Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 17:03
[İST-A1.96] - İETT'ye Alınması Planlanan 50 Adet İki Katlı Otobüs


Onur ORHON demiş ki:
...Geçtiğimiz günlerde bunlardan Debrecen kentinde olan fabrikayı gezme olanağım oldu. Yeniden Ikarus alt yapısı ile gelişen teknolojiyi de dikkate alarak MJT markası altında çift katlı otobüs üretimine başlıyorlar.

Alıntı:
...İETT filosuna 450 Citaro ile birlikte satın alınmasına karar verilen çift katlı otobüsler de Macaristan'da üretilecek ve 2007 başından itibaren İstanbul'a gelecek. Bu konuda da her türlü anlaşma ve ödeme tamamlanmış bulunuyor.

Demek ki, bu projeden vazgeçilmediği ve 7-8 ay içinde İETT'nin 50 adet yeni katlı otobüse kavuşacağı anlaşılıyor  

Bu durumda İETT'nin sahip olduğu katlı filosu 76'ya yükselecek... "Yine eskisi gibi Boğaziçi Köprüleri geçişli hatlarda mı çalışacakları" ve diğer konulardaki fikirlerimizi buraya iliştirebiliriz.

Akın KURTOĞLU


onur orhon
11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 19:24



Deniz1993
11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 19:26



aliserdar

11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 20:01



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 20:12

Alıntı:
İşletme yetkileri ile yaptığım görüşmelerde yeni alınacak iki katlı otobüslerin büyük bir bölümünün Bakırköy bölgesi D100 karayolu ve TEM üzerindeki hatlarda çalıştırılacağı bilgisi ve kanaati oluşmuştur.

Aslında, düşünülecek olursa, elimizdeki 26 adet DAF-Optare DB-250 marka katlı İETT otobüsünün yaşları da, bugün itibarıyla; 12 ve 13'tür. 2007 yılında, 13-14 olacaklar... Yani artık yaşlanma trendine girdiler bile. İETT'nin alacağı 50 otobüsle birlikte, bunların içinden ıskartaya otobüs çıkartılabileceğini de ummaktayım.

Bu yüzden, Onur Üstad'ın da dediği gibi, yeni katlıların D-100 ve TEM üzerinde (şu anda da varolan katlı hatlarında) çalışmaları mantıklı... Araç yetersizliğinden dolayı mecburen tek katlı verilen ve bu yolları kullanan bazı hatlarda da "katlı hat" dönüşümü yapılacaktır...

Akın KURTOĞLU



bulent222
11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 21:55



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 22:01

Alıntı:
Acaba sadece halk otobüsü çalışan 251, 252 gibi hatlara verilebilir mi? Çünkü bu çift katlı halk otobüsleri hep ayakta yolcu alıyor, yeterli değiller.

Bu hatlar Özel Halk Otobüsleri hatları olup, sadece Katlı ÖHO'lar çalışmaktadır. Bu yüzden bu hatlara özelliklerinden dolayı verilemezler ama, benzer şekilde İETT'ye ait hatlarda çalışabilirler. İETT Ekspres hatlarında ise yeterli kapasiteyi doldurmak bile oldukça zor olduğu için (en azından, bugüne kadar çok fazla verimli olduklarını söyleyemeyiz), katlı otobüsleri belki eser miktarda bu hatlarda servise koyarlar...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 01:05



ANA SAYFA -> ULAŞIM