Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ethem
13 yıl önce - Prş 29 Nis 2004, 22:12

Benm bir sorum var: Bu 15.000 km duble yollar beton mu ? Asvalt mi ? olacak.

Halil
13 yıl önce - Pzr 02 May 2004, 12:04

Önce şu 8 senedir bitirilemeyen Antalya-Alanya yolunu ve Lara-kundu-belek yolunu tamamlasınlar..
Yine bu yaz bütün turistlere eziyet çektiricek bu yollar..


M.Ali
13 yıl önce - Pzr 18 Tem 2004, 12:05

Hatırladığım kadarıyla bu yollardan sorunlu olanlar acil eylem planına diğerleri de eylem planına alınmıştı. Ankara-Konya yolu da eylem planındaydı. Yani 1 ila 3 yıl arasında yapılacak olanlardan. Geçenlerde gördüğüm kadarıyla Ankara - Makasa (Konya- Adana ayrımı) kadar yolun neredeyse tamamının asfalt dışında bütün işleri (Kazma, Düzleme v.b) bitmişti. Bu arada,

ozaman sagina soluna degil sadece sagina 2 yeni serit yaparlarar derim ben;)

Evet sağına soluna bir ekleme şeklinde değil, hangi taraf uygunsa o tarafa 3 şeritlik kadar yol yapıyorlar. Bittikten sonra ise ortayı kapatıyorlar.



Ekrem
13 yıl önce - Pzr 18 Tem 2004, 17:59

cok sükür

artik bizim gurbetciler icin araba ile türkiyeye yolculuk daha rahat gecicek

solama falan cok rahatsiz ediyor insani
5000 km git, gel
bu otobansiz cok stresli

Insallah 2006 da biter


nomad
13 yıl önce - Cmt 24 Tem 2004, 22:36

15,000 km karayolu -
Kamyonlar (yollarda esas işi yapanlar) tatillerde bayramlarda yola çıkması yasaklanır.
O halde, bu duble yollar Mercedesler falan için.
"Demiryolu komunist işi" derlerdi eskiden zengin zevat ve kapitalist hükümetler, halende öyle derler. Demiyollarını duble yaparlarsa, fakir fukara halk yararlanır - aman ha!


Kerem K
13 yıl önce - Cmt 24 Tem 2004, 22:44

duble yol dedikleri otoban değil arkadaşlar. benzer veya aynı gibi geliyor kulağa, ancak duble dedikleri ayrılmış yollar oluyor. yani gidiş-geliş tek şeritli yollar yerine o yalların yanına bir yol daha yapılıp; eski yol gidiş, yeni yol geliş oluyor. sonuçta tek fark, sollamalardan kaynaklanan kazalar veya stresli bünyeler.

yine o tek şeritli yollardaki gibi (hatta daha fazlası) bolca çukur, tümsek ve toz toprak ile karşılaşacaksınız yollarda.

ama tabii bir kamyonun arkasına düşüp konvoy olmaktan iyidir



Taha
13 yıl önce - Sal 27 Tem 2004, 06:17

Alıntı:
yine o tek şeritli yollardaki gibi (hatta daha fazlası) bolca çukur, tümsek ve toz toprak ile karşılaşacaksınız yollarda. Ama tabii bir kamyonun arkasına düşüp konvoy olmaktan iyidir


Bence Kerem hakli, bu zaman'da hele hele Turkiye cumhuriyeti devletinin bu kisitli imkanlariyla Avrupa'daki gibi yollar yapilmasini beklememek gerekir. En azindan kazalar buyuk olcude azalicak, sollama derdi diye bir sey soz konusu olmayacak. Onemli olan insanlarin hayatlarini dusunmek. Ileride devletimiz zenginledigi zaman bunlarin yerine AB standartlarinda daha kaliteli yollarda yapariz.


Taha
13 yıl önce - Cmt 07 Ağu 2004, 08:30
Duble yollar kantarla korunacak


Duble yollar kantarla korunacak



Yollardaki bozukluğa aşırı yüklü kamyonların yol açtığını tespit eden hükümet, kantar sistemini devreye soktu. 53 noktada araçlar tartılacak, sınırı aşan-lara milyarlık ceza kesilecek.

Ağır vasıtaların verdiği zarar nedeniyle yapıldığı yıl bozulan karayolları artık bilgisayarlarla korunacak. Türkiye’nin 53 noktasına konacak bilgisayarlı kantarlarla ağır vasıtalar tek tek tartılacak. Yükü fazla olanlara 1,5 milyar liraya yakın ceza kesilecek. Fazla yükünü boşaltmayan kamyonların yola devam etmesi engellenecek. Kantarlar polis ve jandarma nezaretinde 7 gün 24 saat çalışacak. Böylece 15 bin kilometrelik duble yol yapımına başlayan hükümet, çabuk bozulduğu yönünde eleştirilere hedef olan bu yolları sigortalamış olacak. Bugüne kadar eleman yetersizliği ve teknik imkansızlıklar nedeniyle 3 milyona yakın ağır vasıtadan yılda sadece 20 bini ağırlık kontrolünden geçirilebiliyordu.

Karayolları yetkilileri, bazı yolların aşırı yüklemenin etkisiyle yapıldığı yıl bozulduğuna dikkat çekerken, “Getirilecek yeni uygulamayla bakım ve onarım çalışmalarına akan milyonlarca dolar yatırıma kaydırılacak. Kazalar da minimuma inecek.” diyor.

Zaman’ın yaptığı araştırma, yük ve yolcu taşımacılığındaki payı demiryollarından kat kat yüksek olan karayollarının tehlike sinyalleri verdiğini ortaya çıkardı. Türkiye’de trafi- ğe kayıtlı 3 milyon 907 kamyon ve otobüs gi-bi ağır vasıta bulunuyor. Bu durum, yolcu taşımacılığının yüzde 96’sının, yük taşımacılığının ise yüzde 89’unun karayolları ile yapılmasından kaynaklanıyor.

Son yıllarda trafiğe çıkan araç sayısının hızla artması karayollarının yüküne yük katıyor. Ağır vasıtaların normal taşıtlara oranının yüksek olduğu Türkiye’de karayolunun akışında ve fiziki korunmasında büyük güçlükler yaşanıyor.

Jandarma Genel Komutanlığı tarafından yapılan bir araştırmada kamyonların Avrupa standartlarından yarı yarıya daha düşük motor gücüne sahip oldukları halde, standartlarının 2 katı kadar yükle trafiğe çıktığı belirtiliyor. Aynı araştırmada 1 kamyonun karayoluna 1.100 otomobil kadar zarar verdiği vurgulanıyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü aşırı yüklemenin zararlarını şöyle açıklıyor: "Yol zamanından önce deforme oluyor, araç çabuk yıpranıyor. Egzoz gazları ve balata aşınmasıyla çevre kirleniyor, ayrıca aşırı yüklü araçların yavaş seyretmesi sonucu özellikle çıkış eğimli yollarda sürücülerin sabırsızlanmasına ve hatalı sollama yapmalarına neden olduğundan trafiği olumsuz yönde etkiliyor".

Aşırı yükleme, trafik kazalarının çoğalmasına da neden oluyor. 2001 yılında yol kusuru sonucu 643 kaza meydana geldi. Bu kazaların % 28,77'lik bölümü yolda münferit çukurların oluşmasından, % 20,99'luk bölümü ise ağır taşıtların asfaltta oluşturduğu tekerlek izinden kaynaklandı. Aşırı yükleme karayolunun bozulmasının yanında araçların fren sistemine zarar verip aks ve makas kırılması suretiyle kazalara da sebep oluyor. Aşırı yükleme yapan araçlara karşı ilk denetim 1960'lı yıllarda getirildi. Araçlar yaklaşık 20 sene Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ülke genelinde kurulan 22 mekanik el kantarıyla denetlendi. 1988'den itibaren ise Karayolları'nın 17 bölge müdürlüğüne dağıtılan seyyar kantarlarla denetim yapılması öngörüldü. Seyyar kantarlarla kontrolde, araçların boş ağırlığı ile yükleme haddi toplamının aşılmamış olması esas alınıyor.

Teorikte uygulanması kolay görülen kantar sistemi pratikte bir türlü etkili bir şekilde uygulanamadı. Son yıllarda ise denetimler hemen hemen hiç yapılmıyor. Verilere göre 3 milyon ağır vasıtanın bulunduğu Türkiye'de 2003 yılında 20.574 araç ağırlık kontrolüne tabi tutuldu.

Karayolları Genel Müdürlüğü uygulamanın etkisiz kaldığını kabul ediyor. Bunun başlıca nedeni kantar sisteminin uygulanmasında eleman sıkıntısı ve teknolojik yetersizlik. Ağırlık kontrolleri seyyar kantarlar ile ancak mesai saatleri içerisinden yapılabildiğinden çalışmaya başlandığında, sürücüler kısa sürede birbirleriyle haberleşerek kantardan kaçacak alternatif güzergahlara yöneliyor ya da benzin istasyonlarında mesainin bitimini bekliyor.

Aşırı yüklü araçların bu yollara verebileceği zararı hesap eden Karayolları Genel Müdürlüğü, uygulanan ilkel kantarlı ağırlık kontrolünü bir kenara bırakarak son teknolojiyle donatılan bilgisayarlı kantar sistemini devreye sokmaya hazırlanıyor. İlk etapta Karayolları'nın 17 bölge müdürlüğünün sınırlarındaki kritik noktalara 23 adet ön ihbarlı sabit aks kantarı kurulacak. Bilgisayarlı sabit kantarların sayısı kademe kademe artırılıp 53'e çıkartılacak. Bilgisayarlı ağırlık kontrolü şu şekilde yapılacak: Asfalt üzerine bilgisayar bağlantılı kablolar yerleştirilecek. Yük ölçümü yapacak bilgisayarlı kantar yolun kenarına konulacak. Yoldan geçen araçların dingil ağırlığı ön ihbarlı bilgisayar sistemiyle belirlenecek. Eğer aşırı yükleme yapıldıysa kamyon şoförüne ve firmaya 1,5 milyar liraya yakın ceza yazılabilecek. Kamyon şoförlerinin itirazını ve tepkilerini önlemek için Karayolları'nın görevlilerine polis ve jandarma da nezaret edecek. Uygulamanın karayollarının bakımı ve onarımı için harcanan milyonlarca dolarlık gideri önleyeceğini belirten yetkililer, yol ve araç kusuru nedeniyle meydana gelen trafik kazalarının da ciddi şekilde azalacağını kaydediyor.

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın acil eylem planında yer alan 15 bin kilometrelik bölünmüş yolun startı geçen yıl verilmişti. Uygulamada Aydın-Denizli, Kırıkkale-Kayseri ve Sivrihisar-Eskişehir karayollarında toplam bin 600 kilometrelik bölünmüş yolun yapımı tamamlanarak Türkiye'deki toplam bölünmüş yolun uzunluğu 4 bin 426 kilometreye ulaştı.

Uluslararası Taşımacılık Derneği İcra Kurulu Başkanı Cahit Soysal, Avrupa ülkelerinde tüm ağır vasıta araçların yıllardır bilgisayarlı kantar sistemiyle kontrolden geçirildiğini söyledi. Yük sınırını aşan araçlara ağır cezalar verildiğini belirten Soysal, Türkiye'de bugüne kadar kantar sisteminin sağlıklı uygulanamadığını kaydetti. Soysal, karayollarının, Avrupa ülkelerindeki gibi bilgisayarlı sistemle denetlenmesinin aşırı yük taşıyan araçlara karşı önemli bir önlem sayılabileceğini kaydetti.

http://www.zaman.com.tr/?bl=haberler&alt=&trh=200 ...7&hn=78281


Sarp
13 yıl önce - Pzr 08 Ağu 2004, 01:02

Hele sukur buru uyanmis. Bunun bence onceden beri yapilmamasinin sebebi basa gelen yoneticilerin cepleri dolsun diye yollarin bozulmasina goz yumuluyor ve daha sonra yol insaati yapan sirketler fahis fiyatlardan ihale alip bozulan yollari tekrar onarmaya calisiyorlar.

Taha
13 yıl önce - Pts 09 Ağu 2004, 00:26

Bölünmüş yol için 2005’te en az 2 katrilyon liraya ihtiyaç olacak

Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, 2005 yılında, bugünün fiyatlarıyla en az 2 katrilyon lira ödeneğe ihtiyaç olduğunu söyledi.

Ergezen, yük ve yolcu taşımacılığının yüzde 90'ının karayoluyla yapıldığı Türkiye'de bölünmüş yol yapımının bir aciliyet olduğunu kaydetti.

Bakan Ergezen, Türkiye'deki yol standartlarının 1950'li yılların yol standartlarında olduğunu, dolayısıyla bu yolların artık bu yükü ve araçları taşımadığını vurgulayarak, “Hükümetimizin 15 bin kilometre bölünmüş yol hedefi doğru bir hedeftir. Bu hedef popülist bir politikanın sonucu değil, Türkiye'nin gerçeklerinin gerektirdiği bir sonuçtur. Bu bir realitedir. Bu yolları yapmamız lazım.'' dedi.

Bu yolların yapımında azimli ve kararlı olduklarını bildiren Ergezen, geçen yıl bin 600 kilometre bölünmüş yol yaptıklarını hatırlattı.

Bu yıl 3 bin 200 kilometre bölünmüş yol yapımı için çalıştıklarını belirten Ergezen, 2004 yılının sonunda bu rakamın 3 bin kilometresini tamamlayacaklarını, ancak 2 bin kilometresini asfaltlayacaklarını kaydetti. Ergezen, şöyle devam etti: “3 bin kilometreyi niye asfaltlamıyoruz? Mevsim çok kısa. Günde en fazla 3 kilometre yol yapabiliyorsunuz. Asfalt ekipleri, asfalt makine araç gereçleri sınırlıdır. Ankara'da bir asfalt ekibi var. Onu her yol için gezdiriyoruz. Bu da önemli değil, havalar soğuduğu zaman dökülen asfalt verimli olmuyor. O bakımdan ağustos ayından sonra asfalt dökmemek üzere plan yapıyoruz.''

Bu yıl 2 bin kilometre bölünmüş yolun asfaltlanabilmesi için, çok acil 200 trilyon lira ek ödeneğe ihtiyaçları olduğunu ve Maliye Bakanlığı'nın bu ödeneği gecikmeden vermesi gerektiğini belirten Ergezen, ek ödenek için bakanlık nezdinde görüşmelerin devam ettiğini bildirdi.

Ergezen, ödenek sıkıntısı nedeniyle bu yıl Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 57 trilyon liralık mülkünü satarak, yol yapımında kullandıklarını, Ankara-Aksaray-Niğde, Gölbaşı-Haymana, Çubuk ve Ayaş yollarının da bu şekilde yapıldığını söyledi. 2005 yılında da bu bütçe imkanlarıyla yine 3 bin kilometre yol yapmayı ve yine 2 bin kilometreyi asfaltlamayı hedeflediklerini vurgulayan Ergezen, “2005 yılında da bölünmüş yol yapımı çok hızlı bir şekilde devam edecek.'' diye konuştu.

Ergezen, 2005 yılında bugünün fiyatlarıyla en az 2 katrilyon lira ödeneğe ihtiyaçları bulunduğunu belirterek, “Nitekim bizden önceki hükümet döneminde, 2002'de 2,2 katrilyon ödenek kullanılmış. Biz Cumhuriyet tarihinin en az ödeneğiyle çalışıyoruz.'' dedi.

Ergezen, 15 bin kilometre bölünmüş yol hedefi çerçevesinde, 2005 yılında yapımına öncelik verilecek bölünmüş yolları, şöyle sıraladı: “Önümüzdeki yıl yine Şanlıurfa-Habur Kapısı, Ankara-Çorum, Çorum-Samsun yolu bizim için çok önemli. Erzurum-Ağrı'nın birleştirilmesi transit ticaretimizden dolayı çok önemli. Balıkesir-Susurluk, Susurluk-Bandırma yolları, Ankara-Afyon, Afyon-Uşak, Uşak-İzmir, Afyon-Burdur, Burdur-Antalya yolları da bizim için çok önemli. Bunlara ağırlık vereceğiz.'' Ankara, aa

09.08.2004

http://www.zaman.com.tr/?hn=78894&bl=ekonomi&trh=20040809



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET