Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
gürsel6855

5 yıl önce - Pts 03 Ağu 2009, 12:26

duble yol çaışmaları hakkında gerçekten güzel bilgiler var ama resim göremedim.Resimlerle desteklenmiş yazılar olursa daha güzel olur sanırım.


M.Furkan
5 yıl önce - Pts 03 Ağu 2009, 12:51
Bitlis - Batman Duble Yolu


Coğrafi şartları epey zorlu olan Bitlis ile Batman arasına yapılan yeni duble yol çalışmasında en az 4 adet tünel saydım. Epey kaliteli bir yol olacağa benziyor. Mevcut kalitesiz yolda 50'nin üzerine çıkamazsınız çünkü yol yılan gibi kıvrımlı.



Buzlupınar Tüneli, Bitlis'e yaklaşık 35 dk (+)





vsumer
5 yıl önce - Çrş 05 Ağu 2009, 16:19

Geçenlerde Yeniğağa (Bolu)-Devrek(Zonguldak) arası yapımı süren bölünmüş yoldan geçme fırsatım oldu. Birkaç yıldır devam eden çalışmaların hızı ve niteliği malesef hayal kırıklığı. 1 yıla yakın süredir bölgeden geçmemiştim, çok büyük ilerleme olmamış.

Bunun ötesinde en büyük hayal kırıklığı ise, Karadeniz'i Anadolu'nun içlerine bağlayan bu hayati yolda hala sathi kaplama yapılıyor olması. Yolun kalitesi malesef çok kötü olacağa benziyor. İnşallah bu yanlıştan dönülür ve sıcak karışım ile kalıcı bir yol yüzeyi inşaa edilir.

Diğer bir husus, Bolu tarafında çalışmalar çok daha hızlı ilerliyor görünürken, Zonguldak Valiliği sorumluluğunda olan kesimlerde çalışmalar durmuş neredeyse.

Dorukhan Tüneli'nin yanındaki tünel hala açılmamış durumda. Ve son olarak bazı kesimlerde trafik servis yollarından veriliyor ve bunların durumu çok kötü. Güvenlik önlemleri de yeterli değil.


En son vsumer tarafından Çrş 05 Ağu 2009, 21:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mehmet20
5 yıl önce - Çrş 05 Ağu 2009, 16:21

Denizli-Tavas yolunun Acıpayam yolundan ayrıldıktan sonraki kısmı duble yol çalışmaları kapsamına alınmıştır. Çalışmalar hızla devam etmektedir.


bbakir
5 yıl önce - Pts 10 Ağu 2009, 08:59
Kuzey Güney koridor çalışmaları


Akdeniz ile Karadeniz'i Orta Anadolu'ya ve Akdeniz ile Karadeniz limanlarını birbirine bağlayacak koridorların arazi yapısı nedeniyle düşük standartta olduğunu anlatan Turhan, Avrupa-Asya-Güney Asya ve Orta Doğu arasındaki yük ve ticaret trafiğinin, Türkiye'de hava yolu ile ya da Akdeniz ve Karadeniz üzerinden sürdürüldüğünü belirtti. Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Ürünlerin pazarlara transferi, Akdeniz ve Karadeniz'deki limanlardan yapılıyor. Bu transfer ihtiyacının giderek artması, Karadeniz ve Akdeniz'deki limanları birbirine bağlayan yolların daha güvenli ve konforlu hale getirilmesini gerekli kılıyor. Aksi takdirde taşımacılık ülkemiz üzerinde karayoluyla yapılamazsa, farklı ülkeler üzerinden yapılır. Ülkemizin ulaşım koridoru olarak görev yapabilmesi için Akdeniz ve Karadeniz limanlarını sınır kapılarına ve birbirlerine yüksek standartlı yollarla bağlayacağız. Böylece Türkiye'nin kuzey-güney koridorunu oluşturacağız. Bu, Türkiye'nin diğer ülkelere karşı rekabet gücünü de artıracak.''

-KARADENİZ'E YAKIN YOLLAR A1 OLACAK-

Karayolları Genel Müdürü Turhan, Kuzey-Güney koridoru kapsamında yapılacak aksların, Karadeniz'e yakın ve trafik yoğunluğu az olan yolları A1 standardında, trafik yoğunluğu olan kısımları ise bölünmüş yol olarak yapacaklarını kaydetti.

Turhan, Türkiye'nin kuzey-güney koridoru kapsamında yapılacak yolları şöyle sıraladı:

''-Karasu-Adapazarı-Mekece-Bilecik-Bözüyük-Kütahya-Afyonkarahisar-Antalya hattı, bu yıl sonunda bölünmüş yol olacak.

-İstanbul-İzmir koridoru, bölünmüş yol olarak hizmet veriyor. Yap-İşlet-Devret (YİD) ile gihale edilen bu hattı daha da güçlendirip, yüksek seviyede hizmete sokacağız.

-Bandırma-Susurluk-İzmir koridoru da Bandırma Limanı'nı İzmir Limanı'na ve daha güneydeki limanlara bağlayacak.

-Ereğli-Akçakoca-Düzce koridoru, bölünmüş yol olarak yapılıyor. 2011'de tamamlamayı planlıyoruz.

-Zonguldak-Devrek-Bolu güzergahında bölünmüş yol çalışmaları sürüyor. Ankara üzerinden Mersin Limanı'na ve Konya üzerinden Alanya-Antalya bağlantısı, aynı zamanda Ankara-Afyonkarahisar bağlantısını da sağlanmış olacak. Koridor, tüneller hariç 2010'da tamamlanacak.

-Bartın-Safranbolu-Karabük-İsmetpaşa, Bartın Limanı'nı güneydeki ana arterlere bağlayacak bir koridor olacak. Safranbolu-İsmetpaşa arası bölünmüş hale geldi, Safranbolu-Bartın arasını birinci sınıf devlet yolu olarak yapmayı planlıyoruz. 2011'e kadar kalan yol devreye girecek.

-İnebolu-Kastamonu-Ilgaz-Çankırı-Ankara koridorunda çalışmalar devam ediyor. 2009 sonunda Ankara'dan Ilgaz'a olan kısmı bölünmüş yol standardında tamamlamayı hedefliyoruz. Ilgaz-Kastamonu arasındaki yol, 2011'e kadar peyderpey hizmete girecek.

-Sinop-Boyabat-Kargı güzergahı, Kargı'dan mevcut akslar üzerinden Akdeniz'e inme imkanı veriyor. Burayı 2010'a kadar Sinop'dan Kargı'ya 1A standardında bağlamayı hedefliyoruz. Samsun'dan Ankara, Tokat ve Sivas ile Doğu Anadolu ve Akdeniz limanlarına bağlayan yol, 2008 sonunda bölünmüş yol olarak trafiğe açılmıştı. Burada üstyapı iyileştirme çalışmaları sürüyor.

-Ünye-Niksar-Tokat hattındaki Kuzey-Güney istikametinde, Şarkışla-Kaynar-Pınarbaşı istikametinde çalışmalar sürüyor. Tokat'tan aşağı kısım bölünmüş yol olacak. Bu koridoru, 2013'de tamamlamayı planlıyoruz.

-Ordu-Mesudiye-Sivas aksı, Sivas'tan aynı yola birleşerek İskenderun Körfezi'ne inen bir kuzey-güney aksı olacak.

-Bunun devamında 1A standardında Tirebolu-Gümüşhane-Erzincan-İliç-Kemaliye-Arapgir aksı bulunuyor. Trabzon-Gümüşhane aksı da, buraya bağlanacak.

-Rize-İkizdere-İspir-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır-Mardin koridoru, GAP'ı Karadeniz limanlarına bağlayacak. Karadeniz kısmı 1A, Erzurum-Mardin arasını duble yol yapacağız. Bunu da 2013'te açmayı hedefliyoruz.

Hopa-Borçka-Artvin-Ardahan-Kars-Iğdır koridoru 1A standardında olacak. 2013'te tamamlanacak. Hopa-Borçka arasındaki Cankurtaran'a tünel yapılacak. İhalesini bu yıl yapacağımız tünel, 4.5 kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli olacak ve yolu 5,5 kilometre kısaltacak. 2013'te trafiğe açmayı planlıyoruz.''

-''2011'DE 22 BİN 500 KİLOMETRE DUBLE YOL''-

Turhan, Türkiye'de 30 Haziran 2009 itibarıyla bölünmüş yol uzunluğunun 15 bin 664 kilometreye ulaştığını, bu rakamı yıl sonunda 17 bin 500 kilometre, 2011'de ise 22 bin 500 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini anlattı.

Yaklaşık 30 bin kilometrelik devlet yollarının tümünü 2015'e kadar 1A standardına getirmeyi planladıklarını bildiren Turhan, ''Çünkü bunlar, şehirleri birbirine bağlayan, Doğu-Batı, Kuzey-Güney istikametindeki yolların tamamı. D100, D200, D300 ve D400 omurgalarımızı birbirine bağlayan ara ve çapraz bağlantı yollarımız var. Bunları 1A standardına çıkarmayı hedefliyoruz'' diye konuştu.

http://www.haberaktuel.com/turkiyenin-kuzeyi-gune ...09064.html adresinden alıntı yapılmıştır.


bbakir
5 yıl önce - Pts 10 Ağu 2009, 16:07
bozuyük mekece yolu


Geçmiş sayfalarda sık sorulan güzergahlardan biri olan bu yol ile ilgili rastladığım bir haber belki ilgi çeker (ancak ben bu yolu pek kullanmadığım için güncel durumu izah eder mi bilmiyorum)

http://10dakika.tv/genel/bozuyuk-mekece-yolu.html
haberin detayı üstteki adreste mevcuttur.

Eskişehir – İstanbul Karayolu’nda trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan Türkiye Cumhuriyeti Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi 2. Kısım (km 41+800 – 85+840) yol yapım çalışmaları büyük bir hızla ilerlemektedir.
Yolun trafiğe açılan bölümü sayesinde Bilecik geçişi 45 dakikadan 5 dakikaya inmiştir. Bu kesimde inşa edilen 2474 m uzunluğundaki Kocatepe ve 840 m uzunluğundaki Kaletepe Tünelleri ile Gülümbe rampası ve Bilecik şehir içine uğramadan geçiş sağlanmıştır. Tüneller ikişer şeritli ikişer tüpten oluşmaktadır. İki tünelin arasında, tünelleri birbirlerine bağlayan bir viyadük bulunmaktadır. Avrupa standartlarına uygun.....Eskişehir – İstanbul Karayolu’nda trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan Türkiye Cumhuriyeti Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi 2. Kısım (km 41+800 – 85+840) yol yapım çalışmaları büyük bir hızla ilerlemektedir.
Yolun trafiğe açılan bölümü sayesinde Bilecik geçişi 45 dakikadan 5 dakikaya inmiştir. Bu kesimde inşa edilen 2474 m uzunluğundaki Kocatepe ve 840 m uzunluğundaki Kaletepe Tünelleri ile Gülümbe rampası ve Bilecik şehir içine uğramadan geçiş sağlanmıştır. Tüneller ikişer şeritli ikişer tüpten oluşmaktadır. İki tünelin arasında, tünelleri birbirlerine bağlayan bir viyadük bulunmaktadır. Avrupa standartlarına uygun olarak inşa edilen tünellerin en dikkat çekici özelliği tünel içinde güvenli sürüş sağlamak amacıyla tesis edilen elektromekanik sistemlerdir.


Ahmet Arşipel
5 yıl önce - Cum 14 Ağu 2009, 15:50
Yollar Türk Milli Komitesi / Çalışma Grupları duyurusu


Alıntı:
Karayolu ve karayolu ulaşımı konusunda mevcut bilgi birikimini değerlendirmek üzere Komitemiz bünyesinde Ülkemiz ihtiyaçlarına uygun “Çalışma Grupları” oluşturulması amacıyla aşağıdaki konular belirlenmiştir.
Anılan konularda kurulacak “Çalışma Grupları”nda gönüllü olarak görev almak isteyenlerin 2009 yılı sonuna kadar Komitemiz ofisine başvurmaları rica olunur.
YOLLAR TÜRK MİLLİ KOMİTESİ

YÖNETİM KURULU
Adres:
Yollar Türk Milli Komitesi
KGM Sitesi F-Blok Kat: 1
Yücetepe 06100 ANKARA
Tel: 312 418 79 05
312 417 24 02
312 415 88 10
Faks: 312 425 82 10
E-mail: komite@ytmk.org.tr

Çalışma Grupları ve çalışma konuları;
1) ÇEVRE ve YOL
2) KARAYOLU YATIRIMLARI
3) TASARIM ve YOL GÜVENLİĞİ
4) YOL ÜSTYAPISI
5) KÖPRÜLER
6) TÜNELLER ve YERALTI YAPILARINDA İŞLETME GÜVENLİĞİ
7) TRAFİK GÜVENLİĞİ

Bilgilerinize...
http://www.kgm.gov.tr/asps/CalismaGruplariDuyuru.html


bbakir
5 yıl önce - Çrş 19 Ağu 2009, 09:26
Kayseri k.maraş yolu


Kahramanmaraş-kayseri Karayolu Duble Yol çalışmaları
Kahramanmaraş-Kayseri karayolunda yapılan yol çalışmalarını inceleyen Vali Mehmet Niyazi Tanılır, Türkiye'de hedeflenen 15 bin kilometrelik bölünmüş yol hedefine çok yaklaşıldığını belirterek, "Başbakanımızın gösterdiği doğrultuda ve verdiği destekle en iyisini yapmaya çalışıyoruz" dedi.06 Ağustos 2009 17:40
Kahramanmaraş-Kayseri karayolunda yapılan yol çalışmalarını inceleyen Vali Mehmet Niyazi Tanılır, Türkiye'de hedeflenen 15 bin kilometrelik bölünmüş yol hedefine çok yaklaşıldığını belirterek, "Başbakanımızın gösterdiği doğrultuda ve verdiği destekle en iyisini yapmaya çalışıyoruz" dedi.

Vali Tanılır, yapım çalışmaları devam eden Kahramanmaraş-Kayseri Bölünmüş Yol çalışmalarını yerinde inceledi. Vali Yardımcısı Hüseyin Kürşad Kırbıyık ve İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Halil İbrahim Gök'le birlikte çalışmaların devam ettiği 14 ve 37. kilometreler arasını gezen Tanılır, Karayolları yetkililerinden bilgiler aldı.

Karayolları, İl Özel İdaresi ve Devlet Su İşleri (DSİ) çalışanlarından oluşan ekipler zor bir coğrafyada adeta dağları eriterek çalışmalarını sürdürürken, en büyük sıkıntı ise istimlak çalışmalarında yaşanıyor. Bazı arazi sahiplerinin yol çalışmalarında engel çıkarttığı öğrenilirken, tüm zorluklara rağmen yolun Tekir Beldesi'ne kadar olan kısmının 2012 yılına kadar tamamlanması hedefleniyor.

Tüm coğrafi zorluklara karşın yüksek standartlarda yollar yapıldığını ifade eden Tanılır, "Kahramanmaraş'tan itibaren 14 ve 37. kilometreler arası 23 kilometrelik kısımda başbakanlık genelgesi kapsamında İl Özel İdaresi, Karayolları, DSİ katkısıyla çalışıyoruz. Çalışmalarda kullanılan makinelerin büyük bir kısmı İl Özel İdaresine ait. Karayolları teknik sorumlusu gözetiminde bu çalışmalar sürdürülüyor. Biraz önce yolu gezdik. Çok zor bir coğrafya da, topografyanın çok sorunlu olduğu bir yerde yüksek standartlı bir yol yapılıyor. Yol gördüğünüz gibi adeta bir otoban standardında yapılıyor. Sanat yapıları, eninden boyuna sanat yapıları yapılıyor. Dolayısıyla en iyi standart yakalanmaya çalışılıyor. Bu tabi hem maliyetimizi artırıyor, hem de uzun süre çalışmamızı gerektiriyor. Ama Kahramanmaraş açısından kalıcı bir çalışma yapılmış oluyor" diye konuştu.

Yıl sonuna kadar 6,5 kilometrelik yolun trafiğe açılmasının hedeflendiğini kaydeden Vali Tanılır, "37 ile 60. kilometre arasını Karayolları Genel Müdürlüğü ihale etti. Onunda iş süresi 3 yıl yaklaşık. Yalnız onun içerisinde 3 kilometrelik bir bölüm, Hidroelektrik santralinin bulunduğu bir kısım var, o bitmiş oldu ve yaklaşık 1 hafta önce trafiğe açıldı. 60 ile 80. kilometreler arasında yani Tekir'le Göksun arası burada arkadaşlarımız bir proje çalışması yaptılar. Daha doğrusu etüt çalışması yapıldı. Orada da amacımız yolun standardını yükseltmek, yolun daha düşük kodlarda, karla mücadelede sorunun olmayacağı geçişini sağlamak. Burada vatandaşlarımızın eski Göksun yolu diye bildiği Kurucuova'ya inip oradan vadiden devam edip, 2 kilometrelik bir tünelle Aslanbey çiftliği yanından Göksun'a bağlamak. Bu tabi yolun maliyetini bir miktar artıracak. Ama işletmeye geçtikten sonra hem süre kısalacak, hem de daha güvenli bir yol haline gelecek. Bu kesimlerde bazı virajları devre dışı bıraktık. Bunlarla birlikte toplamda 12 kilometre yol kısalacak. Dolayısıyla yolun artan standardını dikkate aldığımızda Maraş-Göksun arasının ulaşımı son derece rahat bir yol haline gelecek" şeklinde konuştu.

Hükümetin bölünmüş yollara çok büyük önem verdiğini vurgulayan Vali Tanılır, "bu hükümetimizin çok önem verdiği, Sayın Başbakanımızın ta işin başından beri ilan ettiği Türkiye'de 15 bin kilometrelik yol hedefi konmuştu. Bu hedefe de çok yaklaşılmış durumda. Başbakanımız valilerle yaptığı toplantılarda, özellikle bu konu üzerinde çok duruyor, bizi de talimatlandırıyor. Bizde kendisinin gösterdiği doğrultuda verdiği destekle en iyisini yapmaya çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

Küreselleşen dünyada ulaşımın hayati önem kazandığına vurgu yapan Tanılır, Türkiye'de de bu noktada önemli atılımlar yapıldığını söyledi. Hükümetin Demiryolundan, karayoluna, denizyolundan, havayoluna kadar çok önemli mesafeler aldığını dile getiren Tanılır, Ordu ile Kahramanmaraş arasına kadar ulaşan ve Karadeniz'le Akdeniz'i birleştirecek olan yolun da büyük önem taşıdığını kaydetti.

Tanılır, "Artık küresel bir çağda yaşıyoruz. Tüm ülkeler birbirine entegre oldu. Entegrasyonun ana dinamiği ise ekonomidir. Ekonomi sağlıyor bir yerde bu entegrasyonu. Bu küresel çağda malların ve insanların yeterli bir şekilde sirküle olması, bir yerden başka bir yere taşınması çok büyük önem taşıyor. Maliyetlerin düşürülmesi açısından, hizmetlerin kalitesinin yükseltilmesi açısından büyük önem taşıyor. Dolayısıyla ulaşım bu çerçevede baktığımızda hayati bir öneme sahip. Her ülkede olduğu gibi bizim ülkemizde de hükümetimiz bu konuya çok büyük önem veriyor. Bir yandan bu duble yollar yapılırken, diğer yandan demir yolu, mesela yıllardan beri unutulmuş durumdayken demiryolu politikası gündeme alındı. Demiryoluyla ilgili ciddi çalışmalar var. Havayolları taşımacılığında Türkiye'de inanılmaz bir değişim yaşandı. Daha önce hiç uçağa binmemiş insanlar, uçağa binmeye başladı bu politika çerçevesinde. Çünkü vergiler düşürüldü ve rekabet ortamı oluşturuldu. Onun dışında denizyolunda ciddi çalışmalar var. Karayollarını da buna entegre düşünmek gerekiyor. Dolayısıyla Karadeniz'i Akdeniz'e bağlamak büyük önem taşıyor. Bu yolun Göksun'a kadar geleceğini biliyoruz, ancak Göksun'dan sonra ayrılıp Tufanbeyli yönüne mi gideceği, yoksa Kahramanmaraş'a kadar uzanıp buradan mı ayrılacağı tam olarak netlik kazanmış değil" dedi.

Tanılır, daha sonra çalışmaları devam eden Fırnız yolunda inceleme yaptı. Buradan Döngele beldesine geçen Tanılır, beldede bulunan okulları inceleyerek okul yetkililerinden bilgiler aldı.
http://www.haberfx.net/kahramanmaras-kayseri-kara ...eri-61667/ adresinden alınmıştır (6ağustos 2009 tarhli haber)


bbakir
5 yıl önce - Pzr 23 Ağu 2009, 17:26
Gaziantep Adıyaman duble yolu


Parti milletvekilleri, halen yapımı devam Gaziantep-Adıyaman arasındaki duble yol çalışmalarını yerinde izledi ve 14 kilometrelik yolun asfalt çalışmasını başlattı...
Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı ve AK Parti milletvekilleri, halen yapımı devam Gaziantep-Adıyaman arasındaki duble yol çalışmalarını yerinde izledi ve 14 kilometrelik yolun asfalt çalışmasını başlattı.
Vali Kamçı, beraberinde AK Parti Gaziantep milletvekilleri Mehmet Erdoğan, Özlem Müftüoğlu, Mehmet Sarı ve AK Parti Gaziantep İl Başkanı Ahmet Uzer ile birlikte yapımı devam eden Gaziantep-Adıyaman kara yolu Gaziantep-Yavuzeli kesimdeki duble yol çalışmalarını yerinde görmek üzere Büyükkarakuyulu köyüne geldi.
Burada Karayolları 5. Bölge Müdürü Mehmet Akyiğit tarafından karşılanan Vali ve milletvekilleri yol çalışmalarını yerinde görüp yolun son durumu ile ilgili teknik bilgileri Akyiğit'ten alıp bir süre çalışmaları yerinde izledi. 72 kilometrelik kesimde yer alan ilk 14 kilometrelik kesimin asfaltlanması için çalışmalara başlandığını ifade eden Akyiğit, bu kesimin asfaltının yapılması için çalışmalara başladıklarını ve önümüzdeki bir kaç gün içinde asfalt çalışmalarını tamamlayıp yolu trafiğe açacaklarını kaydetti. Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı da, Gaziantep-Adıyaman kara yolunun duble yola dönüştürülmesi için sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatı ile programa alındığını, yolun programa alınmasının ardından yapım çalışmalarına geçen yıl başlarında başladığını belirtti. AK Parti Gaziantep milletvekili Mehmet Erdoğan ise Gaziantep ve Adıyaman arasında yer alan 150 kilometrelik kara yolunun duble yola dönüştürülmesi için 2 yıldır büyük bir mücadele verdiklerini ve yolun ilk kesiminde yer alan 14 kilometrelik ilk kesimin bugün asfaltının dökülmesinin kendilerini çok mutlu ve heyecanlandırdığını kaydetti. (7 temmuz 2009 tarihli haber)
http://www.gaziantepgunes.com/HaberDetay.aspx?Cat ...;Hid=10944


Hasan Durmuş

5 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 16:10

Bilmiyorum daha önce yazıldımı ama bilgi olması açısından ben genede yazayım.

Karayollarından yapılan açıklamaya göre:

Balıkesir-İzmir yolunun 25-33. kilometreleri arası, patlamalı yol yapım çalışmaları nedeniyle PAZAR günü hariç 15.00-18.00 saatlerinde trafiğe kapatılacak. Sürücülerin bu saatleri dikkate alarak yolculuk planlarını ona göre yapmaları istendi.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET