Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 20:58
İstanbul Fındıklı-Kabataş tramvayı uzatma inşaatı ve Kabataş meydanı rehabilitasyonu



Kabataş'a yolu düşen arkadaşlar!... Son gelişmeleri fotoğraflanacak olunursa, sitede son derece güzel bir arşiv oluşacak... Çünkü anladığım kadarıyla bu alanda çok hızlı bir dönüşüm sürüyor ve bir daha geriye dönüşü yok... Çekilen her kare foto, ileride "Füniküler İnşaatı"nın tarihçesi için eşi bulunmayan birer doküman olacaklardır (1957-58 istimlâklerinde yine bu caddede çekilen 6-7 kare siyah-beyaz fotoğrafı gözünüzün önüne getirin... Şimdi çok kıymetli birer arşivlik malzeme hepsi de!...)

Akın KURTOĞLU


Kemal
16 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 18:01

Bu tarihleri işkembe-i kübra'dan attıkları için geçen gün elime geçen 163 sayılı 2002 Aralık ayı İstanbul bülteninde Füniküler haberini okuyunca hem sinir oldum hemde çok güldüm orada ayına varana kadar bitim tarihi vermişler tarih: Şubat 2004 biz şimdi hala daha 2006 ortasında biner miyiz diyoruz. Yekililer! artık tarih vermeyin kardeşim yeter yani

yunus erdem
16 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 20:43

Kabataş tarafını bugün kontrol ettim. Sanırım set üstünden direk asansörle iniş olacak setüstünün dibinden normal merdivenle iniş olacak. Deniz otobüslerini olduğu yere doğru bir merdiven vapurların olduğu yere doğru da merdiven çıkıyor. Dolayısıyla alt geçit var. Büyük ihtimal de oradan kalkacak otobüsler ve diğer otobüsler için de cep tarzında bir miktar boş alan olacak. Belki de bu boş alan tramvay için. Deniz tarafındaki çıkışlar için şimdiden yürüyen merdivenleri koymuşlar. Kapama işi de neredeyse bitmiş. Bana çok fazla bir şey kalmamış gibi geldi ama binene kadar bittiğine inanmam belli olmaz bizim memlekette işler.

Esat San
16 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 23:24

Kemal Bey tarihler konusundaki eleştiriniz çok haklı, bizlerde 116 proje listesini elimize aldığımızda bayağı bir şaşırdık, çünkü tarihlerin en az yarısı -cak - cek geri kalan yarısının yüzde 80 i de -yor eki ile bitiyordu, yani varın siz düşünün ne kadar geniş bir zaman ha bir yandan da şu var ki çalışmaların bir kısmı her gün görüyorum, evet hummalı bir çalışma var, örneğin Otogar Kavşağı çok hızlı ilerliyor, akabinde Davutpaşa da yoğun bir çalışma başlatıldı, Ambarlar kavşağı yine aynı şekilde, ve Bağcılar Otoban üzerindeki çalışmalar, ama her biri verilen tarihten sarktı, bence de tarih verilmemesi daha doğru olur du diye düşünüyorum.

Deniz Gözlü

16 yıl önce - Prş 23 Şub 2006, 19:59

Merhaba, benim fotoğraf makinam yok ama size yazılarla buradan anlatmak zorundayım gelişmeleri umarım faydalı oluyordur.

Öncelikle finükülerde setüstü tarafından sağlanan araç geçişi iskele tarafına alındı ve setüstü tarafından 4 şerit kadar yol, deniz otobüsü iskelesi önünden başlayıp benzinlik başlangıcına kadar demir perdelerle çevrildi bugün ve dün ve asfaltı sökülmeye başlandı. Burası ne olacak diye düşünrken buranın otopark olacağı ihtimali bende çok fazla kuvvetlendi. Sanırım bu bölge kazılacak ve yerlatı otoparlı yapılacak, finükülerle ile de yerden bağlantısı olacak, umarım öyledir bu durum.

Diğer husus da yine tramvayın devamının geçebileceği güzergah yine çevrilmiş vaziyette ve asfalt kesme makinaları ile asfaltı kesiliyor. Tramvayı yapan şirket finüküleri yapan şirket ile aynı mı acaba o zaman tramvayı da kabataş iskelesi önüne kadar uzatma çalışmları olabilir bunlar.

Üçüncü tahmin de deniz seviyesindensetüstüne doğru yapılan asansör boşluğu vari şeyler. Bunlardan birisinin yolcu asansörü kesin gibi diğeri merdiven boşluğu ya da otomobil asansörü olabilir çünkü alanı daha geniş.

 Özeliikel otopark çok iyi olacak. Setüstünden başlayan, gümüşsuyu caddesine kadar ulaşan bir otopark mafyası var bu bölgede, her geçişimde sinir oluyorum şikayet de ettim polise ama hiçbir tedbir alınmadı, sanırım onların sonunu getirecek bı otopark, en azından setüstü tarafındaki parklanmayı sıfıra indirecek. Zengin zengin insanlar bir kaç değnekçiye mahkum oluyorlar bu bölgede hayret ediyorum. Otopark inşaatı da bir an önce tamamlanır umarım.
Birilerinden makina bulup fotoğraflamya çalışacağım bu alanları.



Bora
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 00:14

iskele tarafından



benzin istasyonu tarafından

 

karaköy gidiş şeridi kaydırılmış

 

set tarafında inşaat var

 


Ünal111
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 14:33

Merhaba bu bölgeden sık sık geçiyorum, gelişme oldukça fotoğraflayacağım. Setüstü tarafı çevrilen yer umerım otoparkdır ama o kısımda çerçeve şeklinde bir kazı var.

Üstgeçitten deniz otobüsü iskelesi çıkışı



(+)



 

(+)


Burası da setüstü tarafında otopark için çevrildiği düşünlen yerin bir kısmı,yine üstgeçitten çekilmiş bir fotoğraf.

 

(+)


Setüstü tarafı, burası asansör ve merdiven olacak sanırım.

 

(+)


Çevrilen setüstü tarafı
 

(+)




Ünal111
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 20:53

Eski üst geçitten yine otopark için kazıldığı söylenilen kısım, garip bir çalışma var ne olacağını kestiremedim buraya. Arkada iskele tarafı çıkışlarını yürüyen merdivenlerden görebilrisiniz.

 

(+)


Vapur iskelesi tarafı çıkışı

 

(+)



Deniz otobüsü tarafı çıkışı
 

(+)



Setüstü kımındaki inşaat( fındıklı tarafından çekilmiştir)
 

(+)



 

(+)


Ünal111
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 23:20

Rica ederim, afiyet olsun:)
İndirilme sırasında yok maalesef. Bundan sonra eklerim gelişmeleri ama. Aşağıda birkaç tane daha ekliyorum.


Tramvayın devamı olan bölge,burası da çevrildi trafik yan taraf verildi
 

(+)



Fındıklıdan gelen araçların yeni geçiş yolu
 

(+)



 

(+)


Deniz otobüsü tarafı çıkışı
 

(+)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 02:06

Alıntı:
Rica ederim, afiyet olsun
İndirilme sırasında yok maalesef. Bundan sonra eklerim gelişmeleri ama. Aşağıda birkaç tane daha ekliyorum.

Ehhehheee... Böyle güzel bir fotoğraf ziyafetinin üzerine, vagonları indiriliş fotoları da olsaydı, ta'am üzeri orta şekerli kahve içmiş gibi gelecekti hepimize, öncekileri sindirme bâbından!..  

Bu arada, Fındıklı-Kabataş istikametindeki ray döşeme çalışmaları da acaba fünikülerin girişinin üzerinin kapatılması çalışmaları sırasıda eşzamanlı olarak mı yapılacak? Yoksa inşaatın üzeri kapatılacak, ardından tramvay ray döşeme işçileri gelecek, yeni kapatılan bloğun üzerini yine deşerek rayları mı döşemeye başlayacaklar? İnşallah ilk seçenek gerçek olur. Hem zamandan tasarruf edilir, hem de yeni bir yap-boz yaşanmaz (Benzer bir olayı yıllar önce Galata Köprüsü inşaatı sırasında yaşadık. Üzerinden tramvay geçeceği neredeyse kesinleşen köprünün üzerinden, inşaat aşamaları esnasında ray geçirilmedi. Sonradan gereksiz yere uzun uzadıya çalışmalar yapıldı tekrardan ).

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM