Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 14:28
Bursa'da Trafik Sorunu ve Çözüm Önerileri


Bilindiği gibi Bursa daki en büyük sorunlardan biri belkide birincisi trafik sorunudur.Özellikle sabah ve akşam saatlerinde sehirin hemen hemen tüm ana arterleri kilitlenmekte ve trafik durma noktasına gelmektedir.Bu sorunla ilgili fikirler ve çözüm önerileri bence çok faydalı olacaktır.

Ankara ve İzmir yolu güzergahında yapılan ve yapılmış olan kavşaklar bu arterdeki trafiği oldukça rahatlatmıştır.Halen İnşaatı şüren Acemler-Polis okulu ve Esentepe kavşakları da bitirildğinde bu arterdeki trafik sorunu ortadan kaldırılacaktır.Örneğin Organize Sanayi Bölgesinden ya da İzmir yolundaki Küçük Sanayiden çıkan bir araç hiçbir trafik lambasına takılmadan S.Garaj'a kadar gelebilecektir.

Ancak bilhassa Fomara-Altıparmak-Stadyum-Çekirge-Atatürk Caddeleri gibi şehrimizin en merkezi ve en önemli caddelerindeki trafik adeta bir kördüğüm halindedir.Görüldüğü kadarıyla buralardaki trafik sorununun çözümü için de somut bir çalışma yapılmamaktadır.

Bahsedilen trafik sotununun çözümüne katkıda bulunabilmek için Bursa!lı wowTURKEY üyelerinin katkılarını bekliyorum.

Bilhassa Heykel bölgesindeki trafik yoğunluğuna karşı benim çözüm önerim Bursaray Şehreküstü İstasyonu önünden başlayarak Heykele çıkacak oradan da Setbaşı-Gökdere Bulvarı-Haşim İzcan Caddesi yoluyla tekrar Şereküstü istasyonuna gelecek bir cadde tramvayı yapılmasıdır(Şimdiki 35C BOİ hattının güzergahı).Böylece Heykel bölgesine çıkan her türlü toplu taşıma aracı (otobüs-dolmuş) kaldırılırsa Heykel bölgesine gelen araç sayısında önemli miktarda düşüş sağlanabilir.Bursaray-otobüs-dolmuş gibi araçlar yolcularını Şehreküstü istasyonuna kadar getirirler yolcular buradan cadde tramvayını kullanarak Heykel-Setbaşı istikametine devam ederler.

Bu durumda şehrin çeşitli bölgelerinden gelen toplu taşıma araçları için yeni aktarma bölgeleri kurulur.Örneğin Muradiye-Demirkapı gibi semtlerden gelen toplu taşım araçları için Çakırhamam Teleferrik- Emirsultan gibi semtler için Setbaşı şehrin doğusundan gelen toplu taşım araçları için Gökdere Bulvarı şehrin batısı ve kuzeyinden gelenler için Şehreküstü birer aktarma bölgesi olabilir.

Ayrıca birara gündeme gelen Merinos İstasyonu ile Muradiye-Devlet Hastanesi arasında kurukacak askıray projeside hayata geçirilebilirse buda araç trafiğinin rahatlamasını sağlayabilir.

Evet benden şimdilik bu kadar diğer çözüm önerilerini bu başlığa bekliyor Bursalı wow cuların bu başlığa ilgi göstermesini umuyorum.Saygılarımla...


Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 14:37

Alıntı:
Ayrıca birara gündeme gelen Merinos İstasyonu ile Muradiye-Devlet Hastanesi arasında kurukacak askıray projeside hayata geçirilebilirse buda araç trafiğinin rahatlamasını sağlayabilir.


Bu Askıray sistemi nasıl bir şey acaba? Teleferik gibi birşey mi oluyor yoksa çok daha farklı bir ulaşım sistemi mi.?


Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 14:42

Alıntı:
Bu Askıray sistemi nasıl bir şey acaba? Teleferik gibi birşey mi oluyor yoksa çok daha farklı bir ulaşım sistemi mi.?


Sistem olarak teleferik sistemine benzer ancak aynısı değildir.Raylı sistemlerin havada giden şeklidir diyebiliriz.Yani vagonlar havadaki ray sistemine bağlı olarak birbirlerinden  bağımsız olarak hareket eder.


En son Cem Telgeren tarafından Pzr 14 May 2006, 00:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 18:02

Ben en köklü çözüm olarak yeni dikey ve paralel yollar yapılmasını görüyorum.Şehrin merkezi yerlerinde kurulacak tramvay sisteminin trafiği rahatlatacağını düşünüyorum ama ne zamana kadar ve ne oranda.


Şehrin diğer bölgelerinden ziyade bu bahsettiğimiz yerleri çözmek için çok çok köklü ve radikal önlemler alınmalı diye düşünüyorum.Zaten  şimdiye kadar bu radikal önlemin ne olabileceğini hiçbir belediye başkanı bulamadığı için sorun içinden çıkılmaz bir hal aldı.Tramvay yapılacaksa bile, bu daha çok toplu taşıma araçlarına yönelik olacağından özel araçların da bölgeye yoğunluk katmamasına yönelik tedbirler alınmalı.Ne bileyim Santral Garaj ve çevresine çok büyük otoparklar yapılıp,sürücülerin bölgeye özel araçlarıyla çıkmamaları özendirilebilir.Dedim ya çok köklü bir çözüm gerekiyor,yolu bulunursa -ki herkes  bu yolu biliyor- merkezi caddeler trafiğe kapatılsın.  


Batur

16 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 00:11

Alıntı:
Ancak bilhassa Fomara-Altıparmak-Stadyum-Çekirge-Atatürk Caddeleri gibi şehrimizin en merkezi ve en önemli caddelerindeki trafik adeta bir kördüğüm halindedir.


Yukarıdaki yerler için çözüm önerilerim: Heykel’deki yoğunluk Cumhuriyet caddesinin yükü kaldıramamasından ve H.İşçan’ın kapalı olmasından kaynaklanıyor, H.İşçan açılınca biraz rahatlama olacak ama Cumhuriyet caddesine girişteki lambalar trafiği aksatıyor ve yoğun saatlerde Yıldırım’dan gelen araçlarla Heykel’den gelen araçlar çakışarak trafiğin kilitlenmesine neden oluyor. Oradaki problemi ortadan kaldırmak için Yıldırımdan gelen araçlar tek şeritli bir köprüyle caddeye giriş yapabilir, Heykel’den inen araçlar da diğer şeritten caddeye giriş yapabilir.

Cumhuriyet caddesinde yaya yoğunluğu da trafiği engellemekte, bunun için de pazar çıkışında ve fomaradan kapalıçarşıya çıkışta alt geçit ya da üst geçit yapılarak ve de kaldırım kenarlarına cadde boyunca demir korkuluklar yapılarak yayaların sadece bu geçitlerden geçmeleri sağlanmalı. Yine Cumhuriyet caddesinin çıkışında, Altıparmaktan çıkan araçların pirinçhan aralığından Zafer plazaya U dönüşü yaptıkları yol araç trafiğine kapatılarak oradaki lambalar kaldırılmalıdır.

Sadece Cumhuriyet caddesi için çözüm önerilerim baya uzun oldu. Diğer caddelerle ilgili kısaca;

• H.İşçan caddesi faaliyete geçtikten sonra Şehreküstü kavşağında köprülü kavşak yapılmalı. S.Garajdan çıkan yolun yoğunluğu başka türlü azaltılamaz. H.İşçan yolu kapalıyken bile trafik tıkanıyor, açıldığında daha kördüğüm olur.  
• Stadyum kavşağıyla ilgili Başkan’ın batçık düşüncesi vardı, oraya Ankara'da Bakanlıklardan Kızılaya girişteki katlı batçıktan yapılmalı. (bir katı Merinostan gelip Altıparmağa dönecekler için, diğer katı Çekirgeden gelip Merinos istikametine dönecekler için, diğer istikametler ise üstten direkt geçiş)
• Çekirge caddesinde Kükürtlüye giriş lambaları da küçük bir batçıkla kaldırılabilir. Kükürtlüden çıkan araçlar batçıkla(tek şeritli) Çekirge caddesine çıkarılır, Stadyum istikametinden gelen araçlar da batçığın üstünden Çekirgeye devam edebilirler.
• Çekirge meydanı da sıkışıklığın yoğun olduğu yerlerden birisi. Orası için de köprülü kavşak şart oldu. Ama yerin yapısı ve üç-dört yolun çakışması nedeniyle nasıl olabileceği hakkında hiçbir fikrim yok.
• Bunun dışında Setbaşı tarafında da Gökdereden çıkıştaki lambalar trafiğin sıkışmasına neden oluyor orası için de aklıma gelen şu, orada Gökdereden çıkan araçlar köprüyle ipekçilik caddesine, Setbaşından gelen araçlar da alttan Namazgah yoluna yönlendirilebilir.



Cem Telgeren
16 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 00:37

Bence sıkışıklığın bir nedeni de Bursa daki caddelerin zamanında çok dar yapılmış olması.Öyle ki bir çok Bursa ana caddesi şimdi istenilse de genişletilemez.(Altıparmak ve Çekirge caddelerini genişletebilecek bir babayiğit çıkar mı acaba?)

İnanması çok güç ama Altıparmak Caddesi 1940 lı yıllarda şimdikinden daha genişmiş.Sonra bir sivrizekalı çıkıp o orta refujunda sıra sıra ağaçlar olan güzelim caddeyi bozup bugünkü cadde müsveddesini yapmış


mehmeterden198
16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 22:29

Daha önce "İstanbul trafigini çözüyorum" başlığına yazdıklarımın benzerini burayada yazıyorum

1 Hükümet tarım kesiminde çalışanların sayısını azaltma programı uyguluyor.(AB müzakereleri bunu gerektiriyor) Geçen sene tarımda çalışanların sayısı bir milyondan fazla azaldı. Yakın gelecekte on beş milyon insanın köyden kente göç edeceği tahmin ediliyor. Bunlardan ne kadarının Bursa'ya geleceğini varın siz hesaplayın

2 Ülke hızla kalkınıyor. Milli gelirimiz 2005'te kurunda yardımıyla beş bin doları buldu yakın gelecekte daha da artacak. Bunun sonucu olarak insanların refah düzeyi ve otomobil sayısı da artacak. Şu an Türkiye'de bin kişiye düşen otomobil sayısı seksen civarında. Bursa'da bu oran biraz daha fazla. 2010'lu yıllarda bin kişiye en az iki yüz elli otomobil düşeceği tahmin ediliyor.

Sadece on yıl (belkide daha kısa bir süre) içinde Bursa'daki özel otomobil sayısı benim tahminim şimdikinin beş altı misli olur. Mevcut yolların kapasitesinin aynı süre içinde yüzde yetmiş bile arttırmak çok büyük bir başarıdır.

Bursa Büyükşehir Belediyesi batçıkları iki şeritli yaparak adeta intihar etmiştir. Bu batçıklar bir kaç sene içinde tıkanacaktır.

Ankara yoluna paralel eğitim caddesinin devamı niteliğinde en az otuz metrelik bir yolun açılması gereklidir. Bu da yetmez Ankara yolunun altında bir paralel daha açılmalı, yakın çevre yolu tamamlanmalı, transit geçiş yapan kamyonların çevre otoyolunu kullanmaları konusunda titiz denetimler yapılmalı

Şehir merkezinde trafiği iyileştirmek çok zordur. Yolların kapasitesi çok fazla arttırılamaz. Fomara meydanına köprülü kavşak, heykele tramvay hattı, çelikpalasın önüne batçık gibi projelerle ancak bir nebze rahatlatılabilir. Bunlara rağmen beş on sene içinde trafik tamamen kilitlenecektir. Şehir merkezini taşımak daha makul bir çözümdür. Şehrin batısında ve doğusunda cazibe merkezleri yapılabilir. İnsanlar alışveriş yapmak, sinemaya tiyatroya gitmek, okulla gitmek, banka, postane vergi dairesi gibi nedenlerle heykele gidiyor, avukat, mimar büroları, doktor muayenehaneleri butikler, kitapçılar, bankalar vb. heykelde toplanmış vaziyette. Herkes kendi ilçesinde ihtiyaçları karşılarsa, yani şehrin birden fazla merkezi olursa Heykeldeki kalabalık ve trafik azalır.

Şehrin batısında trafik nispeten iyi gibi görünse bile bu aldatıcı bir durum. Çünkü yeni gelişen bu bölge yakın gelecekte göç artışı ve refah seviyesindeki yükselmeye bağlı otomobil sayısındaki artıştan en fazla etkilenecek bölge. Yollar yakın gelecekte genişletilmek zorunda kalabilir. Ertuğrulkent bölgesinde yolların iki şeritli açılması bence çok kötü olmuş en az üç şeritli açılmalıydı.


oki30
16 yıl önce - Çrş 14 Hzr 2006, 19:41



Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, Esentepe, Polis Okulu ve Acemler kavşaklarının söz verilen tarihlerden 1 ay önce hizmete açılacağını bildirdi.

Hikmet Şahin, Esentepe Kavşağı'nın gelecek hafta, Polis Okulu Kavşağı'nın temmuz, Acemler Kavşağı'nın ağustos ayı sonunda, batı ve doğu arıtma tesislerinin ise eylül ayında hizmete açılacağını bildirdi.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 17:14

Ne yapılır nasıl yapılır bilemiyorum ama yetkililerin S.Garaj-F.Çakmak Caddesi civarındaki trafik keşmekeşini derhal çözmeleri gerekiyor.Zira bu bölgedeki trafik her geçen gün iyice içinden çıkılmaz bir durum haline geliyor.Bugün yine S.Garaj ve çevresi trafiği hemen her yöne doğru durma noktasında kilitlenmişti.Kayıp zamana mı yanalım heba olan milli servete mi yoksa meydana gelen görüntü,ses ve hava kirliliğine mi karar veremiyorum doğrusu.

M.Özgür
15 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 18:41

Haşim İşcan açılmadan f.çakmak bana göre çözülmez.açılsa bile çözülmez. bana göre f.çakmak caddesine alternatif yol açılmalı başka çözüm göremiyorum.Alternatif olda nerden açılır oda belli değil. çok zor orası çoook zor



sayfa 1
123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara