Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Cem Telgeren
16 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 21:58

F.Çakmak Caddesindeki sıkışıklığın bir nedeni de bana göre caddenin araç trafiğine ayrılan kısmının dar bırakılmasıdır.Bursaray tüneli bitip de bu cadde yeniden düzenlenirken bir önceki belediye hangi akla hizmet ettiği anlaşılamayan bir kararla araç trafiği kısmını çok dar tutup yaya kaldırımlarını gereksiz yere geniş bırakmıştı.Her halde bu cadde yaya kaldırımının araç yolundan daha geniş olduğu dünyadaki tek örnektir.Halbuki yaya kaldırımı daha dar tutulsaydı en az bir şerit daha araç yoluj ilavesi yapılabilirdi.Ayrıca Bursaray devreye girdiğinde bu caddeden ticari taksi ve dolmuşların ve de toplu taşımacılık yapan otobüslerin geçmeyeceği söylenmişti ama değişen bir şey olmadı.Şehrin her yönünden gelip Heykel'e çıkmak isteyen tüm araçların güzergahında bulunan cadde bu yüzden inanılmaz bir trafik yükü altındadır.Ayrıca caddenin tam ortasındaki yay geçidi trafik lambaları da trafiğin sıkışmasına neden olmaktadır.Bu noktaya yapılacak bir üst geçit ile trafik lambasının kaldırılması buradaki trafik yoğunluğunu bir nebze olsun rahatlatacaktır.

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 22:31

Ayrıca caddenin tam ortasındaki yay geçidi trafik lambaları da trafiğin sıkışmasına neden olmaktadır.Bu noktaya yapılacak bir üst geçit ile trafik lambasının kaldırılması buradaki trafik yoğunluğunu bir nebze olsun rahatlatacaktır.


Caddedeki yaya geçitlerinin trafiği aksatmakta katkısı olduğuna katılıyorum ancak üst geçitler yapmak çözüm olmaz bu haliyle bana göre. Fakat üst geçit yapılınca o yolda kimse o üst geçitleri kullanmaz. Yine palmiyelerin arasından çimleri ezerek karşıya geçmek çok daha kolay olduğundan düz geçerdi. Hele karşıya geçerken 50şer metre arayla bile olsa üst geçitler 25m uzağındaki geçide kadar yürüyüp onca merdiven çıkıp tekrar inecek insan sayısı değil Bursa'da Türkiye'de bile küçük bir kesaba nüfusu kadar ancak yapar. Fakat insanları o geçitlere mecbur edersek durum değişir.

Nasıl yani?  Şöyleki   Palmiyelerin arasına tüm orta refüje hapishane parmaklığı gibi yüksek ve aşılması zor demir perdeler örmek bir çözümdür. İnsanları isteği yerden değil izin verilen geçitlerden karşıya geçirir. Ancak şehrin en modern caddelerinden birinde ne o üst geçitler ne de yolun ortasındaki refüj parmaklıklar güzel bir görüntü çıkarmaz. Rüküşlükte ve çirkinlikte fevkalâdenin fevkinde bir durum oluşur    

Benim o konudaki önerim yurt dışındaki pek çok şehirde, Afyon ve Ankara'da gördüğüm bir uygulama. Bir kaç kişiden ve farklı bir yerlerden okuduğum bu düşünceye göre orta refüj boyunca içinde fıskiyeler olan, 1-1,5m eninde ve yoldaki eğimden de yararlanılarak suyunu birbiri içine kesintisiz olarak akıtan su havuzlar olmalı. Sadece belirli yerlerde izin verilen hemzemin yaya geçitlerine kadar izin verilecek boşlıklar dışında tüm yoldaki orta refüj böyle düzenlenirse hem şırıl şırıl akan su Bursa'nın unutulmak üzere olan "Su Şehri" imajına katkı sağlar, hem insanlar o havuzların üzerinden (en azından ıslanmadan ) geçemeyeceği için yaya geçitlerini kullanır, hem de bence çok güzel bir görüntü oluşur caddede.

Ayrıca F.Çakmak caddesinin dar olmasının tek başına tıkanıklık sebebi olduğu fikrine pek katılmıyorum. Çünkü şimdikinden daha geniş hatta 4+4 olsaydı bile Santral Garaja inişte değil ama Altıparmak girişine dönüşte yada Atatürk Caddesine çıkışı sağlayan o daracık viyadüke gelindiğinde zaten bir anlamı kalmayacak. 4 şerit boyunca gelen yan yana 4 araç 1 şeritlik viyadüke dönerken veya Zaten Cumhuriyet Caddesinin trafiğini taşıyarak gelen Altıparmak caddesine inen trafiğe katılırken yine tıkanır. Hem de bağlantı noktası çok daha büyük kördüğüm olur bana kalırsa.

Yani Fevziçakmaktaki tıkanıkılık bağlı olduğu diğer yolların yetersizliğidir. Bu ise gerçekten çözülmesi imkansıza yakın bir sorun Bursa için bence.

Bu durumu saniyede 200 litre su akıtan geniş bir su borusundan rahat rahat gelen suyun birdenbire gidebileceği tek yöne olarak saniyede 50 litre su taşıyabilen 2 küçük su borusuna bağlanmasına benzetiyorum. Haliyle kapasitesi ne kadar geniş olursa olsun bağlantılardaki yetersizlik yüzünden yine de anaborudaki tüm su akış hızı aslında yapabileceğinin çok altına düşer.

Ha şu sorun yolun 2+2 olmasının tetikleyicisi olarak sıkışıklık yaratıyor. Karşı çıkamam. Yol zaten 2+2 iken birer şerdini de otopark olarak kullananlar yüzünden yol bazen tek şeride düşünce iş hakikaten karışıyor. Bu açıdan bakılırsa bir şerit kadar geçici park alanı ayrılsaydı sorun olmazdı.


Batur

16 yıl önce - Çrş 16 Ağu 2006, 00:39

F.Çakmak caddesindeki kaldırımlar, gerçekten araç yolundan geniş olması nedeniyle tezat oluştursa da, ilerde kent meydanıyla bütünleşerek yaya trafiği açısından işe yarayabilir.

Alıntı:
Bu durumu saniyede 200 litre su akıtan geniş bir su borusundan rahat rahat gelen suyun birdenbire gidebileceği tek yöne olarak saniyede 50 litre su taşıyabilen 2 küçük su borusuna bağlanmasına benzetiyorum. Haliyle kapasitesi ne kadar geniş olursa olsun bağlantılardaki yetersizlik yüzünden yine de anaborudaki tüm su akış hızı aslında yapabileceğinin çok altına düşer.


Bu çok güzel bir tespit, ancak şunu da gözardı etmemek gerekir, konum itibariyle o viyadükten daha fazlası beklenemezdi   . En iyi çözüm şehir merkezinde mümkün olduğunca toplu taşıma araçlarını kullanmak ya da yürümek.  


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Çrş 16 Ağu 2006, 13:20

Alıntı:
Bursaray tüneli bitip de bu cadde yeniden düzenlenirken bir önceki belediye hangi akla hizmet ettiği anlaşılamayan bir kararla araç trafiği kısmını çok dar tutup yaya kaldırımlarını gereksiz yere geniş bırakmıştı.Her halde bu cadde yaya kaldırımının araç yolundan daha geniş olduğu dünyadaki tek örnektir


Ben tam aksine o caddedeki yaya kaldırımlarının o kadar geniş tutulmasını Bursa'da belediyeler tarafından yapılmış en mükemmel hamle olarak görüyorum.

Üniversitede bayan profesörlerimizden biri sormuştu:

-Bir belediyenin insana önem verdiğini hangi uygulamasıyla anlarsınız?

Çeşitli cevaplar gelmiş ama hiçbiri hocamızı tam olarak tatmin etmemişti.Bir belediyenin ya da şehir yönetiminin insana önem verdiğini yaya kaldırımlarının genişliğinden anlarsınız demişti.Kuşkusuz bu kesin bir cevap değil.En azından tek cevap değil.Ama sanıldığından çok daha önemli.Ben mesela çoğu zaman Altıparmak'taki kaldırımlarda yürüyemiyorum.Ya birileriyle çarpışmak zorundayım ya da durup beklemek.


Emin olun kaldırım çok dar, yol biraz daha geniş olsaydı bile o caddedeki trafik yoğunluğu bundan daha az olmazdı.Sebebi çok net olarak açıklanmış yukarıda.


ziya güney
15 yıl önce - Prş 16 Ksm 2006, 10:47

Bursa'da kent içi ulaşım problemlerinin çözümü için öncelikle yapılması gerekli çalışmalar neler olmalıdır konulu 2 yazım aşağıdadır..

Ziya Güney

KENT  İÇİ  ULAŞIM  MASTER  PLAN  STRATEJİSİ NE OLMALIDIR?.. ( 1 )

5216 sayılı yeni B.Şehir Belediye kanunu metropol ölçekte 1/25 000 lik nazım plan gibi ulaşım master planının da yapılması ve/veya yaptırılmasını ve uygulanmasını B.şehir yönetimlerine öncelikli görev olarak vermiştir.

Kaldı ki uzun yıllardan beri yapılan bütün anket ve araştırmalarda kentimizin en önemli ve birinci öncelikli probleminin “ kent içi ulaşım “ olduğu görülmektedir.

Esasen bunu bu kentteki hemşehriler olarak her gün görüp yaşıyoruz da..

Kent içi ulaşım Master Planını, yeni B.şehir yerleşim alanları ile sınırlı tutan dar görüşlü bir perspektifte değil,  iç ve dış önemli  merkezler ile bağlantılı ve entegre olacak şekilde planlayıp stratejileri tesbit eden bir yaklaşımla hazırlamak gerekir..

Ulaşım Master Planı hazırlarken şüphesiz öncelikle hızlı , ekonomik ,rahat , güvenli ulaşım ile çevre ve gürültü kirliliği gibi kriterler dikkate alınmalıdır.

Bu genel kriterlerin yanında kentimiz için hazırlanacak kent içi ulaşım master planına damgasını vuracak temel hedef ve stratejileri de kısa başlıklar halinde şu şekilde özetlemek mümkündür:

-Kentin merkezindeki trafik yükünü hafifletmek için kent çevresinde yeni yerleşim,ticaret,sanayi vb. gibi alternatif cazibe merkezleri oluşturmak,

-Bugün birçok çağdaş batı kentlerinde yaygın bir şekilde uygulanan raylı toplu taşım sistemi ve dikey ulaşım altyapısına hız vermlek,

- Kent içindeki bazı ana arter ve çevrelerinde trafik ve otopark kısıtlamalarına gitmek,

Özellikle kent merkezinde motorlu vasıta ve yaya trafiğinin bir kısmını yer altına ( metro ) indirmek,

-Kent merkezinde motorlu vasıta öncelik ve ağırlıklı trafik düzenlemelerinden insan ve yaya ağırlıklı düzünlemelere geçmek,

-Hemzemin kavşakların ( Merinos, Acemler, Orhaneli, Beşyol, Buttim,Gürsu vb.) çok kat ve amaçlı olarak düzenlenmesi,

-Yakın çevre yolu ile devlet çevre yolu bağlantılarının kent bütünlüğündeki trafik akış ve yükünü dikkate alarak kısa sürede devreye sokulması,

-Denizyolu ( Mudanya,Güzelyalı,Gemlik,Gemport ) ile kent içi ulaşım sistemi arasında bağlantı ve entegrasyon kurulması,

-Osmaneli-Bandırma demiryolu hattının bir taraftan kent içindeki raylı sistem ve otogar’a bağlantısı sağlanırken diğer taraftan da yenişehir havaalanı ile entegrasyonu,
-Kent içinde bilgi işlem ve teknoloji sistemlerindeki gelişmelere uygun olarak “ yeşil dalga “ başka bir ifade ile “ esnek sinyalizasyon “ sistemine geçilmesi.

-Kara,deniz ve raylı sistem ulaşımındaki entegrasyon ve koordinasyonun sağlanması.

Bu konulardaki daha detaylı görüş ve düşüncelerimizi gelecek haftalardaki yazılarımızda izah etmeye çalışacağız..


KENTİMİZ VE ULAŞIM MASTER PLANI  ( 2 )

Geçtiğimiz yıllarda bizim de çeşitli zeminlerde dile getirdiğimiz gibi kentimiz için acilen “ Ulaşım Master Planı’na “ihtiyaç vardır.

Bir taraftan devletin diğer taraftan B.Şehir Belediyesinin kentimiz yakın çevresi ve kent merkezindeki ulaşım  projeleri ağır aksak yürütülürken çok daha geniş bir perspektiften bakılarak 2020-2030 yıllarının “ Ulaşım Master Planı” hazırlıklarına vakit geçirmeden başlanmalıdır.

Esasen metropol sınırların önemli ölçüde genişlemesi de gerek kent içi ulaşım gerekse kentimizin önemli iç ve dış merkezlerle olan kara,hava ve deniz ulaşım strateji ve hedeflerinin  yeniden ve öncelikli olarak belirlenmesini zorunlu kılmaktadır.

Kaldı ki Bursa ve yakın çevresi büyük tarım,sanayi,ihracat,turizm ve kültür potansiyeline sahip olmasına rağmen bırakınız gelişmiş batı ülkelerinin kentlerindeki teknik ve sosyal altyapıya sahip olmayı ülkemizdeki birçok kentin dahi gerisinde kalmıştır.

Bugün gelişmiş batı ülkelerinde özellikle kent içi ulaşım model, yöntem ve teknolojilerinde önemli gelişim ve değişmeler yaşanmaktadır.

Kent içi ulaşıma yönelik kent planlaması,ulaşım planlaması ve trafik mühendisliği bilimlerini birleştiren bilgisayara dayalı ulaşım modelleri kullanan , kent ulaşımını bir bütün olarak ele alan ve önceliği insana veren çözümler birçok batı kentinde uzunca bir süreden beri başarı ile uygulanmaktadır.

Bu yeni model,yöntem ve teknolojiler yanında kentler arası ulaşımda olduğu gibi kentiçi ulaşımda da hızlı, ekonomik, güvenli, rahat ve çevreyi en az kirleten kriterler şüphesiz hazırlanacak yeni ulaşım master planının ana unsurları olmalıdır.

Günümüzde kent içi ulaşımın temel kurullarından birisi de entegrasyon’dur.

Yapımı yılan hikayesine dönen demiryolu ile inşaatı yıllar önce tamamlandığı halde bir türlü hizmete sokulamayan Yenişehir Havaalanı da dikkate alınarak kentimiz metropol ölçeğinde kara,deniz,demiryolu ve hava ulaşımının ciddi ve rasyonel bir entegrasyon’a ihtiyacı vardır.

Kentimizin 20-30 yıllık  fiziki,coğrafi,nüfus,sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel ihtiyaç ve gelişmeleri dikkate alarak hazırlanacak ulaşım master planı çalışmalarına B.şehir Belediyesinin öncülük ve koordinasyonunda en kısa sürede başlanmalıdır.

Şüphesiz bu çalışmalar merkezi idarenin ilgili kuruluşları ,valilik ,üniversite ,meslek ve sivil toplum kuruluşları gibi dinamiklerinin de görüş ve düşünceleri alınarak demokratik bir anlayış ve katılım süreci içerisinde gerçekleştirilmelidir.

Bu konudaki görüş ve düşüncelerimizi ifade etmeye devam edeceğiz.

[/b]



metinn
15 yıl önce - Prş 16 Ksm 2006, 17:04

Suanki belediye baskani trafik sorunu icin gercekten guzel isler yapti vede yapiyor. Sehrin ana hatti olan Ankara-Izmir yoluna baglanan yollara kavsaklar yaparak trafik sorunu nerdeyse kalmadi.
Suan icin en buyuk sorun bence yeni otagara baglanti cok zor. Nilufer tarafindan otagara gitmek isteyenin vay haline.
Su rayli sitemin C ve D etaplari olan universiteye ve yeni otagara olan baglantilar bitse. Bursa bir 20 sene rahatlar.


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Prş 16 Ksm 2006, 21:12

Bence Bursa halkına tek kişi için özel araç kullanma kısıtlaması getirilmeli. Filodan eski araçları çıkartmaktansa, modifiye edilebilir ve onarılabilinir.
 Yeni hatlar ve daha yeni otobüsler birazda halkın gayreti (1 kişi için özel araç kullanmama) trafik problemi azaltılabilinir


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 17 Ksm 2006, 18:36

Alıntı:
Bence Bursa halkına tek kişi için özel araç kullanma kısıtlaması getirilmeli. Filodan eski araçları çıkartmaktansa, modifiye edilebilir ve onarılabilinir.
Yeni hatlar ve daha yeni otobüsler birazda halkın gayreti (1 kişi için özel araç kullanmama) trafik problemi azaltılabilinir


İltur'un tespiti doğru.İnsanlarımız toplu taşıma araçlarına yönlendirilebilirse ve özel araçların trafikteki oranını düşürülebilirse trafik yoğunluğu da azalacaktır.Fakat burada görev Bursa daki toplu taşımacılık hizmeti veren kuruluşlara düşüyor.Toplu taşımacılıkta kullanılan araçların özellikleri ve konforlarının insanları toplu taşıma araçlarını kullanmaya özendirmesi gerekiyor.Ama örneğin Batı bölgesi toplu taşımacılık hizmetini yürüten küçük otobüslerin bu beklentiye cevap verebilmeleri çok zor.En azından ben kendim bile mümkün olduğu kadar bu küçük otobüslere binmektense başka alternatifler bulmaya çalışıyorum.


hakanda
15 yıl önce - Cum 17 Ksm 2006, 19:31

Londra'daki çözüm çok uygun olur kentimizde.
Acemler kavşağı doğumevi caddesi çıkışı,Orhaneli yolu dikkaldırım girişi,Stadyum caddesi,Fevziçakmak caddesi,Gökdere Bulvarı,...
Kısacası Şehrin eski merkezine giden tüm yolların girişine Plaka okuyan kameralar yerleştirilsin. Eğer daha önce kayıt olup parasını ödeyen Merkez'e girerse,kamera okuduğu plakanın hesabından bir miktar ücret düşsün. Bu mevcut BuKart'larla sağlanabilir. Eğer daha önce para ödemeden girmek isterse Plakasına ceza kesilsin. Londra'da girişler 8 sterlin,yaklaşık 20 lira.
O zaman tek başına koca araca binerek israf eden lüks düşkünü kişilik ödemek zorunda kalacağı parayı vermek istemeyecektir.Toplu araçlara yönelmek zorunda kalacaktır.Kimse de Toplu taşıma araçları yeterli değil demesin. Toplu Taşımanın yararlarını iyi biliyoruz.Hem çevreye hem ekonomiye.Eğer Toplu ulaşım araçlarına talep fazlalaşırsa yatırımlar da hızlanmak zorunda kalacaktır. Düşünsenize, Araç sayısının artması nedeniyle raylı sisteme yatırılması gereken paralar Kavşaklara yatırılıyor. Şehrin merkezinde kişiliksiz,garip yapılar doğuyor.
Ya da her zaman savunduğum Çekirge'den başlayan ve setbaşı-yeşile kadar devam eden, cumhuriyet ve fevziçakmak caddelerininde dahil olduğu trafiğe kapama planı.Gece belirli saatlerde serbestlik olsun. Dükkanlar mal taşısın,ihtiyaçlar giderilsin.Geri kalan gündüz vaktinde Sadece yayalara izin verilsin. Bakın o zaman ne otopark, nede trafik derdi kalır.
Biliyorum önerilerim ütopik. Ama mecburuz. Çünkü gerçekten Bursa'nın merkezi artık tek bir yer değil,olmamalı da! Bu merkezide turistik açıdan elimizde tutmalıyız.


M.Özgür
15 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 14:00

Aslında hem trafik sorunu hemde kente göç ve şehirlerde bu yüzden oluşan çarpıklıkları önleyebilmek için kente yeni gelenlerin artık yaratmaya başladığı iç güvenlik sorunlarının büyümesini kontrol altına almak için en temel çözüm gerçekten kent girişlerine ve yerleşmeye kısıtlama geitrilebilir. Son bikaç yıldır iyice ufak ufak duyduğum bu öneriyi yöneticiler söyledikçe hemen birileri karşı çıkıyor ama araştırdımki aslında anayasamızda bu konuda açık madde var.

Alıntı:
MADDE 23. – Herkes, yerleşme ve seyahat hürriyetine sahiptir.

Yerleşme hürriyeti, suç işlenmesini önlemek, sosyal ve ekonomik gelişmeyi sağlamak, sağlıklı ve düzenli kentleşmeyi gerçekleştirmek ve kamu mallarını korumak;

Seyahat hürriyeti, suç soruşturma ve kovuşturması sebebiyle ve suç işlenmesini önlemek;

Amaçlarıyla kanunla sınırlanabilir.


(Değişik: 3.10.2001-4709/8 md.) Vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, vatandaşlık ödevi ya da ceza soruşturması veya kovuşturması sebebiyle sınırlanabilir.

Vatandaş sınır dışı edilemez ve yurda girme hakkından yoksun bırakılamaz.


bence artık bu madde işletilmeli. Büyükşehirler yaşanabilir olmaktan çıktı iyice her konuda. trafik sorununa bile uygulabilecek bi maddedir bu.



sayfa 2
« önceki   123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara