Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Emektar E8000 Banliyö Tren Setleri
123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 16:16
Emektar E8000 Banliyö Tren Setleri


Anahtar Kelimeler (Tags):
banliyö treni, tren, suburban, s-bahn, train, haydarpaşa-gebze, sirkeci-halkalı, demiryolu, yol, hat, chemin de fer, railway, railroad, line, katener, catener, tcdd, alstom, tuvasaş, e 8000, e 14000 demiryolu, hat, line, stations, istasyonlar, garlar, lokomotif, locomotive, emu, electric multiple unit, kendinden tahrikli taşıtlar, yolcu, passenger, türkiye cumhuriyeti devlet demiryolları, turkish state railways



Bu başlık altında, artık yarım asırlık olan ve dünyada benzerleri kalmayan TCDD'na ait olan ve "Sirkeci-Halkalı" tren hattında hâlâ hizmet veren E8000 Banliyö Trenleri'nin çeşitli açılardan fotoğraflarını toplamayı amaçlamaktayız.

Akın KURTOĞLU


zafer yenidünya

16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 11:54



            b1 vagonları 1968-1970 yılları arasında Adapazarı Demiryol Fabrikası tarafından üretilmiştir.Dizilerin ağırlığını artırdığı veyıpranmayı hızlandırdığı için yaşlanan dizilerde b1 vagonu  çıkartılmış ve tekrar üç vagonlu hale getirilmiştir.
                                                                                    zafer


zafer yenidünya

16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 12:03



 
       8000 li emektar dizilerin yorulması zamanla onlarında sonunu hazırladı,yani çoğu ıskat oldu.
          Şimdilerde 14000 likler 8000 lere yardım etmek için Sirkeci-Halkalı hattındalar.
                               

                                                        ZAFER YENİDÜNYA


zafer yenidünya

16 yıl önce - Sal 30 May 2006, 21:40



(+)

 
                 
              8000 li Banliyö dizilerinin hangi tarihlerde getirilip hangi hatta çalıştığı araştırılacak. teşekkürler.
                                       
                                        zafer        


Mehmet BERBER

16 yıl önce - Çrş 31 May 2006, 11:01

8025
 


8010
 



zafer yenidünya

16 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 22:12

8000 lik dizilerin H.Paşa-Gebze hattında çalışmasına dair kesin bilgiye ulaştım,halen H.Paşa Trafik depo da makinist olarak çalışan değerli arkadaşım MKN.Nadir Portakal bizzat 8000 li dizileri o yıllarda kullandığı günleri anlattı.
      Diziler ilk geldiğinde Sirkeci hattında hizmet vermeye başladı,29 EKİM 1969 Yılında H.Paşa-Gebze hattının ELK.Tren İşletmesine açılmasından sonra Sirkeci'den 8 adet 8000 lik dizinin yeni açılan hatta çalışması için gönderildiği ve yaklaşık 10 yıl bu hatta hizmet verdiği,14 000 liklerin zamanla çoğalmasından sonra tekrar Sirkeci'ye gönderildiği bilinmektedir.
                               
                                        zafer yenidünya


zafer yenidünya

16 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 22:23


 
       H.Paşa-Gebze hattınnın elk.trfiğe açılmasından sonra ,sadece 8000 likler çalışmadı takviye olarak 40 000 lik lokoların arkasında birkaç banliyö vagonu takarak çalıştığı ve 14000lik dizilerin gelmesiyle bu setlerin ileriki yıllarda Adapazarı hattında çalışmaya başlamıştır.
                          zafer yenidünya



Mehmet BERBER

15 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 12:44

Bu başlık uzun süredir atıl kalmış, 1-2 sene içinde artık kullanımdan kalkacak olan 8000 serileri arşivine birkaç fotoğrafla katkıda bulunayım..

8008  

(+)


8009  

(+)


8012  

(+)


8014  

(+)


8021  

(+)


8030  

(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 12 Arl 2006, 03:42

Arşiv'den:

1 Şubat 1999: Bakırköy Tren İstasyonu'nda, "8014" göğüs numaralı Banliyö Tren motrisi, yanarak kullanılamaz hale geldi.

Akın KURTOĞLU


cenkince

15 yıl önce - Sal 12 Arl 2006, 23:31

Sevgili Akın'ın tespiti ve Mehmet BERBER'in fotoğraflarından yola çıkarak esasında TCDD Loko Bakım Ekibinin üstün gayretleri ile yürütülebilen 8000'li setlerde çok önemli dizi değişiklikleri yapıldığını ifade etmeliyim. Nitekim yakıldığı söylenen 8014 halen işlemektedir.

Diğer bir örnek; 8030 numaralı diziye ilişkindir. Bu dizi son dizi yani 1962 model olup, a ve c vagonları orjinal diziye aittir. b vagonu ise 1955 tarihlidir. Dolayısıyla kuvvetle muhtemel daha önceden ıskat edilen 8001, 8002, 8003, 8004, 8005, 8006, 8007, 8011, 8013, 8016, 8019 dizilerinden birisinin b vagonunu alarak oluşturulmuştur.



sayfa 1
123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM