapı hattı için geçen günlerde bir gazetede haber çıkmıştı, yeni hedef ne yazıkki 2010.
Atıl kalan tüneller yoğun saatler dışında kullanılmayan trenlerin bekleme yeri olarak kullanılacakmış.


yıldırım
16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 13:25

2010 yılını duyunca insan sinirleniyor ve "Hiç yapmasınlar daha iyi" demek istiyor.

Henüz tek bir hattı tamamlayamazken 36 ay içinde Kadıköy-Tuzla metrosu devreye girecek açıklaması insanı sadece güldürüyor.

Belki 36 ay içinde yaparlar ama ne zaman başlarlar?

Bence 2015 ya da 2020. Acelemiz yok... Trafik akıp gidiyor... Neye gerek metro canım...



MehmetK
16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 13:48

Baskan biraz ucmus gibi geldi bana
yillardir bir kac yüz metrelik Taksim-Aksaray hattini tamamlayamiyorlar sonra
surayada yapilacak burayada ....

alicam kazmayi küregi ben inip kazmaya basliycam , yada daha orjinal bir fikir ,
imece usulu yapalim bu metroyu
hepberaber inip kazariz
belediyeden pek ümit yok gibi


Gökçe

16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 14:55

Hükümette, devlette biraz akıl biraz iyi niyet olsa iki boğaz köprüsünden elde edilen gelirden belli bir kısmı İstanbul'daki raylı sistem yatırımlarını ve harcamalarını aktarılır. Nerde bizimkilerde o kafa, biz otomobille köprüden geçerken 3milyon veriyoruz, onun küçük bir kısmı köprünün ve çevreyollarının masraflarına harcanırken geri kalanıyla ya başka yerlerin karayolu harcamaları yapılıyor ya da bütçe açıkları kapatılıyor.

Bence ciddi ciddi böyle bir kampanya yapılmalı, medya ve çeşitli örgütler öncülük etse de şuradan toplanılan milyonlarca dolar hasılatın bir kısmı istanbul'un raylı sistemlerine aktarılsa.


irfan x
16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 16:19

Alıntı:
Anıtlar Kurulu, cam köprüye yeşil ışık yaktı

Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu (Anıtlar Kurulu), Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın tasarladığı cam köprüye yeşil ışık yaktı.

Kararla, İstanbul Metrosu’nun 2. etabı olan Taksim-Yenikapı hattı önündeki engel kalkmış oldu. Güzergah üzerindeki raylı sistem, metronun Haliç geçişini sağlıyor. Topbaş, projesini kendisi çizdiği cam köprüyü, ‘Asrın Köprüsü’ olarak nitelendiriyor. Anıtlar Kurulu’nun projeye yeşil ışık yakmasıyla, 4 yıldır inşaatı durdurulan Taksim - Yenikapı raylı sistem inşaatına yeniden başlanacak. Metro inşaatına hızla başlayacakları müjdesini veren Topbaş, “Metronun Haliç geçişi için çizdiğimiz köprüye Anıtlar Kurulu yeşil ışık yaktı. Kurul ile her konuda mutabakat sağladık. Çalışmalar hemen devam edecek.” diye konuştu. Köprünün Haliç üzerinde nereye yapılacağı noktasında arayışların başladığını kaydeden Topbaş, “Şu anda bu konuda bir açıklama yapamıyorum. Ancak belirlediğimiz birkaç alternatiften birisini değerlendireceğiz.” dedi. 5 yıllık yatırım programına alınan Taksim-Yenikapı Metrosu, 600 milyon dolarlık dış kaynaklı kredi ve yap-işlet-devret modeliyle ihale edilecek. Metronun yapımı 1998’te başlamıştı. Ancak inşaat alanlarında ve tünel kazılarında tarihi eserlere rastlanınca 2000 yılından itibaren inşaatı durdurulmuştu. Öte yandan Haliç güzergahının değişmesiyle yeniden kamulaştırmalar başlayacak. Topbaş, “Tüm bu faaliyetler sırasında eğer yine herhangi bir tarihî esere rastlanılmazsa, yeni hedef metronun 3 yıl içerisinde bitirilmesi.” diye konuştu.
Zaman - Birol Aydın



Alıntı:
Belediye bütçesinde en büyük pay raylı sisteme ayrıldı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2005 mali yılı bütçesi 2 milyar 713 milyon Yeni Türk Lirası (YTL) olarak belirlendi.

Büyükşehir Meclisi'ndeki bütçe görüşmesi yarın (perşembe) yapılacak. Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti), Meclis'te çoğunluğu elinde bulundurduğundan, bütçenin sorunsuz geçmesi bekleniyor. Büyükşehir bütçesinin 635 milyonu cari giderlere, 1 milyar 142 milyonu yatırımlara ayrıldı. 936 milyar lirası da kamulaştırma ve taşınmaz mal satın alımı, mali transferler, sosyal transferler, borç ödemeleri gibi transfer harcamaları için belirlendi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, göreve geldiğinde, yatırımlarla ilgili medyaya yaptığı ilk açıklamada, 'En çok raylı sistem yapan başkan olarak anılmak istiyorum.' demişti. Topbaş'ın başkanlığındaki Büyükşehir bütçesinde, raylı sisteme 100 milyon YTL ayrıldı. Buna göre hafif metro için 15 milyon, metro için 60 milyon, metro elektromekanik sistem montajı için 23 milyon ve Taksim-Kabataş Finiküler Sistemi için 2 milyon YTL harcanacak. Deniz otobüsü ve feribot alımı için 50 milyon YTL ayrıldı. İtfaiye acil müdahale araçlarının alımı için de 75 milyon YTL tespit edildi.
Zaman - Birol Aydın


Burç

16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 16:30

Alıntı:
Kurul ile her konuda mutabakat sağladık. Çalışmalar hemen devam edecek.” diye konuştu. Köprünün Haliç üzerinde nereye yapılacağı noktasında arayışların başladığını kaydeden Topbaş, ...


bu iki cümle arasında bir çelişki yok mu??


messiah_haktan

16 yıl önce - Prş 25 Ksm 2004, 16:48

Iki gün önce radikal gazetesinde kazilan metro tünelinin metro deposu haline getirilecegi ve yeni hattin 2010 yilinda bitecegi yaziyordu.Iki gün sonra birden bire onal cikti diyorlar,nolduysa artik.Burc da bu arada hakli.Proje de degisiklige gidilmeyip ayni kazilan tünelleri kullanacaklarsa daha niye köprü icin yer ariyorlar?3 yil gibi bir süre bu kadar kisa ve tünellerin bir kismi tamamlanmis bir hat icin cok uzun.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM