Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Süha
8 yıl önce - Prş 17 Ağu 2006, 22:28

Dinlenme molası veriyorlardır çünkü eleman değiştirdiklerini zannetmiyorum genelde şahit olduğum sabah 07:30 gittiğim zaman akşam 19:30 la döndüğümde aynı ekip oluyordu belki dinlenmek amaçlı ya da günlük kontrol amaçlıda olabilir.

İş dalgaya gelince millet sahilde dalga gelse de içine nasıl atlasak diye bakıyor boğulma olunca da insanlar suçlanıyor. Deniz girilen yere tabela asılır gemi geldiği zaman denizden uzak durun diye. Zaten sahilde cankurtaran şart buda ayrı bir nokta.Yalova-Yenikapı Hızlı Feribotlarına bakım özen istiyoruz. Eğer böyle giderse sefer sayısında azalma ve Yalova-Yenikapı arası 2 saat olacak ve çoğu gelecek insanda diğer hızlı feribotlara kaydırılacak Bursa’dan falan gelenler için. Yalova hattı durumu kötü. Nerde o eskiden 45 dakika da Yenikapı


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 17 Ağu 2006, 22:29

İETT'de genellikle bu saatlere denk gelen saatlerde bir-iki araç aradinlenmeye çekilir ve aralar uzar, kalkışlar az da olsa geciktirilir (Turlar uzar). Ama burada; 13:30 ile 15:45'in arasını biraz uzatmakla birlikte, aslında gemi azaltımı yok. Bir sonraki sefere de bu kez 15 dakika yaklaşılıyor. Belki ilkbahar ve sonbaharda, yoğunluğun fazla olmadığı zamanlarda, öğleden sonra rehavetiyle birlikte, yolda gecikmesi muhtemel araçlara bir 15 dakika daha tolerans tanımak için düşünülmüş de olabilir. Muamma!...

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Prş 17 Ağu 2006, 22:37

Alıntı:
Dinlenme molası veriyorlardır çünkü eleman değiştirdiklerini zannetmiyorum genelde şahit olduğum


Dinlenmeye pek ihtiyaçları olduğunu sanmıyorum. Gemiler son teknoloji. Kaptan gemiyi limandan çıkartıp otopilota alıyor. Sonrası ona kalmış. Gemi hedef limana yaklaşınca otopilot kaptanı çağırıyor devreden çıkıyor. Kaptan da gemiyi iskeleye yanaştırıyor. Aynı şeyler makine dairesi için de geçerli, herşey otomatik ve kontrol altında. Eğer bir olağanüstü durum oluşursa müdehale ediyorlar. (ör: cep telefonuyla konuşma sonucu olan arızalar)

Bir de şehir hatları gemilerini düşünüyorum. Kaptanlar tüm gün ayaktalar, aynı şekilde makineciler de. 24 saatlik esasla çalıştıklarını da düşünürsek feribot personeli neredeyse her an dinleniyor.


Süha
8 yıl önce - Prş 17 Ağu 2006, 23:16

Yalova İnternet Gazetelerini dolaşırken gözüme çarptı bu haber zam üstüne zam çıkmasının sebepleri vede haklı yönleri var aslında fiyatları düşükken açıkçası her hafta kullanıyordum İDO’yu vede gözüme çarpan haberi ekliyorum.

Alıntı:


MEHMET ASLIYÜKSEK İDO’YA YÜZDE 70 ZAM GELDİĞİNİ İDDİA ETTİ...

Anavatan Partisi Yalova İl Başkanı Mehmet Aslıyüksek 2004 yılının Ocak  ayında  deniz ulaşım  araçlarında kullanılan  akaryakıt fiyatlarından alınan Özel Tüketim Vergisi’nin   kaldırılması üzerine  İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.’nin   bilet ücretlerini  aşağıya çektiğini ve o zaman Yalova-Yenikapı  hattındaki  tam yolcu ücretinin  10  YTL’den 7  YTL’ye indirildiğini söyledi.

Ancak en son yapılan zam ile bugün için   aynı hatta    vatandaşımız  12 YTL ücret ödemektedir diyen Aslıyüksek, “Yani 2.5 yılda yüzde 70  oranında bir  zam yapılmıştır. Keza Yalova-Yanikapı hattaki otomobil ücretleri ise  bu süre içinde 30 YTL’den 50 YTL’ye çıkarılmış olup buradaki artış oranı yüzde 60’lara ulaşmıştır. Yine   yaklaşık bir yıl önce  açılan Pendik-Yalova hattında çalışan  feribotlarda otomobiller için  uygulanan ücret 25 YTL iken  son yapılan zam ile  40 YTL’ye çıkarılmıştır. Yani bu hattın otomobil taşıma ücrete  de bir yılda yüzde 70 oranında artırılmıştır. Sessiz sedasız yapılan bu yüksek orandaki zamların yanında  son 1.5 yıllık DİE tarafından yayınlanan enflasyon  artış rakamlarının  TÜFE’de yüzde 22, son bir yıllık artışın ise yüzde 12’lerde olduğuna bakılırsa  yapılan bu yüksek zamların ne kadar haksız  olduğu  ortaya  çıkmaktadır” dedi.

Aslıyüksek Yalova  ile İstanbul arasındaki ulaşımın   kentimizde yaşayanlar  açısından hayati önem arz ettiğini ifade ederek, “Bu nedenle ulaşım ücretlerinin  yüksekliğinden Yalova’nın  her alanda olumsuz olarak etkilenmesi söz konusudur. İktidarın İlimizdeki  mensuplarının  İDO A.Ş.’nin uyguladığı ulaşım ücretlerinin   enflasyon rakamlarının nerdeyse 3 katı kadar  artmasına seyirci kalmamaları gerekir. Bilindiği üzere geçen sene Yalova Belediye Meclisi İDO A.Ş.’ye   feribot  iskelelerini  25 yıllığına bedelsiz tahsis etme karı almış ve Belediye Başkanı da  yetkisini basında yapılan açıklamalara göre bir yıllığını kullanarak  bedelsiz tahsisi gerçekleştirmiştir. Belediye Başkanı’nın bir yıllık  süre dolduğunda ortaya çıkan  bu ücret tablosu sonrası daha kaç yıl bedelsiz tahsisi yapacağını doğrusu merak etmekteyiz. Şimdi ise  tablo ortada.  Yalova olarak İDO A.Ş.’ye iskelelerimizi bedelsiz tahsis ettik. Onlar da  bunun karşılığı olarak 2.5 yılda  7 YTL olan Yalova-Yenikapı  hattındaki yolcu ücretini   12 YTL, bir otomobil ücretini de 50 YTL’ye çıkarıldılar. Bu mudur mükafatları. Enflasyon yüzde 22, ulaşım ücretlerindeki artış yüzde 60-70. AKP’nin  ilimizdeki  temsilcilerine  halkımız adına sesleniyoruz. Bu gidişe dur demelisiniz. Bedelsiz iskele tahsislerinizin karşılığı  bu olmamalıdır. Enflasyon rakamlarının 3 katı zamlı ücretle  ödemeye insanlarımız mahkum edilmemelidir” diye konuştu.

Linkide bu: http://www.yalovahayat.com/?yalova=haber_detay&id=1572


Şimdi biz hem zamlı ve hem yavaş hizmet alıyor nerde bu işin esperisi ?


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Pzr 27 Ağu 2006, 18:37

Salı günleri Bandırma hattının en az sefer yaptığı gündür ve bugünlerde, denizjetlerinden birisi alınarak Yalova hattına kaydırılır. Geçen Salı, Yenikapı'dan kalkan Menderes tipi bir denizjeti, ilk seferinde; 49, sonra da 47 dakikada Yalova iskelesine bağladı. Yani, 5 yıl evvel olduğu gibi...   Aralarda gelen ikinci araç olan Yalova'nın sürekli hattında çalışan ise; 78 ve 80 dakikada yanaştı.   Biriyle diğeri arasında, maksimum 33 dakikalık bir fark çıktı ortaya...  

Akın KURTOĞLU


gemici cem
8 yıl önce - Cmt 02 Eyl 2006, 17:15
ido hk


sevgili arkadaşlar mtu deyip geçmeyin mtu makinede 5 sene çalıştım güzel ve verimli makinedir kendi kendini koruma sistemleri ihtiva eder.çünkü bu gemiler yol alırken makine dairesinde vardiya tutan ve bu makineye güvenen ve ya güvenerek iş yapan makinistler var güvenlik esastır ikinci konu gemilerde hijyen önemlidirki ufak çocuklarında biniebileceği düşünülerek gemilerin temiz olması ve günlük nete bataryasının yapılması taraftarıyım eğer ido bu işi kendi yapamazsa dışarıdan bir temizlik şirketi tutsun bence donanma amerikada uçak gemilerini temizlik şirketine temizletiyor olmayacak iş değil bence.....

Süha
7 yıl önce - Cmt 16 Eyl 2006, 13:36

Bugün Denktaş Yalova’ya geldi ve İDO Yalova iskelesindeki hareketliliği görmeniz lazımdı ve feribotta olağan üstü bir hız hakimdi ve her şey büyük titizlikle yürütülüyordu. Feribot tam zamanında yanaştı. Böyle olaylarda yavaş giden İDO birden nasılda pire gibi çalışıyor şaşırdım. İsteyince nasılda oluyor.

En son Süha tarafından Cmt 16 Eyl 2006, 22:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cmt 16 Eyl 2006, 13:49

Zaten Salı günleri Yalova seferine giren Bandırma tipi denizjetlerinden birisi, sürekli olarak 50 dakika civarlarında yolu katetmekte. Son takip ettiğimde, 51. dakikada iskele önünde hız kesmişti. Gelirken ise, eskilerle; 77 dakikada Yenikapı önlerine ulaştık. Bağlaması, inmesi derken 90. dakikada karaya ayak bastık (ve maalesef adam başı bir de 12 YTL ödedik. İçime oturdu resmen bu kazık!...       ) 2 saat evvel kalkan Fenerbahçe ile gelseydim, hem adam başı 5.5 YTL'ye gelecek, hem de aşağı-yukarı aynı sürede İstanbul'a varmış olacaktık.

Çınarcık-İstanbul ve Esenköy-İstanbul; 10 YTL, Yalova-İstanbul; 12 YTL... Bu nasıl bir haksız ücretlendirme?!!     Kaldırsınlar madem Yalova'ya denizjetlerini, normal deniz otobüsü seferleri koysunlar yine eskisi gibi.

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
7 yıl önce - Cmt 16 Eyl 2006, 14:32

Azizim. Size hak vermemek elimde değil. Sanırım dileğiniz gerekli yerlere ulaşmıştır.

Süha
7 yıl önce - Pts 02 Ekm 2006, 23:44

Evet, Yalova gazetesi yazarlarından Ahmet Akyol yazarı İDO hakkında yazısı var sizinle paylaşmak istedim.

Alıntı:
İDO Seferleri

Yalova’nın en önemli özelliklerinden biri, üç büyük kentin ortasında ulaşımı kolay bir il olmasıydı.
Yalova’nın içinde de ulaşım sorunu yoktu.

Geçmiş zamanlı ifademin nedeni, Yalova’ya ulaşım ile Yalova’da ulaşımın sorun olmaya başlaması…

Sorunun çıkış noktası da, deniz ulaşımı…  

Vapur ve arabalı vapur seferlerinin kesin başlama ve değişiklik tarihlerini bilmiyorum ama bazı tespitlerim var.

Atatürk Yalova’ya gelmeden önce, Köprü’den Yalova’ya Seyr-i Sefain İdaresi’nin çalışan vapurları olduğunu biliyoruz.
Bu vapurlar, sabah Yalova’ya hareket ediyor, akşam da Yalova’dan İstanbul’a dönüyordu.
Atatürk’ün Yalova’ya gelişiyle birlikte vapur seferleri sıklaştırıldı.
Seyr-i Sefain İdaresi’ni AKAY( Adalar, Kadıköy, Anadolu yakası ve Yalova iskelelerinin baş harflerinden oluşur), AKAY’ı Denizcilik İşletmeleri’nin vapur seferleri takip etti.

Bu arada, Yalova kent merkezi ile Kartal arasında araba vapurları çalışmaya başladı.

İstanbul- Yalova arasında çalışan vapur seferleri, posta ve ekspres olmak üzere iki türlüydü.
Ekspres sefer direkt İstanbul-Yalova arasında çalışırken, posta seferi İstanbul-Adalar- Yalova şeklinde yapılıyordu.
Bu seferlere, zaman içinde Kartal-Yalova vapur seferleri de ilave edildi.

Bundan sonra, Kartal-Yalova araba vapur seferleri Eskihisar- Topçular hattına alındı.

Yalova-Kartal vapur seferleri ve posta ve ekspres olarak yapılan Yalova-Kabataş vapur seferleri devam ederken, deniz otobüsleri devreye girdi.

Deniz otobüsleri, önce Kabataş-Yalova ve Kartal-Yalova arasında çalışmaya başladı.

Bu vapur ve deniz otobüsü seferleri devam ederken, bu sefer devreye Yenikapı-Yalova hızlı feribot seferleri girdi.

Yalova’nın trafiğinin içine de işte bundan sonra okundu.

Hızlı feribotlar, doğal olmayan aşırı dalgalarıyla sahili mahvederken, yeni bir uygulamayı da beraberinde getirdi.

Önce, Kabataş-Yalova yolcusunu Yenikapı-Yalova hattına çekmek için Kabataş- Yalova deniz otobüsleri kaldırıldı.

Arkadan da Kabataş- Yalova ekspres yolcu vapur seferleri iptal edildi.

Vapur seferleri ile deniz otobüsleri, İDO bünyesinde toplanınca, Yalovalı fark etmedi ama, rekabet ortadan kalktı. İDO, Kartal- Yalova vapur seferlerini kaldırdı. Yalova- Kartal yolcuları için tek alternatif olarak, daha pahalı olan, deniz otobüsleri kaldı.

Daha ne oluyoruz demeye kalmadan, ne ilgisi varsa, bu sefer Pendik- Yalova arasında araba taşıyan hızlı feribot seferleri devreye girdi.

Düşünülen plân, adım adım uygulama safhasına konuluyordu.
Tüm deniz ulaşımında tek tabanca kalan İDO, Kartal- Yalova yolcularını Pendik- Yalova hızlı feribotlarına çekmek için, Kartal- Yalova deniz otobüsü seferlerini azalttı.

Kabataş- Yalova deniz otobüsü seferlerinde yapılan, şimdi Kartal- Yalova arasında yapılmaya başlandı.
Kanaatimce, Kartal- Yalova yolcuları tamamen Pendik- Yalova hattına çekilecek, aynen Kabataş- Yalova deniz otobüsleri seferlerinde olduğu gibi, bu hat da iptal edilecektir.

Ama, bence esas sorun, İstanbul- Mudanya hızlı feribot seferlerinin hizmete girmesiyle başlayacaktır.
Gerek Yalova- Pendik, gerekse Yalova- Yenikapı hızlı feribot seferlerinde mutlaka Yalova’da yaşayanların da otomobilleri bulunmaktadır ama, bu hatların esas hizmeti Bursa ve civarında yaşayanlarla, Yalova’da durmayarak geçenleredir.

Yenikapı- Mudanya hattının hizmete girişiyle, muhtemelen Yenikapı- Yalova hızlı feribot seferleri hizmetten kalkacaktır, kalkmalıdır da…

Bence, Pendik- Yalova hızlı feribotu da Topçular’a kaydırılmalı, Yalova’dan transit geçecek araçlar, kent merkezine sokularak trafik arapsaçına döndürülmemelidir.

Yalova merkezî ve yerel yönetimlerin en önemli görevlerinden biri, Kabataş- Yalova deniz otobüsünün tekrar hizmete girmesini sağlamak, Kartal- Yalova deniz otobüs seferlerinin azaltılması veya iptaline kesinlikle onay vermemektir.

Ayrıca, hiç anlamadığım bir konuyu da burada dile getireyim.
Yalova Belediyesi, Yalova- Kartal ve Yalova- Adalar arasında özel sektör taşımacılığını neden hiç gündeme getirmez?
Özel sektörün bu hatlarda devreye girmesi, hem İDO’nun tekelini kıracak, hem de rekabet sağlanarak yolcu taşımacılığı ucuzlayacaktır.


Kaynak: http://www.yalovamiz.com/index.cfm?act=author&id=2030

Not: İDO Yalova-Yenikapı seferleri iptal olmamalı devam etmeli. Eğer feribotların ömrü bitmişse değerlendirip gerekirse yeni feribot alınmalı Yalova-Yenikapı iptal olursa yığılma topçulara olacak ama bunca sefer olmasına rağmen topçular gene dolu olacak. İDO yeni çözüm yolu bulmalı Güzelyalı’ya güvenmemeli herkes o feribot sisteme konulunca bütün yolcu çekeceğini söylüyor.

Doğrudur ama bu kadar Bursa’dan İstanbul’a giden var ama o feribotun yeteceğini hiç sanmıyorum. Araba ve yolcu açısından bu durumu kaç defa kendim dile getirdim ama herhangi bir cevap alamadım ama İDO çalışanları iptal olmayacak aynı tarifede gidecek diyor ama tarife hiç öyle demiyor. Yalova’da dalga sorununu dile getirmiş ama sahil hala orda ve ayakta duruyor ben bu seferler açıldığından beri takip ediyorum sahilde kum kısmı daha da genişledi.

Deniz daha temizlendi. Eski gibi pis değil nedende olumsuz yönlerine bakıyoruz niye olumlu taraflarına bakmıyoruz hala anlamıyorum. Ama İDO bizi duymuyorsa rekabet ortamı olmadığındandır. Rekabet olsun bakın neler oluyor.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM