Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 02:20
İstanbul İDO - Yenikapı Denizotobüsleri ve Denizjetleri Terminali - Fikirler ve Sorunlar



"Yenikapı" özellikle Denizjetleri'nin üssü haline geliyor. Halihazırda hizmet veren; "Yenikapı-Yalova" ve "Yenikapı-Bandırma" hatlarına ilâveten, 1 yıl içinde; "Yenikapı-Güzelyalı" da bunlara katılacak ve güniçinde toplam 6 denizjeti, bu iskeleyi kullanacak.

Sahilyoluna direkt bağlantısı olması ve şehrin merkezine kısa bir caddeyle bağlanması sayesinde, gerçekten de merkez olmayı hakeden bir konumda. Buranın ileride LRT ve Metro hatları ile Marmaray'ın kesişim noktası olacağı da gözönünde bulundurulursa, çok yakında Eminönü'nün pabucu dama atılacak gibi görünüyor...

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:08
[İST-B2.18] - İDO - Yenikapı Denizotobüsleri ve Denizjetleri Terminali - Fikirler ve Sorunlar


İDO'nun hafta içi 07:30'da Yalova'dan feribotla gelen yolcular için Yenikapı'dan Kabataş'a İETT servisi var. Bu olabilir mi??
İskele içinde otobüsle servis hiç bir zaman olmadı. Zaten havalimanlarında kullanılan golf arabalarının büyükleri şuan kullanılmakta.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:12

Alıntı:
Çünkü halihazırda Yenikapıda Terminal ve Feribotlar arasında 1 adet Citaro yolcu taşıyor

Havaalanlarında olduğu gibi, İDO da Yenikapı'da sürekli olarak yolcu taşıyan bir adet Apron Otobüsü benzeri otobüs satın alamaz mı acaba?     Çok şey mi istemiş oluruz? Çünkü; Ana Terminal Binası ile Denizjetleri arasında bayağı bir yürüme mesafesi var ve yürüyenlerin de çoğu, ellerinde bavullar olan yolcular. Hele yazın bunaltıcı öğlenlerinde, güneş tam da tepenizden vururken, insan bu yolu katedene kadar oldukça bunalıyor. Denizjetinin içine o terle binilip, bir de 75 dakika boyunca üzerinizden klimanın üfürdüğü serin havayı yiyince, yolculuk bitip de Yalova İskelesi'nde kafaları, omuzları ve belleri farklı yönlere doğru eğilmiş, eciş-bücüş yüzlerce hilkat garibesi iniyor

Terminal kapısından girip de bileti alıp, bekleme salonuna girildikten sonra, sizi olabildiğince rahat ettirmek artık İDO'nun görevi haline geliyor (gelmeli). O kadar para veriliyor. Terminal ile Denizjeti arasını yolcuların yürümesinin mecbur tutulması, pek de adaletli gelmiyor bana Vapurlarda 4 YTL veriliyor ama, iskeleden vapura 15 metre yürüyorsunuz. Burada 10 YTL ödeniyor, bir de yüzlerce metre yürüyorsunuz... Madem çok para ödüyoruz, onun karşılığında da daha çok hizmet istiyoruz...  

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:28

Yenikapı terminalinde 1. ve 2. iskelelerle terminal binası arasında yürümek yazın sıcaktan kışın da soğuk ve rüzgardan zor oluyor.
Ama kısa bir mesafe için koca otobüsü orada tutmak da pek akıl karı iş değil. Ayrıca yaşlı ve yükü fazla yolcular için elektrik motorlu golf arabalarının büyüğü var.
Benim önerim Yalova feribotlarının kış aylarında genelde boş olan 4. iskeleye (bu iskele terminalin hemen yanındaki genelde Bandırma gemilerinin yanaştığı iskele. kışın Bandırma sefer sayısı ciddi bir şekilde azalınca bu iskele de boş kalıyor) yanaşması. Bu sayede hiç bir taşıma ekipmanına gerek kalmaz.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:40

Alıntı:
Yalova feribotlarının kış aylarında genelde boş olan 4. iskeleye (bu iskele terminalin hemen yanındaki genelde Bandırma gemilerinin yanaştığı iskele. kışın Bandırma sefer sayısı ciddi bir şekilde azalınca bu iskele de boş kalıyor) yanaşması. Bu sayede hiç bir taşıma ekipmanına gerek kalmaz.

Ama unuttuğumuz birşey var: O da yakın bir zamanda başlayacak olan Güzelyalı Denizjeti seferleri. Halen, yazları; Yalova'ya 8-9 sefer, Bandırma'ya 3-5 sefer çalışıyor. Güzelyalı da herhalde 5-6 saatlik tur müddetleriyle günde 6-8 sefer gerçekleştirecektir. Toplamda; 20-22 defa giden ve 22 defa da gelen (toplam 44 kez yolcu trafiği) Denizjeti olacak. Yani, aynı terminalden 3 ayrı istikamete devasa araçlar kalkacak artık... Herbirinin yüzlerce yolcu taşıdığı gözönüne alınırsa, dileyen yürüyerek, dileyen de bu 1 adet otobüsle taşınabilir. Harcadığı benzin de pek öyle yüklü birşey olmayacaktır. İDO, yolcu başına (meselâ) 5 YTL kazanıyorsa, 4.90 YTL kazanıversin Oturma yerleri olmayan, herkesin ayakta gittiği tek bir adet alçak tabanlı otobüs bile işi çok rahat görecektir.  

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:07

Alıntı:
Yani, aynı terminalden 3 ayrı istikamete devasa araçlar kalkacak artık...

Kendin söylemişsin Akın Üstad. Haftasonları 17:30'da Yalova ve Bandırma'ya aynı anda feribot kalkıyor ve yüzlerce araç birbirine giriyor, inenler binenler Bir de kargaşaya otobüs girerse tam olur. Yenikapı'nın araç manevra alanı çok dar.
Bunun yerine Taksim, Eminönü, Mecidiyeköy gibi yerlere servis konmalı. Bavulunuz varsa İETT otobüsüne binmekte zorlanıyorsunuz. Taksiler de feribot kadar yazıyor. (ayrıca bilmiyorum bana mı denk geliyor Yenikapı'dan bindiğim tüm taksiler ahır gibi, taksiciler de taksisiyle çok uyumlu) Sırf Yenikapı'ya gitmeye üşendiğim için (daha doğrusu taksicilerden bıktığım için) Kabataş'tan vapura atlıyorum. 2,5 saatse olsun taksiye binmiyorum ya yeter.
Bakınız İDO basit bir servis olayını organize edemediği için defalarce beni bir yolcu olarak kaybetti.

Son olarak şunu da söyleyeyim. Yalova ve Yenikapı terminallerinde bavul taşımak için alışveriş arabasına benzer arabalar geldi. Tıpkı havaalanı gibi.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:12

Alıntı:
Son olarak şunu da söyleyeyim. Yalova ve Yenikapı terminallerinde bavul taşımak için alışveriş arabasına benzer arabalar geldi. Tıpkı havaalanı gibi.

Evet, bu arabaların resimleri bende mevcut. Bir ara tarayıp bu başlığın altına iliştireceğim. Ama kapasiteleri çok az. En basitinden biz Yalova'ya 2 (bazen 3) bavulla gidiyoruz. Bizler gibi yüzlerce kişiyi düşünürsek, bu arabalar ihtiyaca acaba ne derece cevap verecekler?

Şimdi, İDO'nun yapması gereken çok önemli bir çalışma olmalı: Denizjeti kalkışlarını üstüste getirmemek, aralarda makul aralıklar bırakmak. Böylece 2 ayrı istikamete gidecek olan araçların aynı anda kalkışlarının önüne geçilmiş olur. Zaten teknik olarak da aynı anda kalkan 2 denizjeti birbirlerini bayağı bir etkiliyor. Her ikisi de oldukça şiddetli sallanıyor. Tarifeler yeniden düzenlenip, aralarda hiç değilse 15-20 dakikalık süreler bırakılırsa, Apron otobüsü benzeri araç da, rahatlıkla yolcuları ayrı ayrı noktalara taşıyabilir.

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:22

Evet çakışmalar. gerçekten ciddi bir sorun. Hiç anlamamışmdır hafta sonu Bandırma'ya 2 sefer yapan feribotun kalkışlarından birisi neden Yalova ile neden aynı.

Ayrıca o arabalardan bence yeterli sayıda var çünkü her yolculuğumda boş bir şekilde kenarda beklerken görüyorum.

Terminal içi servis olabilir ama öncelik dış servislere verilmeli. İDO en büyük rakipleri otobüs firmalarının hepsinin merkezi yerlere servisi varken neden İDO'nu yok? Arkasına İETT desteğini de alabilecekken neden bu kadar acizce davranıyor. Benim tanıdığım bir çok kişi servisten dolayı otobüsü tercih ediyor.

Bir de tam tersten bakmak lazım. Feribota gitmesi sorun tamam ama feribottan gelmesi daha büyük bir sorun çünkü; gemidem inen insanlar terminalden de öteye giderek otobüs ve taksi durağına yürüyor. Bu arada da servis olması gerekir.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:25

Aslında 90'lı yılların ortalarında, Yenikapı terminali henüz yeni devreye girmişken; [75Y]-[Bayazıd-Yenikapı İDO Terminali] arasında indirimli İETT otobüs hattı konulmuştu. Fakat reklâmı yeterince yapılmadığı ve kalkış saatleri oynak olduğu için, maalesef tutmadı bu uygulama ve 1-2 sene içinde kaldırıldı. Zaten 1 adet MAN Solo İETT otobüsü hizmet verirdi. O yıllarda sadece Denibüsler kalkardı. Denizjetleri hizmete girmemişti.

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:36

Aynı şekilde Yalova-Kabataş arası deniz otobüsü seferleri varken Kabataş-Taksim arası servisler vardı. Yenikapı'dan da birçok yere otobüs seferleri var. Ama bu otobüsler çok kalabalık oluyor. Çantanızla bavulunuzla binemiyorsunuz, binseniz de inemiyorsunuz. Ayrıca sabah Kabataş'a olan servise talep çok iyi. Hiç olmazsa bu servis sadece sabah değil tüm gün işler hale getirilmeli.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM