Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
hakannet
16 yıl önce - Pts 22 May 2006, 21:15
[İST-C6.17] - Metro İstasyonlarının İç Tasarımları Nasıl Olmalı?



Arkadaşlar metro istasyonlarının iç tasarımları konusunda araştırma yapan oldu mu?




 


 

bana sanatsal çalışmalar yapılsa özellikle aksaray-havalimanı hattına daha bir canlılık katar gibi geliyor? ne dersiniz? yukarda bazı resimleri seçtim örnek olarak gönderiyorum.

http://mic-ro.com/metro/metroart.html


Ulaştınız
16 yıl önce - Pts 22 May 2006, 22:31

Eminönü, Fatih, Beyoğlu, Eyüp, Üsküdar vb eski ilçelerde Moskova metrosu gibi
yeni bölgelerde modern olmalı(Londra Jubilee Hattı)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 24 May 2006, 05:18

İstasyon içlerindeki uygulamalarda ön plana İstanbul çıkarılmalı... Tarihi ya da modern bölgelerde, mevcut konumlarıyla uyumlu dizayna önem verilmeli.

Yağlıboya duvar resimleri, farklı açılardan verilen değişik renkli ışık oyunlarıyla aydınlatılabilir, ya da ahşap temelli duvar çalışmalarına üç boyutlu bir derinlik havası verilebilir. Bir duvarda eski İstanbul resmedilirken, karşısına denk gelen duvarda İstanbul'un modern yüzü çalışılabilinir. Suyun o cezbedici görünümü ve aksi de, bu tarz duvar uygulamalarına bir şekilde katılabilir. Fonda yukarıdan aşağıya süzülen veya belli belirsiz bir üç boyut havası verilmiş kabartma dev bir panonun ortasından Boğaziçi akıtılabilinir.  

Akın KURTOĞLU


yasar22
16 yıl önce - Prş 25 May 2006, 01:47

Metroların iç dizaynından çok 2001 yılında Londra'da kaldığım süre boyunca metroda gördüğüm güvenlikle ilgili bir noktayı yazmak istedim.O zaman sadece bir istasyonda -ki sanırım Westminister istasyonuydu - peronlarla raylar arasına camdan oluşan engeller konulmuştu.Tren istasyona geldiğinde vagon kapılarıyla aynı hizada olan kapılar açılıyor.Vagon kapıları kapandığında bu kapılarda kapanıyor.Bu sayede istasyonda tren olmadığında rayların üstüne düşme riski ortadan kalkmış oluyor.Belki şimdilerde Londra'da bir çok istasyonda bu sistem uygulanıyor olabilir.Kanımca son sistem metro olma iddasında olan İstanbul metrosunda yapım aşamasında bu sistem konulmalıydı.Daha geç kalmış sayılmayız.

aliserdar

16 yıl önce - Prş 25 May 2006, 02:31

Evet Yasar bey in dedigi bu sistem gercekten cok akillica yapilmis bir sistem ve cok modern fakat bu sistem sadece sehrin guneydogu tarafinda var london bridge yada canary wharf gibi yalniz bu istasyonlar diger istasyonlara nazaran daha sonradan yapilmis oldugundan gayet modern.Fakat sehirde oyle istasyonlar varki 100 sene den fazla mazisi olan bu istasyonlara bu sistemi getirmek istasyonlarin dar ve elverisisiz olmasindan dolayi cok zor.Bu zone 2 den sonraki istasyonlar icinde gecerli.Tabi bu sistem Istanbulda da olsa harika olurdu.



gürkan okat
16 yıl önce - Prş 25 May 2006, 02:39

Herkese merhaba. Öncelikle ben mimarlık ikinci sınıf öğrencisiyim ve özellikle metro mimarisine karşı büyük bir ilgim var. Yurtdışında okuyorum ve bir çok ülkenin metrosunu (büyük bir kıskançlıkla) yakından görme fırsatı buldum. Annem inşaat mühendisi ve son yıllarda İstanbuldaki bir çok metro inşaatının hakedişlerini aldı. Linkte verilen siteyi yaklaşık bir sene önce tekfen inşaatta çalışan anneme ve mimar arkadaşlarına göndermiştim. Verdikleri cevap hevesimi kırdı. Fotoğrafları çok beğendiklerini fakat onların bu tür mimari tasarımlar yapamayacaklarını, onlardan istenenin en sade ve en ekonomik tasarımın olduğunu söylediler. Durum böyle. Galiba istediğimiz metro haritasına ulaşmadan önce tasarıma öncelik vermek güç.

Esat San
16 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 23:11

Yaşar Bey' in bahsettiği tarzda araç gelince açılan kapılar yanlış hatırlamıyor isem Japonya' da mevcuttur asıl amacı güvenlik olmakla birlikte doğru tasarım ile çok hoş görüntüler oluşturulabilir, bunun dışında bir Moskova metrosu tarzındaki gerçekten çok orjinal ve sanat tarihi kitaplarına girecek güzelliktedir bence burada bazı noktaları iyi düşünmek lazım modernlik ile (sistemi kastediyorum) mimarinin buluşması çok iyi olmalı, bazı noktalarda yapılacak küçük düzenlemeler ile modern sistemin gereği olan bazı göze batıcı unsurlar göz tırmalamaktan uzak aksine dikkat çekmeyen ama göze bir o kadar hoş görünen yapılar oluşturulabilir, metro istasyonları için konkors dışında bir yapı çokta olası değil çünkü direkt merdiven ve asansörler ile ulaşılan yapılardır, istasyon seviyeleri ile tüp yapıları nedeni ile (çoğunlukla) çok fazla tasarıma imkan vermeyen yapıdadırlar, tabii sizlerin elinde yapılmış örnekler var ise görebiliriz, İstanbul hakannet in mesajına eklediği görünümdeki modern resim ve canlı renklerin çok iyi olacağını düşünüyorum.

Bir diğer arkadaşımızın bahsettiği ise maliyeti minimum a düşürme çabası nedeni ile bazı şeylerden feragat edilmesi zorunluğu, evet bu gayet mantıklı bir cevap olabilir, raylı sistemlerin ki özellikler metroların ilk kurulum maliyetleri çok yüksektir ki, hiç bir raylı sistem işletmesi kurulum maliyetini karşılamak üzere işletilmez çünkü imkansız burada İstanbul için konuşursak sanırım görev Ulaşım A.Ş. ye düşüyor, bildiğim kadarı ile İBB bu sistemleri ihale ediyor ve inşaa aşamasında kontrolörlük yapıyor sonrasında ise İşletme için Ulaşım A.Ş.' ye devrediliyor, Aksaray - Havalimanının ilk açıldığı günden bu yana oldukça değişim geçirdiğini gördük ve hala da devam ediyor, metro da aynı şekilde bazı düzenlemeler yapılabilir, yani illa ki inşaa aşamasında olması gerekmiyor sanırım


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 15:13

Hakennet'in iliştirdiği resimler içinde en sıcak geleni ilk resimde görülen istasyon. Bu tarz panoramik resim veya fotoğraf çalışmaları seçilen birtakım istasyonlarda uygulanabilir.

Akın KURTOĞLU


Süha
15 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 18:43
Metro ve Tramvay İstasyonlarına Sürdürülebilir Tasarım




İstanbul Ulaşım A.Ş., Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) öncülüğünde ve Brüksel merkezli YDesign-Foundation’ın koordinasyonunda yürütülecek olan ve bir çok Avrupalı toplu taşımacılık işletmecisinin yer aldığı “Tasarım & Güvenlik Algısı” projesine ortak olarak katıldı.

Toplu taşımacılık tesislerinin tasarımının yolcuların güvenlik duygusu algılamaları üzerine etkilerinin inceleneceği proje, Avrupa’nın çeşitli üniversitelerinden katılan uzmanların oluşturulduğu bir proje grubu tarafından yönetilecek. 2007 yılı yaz döneminde tamamlanması hedeflenen projeye Paris, Brüksel, Porto ve Oslo gibi kentlerin toplu taşımacılık işletmecileri katılıyor.

Projede, İlk önce pilot olarak Aksaray-Havalimanı hafif metro hattındaki Zeytinburnu ve Otogar istasyonlarının istasyon mimarisi ve işletme koşulları açısından yolcuların güvenlik algılamaları üzerine etkilerinin inceleneceğini belirten İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, daha sonra ortaya çıkarılacak genel tavsiyeler ışığında bütün metro ve tramvay istasyonlarında inceleme ve çalışmalar yapılacağını belirtti.



Yolculara sundukları hizmete yönelik algılarını ölçmek amacıyla periyodik olarak yolcu memnuniyeti araştırmaları yaptıklarının altını çizen Pektaş, yolculardan aldıkları geri dönüşleri en çabuk şekilde, somut ve uygulanabilir projelere dönüştürdüklerini belirtti. Yolcuların konfor ve güvenliğinin kendilerinin birinci önceliği olduğu belirten Genel Müdür Pektaş, bu proje ile metro ve tramvay istasyonlarını sürdürülebilir tasarım kriterlerine ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi.

Projeyle ilgili bilgi veren YDesign Foundation Genel Sekreteri Anne Leemans, istasyonlarda çalışan personelin kıyafeti, yönlendirme işaretleri, istasyon formu ve renkleri, istasyonlardaki aydınlatma ve gürültü düzeyi, temizlik ve hijyen koşulları gibi bir çok faktörün yolcuların kendilerini güvende hissetmelerine yönelik etkisi olduğunu ve bu faktörlerin toplu taşımacılık tesislerinin tasarımı ve işletilmesi sırasında mutlaka göz önünde bulundurulması gerektiğini belirtti.

kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=22724

böylelikle daha güzel ve konforlu ve tenololjik ayrıca güvenli bir istasyonumuz olcak.Hayırlı Olsun.


Esat San
15 yıl önce - Pts 08 Oca 2007, 15:00

Ali Kurultay' ın mesajından alıntıdır.
Alıntı:
Yenikapı istasyonuyla ilgili elimizde sadece iki üç  3D çizimi var; oysa bu kadar merkezi bir istasyon olacak, hatta bir ihtimal şehirlerarası trenlerin kalkacağı bir istasyon mimari yarışma konusu olamaz mıydı? Konu dağıldı biliyorum, belki "istasyon tasarımları" gibi bir başlığa taşımak gerekir, lakin öyle bir başlık bulamadım.


Bu konu ile ilgili İBB ye resmi girişimde bulunulabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM