Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Selcuk

14 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 14:38

Su duble yol nedir? Iki tarafta iki yol´mu yada iki tarafta tek bir yol´mu? Bunu anlamadim!

Misafir 8d4

14 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 15:48

duble yol 2x2 yani 2 serit gidis
2 serit gelis bolunmus yol
yani divided highway ama
erisme kontrollu (controlled access) degil. controlled access
demek otoyol demek, yani erisim
kontrollu olarak sadece exit'lerden
(kavsak'lardan) veriliyor.
controlled access daha pahali
cunku heryere overpass underpass
yapman lazim, bolunmus yolda is
trafik isigi olabilir+sagdan
soldan adam gene yola
cikabilir ve fakat bolunmus yollar
yapildiktan sonra bunlari
controlled access hale getirmek
az bir yatirimla mumkun olabilir
eger gerekirse ilerde.
mesela amerika'daki
interstate'lerin bazilari
onceden normal divided highway
imis, sonradan controlled
access hale getirilmisler.


KeReM

14 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 19:28

Bu duble yol dedikleri ortadan bölünmüş, iki gidiş iki geliş olan yoldur. Italya'daki otoyolların %90'ı iki gidiş iki geliştir ki Avrupanın en uzun otoyol ağına sahiptir. Ama onlar Otoyol der, biz Duble yol deyip kafaları karıştırırız!



Burç

14 yıl önce - Sal 17 Arl 2002, 01:34


AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın seçim öncesi konuşmalarında en çok üzerinde durduğu 15 bin kilometrelik duble yol (bölünmüş yol) projesine dün Aksaray’da start verildi. Kopenhag dönüşü Kayseri’ye giderek geceyi burada geçiren Başbakan Gül, dün Aksaray’a geçerek 79 kilometrelik Şereflikoçhisar–Aksaray bölünmüş yolunun temelini attı. Bu yolun yapımı Acil Eylem Planı’nda da yer alıyordu. Yolun yaklaşık 500 trilyon liraya mal olması bekleniyor.

ben burada ufak bir hesap yaptım : 79km, 500 trilyona
mal oluyorsa, 15 bin km için 60 milyar DOLAR lazım..


Karayolları Genel Müdürlüğü’nün duble yol yapımı için belirlediği 41 ayrı güzergahı:


Bala Ayrımı-Kulu ayrımı-Şereflikoçhisar-Aksaray-Ulukışla

Sivrihisar-Emirdağ ayrımı-Afyon-Uşak-Salihli

Sivrihisar-Eskişehir- Bozüyük-İnegöl

Kırıkkale-Kırşehir-Kayseri

Afyon-Denizli-Dinar-Sandıklı-Afyon

Dinar ayrımı-Burdur-Antalya

Kırıkkale-Çorum-Kavak-Samsun

Afyon-Konya-Ereğli-Ulukışla ayrımı

İzmir-Balıkesir-Bursa

Aliağa-Ayvalık-Edremit-Ayvacık

Balıkesir-Edremit

Karacabey-Bandırma-Çanakkale

Bursa Çanakkale ayrımı-Çanakkale

Balıkesir-Bigadiç

Afyon-Kütahya-Eskişehir

Kütahya-Tavşanlı

Aydın-Muğla-Fethiye

Muğla Antalya ayrımı -Marmaris

Selçuk-Kuşadası-Söke-İzmir– Aydın Devlet Yolu ayrımı

Silivri-Tekirdağ-Keşan Ayrımı

Çerkezköy-Saray

İstanbul-Şile

Yalova-Kocaeli

Gerede- Karabük Ayrımı-Ilgaz -Tosya -Amasya

Düzce-Ereğli

Ankara İstanbul ayrımı-Devrek-Zonguldak

Samsun-Sinop

Samsun-Ordu-Trabzon-Hopa

Diyarbakır-Batman

Mardin-Kızıltepe

Elazığ Bingöl-Elazığ Diyarbakır çıkışları

Şanlıurfa-Viraşehir

Şanlıurfa-Siverek

Şanlıurfa-Akçakale

Gaziantep-K.Maraş

Hatay çevreyolu-Samandağ

İskenderun-Hatay

Bozüyük-Bilecik-Mekece-Sakarya

Karacabey-Bursa-Balıkesir ayrımı

Antalya-Kemer

Manisa-Turgutlu

http://www.zaman.com.tr/2002/12/16/ekonomi/h1.htm


Selcuk

14 yıl önce - Sal 17 Arl 2002, 15:56

Hmmm! Baya cokmus! Bu 15000 km tamami ne zaman bitirilecekmis? hepsi ayni andami yapilacak?

messiah_haktan

14 yıl önce - Sal 17 Arl 2002, 16:09

TVde eger 80 ayri firmayi görevledirisek 4 yilda biter diyorlardi,ama laf olsun diye mi yoksa bildiklerinden mi dediler onu sorma:)



Burç

14 yıl önce - Pzr 12 Oca 2003, 22:44


Karayolları Genel Müdür Vekili Sabri Erbakan, duble yolla ilgili hedeflerinin tutacağını kaydederek, "2006 sonuna kadar biz bu işi bitireceğiz" dedi.

Erbakan, iki hafta sonra Kayseri duble yoluna başlanacağını, hemen ardından da çalışmaların Susurluk istikametinden İstanbul'a doğru devam edeceğini bildirdi.

Erbakan, duble yol yapımına başladıkları illerde, çalışmaların büyük bir atılım içerisinde hızla devam ettiğini söyledi.

Eskişehir-Sivrihisar duble yolu için de çalışmaların başladığını ve 40'a yakın makinenin bölgeye gönderildiğini kaydeden Erbakan, "Duble yolla ilgili hedeflerimiz zannediyorum ki tutacaktır. Eğer çalışmalarımız her yerde bu şekilde devam ederse biz hedefimizin üzerine bile çıkabiliriz. Duble yol yapılan illerdeki hava şartlarının da çok iyi olması nedeniyle bir hayli yol alıyoruz" dedi.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün belirlediği duble yol güzergahlarına göre, İstanbul-İzmir arasındaki karayolu da 4 yıl içinde duble yol haline getirilecek. Bu çerçevede, İzmir-Balıkesir-Bursa arasında kalan tek şeritli karayolu da bölünmüş yol halini alacak. Bu arada İstanbul-Şile yolu da duble yola dönüştürülecek.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen bölünmüş yol güzergahları şöyle:
-Bala ayrımı-Kulu ayrımı-Şereflikoçhisar-Aksaray-Ulukışla
-Sivrihisar-Emirdağ ayrımı-Afyon-Uşak-Salihli
-Sivrihisar-Eskişehir-Bozüyük-İnegöl
-Kırıkkale-Kırşehir-Kayseri
-Aydın-Denizli-Dinar-Sandıklı-Afyon
-Dinar ayrımı-Burdur-Antalya
-Kırıkkale-Çorum-Kavak-Samsun
-Afyon-Konya-Ereğli-Ulukışla ayrımı
-İzmir-Balıkesir-Bursa
-Aliağa-Ayvalık-Edremit-Ayvacık
-Balıkesir-Edremit
-Karacabey-Bandırma-Çanakkale
-Bursa-Çanakkale ayrımı
-Balıkesir-Bigadiç
-Afyon-Kütahya-Eskişehir
-Kütahya-Tavşanlı
-Aydın-Muğla-Fethiye
-Muğla-Antalya ayrımı-Marmaris
-Selçuk-Kuşadası-Söke (izmir-Aydın) ayrımı
-Silivri-Tekirdağ-Keşan ayrımı
-Çerkezköy-Saray
-İstanbul-Şile
-Yalova-Kocaeli
-Gerede-Karabük ayrımı-Ilgaz-Tosya-Amasya
-Düzce-Ereğli
-(Ankara-İstanbul) ayrımı-Devrek-Zonguldak
-Samsun-Sinop
-Samsun-Ordu-Trabzon-Hopa
-Diyarbakır-Batman
-Mardin-Kızıltepe
-Elazığ-Bingöl-Elazığ, Diyarbakır çıkışları
-Şanlıurfa-Viranşehir
-Şanlıurfa-Siverek
-Şanlıurfa-Akçakale
-Gaziantep-Kahramanmaraş
-Hatay çevre yolu-Samandağ
-İskenderun-Hatay
-Bozüyük-Bilecik-Mekece-Sakarya
-Karacabey-(Balıkesir-Bursa) ayrımı
-Antalya-Kemer
-Manisa-Turgutlu

http://haber.turk.net/haber_detay.asp?ID=672024&cat=EKO



Misafir a53

14 yıl önce - Sal 14 Oca 2003, 17:46

Karaman'a Duble Yol
14/01/2003
Hükümetin projesine sonradan dahil edilen Karaman-Konya arasındaki karayolunun duble yol çalışmalarına dün Kazımkarabekir'de yapılan törenle başlandı. Törene AKP Karaman Milletvekili Mevlüt Akgün ile Karaman Valisi Ali Akan katıldı. Akan, "Çalışmamızda Köy Hizmetleri ve DSİ İl müdürlüklerinde boş duran iş makineleri ve insan gücünü harekete geçireceğiz. Yol çalışmasına genel bütçeden sadece yakıt parası harcanacak.
Diğer masrafları valilik karşılayacak. Mayısa kadar Konya'nın Çumra ilçesine ulaşıp, ağustosta da Konya çevreyoluna kadar altyapı çalışmalarını bitireceğiz" dedi. Karaman-Çumra arasında yapılacak duble yol 42 kilometreyi buluyor.


Selcuk
14 yıl önce - Sal 14 Oca 2003, 17:49

Bir sorum var size: Bu 15000km duble yollarin Insaatlari ne zaman bitecekmis?

Taha
13 yıl önce - Çrş 28 Nis 2004, 02:49

Selcuk demiski...
Alıntı:
Bir sorum var size: Bu 15000km duble yollarin Insaatlari ne zaman bitecekmis ?


Duble yollar 4 yılda bitirilecek

Karayolları Genel Müdür Vekili Sabri Erbakan, duble yolla ilgili hedeflerinin tutacağını kaydederek, “2006 sonuna kadar biz bu işi bitireceğiz.” dedi. Erbakan, iki hafta sonra Kayseri duble yoluna başlanacağını, hemen ardından da çalışmaların Susurluk istikametinden İstanbul’a doğru devam edeceğini bildirdi.

Erbakan, duble yol yapımına başladıkları illerde, çalışmaların büyük bir atılım içerisinde hızla devam ettiğini söyledi.

Eskişehir-Sivrihisar duble yolu için de çalışmaların başladığını ve 40’a yakın makinenin de bölgeye gönderildiğini kaydeden Erbakan, “Duble yolla ilgili hedeflerimiz zannediyorum ki tutacaktır. Eğer çalışmalarımız her yerde bu şekilde devam ederse biz hedefimizin üzerine bile çıkabiliriz. Duble yol yapılan illerdeki hava şartlarının da çok iyi olması nedeniyle bir hayli yol alıyoruz.” dedi. Erbakan, “duble yolları bölümler halinde istedikleri firmalara ihale ediyorlar.” şeklindeki iddiaların yanlış olduğunu ve ihaleler incelendiğinde bunun görülebileceğini vurgulayarak, şöyle devam etti:

“Bunlar taşeron ihaleleridir. (Fiyatlar çok yüksek gidiyor.) deniliyor; ama fiyatlar yüksek değil, normal gidiyor. Duble yol yapılan illerdeki taşeronların birtakım altyapıları var. Kimisinin ocağı, kimisinin kamyonları var. Millet bunu zaten bekliyordu.

Karayolları teşkilatı olarak bugüne kadar büyük müteahhitlerle çalıştık. Fakat işin esasına indiğimizde büyük müteahhitler de işleri zaten taşeronlara veriyor. Şimdi direkt biz taşeronlara veriyoruz.”

Bu konuda herhangi bir sıkıntı olmadığını ve yanlı bir tutumları bulunmadığını vurgulayan Erbakan, bu firmaların kendilerinden önce ihaleye girdiklerini ve ihale için daha önce verdikleri rakamların üzerinden bugün yüzde 40-50 oranında indirim yaptıklarını söyledi. Erbakan, bu firmaların hiçbirini tanımadıklarını belirterek, “Bizim en ufak bir şeyimiz yok. İhale tahtaya asılıyor ve vatandaş, firma geliyor müracaat ediyor ve zarfını koyup gidiyor. Duble yol ihalesine katılan firmaların hiçbirini tanımıyoruz. Herkes bu konuyu abartıyor. Böyle bir şey olması mümkün değil.” şeklinde konuştu.

Duble yol yapımı için seçilen güzergahlarda maliyeti gözönünde bulundurarak öncelikle sanat yapıları bitmiş olan yerleri tercih ettiklerini vurgulayan Erbakan, “Aksaray yolunu gördüğünüz zaman kamulaştırması yapılmış, bir kısmı bitmiş. Bizim için hiçbir sorun olmayacak yollar bunlar.” dedi.

Erbakan, bölünmüş yolun şu anda maliyet açısından en kârlı yollardan biri olduğunu ve Türkiye’ye yüzde 50 bir kazanç getirdiğini belirterek, şunları kaydetti: “Şu anda 2006 sonuna kadar biz bu işi bitireceğiz. Maliyet açısından bir şey söylemeyiz. Etap etap başladığımız yolların maliyetleri meydanda. Diğerleri fizibilite açısından ne çıkacak? Güzergahımızda ne kadar kamulaştırma yapacağız? Bazı yerlerde köprüler, viyadükler ve köprülü kavşaklar gibi sanat yapıları maliyetleri artırıyor. O nedenle şu aşamada kesin bir maliyet vermek doğru değil. Ancak her şeyi düşünerek yapıyoruz.”

“İki hafta sonra Kayseri duble yoluna başlayacağız, hemen ardından çalışmalar Susurluk istikametinden İstanbul’a doğru devam edecek.” diyen Erbakan, bu konudaki adımların hızla atılacağını ifade etti.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün belirlediği duble yol güzergahlarına göre, İstanbul-İzmir arasındaki karayolu da 4 yıl içinde duble yol haline getirilecek. Bu çerçevede, İzmir-Balıkesir-Bursa arasında kalan tek şeritli karayolu da bölünmüş yol halini alacak. Bu arada İstanbul-Şile yolu da duble yola dönüştürülecek.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET