Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Saygili
16 yıl önce - Cum 08 Ağu 2003, 13:43
İzmir Çevre Yolu Fotoğrafları


Bu yol tamamlansa Izmirin trafik yükü cok hafifleyecek. Insallah biter.

Alıntı:
5 YILDIR TAMAMLANAMAYAN ÇEVRE YOLU, DOLARLA BESLENİYOR
Bu yıl da bitirilemiyor


Toplam 151 kilometre olarak projelendirilen yolun yapımı yılan hikayesine döndü. Geçen zaman içinde sadece 130 kilometresi için 1.3 milyar dolar harcandı

Yapımına 15 yıl önce başlanan İzmir Çevre Yolu - Aydın Otoyolu'nun bitirilmesi yılan hikayesine dönerken proje için harcanan para dudak uçuklatacak boyutlara ulaştı. Toplam 151 kilometre olarak projelendirilen yolun bugüne kadar bitirilen 130 kilometresi için tam 1 milyar 3 milyon dolar harcandığı ortaya çıktı. Buna göre Kutlutaş-Dillingham konsorsiyumunun yaptığı yolun her kilometresi için devletin kasasından 10 milyon dolar harcandı.

Sormayın, söylemem
Bu maliyetin normalin çok üzerinde olduğunu belirten Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, "Başka ülkelerde 5 milyon dolara malolan bu standarttaki yol bu projede 10 milyon dolara maloldu. Bunun neden böyle olduğunun hikmetini sormayın. Söylemem" dedi.
Karayolları Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre bu yıl İzmir Çevre Yolu için 92 trilyon lira ödenek ayrıldığı öğrenilirken Bakan Ergezen, projenin tamamlanabilmesi için 250 milyon dolara daha ihtiyaç duyulduğunu açıkladı.
Yolun tamamlanmasına 21 kilometre kaldığını belirten Bakan Ergezen, "Bunu seneye dış kredi yoluyla temin etmeye çalışacağız. Bu kadar pahalı bir projeye gerek var mı yok mu? Ona artık tarih karar verecek" dedi. Yolun en önemli unsurlarından toplam 2.3 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka-1 ve Karşıyaka-2 tünellerinin elektrik-elektronik ihalesini de yaptıklarını belirten Ergezen, "13 milyon dolarlık bu ihale önümüzdeki günlerde sonuçlanacak. Şu an teklifler değerlendiriliyor" dedi.

Sorun Hazine garantisi
Projeyi yürüten Kutlutaş-Dillingham konsorsiyumu yetkilileri ise otoyolun bu kadar pahalıya mal olmasının sebebini şöyle açıkladı:
"Otoyol standardından yapılan bu yol düz alanlar üzerine yapılmıyor. Bir çok bölümü şehir içinden geçiyor. Projede toplam 75 köprü ve 7 büyük dev viyadük bulunuyor. Bu da maliyetleri yükseltiyor."
Firma yetkilileri ayrıca projenin bitirilmesinin önündeki en büyük sorunlardan birinin bulunacak dış kredilerde Hazine garantisi verilmesinde çıkan pürüzler olduğunu belirtiyor.

Bornova-Çiğli bağlantısı için çalışılıyor
Karayolları 2. Bölge Müdür Yardımcısı Mustafa Korhan, çevre yolunun yaklaşık 29-30 kilometrelik güney kısmının tamamlandığını kuzeydeki Bornova-Çiğli bağlantısı için çalışmaların sürdüğünü dile getirdi. Bunun için Ege Üniversitesi Hastanesi arkasındaki Sanayi Kavşağı'ndan Osmangazi'ye kadar olan bölüme yaklaşık 2.4 kilometre uzunluğunda bir viyadük yapılacağını belirten Korhan, Karşıyaka Tünelleri'nin de açılmasıyla İzmirlilerin Altınyol'a alternatif olarak Çiğli ve Bornova arasında ikinci bir yola daha sahip olacağını dile getirdi.

Kaynak: http://ya2003.yeniasir.com.tr/08/08/index.php3?ka ...lum=gunluk


Hüsnü

15 yıl önce - Sal 28 Hzr 2005, 20:04

4 hazıran 2005_ sabah saatlerı





(+)




ümit
14 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 17:50

Forum Bornova önü:
 

(+)


HAKAN©

14 yıl önce - Pts 02 Oca 2006, 15:13

Ege Üniversitesi'nin arka tarafından: (İlk fotoğrafta sağda görülen inşaat Forum Bornova)
 

(+)



 

(+)


Fotoğrafta görülen yolun devamı, Ankara asfaltı'nı (Bornova) diklemesine geçerek Çay Mahalle sırtlarında yapılan tünelden geçip Örnekköy (Karşıyaka) bölgesine ulaşıyor. Oradan da Cumhuriyet Mahallesi'nin (Karşıyaka) arka tarafından Çiğli girişine ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesine ulaşacak.
Projenin ilk şekline göre, yolun devamı Menemen'den geçip Aliağa'ya kadar gidilmesi şeklinde idi ama sanırım bu kısmı değiştirildi.


Ayhan
14 yıl önce - Cmt 10 Hzr 2006, 00:20

Karşıyaka Tünelleri:


(+)


Örnekköy Kavşağı:


(+)




Baki KARAKOÇ
13 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 18:37

Bornova sırtlarından, E.Ü. hastanesi yanından geçen ve osmangazi-bayraklıya doğru uzanan viyadükler. Uzaklardan İZOTAŞ bile görünüyor.  



(+)


HAKAN©

13 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 11:55

Karşıyaka yönüne giderken geçeceğimiz tünellerin girişlerinin Bornova-Atatrük mahallesinden görünümü.

 

(+)




En son HAKAN© tarafından Çrş 08 Ksm 2006, 16:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ali Murat Sevi
13 yıl önce - Pzr 29 Ekm 2006, 18:53
Çevre Yolu İnşaatının Mevcut Durumu


29 Ekim itibariyle Bornova Viyadükü’nün, Karşıyaka -> Bornova tarafı neredeyse tamamlanmış, diğer tarafın köprü üstü kaplamaları ve viyadük ayaklarında eksiklikler bulunmaktadır. Bununla birlikte çevre yolu inşaatı çalışanlarından öğrenildiği kadarıyla, yılbaşına kadar çevre yolunun Girne Kavşağı'na kadarki kısmının Karşıyaka -> Bornova tarafına doğru tek yön trafiğe açılması düşünülüyormuş.

Bornova Viyadükü’nün, Bornova -> Karşıyaka tarafının köprü üstü kaplamaları Forum Bornova önünde yeni başlamış:



(+)



Şifa Hastanesi önünde köprü üstü kaplaması yapılmamış kısım:



(+)



Ankara Caddesi’nin Hastane Kavşağı üzerinden geçen kısmının çevre yolu bağlantı inşaatı:



(+)



Bornova -> Karşıyaka tarafı'nın, Ankara Caddesi ile Mustafa Kemal Caddesi arasındaki henüz köprü ayakları tamamlanmamış kısmı:



(+)




(+)



Bornova Viyadükü’nün Atatürk Mahallesi tarafındaki çıkışından Karşıyaka -> Bornova tarafının neredeyse bitmiş görüntüsü:



(+)



Bornova -> Karşıyaka tarafı henüz inşaat halinde:



(+)



Karşıyaka I Tüneli (1870 m.) Bornova çıkışı:



(+)



Karşıyaka I Tüneli Doğançay çıkışı ve Doğançay Viyadükü:



(+)




(+)




(+)




(+)



Karşıyaka II Tüneli (318 m.) Doğançay çıkışı:



(+)



Görüldüğü üzere tünellerin ışıklandırma ve havalandırma tesisatları neredeyse tamamlanmış:



(+)




(+)




(+)



Karşıyaka II Tüneli'nin Yamanlar Mah. tarafındaki çıkışı ve Girne Kavşağı'na kadarki kısım:



(+)



Yamanlar Viyadükü ve Karşıyaka II Tüneli'nin Yamanlar Mah. tarafındaki çıkışı:



(+)




(+)



Girne Kavşağı:



(+)




(+)


En son Ali Murat Sevi tarafından Pzr 29 Ekm 2006, 19:17 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ali Murat Sevi
13 yıl önce - Pzr 29 Ekm 2006, 21:45

Kuzey Çevre Yolu'nun gözünüzde daha iyi canlanması açısından, fotograflarda yer alan mekanların harita üzerindeki konumu:



(+)


Ali Murat Sevi
13 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 12:54

Bayraklı'nın tepesinde yer alan sitelere en yakın çevre yolu çıkışları;

Doğançay viyadüğünün ayağından (şu anda şantiyede kullanılan bir tali çıkış mevcut olmakla birlikte, çevre yolu faaliyete geçtikten sonra muhafaza edilir mi bilmiyorum...);




ya da Karşıyaka I tünelinin Atatürk Mah. çıkışı kenarından olabilir.



Ancak bu çıkışlar yapılsa bile, her halükarda Bayraklı ile arada bir bağlantı yolunun yapılması gerekiyor. Bu yol da şu an mevcut değil; eğer çevre yolu projesine dahil değilse, yapımının B.Şehir Bel. tarafından üstlenilmesi gerekir.

Bahsedilen yerlerin harita üzerindeki konumunu aşağıdaki mesajdan görebilirsiniz:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=362001#362001



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege