Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 24 Hzr 2005, 21:15
[İST-B4.06] - İDO Tarafından Çalıştırılan Deniz Motorları Haberleri



İstanbul sularında hizmet veren deniz motorları ile ilgili birkaç küçük not:

DENTUR AVRASYA
1997 yılında 40 ortaklı olarak kurulan bu şirket, günümüzde İstanbul suları dahilinde; 3 ayrı hatta hizmet vermektedir:

“Beşiktaş-Üsküdar” hattında, hergün; 6:10-02:00 saatleri arasında (20 saat boyunca)
“Kabataş-Üsküdar” arasında, hergün; 10:15-20:00 saatleri arasında yarım saatte bir
“Eminönü-Bebek” arasında, hergün; 2’şer gidiş-dönüş (pik saatlerde)

A plus sınıfı; 2, A sınıfı; 24, B sınıfı; 11 ve C sınıfı; 3 olmak üzere toplam; 40 tekneyle hizmet vermektedir. Sınıflar daha çok, taşıyabileceği yolcu sayısına göre değerlendirilerek hazırlanmıştır.

TURYOL
7:30-20:35 saatleri arasında; “Eminönü-Haydarpaşa-Kadıköy”, “Eminönü-Üsküdar”, “Karaköy-Üsküdar”, “Eminönü-Karaköy-Çayırbaşı”, “Eminönü-Kadıköy-Boğaziçi” ve “Eminönü-Karaköy-Adalar” arasındaki 6 hatta hizmet vermektedir.

A-1 sınıfı; 25, A-2 sınıfı; 20, B-1 sınıfı; 5, B-2 sınıfı; 5 ve C-1 sınıfı; 6 olmak üzere, toplam 61 teknesi mevcuttur.

Neticede, İstanbul'da bu 2 şirketin toplam 101 yolcu motoru, özel sektör olarak tüm gün hizmet vermektedirler...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Prş 01 Eyl 2005, 20:29
Boğaz Motorları


Eminönü'den Boğaz Seferlerini yapan vapurlar (!)
17:20 Çengelköy Seferi Avrasya Dentur'dan kiralık motorla



17:50 Beykoz Seferi Turyol'dan kiralık motorla yapılıyor.


18:20 vapuru Çengelköy'e kadar giderek, burada 17:20 seferinden gelen motora yolcularını aktarıyor, bu motor Kavaklar seferini tamamlıyor.


Aydinsert
16 yıl önce - Cum 02 Eyl 2005, 11:10

üsküdardan kalkan boğaz hattı motorlarında malesef akbil geçmiyor ve ücret 1 milyon lira.. normalde bu hatta şehirhatları vapuru olsaydı ücret 750 bin lira olacaktı.. bu duruma ne diyorsunuz peki.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 02 Eyl 2005, 22:44

Aydın Bey, diyecek bir şey var mı ki?... Elimizdeki araçlarla daha ucuza gerçekleştirebildiğimiz bir seyahati, başkalarının teknelerini kullanarak daha pahalıya satın alıyoruz sadece!...

Bu ne hovardalıktır, anlayamadım gitti!...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 06 Eyl 2005, 16:49

Alıntı:
Akın Bey, bunlar motorbotu kullanmazlar, görmüyor musunuz yeni bir rant uydurulmaya çalışılıyor; ya tutarsa! Bir iki motor da bu iş için kiralanır...


Çok doğru aslında... Eldeki motorbotları sağa-sola dağıtan bir idare, bunları alıp Adalararası'na tahsis eder mi acep? Ben de pek emin değilim. Belki de kış tarifesinde, son seferini yaptıktan sonra Büyükada'da bağlayıp bir sonraki seferini bekleyen vapurlar, ara doldurmak maksadıyla bu hatta girebilirler. Çünkü kış tarifesinde Büyükada'ya bağlayan ve uzun süre burada bekleyen en az 1-2 vapur olur sürekli. Boş durmamaları için bunlar belki de devreye gireceklerdir... Esktra vapur/tekne tahsisine de gerek kalmayacaktır... Yıllar önceki; "Kartal-Yalova" vapur hattının, ara beklemelerde; "Kartal-Heybeli-Büyükada" ara mekik seflerini gerçekleştirmesi gibi...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 07 Ksm 2005, 06:17

"Eminönü-Boğaziçi" arasında, sabah ve akşam saatlerinde "3" numaralı iskeleden gerçekleştirilen normal ücretli vapur seferlerinin, TUR-YOL motorlarına devredildiğine dair bir haber duydum. Ne derece doğru olduğu konusunda Eminönü'ne inip de teyid etme imkânım maalesef olmadı. Bu hatlardaki normal vapurların (gündüz ölü saatlerde yapılan Özel Gezi Seferleri hariç) yerine özel motorların kullanılmaya başlanıldığı hakkında bilgisi olanlar (özellikle de Mustafa Noyan, çünkü periyodik takip ve kontrol konusunda adeta uzmandır kendisi!) burada detaylı bilgi verebilirlerse seviniriz. Eğer haber gerçekse, Boğaziçi'ne doğru ve Boğaz'ın içindeki düz ve ring hatlarda vapur hakimiyeti sona ermiş demektir!... Üsküdar-Beşiktaş arasındaki çizgiden öteye, kuzeye doğru normal vapur göremeyeceğiz. Şirket-i Hayriye ruhu öldü demektir!...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pts 07 Ksm 2005, 21:10

Prş 01 Eyl 2005, 20:29     Boğaz Motorları  mesajımda motorların resimleri var :

Alıntı:
Eminönü'den Boğaz Seferlerini yapan vapurlar (!)  
17:20 Çengelköy Seferi Avrasya Dentur'dan kiralık motorla
17:50 Beykoz Seferi Turyol'dan kiralık motorla yapılıyor.
18:20 vapuru Çengelköy'e kadar giderek, burada 17:20 seferinden gelen motora yolcularını aktarıyor, bu motor Kavaklar seferini tamamlıyor.


Sal 13 Eyl 2005, 10:38     Çengelköy Seferleri   mesajımda da aynı konuya dikkat çekmeye çalışmıştım:

Alıntı:
Bu seferler sadece sabah 8:45 hariç yaz tarifesiyle aynı. Sadece bir sefer eklenilmiş ama görüldüğü kadarıyla yeni tarifede Çengelköy seferleri Boğaz seferlerinden tamamen ayrılmış, bağımsız bir hat şekline sokulmuş. Bu hatta artık tamamen kiralık motorlar çalışacak olması bu uygulamanın nedeni olabilir.

Aynı şekilde akşam 18:40 seferi haricinde bir iki iskele hariç seferlerin bazıları tamamen Avrupa, bazıları da tamamen Anadolu yakasını izleyecekler, kıtalar arasında karşılıklı dolaşan vapur seferlerini artık göremeyeceğiz , bunun da yolcu sayısını bölüp azaltarak seferlerin motor kapasitelerine uydurulması çalışması olarak tanımlayabileceğimiz bu yeni uygulama sürecinde artık Özel Gezi Seferleri dışında tüm Boğaz seferlerinin kiralık motorlara devredileciği aşikar.

Bu durumda artık Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na geçerek otobüslerle devam edip Levend veya Mecidiyeköy'e ulaşım saat 10:30 a kadar mümkün olamayacak; aynı şekilde Avrupa Yakası'ndan sabah Anadolu Yakası'na geçiş ve otobüslerle Ümraniye sanayi bölgesine aktarma de imkansız hale getirilmiş; sabah ve akşam Çengelköy'e uzatılan Emirgan motor seferleri çalışanlara değil sadece Boğaz Turu yapacaklara yarayacak.

Netice itibarıyla aylardır burada yazdığımız vapur/deniz otobüsü veya vapur/İETT entegrasyonu sağlanmak yerine deniz toplu ulaşımı gitgide zorlaştırılırak deniz taksilere fırsat hazırlanıyor.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 08 Ksm 2005, 00:56

Şu anda; 4 Çengelköy, 3 Beykoz, 1 Çubuklu ve 1 Anadolukavağı kalkışlı toplam; 9 sabah pik seferi ile, yine aynı sayıda akşam geri dönüş pik seferleri var. Bu hesaba göre, bunların sabah/akşam; 4'erden 8 seferi TUR-YOL'a rezerve edildiyse, kalan diğer; 5+5=10 seferde vapur mu, yoksa özel deniz motorları mı çalışmaktalar? (2+2=4 Boğaziçi Özel Gezi Seferleri  bu sayıya dahil değildir)

Mustafa Noyan

16 yıl önce - Sal 08 Ksm 2005, 06:49

Çengelköy seferlerini Turyol'dan, diğer seferleri Avrasya Dentur'dan kiralanan motorlar yapıyor, aynı Haliç Hattı gibi işletme ve jeton satışı İDO tarafından yapılıyor.
Kısacası seferlerin veya hattın devredilmesi gibi bir olay henüz yok, ama artık sevdiğimiz Boğaziçi'nde görmeye alıştığımız vapurlar bu hatlarda çalışmıyorlar.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 08 Ksm 2005, 07:49

Desenize, hafızamızda Boğaziçi'ndeki vapurlardan artakalanlar; "Bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ!..." olarak hatırlanacaklar artık bundan böyle!...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM