Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
vahitsan

10 yıl önce - Pzr 29 Oca 2012, 16:21

Alıntı:
Bu hat kadastro tespitinde İSKİ adına kaydedilmişti ve bir parsel numarası almıştı. Bu konuda bilgisi olan var mı? Tekos'daki (Şimdi Durusu) pompa istasyonunun müze olarak düzenlenmesi sırasında bu hat yeniden hayata geçirilebilir. Durusu, Karaburun, Tayakadın köylerindeki yaşı ellinin üzerindeki kişiler bu hattı bilirler.


Uzun süredir Terkos dışında olduğum için emin değilim ama müze ya bitti ya bitmek üzere, emin olduğum bir şey ise bu bahsedilen hattın müzeye eklenmesinin mümkün olmadığıdır. Bu hat lokomotiflerin kalkmasının ardından rayları sökülerek yok edildi sadece beşyüz metre ila bir kilometre arası bir parçası kalmış ve uyduruk yapılmış şu patpat denen türden araçların benzeri olan bir araçla İSKİ' nin yakın çevresindeki ulaşımında kullanılmıştı ama baraj sularının yükselmesinden dolayı bu raylarda söküldükten sonra bu parçada yaklaşık bir metre suyun altında kaldı sembolik kısa bir hat yapılabilir belki ama ne yön nede çevre görüntüsü açısından orijinal olmayacağı için çakma Çin malı gibi birşey olacaktır. Hattın Karaburun sahiline kadar olan kısmı ise yerleşim tarla ve ağaçlandırma gibi sebeplerden dolayı çoktan anılardan silinmiştir bile. Bu konularda araştırma yapmak isteyen arkadaşlar varsa acizane tavsiyem yukarıdaki alıntıda adı geçen köylerde iki elin parmakları kadarda olsa kalmış olan canlı tanıkları bulup bu fırsatı kaçırmadan araştırmalarına renk ve bilgi katmalarıdır.


tolginho

10 yıl önce - Pzr 29 Oca 2012, 17:34

Cendere'nin etrafının Bilişim Vadisi olarak düzenlenmesi düşünülüyordu. Projede buna atıf yapılmadığnı gördüm.

Acaba bilişim vadisi rafa mı kalktı yoksa bu projenin etrafına mı konumlandırılacak?


vahitsan

10 yıl önce - Pzr 29 Oca 2012, 19:32

Alıntı:
Cendere'nin etrafının Bilişim Vadisi olarak düzenlenmesi düşünülüyordu. Projede buna atıf yapılmadığnı gördüm.

Acaba bilişim vadisi rafa mı kalktı yoksa bu projenin etrafına mı konumlandırılacak?


Kağıthane sahra hattı ile Terkos dekovil hatları tamamen birbirinden bağımsız ve birbirini hiç görmeyen, hiç bir yerde kesişmeyen iki hattır ve birbiri arasında epey mesafe vardır o yüzden bahsettiğiniz projede İSKİ müzesi veya dekovil hattına ait bir bahse rastlayamamışsınızdır. Bu hatların amaçları aşağı yukarı aynı lokomotifleri tamamen aynı olmasına rağmen dediğim gibi tamamen birbirinden bağımsızdır. Terkos hattı o yıllarda denizden teknelerle gelen kömürü şimdiki İSKİ' nin o zamanki adıyla TERKOS SU FABRİKASI' na zamanın buharla çalışan pompalarında kullanılmak üzere nakliyesini yapmak amacıyla kurulmuş yaklaşık yedi kilometrelik bir hattır. Kağıthane hattı ise bildiğim kadarıyla Akpınar civarındaki maden ocaklarından çıkan kömürü SİLAHTAR elektrik santraline nakil için aynı amaçla kurulmuş bir hattır.


Hülya YALÇIN
10 yıl önce - Sal 13 Mar 2012, 12:04
Terkos Dekovil Hattı


MERHABALAR

Terkos'taki müzenin faaliyete geçmemiş olduğunu üzülerek bildirmek isterim.
Terkos dekovil hattı ise dediğiniz gibi ne yazıkki yok edilmiş. Ancak Arnavutköy Belediyesi bu hattın güzergahının tespit edilmesi konusunda çaba harcıyor. Hattın yer yer baraj gölünün altında kaldığını biliyorum. Ancak, yinede bu hattın tamamen aynı güzergah üzerinde olmasa da (bu güzergahın sular altında kalan kısımları için geçerli) yeniden hayata geçirilmesi ve geçmişteki banyo treni adına yakışır şekilde hizmet vermesi iyi bir uygulama olur diye düşünüyorum. Özellikle yaz aylarında Karaburun'a gitmeye çalışan insanların yaşadığı eziyet göz önüne alındığında (Hindistan otobüslerini aratmayacak kapasiteye ulaşıyor yolcu otobüsleri) bölgeye çok fazla araç sokmadan hem piknik için gelenlere hem de denize ulaşmaya çalışanlara hizmet verecek bir raylı sistem hiç te fena olmaz diye düşünüyorum.
Terkos Dekovil Hattı'na ait elinizdeki bilgi ve belgeleri paylaşırsanız ayrıca çok teşekkür ederim. Arnavutköy Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü'nde görev yapıyorum ve bu konudaki yardımlarınızı esirgemeyeceğinizi umuyorum.
SAĞLIKLA KALIN

Hülya YALÇIN


aliibili
10 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2012, 22:49
Bit pazarına nur yağacak galiba (3. Havalimanına ulaşım)


Alıntı:
Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim’e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul’un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim’den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak. Eski demiryolu hattının Osmanlı döneminde kömür taşıma amaçlı kullanılan Kağıthane-Silahtarağa-Çiftalan-Ağaçlı-Terkos dekovil hattının rehabilite edilerek kullanılması amaçlanıyor.

Kaynak : Mehmet Kasım'ın malum web sitesi



yakupfurkan24
8 yıl önce - Sal 18 Mar 2014, 20:50

ben bu hattın tcdd yetkilileri trafından incelendiğini anıtlar kurulunun kararının beklendiği eğer izin verilirse inşaatın ulaştırma bakalığı tarafından yapılacağını duydum.Benim tahminim bu hat banliyö gibi işletilecek...

Cemoli D18
8 yıl önce - Sal 18 Mar 2014, 21:18

Yakup kardeş güzel bir haber verdin bizlere

Melih Tarı

8 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2014, 06:11

Bu gün Milliyet.com.tr'de yayınlanan bir habere göre;

Tarihi demiryolu yeniden hayata geçiriliyor

Kağıthane Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, tarihi demiryolu hattını hayata geçirerek, ilçeyi modern zamanın ve tarihi dokunun harmanlandığı bir yer haline getirmek için çalışma başlatıldığı bildirildi.

Alıntı : http://www.milliyet.com.tr/fotogaleri/50587-yasam ...or/2[/url]


Vural Demir
8 yıl önce - Sal 12 Ağu 2014, 13:01
Haliç Karadenizle buluşacak


Haliç-Karadeniz Sahra Hattı yeniden hayata geçirilecek.









1.Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'un elektriksiz kalmaması için Silahtarağa Elektrik Santrali'ne Karadeniz kıyısındaki Ağaçlı ve Çiftalan köylerinde çıkarılan kömürü taşımak amacıyla inşa edilen Haliç-Karadeniz Sahra Hattı, küllerinden doğacak. TCDD ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle çalışma yürüten Kağıthane Belediyesi, hattın aksını Cendere Vadi planlarına işledi.
yolculuk yapılacak.







İlk etap 2017’de açılacak

Hattın ilk etabı 2017'de açılması hedeflenen 3. havalimanına yakın olacak. Havalimanını kullanacak yolcular vakitlerini bu tarihi hatta yolculuk yaparak değerlendirebilecek. 3. havalimanına aktarma yoluyla gelenler, 3-5 saat vakti olanlar, 20 dakikada gelip bu hatla Karadeniz ve Haliç'i görme imkanına sahip olacak.

Kağıthane merkezdeki tarihi durağıyla birlikte hattın 10-15 civarında istasyonu olacak. Yolcu Haliç'ten bindiği zaman Ağaçlı'ya kadar gidecek.

Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nın öyküsü

İstanbul'un elektriğini üreten ve 1914'te kurulan Silahtarağa Elektrik Santrali, faaliyete geçtiği ilk dönemlerde Zonguldak'tan çıkartılarak deniz yoluyla İstanbul'a getirilen kömürü kullandı. 1. Dünya Savaşı yıllarında Zonguldak'tan kalkan Şirket-i Hayriye gemileri Karadeniz'de Rus donanması tarafından batırılınca şehirde elektrik üretilen tek tesis, kömür sıkıntısı yaşamaya başladı. Şehrin elektriksiz kalması tehlikesi karşısında işletmeci kuruluş Osmanlı Anonim Elektrik Şirketi, en ucuz ve kısa yoldan kömür bulmak için bir çözüm buldu. Sonuç olarak günümüzde Eyüp ilçesi sınırları içinde kalan Ağaçlı köyündeki linyit ocaklarından çıkartılan kömürün, yeni ihdas edilecek bir dekovil hattıyla santrale getirilmesi yönünde karar alındı.







Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nın öyküsü böyle başladı. Hat, Silahtarağa Elektrik Santrali'ne şehrin kuzeyindeki linyit ocaklarından kömür getirebilmek için inşa edildi. Hattın ilk ayağı Silahtarağa-Ağaçlı arası dekovil hattının inşasına, 1 Şubat 1915'te başlandı. Hattın yapımını, Ayastefanos Şimendifer Alayı ve Çorlu Amele Taburu üstlendi. Hattın ilk bölümü, 1915'in temmuz ayında hizmete alındı. Ağaçlı kömürleri giderek katlanan elektrik gereksinimine yanıt veremez hale gelince Çiftalan Köyü'ndeki ocaklarla da demir yolu bağlantısı kurulması kararlaştırıldı. Hattın ikinci ayağı da 20 Aralık 1916'da hizmete girdi. Hattın günlük kapasitesi sekizer vagonlu yirmi dört çift katardı. Hat üzerinde günde ortalama 960 ton kömür taşınıyordu.







Dünya Savaşı bitip kömür sevkiyatı olağan düzenine kavuşunca İstanbul'un kuzeyindeki kömür ocakları eski önemini yitirdi. Hat, 1922'de Ticaret Nezareti'ne, Cumhuriyet'in ilanından sonra ise İktisat Vekaleti'ne devredildi. Vekalet, hattın işletmesini iki kez ihaleye çıkardıysa da taliplisi çıkmadığı için Ağaçlı ve Çiftalan köylerindeki istasyonları kapandı ve trenler artık buraya uğramaz oldu. Askeriyeye tahsis edilen Kağıthane ve Kemerburgaz istasyonları arasındaki bölüm ise 1956'ya değin kullanıldı. Nihayetinde Silahlı Kuvvetler'in de elde kalan son lokomotif ve vagonları hurdaya çıkarmasıyla hat tümüyle ıskat edilmiş oldu.



Kaderine terk edilen raylar zamanla toprağa gömüldü. Açıkta kalan bölümler ise hurdacılar tarafından söküldü. Hattın geçiş güzergahı bugün şehir dışında kalan bölgelerde rahatlıkla fark edilebiliyor. Kilometre taşlarının pek çoğu iyi durumda günümüze ulaştı.
http://www.buyuyenturkiye.com/haber/halic-karaden ...-bulusacak


Cemoli D18
8 yıl önce - Çrş 13 Ağu 2014, 16:38

Burayı hiç görmedim nasıl gidilir buraya ?



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM