Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 02:20
İstanbul İDO - Yenikapı Denizotobüsleri ve Denizjetleri Terminali - Fikirler ve Sorunlar




Arda Alkaya
11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:08
[İST-B2.18] - İDO - Yenikapı Denizotobüsleri ve Denizjetleri Terminali - Fikirler ve Sorunlar




Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:12

Alıntı:
Çünkü halihazırda Yenikapıda Terminal ve Feribotlar arasında 1 adet Citaro yolcu taşıyor

Havaalanlarında olduğu gibi, İDO da Yenikapı'da sürekli olarak yolcu taşıyan bir adet Apron Otobüsü benzeri otobüs satın alamaz mı acaba?     Çok şey mi istemiş oluruz? Çünkü; Ana Terminal Binası ile Denizjetleri arasında bayağı bir yürüme mesafesi var ve yürüyenlerin de çoğu, ellerinde bavullar olan yolcular. Hele yazın bunaltıcı öğlenlerinde, güneş tam da tepenizden vururken, insan bu yolu katedene kadar oldukça bunalıyor. Denizjetinin içine o terle binilip, bir de 75 dakika boyunca üzerinizden klimanın üfürdüğü serin havayı yiyince, yolculuk bitip de Yalova İskelesi'nde kafaları, omuzları ve belleri farklı yönlere doğru eğilmiş, eciş-bücüş yüzlerce hilkat garibesi iniyor

Terminal kapısından girip de bileti alıp, bekleme salonuna girildikten sonra, sizi olabildiğince rahat ettirmek artık İDO'nun görevi haline geliyor (gelmeli). O kadar para veriliyor. Terminal ile Denizjeti arasını yolcuların yürümesinin mecbur tutulması, pek de adaletli gelmiyor bana Vapurlarda 4 YTL veriliyor ama, iskeleden vapura 15 metre yürüyorsunuz. Burada 10 YTL ödeniyor, bir de yüzlerce metre yürüyorsunuz... Madem çok para ödüyoruz, onun karşılığında da daha çok hizmet istiyoruz...  

Akın KURTOĞLU



Arda Alkaya
11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:28



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 01:40

Alıntı:
Yalova feribotlarının kış aylarında genelde boş olan 4. iskeleye (bu iskele terminalin hemen yanındaki genelde Bandırma gemilerinin yanaştığı iskele. kışın Bandırma sefer sayısı ciddi bir şekilde azalınca bu iskele de boş kalıyor) yanaşması. Bu sayede hiç bir taşıma ekipmanına gerek kalmaz.

Ama unuttuğumuz birşey var: O da yakın bir zamanda başlayacak olan Güzelyalı Denizjeti seferleri. Halen, yazları; Yalova'ya 8-9 sefer, Bandırma'ya 3-5 sefer çalışıyor. Güzelyalı da herhalde 5-6 saatlik tur müddetleriyle günde 6-8 sefer gerçekleştirecektir. Toplamda; 20-22 defa giden ve 22 defa da gelen (toplam 44 kez yolcu trafiği) Denizjeti olacak. Yani, aynı terminalden 3 ayrı istikamete devasa araçlar kalkacak artık... Herbirinin yüzlerce yolcu taşıdığı gözönüne alınırsa, dileyen yürüyerek, dileyen de bu 1 adet otobüsle taşınabilir. Harcadığı benzin de pek öyle yüklü birşey olmayacaktır. İDO, yolcu başına (meselâ) 5 YTL kazanıyorsa, 4.90 YTL kazanıversin Oturma yerleri olmayan, herkesin ayakta gittiği tek bir adet alçak tabanlı otobüs bile işi çok rahat görecektir.  

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:07

Alıntı:
Yani, aynı terminalden 3 ayrı istikamete devasa araçlar kalkacak artık...

Kendin söylemişsin Akın Üstad. Haftasonları 17:30'da Yalova ve Bandırma'ya aynı anda feribot kalkıyor ve yüzlerce araç birbirine giriyor, inenler binenler Bir de kargaşaya otobüs girerse tam olur. Yenikapı'nın araç manevra alanı çok dar.
Bunun yerine Taksim, Eminönü, Mecidiyeköy gibi yerlere servis konmalı. Bavulunuz varsa İETT otobüsüne binmekte zorlanıyorsunuz. Taksiler de feribot kadar yazıyor. (ayrıca bilmiyorum bana mı denk geliyor Yenikapı'dan bindiğim tüm taksiler ahır gibi, taksiciler de taksisiyle çok uyumlu) Sırf Yenikapı'ya gitmeye üşendiğim için (daha doğrusu taksicilerden bıktığım için) Kabataş'tan vapura atlıyorum. 2,5 saatse olsun taksiye binmiyorum ya yeter.
Bakınız İDO basit bir servis olayını organize edemediği için defalarce beni bir yolcu olarak kaybetti.

Son olarak şunu da söyleyeyim. Yalova ve Yenikapı terminallerinde bavul taşımak için alışveriş arabasına benzer arabalar geldi. Tıpkı havaalanı gibi.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:12

Alıntı:
Son olarak şunu da söyleyeyim. Yalova ve Yenikapı terminallerinde bavul taşımak için alışveriş arabasına benzer arabalar geldi. Tıpkı havaalanı gibi.

Evet, bu arabaların resimleri bende mevcut. Bir ara tarayıp bu başlığın altına iliştireceğim. Ama kapasiteleri çok az. En basitinden biz Yalova'ya 2 (bazen 3) bavulla gidiyoruz. Bizler gibi yüzlerce kişiyi düşünürsek, bu arabalar ihtiyaca acaba ne derece cevap verecekler?

Şimdi, İDO'nun yapması gereken çok önemli bir çalışma olmalı: Denizjeti kalkışlarını üstüste getirmemek, aralarda makul aralıklar bırakmak. Böylece 2 ayrı istikamete gidecek olan araçların aynı anda kalkışlarının önüne geçilmiş olur. Zaten teknik olarak da aynı anda kalkan 2 denizjeti birbirlerini bayağı bir etkiliyor. Her ikisi de oldukça şiddetli sallanıyor. Tarifeler yeniden düzenlenip, aralarda hiç değilse 15-20 dakikalık süreler bırakılırsa, Apron otobüsü benzeri araç da, rahatlıkla yolcuları ayrı ayrı noktalara taşıyabilir.

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:22



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:25



Arda Alkaya
11 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 02:36



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM