Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
ziya güney
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 12:36

TRAFİKTE ESNEK SİNYALİZASYON..

Kent içi ulaşım ve trafik düzenlemesinin en önemli araçlarından birisi de senkronizasyon ve esnek sinyalizasyon sistemlerini kurup işletmektir.

Senkronizasyon Kent içindeki bütün ulaşım ve trafik sistemini birbiriyle uyumlu ve ahenkli hale getirir..
Esnek Sinyalizasyon sistemi de bilgi ve bilişim teknolojileri ile sürücü bilgilendirme, elektronik yol yönlendirme sistemleri de dahil olmak üzere kent içi trafiği rahatlatıp senkronize olmasını sağlar..
 
Bugün kentimiz de dahil olmak üzere hiçbir metropolde bu sistemler mevcut değildir.

Batının gelişmiş ülkelerine ait  bütün büyük kentlerinde bu sistemler uzun yıllardan beri başarı ile uygulanmaktadır.

Bugüne kadar bizim kentlerimizde kent içi trafiği çözmek adına yapılan düzenlemelerin çoğu “insan” değil motorlu vasıtalara yöneliktir.

-Kent içi ulaşımda çağdaş çözümlerdeki temel prensiplerden birisi verimliliği kapasite kullanım oranı olarak anlamak değil yolcunun kişi başına maliyetidir.

Bir diğeri de trafik planlamasının esnek bir yapıda olması, zaman ve şartlara göre değişebilmesidir.

Esnek sinyalizasyon sisteminde trafik lambalarının yeşil dalga’ya göre tek merkezden Trafik yönetimi ve kontrol, otomatik ödeme sistemleri, akıllı araç ve akıllı yol sistemleri (akıllı tabelalar), ulaşımda iletişim sistemlerinin kullanılması önemli bir öncelik ve ağırlığa sahiptir.

Elektronik yol yönlendirme sistemleri trafiğin mevcut yol ağına en uygun yönlendirilmesini gerçekleştirir ve trafikteki sürücülerin ulaşmak istedikleri noktaya en kısa ve az maliyetle ulaşmasını sağlar.

Optimum yola yönlendirme esnasında güvenlik, yolculuk süresi, yakıt tüketimi, hava kirliliği ve gürültüyü azaltmak gibi kriterler hedef alınır.

Yol Kenarı Bilgi levhaları: iletilmek istenen bilginin Kontrol merkezine kablo ile bağlı bir yol kenarı tabelasından verilmesidir.

Fiber optik veya LED teknolojisi yoluyla tabela üzerinde yakılan küçük ışıklar ile istenen mesaj sürücüye verilir.

-Trafikte tıkanıklık, kaza, yol tamiri, hava şartları, en optimum yol önerimi, hız sınır bölgeleri bu sistemin en yaygın kullanım alanlarıdır.

-Avrupa Birliği kentlerinde bu sistemlerin kullanılması ile özellikle Kent merkezlerinde kazalarda, yolculuk sürelerinde önemli düşüşler olmuş, yakıt tüketiminde de tasarruf sağlanmıştır.

-Kentimiz de dahil olmak üzere özellikle büyük kentlerimizde kent içi trafik ve ulaşımda yaşanan büyük kaos ve kargaşayı ortadan kaldırmak için yapılan diğer yatırım ve fiziki düzenlemelere ilave olarak bir an önce Esnek Sinyalizasyon sistemine geçmek için daha fazla zaman kaybedilmemelidir


En son ziya güney tarafından Pzr 26 Ksm 2006, 13:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ziya güney
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 12:42

KENT  İÇİ  ULAŞIM  MASTER  PLAN  STRATEJİSİ NE OLMALIDIR?..

5216 sayılı yeni B.Şehir Belediye kanunu metropol ölçekte 1/25 000 lik nazım plan gibi ulaşım master planının da yapılması ve/veya yaptırılmasını ve uygulanmasını B.şehir yönetimlerine öncelikli görev olarak vermiştir.

Kaldı ki uzun yıllardan beri yapılan bütün anket ve araştırmalarda kentimizin en önemli ve birinci öncelikli probleminin “ kent içi ulaşım “ olduğu görülmektedir.

Esasen bunu bu kentteki hemşehriler olarak her gün görüp yaşıyoruz da..

Kent içi ulaşım Master Planını, yeni B.şehir yerleşim alanları ile sınırlı tutan dar görüşlü bir perspektifte değil,  iç ve dış önemli  merkezler ile bağlantılı ve entegre olacak şekilde planlayıp stratejileri tesbit eden bir yaklaşımla hazırlamak gerekir..

Ulaşım Master Planı hazırlarken şüphesiz öncelikle hızlı , ekonomik ,rahat , güvenli ulaşım ile çevre ve gürültü kirliliği gibi kriterler dikkate alınmalıdır.
Bu genel kriterlerin yanında kentimiz için hazırlanacak kent içi ulaşım master planına damgasını vuracak temel hedef ve stratejileri de kısa başlıklar halinde şu şekilde özetlemek mümkündür:

-Kentin merkezindeki trafik yükünü hafifletmek için kent çevresinde yeni yerleşim,ticaret,sanayi vb. gibi alternatif cazibe merkezleri oluşturmak,

-Bugün birçok çağdaş batı kentlerinde yaygın bir şekilde uygulanan raylı toplu taşım sistemi ve dikey ulaşım altyapısına hız vermlek,

- Kent içindeki bazı ana arter ve çevrelerinde trafik ve otopark kısıtlamalarına gitmek,

Özellikle kent merkezinde motorlu vasıta ve yaya trafiğinin bir kısmını yer altına ( metro ) indirmek,

-Kent merkezinde motorlu vasıta öncelik ve ağırlıklı trafik düzenlemelerinden insan ve yaya ağırlıklı düzünlemelere geçmek,

-Hemzemin kavşakların ( Merinos, Acemler, Orhaneli, Beşyol, Buttim,Gürsu vb.) çok kat ve amaçlı olarak düzenlenmesi,

-Yakın çevre yolu ile devlet çevre yolu bağlantılarının kent bütünlüğündeki trafik akış ve yükünü dikkate alarak kısa sürede devreye sokulması,

-Denizyolu ( Mudanya,Güzelyalı,Gemlik,Gemport ) ile kent içi ulaşım sistemi arasında bağlantı ve entegrasyon kurulması,

-Osmaneli- Bursa-Bandırma demiryolu hattının bir taraftan kent içindeki raylı sistem ve otogar’a bağlantısı sağlanırken diğer taraftan da Yenişehir havaalanı ile entegrasyonu,
-Kent içinde bilgi işlem ve teknoloji sistemlerindeki gelişmelere uygun olarak “ yeşil dalga “ başka bir ifade ile “ esnek sinyalizasyon “ sistemine geçilmesi.

-Kara,deniz ve raylı sistem ulaşımındaki entegrasyon ve koordinasyonun sağlanması.


Süha
13 yıl önce - Sal 14 Tem 2009, 19:49

BURSA'YA İSPARK MODELİ
Alıntı:
BURSA'NIN OTOPARK SORUNUNU ÇÖZMEK İÇİN ÇALIŞMALARA BAŞLAYAN BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, İSTANBUL'DA Kİ İSPARK MODELİNİ BURSA'YA TAŞIYOR



Bursa'nın ulaşım sorununu önemli ölçüde rahatlatacak olan otopark yapımı için Bursa Büyükşehir Belediyesi çalışmalara başladı. Otopark yapımı için kamulaştırma çalışmaları Bursa'nın çeşitli semtlerinde devam ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe İstanbul'daki İspark modelini örnek aldıklarını söyledi.

17 Mayıs AK Parti İl Kongresi'nde Başbakan Erdoğan'ın "Tarihi eserlerin yanına garip şeyler yapmışlar, bunları yıkacağız. O tarihi eseri meydana çıkaracağız. Bursa'da yeteri kadar katlı otopark yok. Bunları yapacağız" diye konuşması büyükşehir belediyesini harekete geçirdi. Bursa'nın ulaşım sorununa otopark ile çözüm bulmak isteyen belediye, otopark yapmak için kamulaştırma çalışmalarına başladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2005 yılında kurulan İstanbul Otopark İşletmeleri (İSPARK), modelini Bursa'da yapmak istediklerini söyleyen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, İSPARK yetkilileriyle birlikte çalıştıklarını açıkladı.



Bursa'da otopark yapımına ilişkin yetkililerin İSPARK'taki çalışanlarla beraber hareket ettiklerini belirten Altepe, "Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak İstanbul'da İSPARK yetkilileri ile çeşitli toplantılar yaptık. Buradaki uygulamanın benzerini geliştirerek Bursa'ya uygulamayı düşünüyoruz. Bursa otopark yapılması yönünden daha düzenli bir şehir. Osmagazi belediye başkanlığım döneminde de bu tür otoparklar el atıp bunların belediye tarafından işletilmesini sağlamıştık. Bu uygulamayı tüm Bursa genelinde yapmak istiyoruz. Önceden otopark ile ilgilenen bir birimimiz yoktu ancak şimdi sadece bu işle ilgilenen bir birimimiz var" dedi.

OTOPARK ALANLARI AÇILIYOR

Otoparkla ilgili sorunların tüm metropol şehirlerde olduğunu ifade eden Altepe, dünyanın her büyük şehrinde bile bu sorunların var olduğunu söyledi. İlçe belediye başkanlığı döneminde Altıparmak semtinde otopark yapmak amacıyla 23 tane binayı kamulaştırdıklarını belirten Altepe, "Bursa'nın diğer semtlerinde de otopark yapımı için çeşitli yerlerde kamulaştırma çalışmaları yapıyoruz. Başta Maksem olmak üzere değişik bölgelerde otoparkla ilgili çeşitli çalışmalarımız devam ediyor. Artık ilçe belediye başkanı olarak değil, Büyükşehir Belediye Başkanı olarak bu çalışmaları biz devam ettiriyoruz. Bursaray'ın Demirtaşpaşa İstasyonu yakınlarında bulunan bir yere ve İnönü Caddesi'ndeki Bıçakçılar Çarşısı'nın bulunduğu yer de otopark yapılacak. Reyhan Çarşısı'nda da düşündüğümüz bir otopark alanı var. Doğanbey bölgesinde bazı yerlerin alt katları otopark haline getirilecek. Daha önce yapılan otopark inşaatları devam ediyor" dedi.

Dar sokaklara park edilen araçlar yüzünden bazen itfaiye yada ambulansın bu sokaklara giremediğini belirten Altepe, bu gibi yerlerde otopark olması gerektiğini söyledi. Pınarbaşı gibi çift yönlü çalışan bir caddenin yol kenarlarının otopark olarak kullanılmasının hoş olmadığını söyleyen Altepe, otopark inşaatlarının bitmesiyle trafiğin rahatlayacağını anlattı.

Kaynak: http://www.bursa-bld.gov.tr/bbb_haber.asp?id=1116


Berk Yılmaz
13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 07:57

çok kolay şehir merkezini buttime kaydırmak.

borayeter
13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 13:28

Yalova yolunda büyük bir trafik sorunu var. Köprülü kavşak yapılarak bu sorun bence giderilebilir.



savassenturk
13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 14:26

Bence Yalova yoluna Bursaray yapıldığı zaman sorun tamamen çözülür.

0ğuz Lemi Tuna

13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 14:33

Bence de BursaRay bir an önce uzatılmalı...

Birçok araştırma sonucu Toplu taşıma araçlarının özellikle metro araçlarının bireysel araçları yoğun bir şekilde azalttığı için BursaRay ne olursa olsun şehrin her yerine gitmeli...

Bu arada Bursalı arkadaşlardan bir şey rica edeceğim...

BursaRay'ın veya Bursa'daki diğer raylı sistemlerin haritalarını arıyorum ama bulamadım.Yardımcı olur musunuz ?

Oğuz Lemi TUNA


senol 16 61
13 yıl önce - Prş 16 Tem 2009, 04:56

Alıntı:
BursaRay'ın veya Bursa'daki diğer raylı sistemlerin haritalarını arıyorum ama bulamadım.Yardımcı olur musunuz ?


http://www.bursaray.com.tr/index.php?option=com_c ...&id=72


Süha
13 yıl önce - Cum 17 Tem 2009, 15:09

Alternatif çevre yolu
Alıntı:
Ulaşım yatırımlarının Bursarayla sınırlanmadığına işaret eden Başkan Altepe, Ankara – İzmir Yolu’na alternatif olabilecek 30 metrelik bir çevre yolunun oluşturulacağını kaydetti. İlk etapta Soğanlı Mahallesi’nden Beşyol’a kadar olan bölümde 350 civarında bina kamulaştırılarak yol açma çalışmaları yapılacağını kaydeden Başkan Altepe, “Kamulaştırma yapılacak yapıların sahibi olan vatandaşlarımız belediyeye davet edildi. Hissedarlarla görüşülerek kamulaştırmalar bir an önce yapılıp inşaata başlanacak” dedi.

“Kent içi ulaşım için noktasal çözümler”

Bunun yanı sıra noktasal düzenlemelerle şehir içi ulaşımı rahatlama çalışmaları yapıldığına işaret eden Başkan Altepe, “Beşevler Kavşağı’nın eksik lupu tamamlanıyor. Beşevler’e dönmek isteyenler, artık Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’na girmeden ulaşabilecekler. Merinos Kavşağı’nın Kültürpark Gaziakdemir kapısının önündeki bölümüne alternatif bir dönüş güzergahı oluşturuluyor. Bu dönüş ile Mudanya Yolu’ndan gelerek tekrar Mudanya istikametine dönmek isteyen araçlar Altıparmak’tan inen trafik ile karşılaşmayacak. Dolayısıyla Merinos Kavşağı’ndaki yoğunluk ortadan kalkacak. Güney Çevre Yolu ile ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Gürsu Kavşağı inşaatının temelini 20 Temmuz’da törenle atacağız. Yeni teleferik projesiyle ilgili çalışmalar da devam ediyor. Projeyle ilgili çalışmaları ilgili bakanlığa gönderdik. Gerekli izinlerin alınmasının ardından inşaata başlayacağız” diye konuştu.

Kaynak: http://www.bursa-bld.gov.tr/bbb_haber.asp?id=1122


Süha
13 yıl önce - Pzr 19 Tem 2009, 03:28

“Kent içi ulaşıma alternatif çözümler”
Alıntı:
Ulaşıma yapılan yatırımın asla yeterli olmadığına işaret eden Başkan Altepe, raylı sistemin dahi bazı bölgelerde ulaşım sorununa cevap veremediğini belirtti. Bunun için kent içindeki bazı kilit noktalarda ulaşımı rahatlatmak adına alternatif çözümler ürettiklerini ifade eden Başkan Altepe, “Beşevler Kavşağı’nın eksik lupu tamamlanıyor. Beşevler’e dönmek isteyenler, artık Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’na girmeden ulaşabilecekler. Merinos Kavşağı’nın Kültürpark Gaziakdemir kapısının önündeki bölümüne alternatif bir dönüş güzergahı oluşturuluyor. Bu dönüş ile Mudanya Yolu’ndan gelerek tekrar Mudanya istikametine dönmek isteyen araçlar Altıparmak’tan inen trafik ile karşılaşmayacak. Dolayısıyla Merinos Kavşağı’ndaki yoğunluk ortadan kalkacak. Güney Çevre Yolu ile ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Yıldırım Bölgesi’nden başlayarak şehrin üst bölgesindeki semtlerini birbirine bağlayan alternatif bir yol olacak. Güney Çevre Yolu ile vatandaşlarımız kentin üst bölgelerindeki semtlere şehir içi trafiğine girmeden ulaşabilecek. Bunun yanı sıra Gürsu Kavşağı inşaatının temelini 20 Temmuz’dan sonra törenle atacağız. Ertuğrulkent - Özlüce Kavşağı ile de bölgede yaşayan vatandaşlarımızın ulaşımını kolaylaştıracağız. Acemler Kavşağı’nda Dikkaldırım düzenlemesi yapıldı. Esentepe Kavşağı Fethiye Kavşağı girişi düzenlendi. Eski sebze meyve halinin arkasındaki Namık Kemal Caddesi düzenlenirken, Haşim İşcan ve Kasım Önadım Caddesi’nin devamı olan Mimar Sinan Bulvarı Polis Okulu bölgesinden de geçirilerek Otosansit’e bağlanacak, daha sonra da Kestel’e kadar uzatmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Kaynak: http://www.bursa-bld.gov.tr/bbb_haber.asp?id=1125



sayfa 3
« önceki   1234 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara