Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 23
Berktuğ
site denetçisi

2 yıl önce - Cum 14 Şub 2020, 12:36

BURSA, TRAFİKTE 2 YILDA 141 KENTİN ÖNÜNE GEÇTİ
Alıntı:
Bursa, trafik sıkışıklığında dünya sıralamasında son 2 yılda 141 kenti geride bırakıp, trafiği gün geçtikçe rahatlayan iller arasında yer aldı.





Dünya genelinde trafik sıkışıklığı hakkında istatistikler hazırlayan Hollanda merkezli şirketin verilerine göre 2018 yılında trafiği en sıkışık iller listesinde 160'ıncı sırada yer alan Bursa, 2019 yılında ise yüzde 1 rahatlama ile 48 şehri geride bırakıp, 208'inci sıraya yerleşti.

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen akıllı kavşak uygulamaları ve yol genişletme çalışmalarının trafik sıkışıklığını azalttığı uluslararası verilere yansıdı. Dünya genelinde trafik sıkışıklığı istatistikleri hazırlayan Hollanda merkezli şirketin araştırmasında 2018 yılında trafiği en sıkışık 160’ıncı kent olan Bursa, 2019 yılında 208’inci sırada yer aldı.

Hollanda merkezli Navigasyon teknolojisi şirketi TomTom'un dünyanın dört bir yanındaki şehirlerin ciddi hareketlilik zorluklarıyla mücadele etmesine yardımcı olmak için oluşturduğu TomTom Trafik Endeksinin 2019 yılı verileri açıklandı. Sürücülere, şehir planlamacılarına, otomobil üreticilerine ve politika yapıcılara 6 kıtadaki 57 ülkenin 416 şehrindeki trafik sıkışıklığı hakkında istatistikler ve bilgiler sunan araştırmada Türkiye'den de 10 kente yer verildi. Trafiğin en sıkışık olduğu kent Hindistan'dan Bengaluru olurken, Filipinler’den Manila ikinci ve Kolombiya’dan Bogota trafiğin en sıkışık olduğu üçüncü şehir oldu. Trafik sıkışıklığının 2019'da yüzde 55 olarak tespit edildiği İstanbul ise Hindistan Yeni Delhi’nin ardından trafiği en sıkışık 9'uncu kent oldu.





2 yılda 141 basamak geriledi
Trafik sıkışıklığının yüzde 32 olarak belirlendiği Ankara, listede 100’üncü sırada yer alırken, İzmir 134, Antalya 144 ve Adana ise 180’inci sıraya yerleşti. Araştırmada yer alan Türk şehirleri arasında Bursa, trafikte rahatlama sağlanan kentlerden biri oldu. TomTom Trafik Endeksinin 2017 verilerine trafiği en sıkışık 67’nci kent olarak giren Bursa, trafikteki yüzde 5’lik rahatlama ile 2018 listesinde 93 kenti geride bırakarak 160'ıncı sırada yer almıştı. Bursa'nın 2019 yılındaki trafik sıkışıklığında da bir önceki yıla göre yüzde 1’lik bir rahatlama sağlanırken, dünya kentleri sıralamasında da 208’inci sıraya geriledi. Böylelikle Bursa son 2 yılda 141 kenti geride bırakarak, trafiği gün geçtikçe rahatlayan kentler arasında yer aldı.

11 Ağustos en iyi gün
2019 yılı istatistiklerine göre Bursa, trafikteki en rahat gününü 11 Ağustos Pazar günü geçirdi. Bugünde trafikteki en düşük tıkanıklık yüzde 10 olarak ölçüldü. 2019’un en kötü günü ise 30 Aralık Pazartesi olarak istatistiklere yansıdı. Bugündeki en yüksek tıkanıklık ise yüzde 49'a ulaştı. Araştırmada hafta içi sabah ve akşam zirve saatlerde yaşanan trafik verileri de yer aldı. Buna göre sabah zirve yoğunluk yüzde 32, akşam zirve yoğunluk ise yüzde 55 oldu. Bu verilere göre Bursalılar sabah yoğun saatlerde 30 dakikalık yolculuk için ilave 10 dakikayı, akşam saatlerinde ise ilave 17 dakikayı arabalarında geçirdi.

Video:



Bu daha başlangıç
Açıklanan trafik endeksi verilerini değerlendiren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Dünya genelinde 416 şehirle ilgili trafik sıkışıklığı istatistikleri hazırlayan Hollanda merkezli navigasyon teknolojisi şirketinin araştırmasında Bursa’mız, 2019 yılında trafiği en sıkışık kentler arasında 208’inci sırada yer aldı. Aynı şirketin 2018 verilerinde 160’ıncı, 2017 verilerinde ise 67’nci sıradaydık. Bu şu anlama geliyor: Bursa olarak 2017 yılından bu yana dünya genelinde 141 kenti geride bıraktık ve trafiğin rahatlaması yönünde önemli bir mesafe kat ettik. Bursa trafiğindeki rahatlamanın uluslararası verilere yansıması bizim için sevindirici. Bursa'da önceliğimiz hep ulaşım oldu. Akıllı kavşak uygulamaları ve yol genişletme çalışmalarına ağırlık verdik. Sadece bu çalışmalar bile trafikte önemli bir rahatlamaya yol açtı. Oysa bu yaptığımız çalışmalar sadece başlangıç. Acemler başta olmak üzere hayata geçireceğimiz köprülü kavşaklar, yeni raylı sistem hatları, mevcut raylı sistemin belli lokasyonlara uzatılması, raylı sistem sinyalizasyon optimizasyonu ile trafikteki sıkışıklığının daha da azalacağını hep birlikte göreceğiz. Bunun yanında hayata geçireceğimiz Trafik Kontrol Merkezi ve Elektronik Denetleme Sistemi ile hatalı parklar engellenecek, hız ve ışık ihlalleri azaltılacak. Böylelikle trafik akışı daha da hızlanacak” diye konuştu.

Kaynak: https://www.bursa.bel.tr/bursa-trafikte-2-yilda-1 ...aber/28659

Daha da rahatlatılması için çözümler üretilmeli.


En son Berktuğ tarafından Pts 04 May 2020, 23:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Emirhan Sevdalı

2 yıl önce - Cum 14 Şub 2020, 13:37

Trafiğin olmaması için daha az araç olması gerekir değil mi? Ya da yolların araçlara yetecek şekilde olması gerekir. Yanılıyor muyum?

Yollara çok bir şey yapılamaz belki ama trafikteki araçları azaltmanın yolu da toplu ulaşımı iyileştirmekten geçiyor.

Yapacaklarını sanmıyorum ama yer altı metrolar ile trafikteki otobüslerin yoğunluğu metroya kaydırılabilir. Mesela Yeşilyayla'ya, Terminal'e, Demirtaş'a... Örnekler çoğaltılabilir. Hatta Heykel'e de metro yapılabilir. Yokuş çıkamaz diye bir şey yok! Metro her gün Osmangazi istasyonundan Şehreküstü istasyonuna defalarca çıkıyorsa bu araç Heykel'e de çıkar. Bu kadar basit! Ama... İşin içinde maddi, siyasi ve ticari kaygılar olduğundan yani bir başka deyişle alt yüklenicinin, bilhassa ÖHO ve mavi minibüslerin sırtı sıvazlandığından dolayı dediğim şey yapılmaz. Zaten bu yüzden "Yıldırım Yer Altı Metrosu" iptal edilmedi mi? O kadar tabelalar asılmıştı "... istasyonu yakında burada" diye...

Raylı sistemden ümidimizi keselim. Otobüs ve minibüslerle toplu taşımayı iyileştirmenin yolu ise alternatif güzergahlar. Yani yoğunluğu, açılacak başka hatlara kaydırarak trafiği azaltabiliriz. Trafiği azaltmanın bir yolu ise MTS dediğimiz sistem. Bazı hatlarda minibüsler çok yoğun olsa da fikir güzel. Minibüs dediğimiz araç trafiği bir otobüs kadar etkilemez. Sık çalışıyorlar diye minibüsler trafiğin yoğun olmasına neden olacak diye bir düşünce var. Bu da doğru, katılıyorum. Ama araçlar yalnızca duraklarda durup güzergahlar da belli bir yerle sınırlı kalmadığı sürece trafiği yoğun yapacak araçlar yayılmış olacak. Bir de toplu ulaşım biraz da makul fiyatlarda olsa; bazı hatlar da çok ucuza yolcu taşıyıp sürümden kazansa; bazı hatlarda "Gittiğin kadar öde" ve "çoklu tarife" sistemleri uygulansa. Hatta bir ilk olup ailecek binildiğinde "Aile indirimi"(!) yapılsa toplu taşımaya güven artar. İnsanların çoğu tek başına araçla bir yere gideceğine biraz da olsa toplu ulaşımı tercih eder ve trafiğin yoğunluğu azalır. Ama bize bunu yapacak adam lazım.


jasminn
2 yıl önce - Cum 14 Şub 2020, 14:17

Aslında kendilerinin de bunca çözüm hakkında fikirleri var, hatta muhtemelen çalışmalar denenmiştir daha önce. Bu arada Yıldırım metrosu ödenek çıkmadığı için iptal edildi. Ama yerine daha güzeli oldu, bakanlık bu projeyi de ele alacak.
Yıldırım metrosu sanırım diğer hrsler gibi olmayacak çünkü çoğu kısmı binaların ve sıkışık trafiğin olduğu caddeler altından geçeceği için bat-çık formülü ile tünel açılarak inşa edilir. Bursa olarak tek sorunumuz "Ötelenmek".
Bu ay birden fazla ihale görelim de rahatlayalım azıcık.


Efe Elaldı

2 yıl önce - Cum 14 Şub 2020, 15:41

Alıntı:
Daha da rahatlatılması için çözümler üretilmeli.

Köprülü kavşak çalışmalarına artık başlamalılar başta acemler,orhaneli ve adliye kavşakları olmak üzere en az 6-7 kavşakta düzenleme yapılmalı belli yerlerde yol genişletme ve asfalt yenileme şart bu sene içinde umarım artık ihale görebiliriz.


Berktuğ
site denetçisi

2 yıl önce - Pts 04 May 2020, 20:50

BURSA’NIN TRAFİĞİNİ VE TURİZMİNİ 3 DOKUNUŞLA RAHATLATMA ÖNERİSİ
Alıntı:
Önümüzdeki gerçek şu… Bursa elbette deniz-kum-güneş tatili için tercih edilecek bir kent değil. Fakat, 8 bin 500 yıllık geçmişi ve Osmanlı’nın ilk başkenti olmasıyla otantik turizm açısından farklılığı olan bir kent.



Son dönemdeki termal turizmi ve sağlık turizmi hamlelerini de ekleyebiliriz.

Ne var ki…
Tarih turizmi için gelen turistler genelde Ulucami ve Yeşil Cami ile türbesini ziyaret ediyorlar. Bir de Tophane’deki Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini gezi programlarına alıyorlar. Çünkü, kent olarak başka seçenek sunamadık.

Bu noktalar da turist otobüsleri için park alanlarının olmaması nedeniyle kent trafiği açısından sorun oluyor.

Son dönemde…
Osmangazi Belediyesi’nin kente armağan ettiği Panorama 1326 Fetih Müzesi kente gelen turistlere sunabileceğimiz çok özel bir yer oldu. Eski Bursa’nın yeniden canlandığı Hisar Projesi kent zenginliklerini gözler önüne seriyor.

Ancak…
Hem bu geçmişi gözler önüne serecek. Hem de kent yaşamını rahatlatıp trafiği çözecek bazı küçük dokunuşlar mümkün.

Bunu sağlayabilecek 3 dokunuş önerisi Bursa Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu Başkanı Mimar Hayrettin Eldemir’den geldi.

Bir…
“Panorama Müzesi’ne turist getiren otobüsler müze avlusundaki otoparkta kalırlar. Panorama’yı gezen turistler de Zafer Plaza’ya kadar nostaljik tramvayla ücretsiz taşınırsa hem kenti daha iyi tanırlar, hem trafik etkilenmez. Oradan da yürüyen merdivenlerle Tophane’ye çıkılır.”

İki…
“Atatürk Stadyumu’nun olduğu yerde TOKİ Millet Bahçesi’ni bitirdi. Buradaki otoparkta kentin batısından gelecek turist otobüsleri toplanabilir. Turistler de İpekböceği tramvayıyla Ulucami’ye çıkar.”

Şunu ekledi:
“Millet Bahçesi’nden Muradiye’ye çıkan 40 Merdivenler yanına yürüyen merdiven eklenirse Sultan Türbeleri turistlerin ilgi alanına girer.”

Üç…
“Panorama Müzesi yanındaki Kamberler Parkı ve nostaljik tramvay istasyonu yanından 200 metre mesafedeki Yeşil Türbe’ye tünelli yürüyen merdivenle çıkılabilir. Bu merdiven Yeşil ve Emirsultan’da yaşayanların sorununu da çözer.”

Yeşil’e ‘Toledo Merdivenleri’ formülü



Sohbetimizde… Bursa Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu Başkanı Mimar Hayrettin Eldemir şu noktanın üzerinde durdu:

“Kamberler Parkı’ndan, nostaljik tramvay istasyonu yanından Yeşil’e çıkacak bir tünel ve yürüyen merdiven turistlerin ilgisine çekeceği gibi, Yeşil ve Emirsultan trafiğini çözer, çarşıya ulaşımı sağlar.”

Bölgede…
Eski yapılaşma nedeniyle dar olan yolları genişletme isteğine dikkat çekip, “İspanya’nın Toledo kenti bu işi yürüyen merdivenle çözmüş, hatta Toledo Merdivenleri turizm kaynağına dönüşmüş” dedi.

Cumhuriyet Caddesi’ndeki nostaljik tramvaya turizm ve çarşı görevi



Bursa Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu Başkanı Mimar Hayrettin Eldemir’le sohbetimizde Bursa’nın yeni turizm anlayışı yanında, ulaşıma da dokunuş getirecek önerileri arasında Cumhuriyet Caddesi tramvayına ayrı bir sayfa açtı.

Söze…
“Bu tramvay bugüne kadar nitelikli kullanılamadı” diye başlayıp, turizm görevi üzerinde durdu:
“Turist otobüsleri Panorama 1326 Fetih Müzesi otoparkına park ettirildikten sonra turistler nostaljik tramvayla Zafer Plaza’ya getirilirse, Balibey Han’daki yürüyen merdivenden Tophane ve Hisar’a çıkarlar.”

Şunu vurguladı:
“Turist böylece çarşıya da girmiş olur ve bu ekonomiye yansır.”

Düşüncesi şu:
“Elimizde çalışan tren hattı var, bunu sökmektense rantabl kullanımı sağlanabilir. En fazla İncirli’ye devam eden bölümü iptal edilir ve son 50 metre Kamberler Parkı’na doğru döndürülebilir.”

Şunu da ekledi:
“Eldeki böyle imkanı Cumhuriyet Caddesi’nden söküp atmamak gerekir.”

Kaynak: https://www.olay.com.tr/yazar/ahmet-emin-yilmaz/b ...isi-561959

Yürüyen merdivenler önerileri oldukça mantıklı, ancak tramvay düşüncesi hayata geçer mi orası tartışılır...



Serkan99
2 yıl önce - Pts 04 May 2020, 22:30

- Söküp atmak ne demek ya ?

-Bu mimar ağabey ağzından çıkanı kulağı duyuyor mu acaba ?

-Biz yeni şeyler yapacağımıza yeni gelişmeler katedeceğimize neden sürekli YIKMAK , YAKMAK , SÖKMEK kelimelerini kullanıyoruz ?

- Ve bu kelimeleri kullanan şehrin mimarlarından önde gelen birisi ...

- Yapılmış yapılmıştır kardeşim artık ..

- Gözünüzü dört açında yanlış gördüğünüz şeyi baştan engel olun..

- Timsah arena bana göre yeri herşeyi yanlış ..

- Ama çıkıpta birisi burası olmadı yıkalım derse ilk ben dururum karşısında... Bilmem anlatabil dim mi ?


Cüneyt5316

2 yıl önce - Pts 04 May 2020, 23:07

Alıntı:
İki…
“Atatürk Stadyumu’nun olduğu yerde TOKİ Millet Bahçesi’ni bitirdi. Buradaki otoparkta kentin batısından gelecek turist otobüsleri toplanabilir. Turistler de İpekböceği tramvayıyla Ulucami’ye çıkar.”


Nedense aralarında yapılabilecek en münasibi bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü ulucami önünde yazları sıra sıra otobüsler diziliyor ve daha sonra da sıkışık olan trafiğe karışıp daha da sıkışmasına sebep oluyorlar.


hakanda
2 yıl önce - Sal 05 May 2020, 17:45

Turist otobüslerinin Uluca mi yerine farklı bir noktada durması ve turistlerin farklı araçlarla Ulucami'ye taşınması fikri sürekli dile getirilir. Bu fikir hayaldir.
Bursa'ya gelen turistler, genellikle Bursa'ya uğrarlar. Ya da günübirlik bir tur için geldiklerinden her noktaya 1-2 saat vakit ayırırlar ve Ulucami bu noktadan biridir. Hiçbir turist kısıtlı zamanını şehir içi transferle harcamak istemez. Turist otobüs ile geldiyse ve kısıtlı bir süresi varsa, belirlenen noktaya bırakılır, bir rotayı takip eder ya da keyfince gezer, sonra o noktadan aracına binmeyi ister. Bilmediğiniz bir şehirde sizi millet bahçesi ya da gökdere denilen noktaya bırakıldığınızı düşünün, sonrası gerçekten kaos olur. Bursa için güzel bir tecrübe olmayacaktır.
Otobüsler turistleri durakta indirir, durakta kendilerine bildirilen otoparka otobüslerini çekmeleri istenir, otoparkta da otobüslerden makul ücretler talep edilirse bu iş çözülür. Turistlere de saat verilir ve o saatte otobüs hazır olup yolcusunu alır gider. Bu kadar basit. Ancak yine biraz trafik yaratır. Gelen otobüsün en az 15-30 dk arasında yolcularını toplamak için beklemesi gerekir. vs.
Aslında bu sorun Doğanbey TOKİ konutlarının oradaki alanın turist otobüslerine ayrılması ile nispeten çözülmüştü ancak sahibi alanı farklı bir şekilde kullanmayı tercih ettiği için otopark alanı ihtiyacı belirdi.
Bursa'ya gelen turistlerin geceleme sayısını artırmadan, yani gelen turistin 1-2 gün kalmasını sağlamadan, otobüs sorununa köklü çözüm bulmak imkansızdır.


ibrahim010
11 ay önce - Prş 19 Ağu 2021, 15:01

Ana arterlerden (İzmir ve Ankara Yolu) sağa girişlere düzenleme gerekli. 5 metrede bir yola katılım girişi var. Bunları belirli noktalarda toplamak gerekiyor. En sağ şerit bu yüzden hiç verimli kullanılamıyor.

Berktuğ
site denetçisi

7 ay önce - Sal 21 Arl 2021, 12:10

Alıntı:
Yüksek İhtisas’ta otopark büyük dert

Sağlık kurumlarına aracınızla giderseniz otopark bulmak başlı başına bir dert. Bursa’daki kamu hastanelerinin otoparkları ihtiyaca cevap vermiyor.
Özel hastanelerde ise vale işi çığırından çıkmış durumda.

Dün sabah yolumuz Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne düştü. İnanın, hastane bahçesinde ve çevresinde aracınızı bırakabileceğiniz en ufak bir yer bulmanız mümkün değil.
Yüksek İhtisas’ta otopark sıkıntısı öyle devasa bir sorun haline gelmiş ki, bize göre en az pandemi ile mücadele kadar bu sorunun çözümü de öncelik arz ediyor.
İlimizin sağlık yöneticilerinin, siyasetçilerinin bu sıkıntıyı görmezden gelmeleri de bir o kadar düşündürücü.
Vatandaşın yaşadığı sıkıntıya duyarsız kalınması Bursa’ya yakışmıyor.

Şehrin doğusunda, Bursa’nın önemli ölçüde hasta yükünü çeken bu hastanenin çözülebilecek bu basit problemine duyarsız kalınmasını kabullenemiyoruz.
Ana bina ile birlikte Kardiyovasküler Cerrahi ve Kadın Doğum ve Çocuk birimlerini de bünyesinde barındıran Yüksek İhtisas’ın otopark sorununu çözmek için Bursa’ya il dışından bir yönetici ve siyasetçi mi getirmek gerekiyor?
Hasta ve hasta yakınları kadar otopark sıkıntısını hastane çalışanlarının ve hekimlerimizin de yaşadığını düşünüyoruz.

Bölgede daha evvel gündeme gelen bitişikteki Sağlık Parkı’nın bir kısmının otopark olarak düzenlemesinden de vazgeçilmiş demek ki.
Soruna Yıldırım ve Büyükşehir belediyelerinin el atması şart.
Bölgede yapılacak kamulaştırma ile ilave otopark alanı açılması ve çok katlı, pratik mekanik sistemlerle de sorunun acil çözümünde yarar var.

Polis Akademisi o alanı niye vermiyor?



Bursa Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin hemen altında Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi de var.
Bölgedeki araç hareketliliğinin biraz da burası çoğaltıyor. Ancak sorunu geçici çözüm olarak hastanenin hemen karşısında yıllardır atıl olarak duran Polis Akademisi arazisi var.
Hatırladığımız kadarıyla BURBAK burayı geçici süreliğine Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin otopark sorunun çözmek için kiralamak istemiş ve Emniyet Genel Müdürlüğü’nden talep etmişti.
Nedense Emniyet o isteğe sıcak bakmadı.
Böyle olunca da bölgedeki boş kalmış bu en büyük alan atıl tutulmaya devam ediliyor.
Olansa, vatandaşa oluyor.
Aracıyla hastasını Yüksek İhtisas’a getirenler hastane etrafında boş otopark yeri bulabilmek için dolap beygiri gibi dolaşıyor.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun danışmanı Bursalı bir hemşerimiz.
Bu soruna bir el atmalı ve Yüksek İhtisas’ta vatandaşı rahatlatacak otopark arazisini geçici süreliğine BURULAŞ’a tahsis edilmesini sağlamalı.
Bursa’nın yöneticileri ve siyasi otoritesi de bu konuda üzerine düşeni yapmalı.
Sağlık yöneticileri ve siyasilere bir de önerimiz var.
Bölgedeki otopark sıkıntısının vahametini görmek için havadan drone çekimi yaptırsınlar.
O zaman insanların çektiği çileyi daha iyi anlarlar.

Kaynak: https://www.olay.com.tr/yazar/ihsan-aydin/yuksek- ...ert-903088

Kesinlikle otopark için gerekli alanlar oluşturup, Mudanya'daki alanlarda olduğu gibi Katopark ve ringopark sistemleri de getirilmeli.



sayfa 23
« önceki   123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara