Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
e_mutlu

16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 23:21
İstanbul Bağcılar neden LRT, tramvay ve metronun kesişim noktası olacak?



Bağcılar ve Esenler'i tramvay raylarıyla döşeyip , varoşlara bu kadar değer veren büyükşehir belediyesini tebrik ederim. Beylikdüzü'ne kadar da metrobüs denen ne denli verimli olacağı şimdiden tartışma konusu olan şeyi yapsınlar. Allah akıl fikir versin ....


Murat Caner
16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 23:27

Gecekondudakiler de kişioğlu.

e_mutlu

16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 23:38

tabiki kişioğlu ,aksini idda etmedim ben ( ama nerelere tramvay yapıldığı malum , eşitsizlikten şikayetçiyim ben ).16 yıldır istanbulda yaşayan biri olarak ,kime ne denli hizmet götürüldüğnü biliyorum , böyle gereksiz tartışmalara girmeyelim..

Murat Caner
16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 00:42

Evet. En varsıl semtlerden biri Moda, caddesi İstiklal. hızlı olanı da tarihi yarımadada...

İstanbul'a yapılması gereken güzergahlar neredeyse 50 yıl önceden belirlendi. Bunlar sıra ile yapılıyor. Eğer "şu anda yapılanlar 20 yıl önce yapılmalıydı" derseniz katılırım. "Hatta 1960'larda ABD yardımı ile birşeyler yapılırken kamyon, dolmuş, minübüs kültürü yerine kominist işi denen demiryolu taşımacılığı desteklenseydi" derseniz gönülden katılırım.

Ama Bağcılar'a da demiryolu yapılmalı, Otogar'a da, hava alanına da, Olimpiyat köyüne de. Bağcılar da bu aktarma beketlerinin kesim noktası.

Eğer Taksim-Yenikapı bağlantısı 14 yıllık bir gecikmeye uğramasaydı, İstanbul'un ana yeraltı kuşağı Olimpiyat Stadı'na ulaşmış olabilirdi. Yeni kapıyı bu stada bağlarken geçeceğiniz yer Bağcılar.

Şu anda yapılan demiryolu ağının yüzün üzerinde bilgi yurdu öğretim görevlisinin uzun soluklu çalışmalarından çıktığına emin olunuz.


e_mutlu

16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 00:59

sevgili murat benim bağcılara ,esenlere ve o bölgede yaşayanlara karşı bir antipatim yok ,ayrıca o  bölgenin pek çok yer gibi tramvay hattına ihtiyacı olduğunun farkındayım. Yalnız yapılan hatları incelerseniz bağcıları ulaşımın merkezi yapmak kadar aptalca bir şeyin kolaylıkla farkına varacaksınız.Bağcılar-zeytinburnu ,bağcılar-esenler ,bağcılar-olımpıyat koyu tramvaylarını aynı anda yapmak diğer bölgelerin yatırımını çalmaktır.Ben yatırımlarda adalet olsun derken demek istediğim buydu.saygılarımla..



Ekin Gerger

16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 18:13

bağcılar'da raylı sistemlerin buluşmasıyla ilgili bir mesaj daha önce attım ve tekrar değinmek istemiyorum, ama şu anda size bağcılar'daki ulaşım projelerini savunacak o kadar çok bahane yazarım ki okumaya üşenirsiniz...

abdullah37

16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 22:24

anadolu yakasında kadıköy-kartal hattı dışında tek bir raylı sistem projesinin temelini atmayan ibb bağcılara her türlü raylı sistemi götürmekte.Bağcıların ne özeliğinin olduğunu hala anlamış değilim hem metro hem LRT hemde tramvay yakında bunlarda yetmez belki nostaljik tramvay hattı falanda konulabilir bağcılara

Esat San
16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 22:40

Bence İBB Bağcılar' ı kendisi için önemli gördüğü bir bölgeye yani Başakşehir ve Olimpiyat Köyüne uzatma çabası içerisinde, bunun birkaç nedeni var, Başakşehir siyasi anlamda İBB nin oy potansiyelini yükselten bir bölge, ikinci olarak ise Toplu Taşıma Araçları ile sorunlu bir bölge (önceliği olan pek çok bölge var biliyor ve kabul ediyorum) üçüncüsü ise İstanbul' un Olimpiyat hayali doğru düzgün  ulaşımı olmayan bir kente olimpiyat ın verileceğine bende inanmıyorum, bu anlamda Bağcılar bu iki güzergahın yani Bağcılar - Başakşehir ve Bağcılar - Olimpiyat Köyü nün atlama taşı, diğer taraftan baktığımızda şu an açılacak olan Zeytinburnu - Bağcılar tramvayının da Otogar - Bağcılar metrosunun da pratikte Bağcılar ilçe sınırları içindeki hiç bir trafik problemine olumlu etkisi yoktur çünkü biri son istasyonu hariç tamamen Güngören ilçe sınırlarında kalıyor diğeri ise Esenler Sondurak ve Çinçin istasyonları gerçek anlamda Esenler ilçesinin işine yarıyor, ileriye dönük planda da tramvay Dağyolu caddesinden Yüzyıl Mah. ve Tekstil Kent e ulaşıyor yani Bağcılar Bahçelievler Bakırköy (3B diyelim) üçgenindeki minibüs otobüs ile yapılan ve yoğun trafik akışına sahne olan taşımacılığa bir alternatif değil, ki Bağcılar' ın İBB nin mensup olduğu siyasi partiye verdiği oy oranı İstanbul yüzdesinin de üzerinde değil yani partizanlık ya da siyasi neden Bağcılar için bence ikinci planda, yukarıda bir arkadaşımızın Anadolu yakası ile ilgili tespiti de aslında doğrudur, uzun soluklu bir proje olan Kadıköy - Kartal ve Marmaray kapsamındaki Banliyö hattını destekleyici hiçbir taşıyıcı hat görülmüyor bu düşündürücü bir durum, eğer İstanbul' un idari anlamda ikiye bölünmesi söz konusu değilse ve belediye tüm İstanbul' un belediyesi ise her iki yakayı da eşit olarak tabii ki düşünmektedir, burada planlayıcıların öncelikleri neye göre belirlediğini bilmek lazım, sizlerinde belirttiği üzere Metrobus ten daha verimli ve modern bir Bakırköy - Beylikdüzü metrosu, hadi yolu genişlettiniz yine sizi kırmayalım Bakırköy - Beylikdüzü Hafif Metrosu hadi tramvayı olsun yahu, daha mantıklı daha fizibl değilmidir? projeler içerisinde olan Üsküdar - Ünalan Hafif Metro gibi projeler dört bir yandan Bağcılar' a ulaşmaya çalışmaktan daha mantıklı görünmektedir, tabii Bağcılar (ki Bağcılar a bir yararı yok) sistemlerinin asıl amaçlarını da yazımın girişinde belirtmiştim, bence İBB bu projelerin fizibilite raporlarını işleri ihaleye vermeden önce açıklamalıdır illa ki Bilgi Edinme ile soru cevap oyunlarına bırakmadan, ayrıca önümüzdeki günlerde başlayacak olan anket uygulaması fikir olarak en doğrusudur ama daha kapsamlı olmalı, bu anket sonuçları ile birlikte İstanbul' da iş ve eğitim eksenli raylı sistemler kurulmalıdır.

Sedat_85g

16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 22:43

Sanırım Bağcılar'ı, yapılan Olimpiyat Stadı ve de İkitelli'deki Başakşehir toplu konut projelerine ve de sürekli kurulan yeni sanayi tesisilerine(İSTOÇ AYMAKOP vb. yanılmıyorsam) ulaşım için bir geçiş noktası olarak düşünmekteler. Konumu itibarıyle de E-5 ve TEM karayollarının tam ortasında olduğu için de Bu yollardan geçen araçlara uzak kalıyor Zeytinburnu gibi.

Bağcılar'a bu kadar yatırımın yapılmasının başka bir açıklamasını bulabilmiş degilim bu saydıklarım dşında. Ancak belediyenin proje listelerinde diger semtler için de çalışmalar var Önümüzdeki yıllarda temelleri atılıp torunlarımızın hizmetine sunulur umarım bir gün  


Murat Caner
16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 00:53

Taksim metrosu Kuzeyde Maslak'tan Güneyde Yenikapı'a uzanıp Kuzeyde Olimpiyat stadı ve Başakşehir'e tek parça u biçimli olarak gidecek. Giderken de geçtiği yer Bağcılar.

Zeytinburnu-Bağcılar kuşağı ile birlikte bu kuşağın Batısında Kuzey-Güney doğrultuda yapılacak iki kılçıkla birlikte üç tane olacak. Bu kılçıklar Ana kol Maslak-Başakşehir'i Çekmece'ye uzatacak LTR'ye bağlayacak yollar.

Esenler-Bağcılar ise sonradan yapılacak Şişli-Otogar metrosunun ilk ayağı.

Altında siyasi bir düşünce aramak bence gereksiz. Çünkü bu kuşaklar ben bildim bileli bu biçimde tasarlanmışlardı.

Ayrıca otogara LTR getirmek AKP zihniyetinin işi değil ondan önceki her ile otogar yapan diğer zihniyetin işidir. Aynı anda İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir, Kocaeli otogarlarının temeli atılmıştı. Otogarda LTR varken bunu Bağcılardan ana kola tümleştirmek de gayet esemeli.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM