Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 09:56
Duble yol (bölünmüş yol) çalışmaları



Bu yollarin nereye yapilacagini siz de merak ediyor musunuz?
Bu başlık altinda buldugumuz haberleri paylasalim.
Ankara - Konya arasi elde bir,
bugun de boyle bir haber okudum :



Başbakan Yardımcısı Yalçınbayır, AK Parti’nin seçimlerde taahhüt ettiği duble yol projesi kapsamında Bursa-İnegöl-Eskişehir yoluna öncelik verileceğini söyledi.

Başbakan Yardımcısı Ertuğrul Yalçınbayır, AK Parti’nin seçimlerde taahhüt ettiği duble yol projesi kapsamında Bursa–İnegöl–Eskişehir yoluna öncelik verileceğini söyledi. İnegöl Belediye Başkanı Hikmet Şahin’i makamında ziyaret ederek bir süre görüşen Yalçınbayır, Şahin’in İnegöl’ün acil öncelikli sorunlarına yönelik taleplerine olumlu cevap verdi. Yalçınbayır, Bursa–İnegöl arasının duble yol olacağını, ayrıca İnegöl–Eskişehir arasındaki yolun bölünmüş yol haline getirilmesinin hedeflendiğini ifade etti.

http://www.zaman.com.tr/2002/12/05/marmara/h1.htm


xgokhan
15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 10:30

Bugun bir yerde okudugum kadariyla Kirikkale-Kirsehir-Kayseri yolu da bolunmus yol olacakmis.

Burç

15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 10:37

Acaba "bölünmüş yol" dedikleri tek şerit geliş, tek şerit gidiş mi?
Yani şimdiki yollları "sollamayı imkansız hale getirmek" mi oluyor?
"Duble yol" da herhalde çift geliş, çift gidiş..



Anıl

15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 10:42

Hayir bolunmus tek serit yol anca sehir icinde rastlanabilir.
Sehirler arasi yol bolunuyorsa en az 2 - 2 olur... (Yani iste duble dedikleri)


Ayrica duble yol projeleri cok ilginc. Mesela gidis gelis tek seritli yolun sagina ve soluna ikiser serit ekleyip ikiye ayirmayi planliyolar. Yani 3 - 3 olacak cogu. Vede bunlar otomatikman otoyolda sayilabilir, yani parali yapma haklari var. Ama gidilen istikamete tek yol ise parali yapamazlar. O yuzden otoyol sayilmasada hepsi o standartta olacak, dedikleri gibi yaparlarsa. (messiah soruyordu o gun.)



Ilk once su eldeki islere odenek ciksada, biraz bizde is yapsak.
Bunlar yuzunden simdi Bulgaristan'da falan otoyol yapmaya basladik.
Iyice suyunu cekti insaat sektorunde para.


Anıl

15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 10:53

Baska bir basit konuyuda aydinlatiyim, cunku cok kafa karistiriyor.
Dedikleri rakam sadece yolun tek yönü için kullaniliyor.
Yani tek seritli yol, gidis tek gelis tek.
Ya da 3 seritli yol dersek, 3 serit gidis 3 serit gelis (3 - 3)

Duble dedikleride (2 - 2) iste.


Herkes sorup duruyor birbirine!





---------
Simdi mesaja geri girdim, cunku demin gordumku 200. mesajımmış bu!


xgokhan
15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 11:00

Anatolia iyi guzel de yolun sagina ve soluna iki serit eklesen bile, yolun ortasinda medyan yapmak zorundasin, Amerika'daki gibi yuz metre aralikli olmasa da yolun gidisi ile gelisiarasinda bir mesafe olmasi lazim. Onu nasil halledecekler?



messiah_haktan

15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 12:50

ozaman sagina soluna degil sadece sagina 2 yeni serit yaparlarar derim ben;)

Anıl

15 yıl önce - Prş 05 Arl 2002, 19:00

eski yoldan tek serit yok edilip, bir tarafina 3 diger tarafina 2 tane eklerler. 4-5 metre bosluk olur ortada

Burç

15 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 01:06

Bugün Sereflikoçhisar-Aksaray yolunun temeli atıldı.
Toplam uzunluk : 79 km.
öngörülen bitiş tarihi : 2004 sonu.

Bu arada bir diğer acıklı istatistik de :
Türkiye'de toplam otoban ve "bölünmüş yol" uzunluğu 5600 km imiş.

Yani 15 bin km duble yol, Türkiye'deki yolların 3 katına çıkması demek
oluyor. Hadi hayırlısı...


xgokhan
15 yıl önce - Pts 16 Arl 2002, 01:36

Turkler bu kadar fakirken hizli tren biraz zor gibi. Dunyada halen gelismekte olup da hizli treni olan tek ulke Cin, o da gelecek seneye. Arti bir de su var, Turkler hala gecen trene tas atip camini kirma, trenin koltuklarini ciziktirme gibi olgunlasmamis insan adetlerinden vazgecmemisken biraz gereksiz bence.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET