Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 01:41
[İST-C4.17] - Ulaşım A.Ş. Tarafından Tramvay Yollarında Uygulanması Düşünülen Yenilikler



             ESTETİK TRAMVAY YOLLARI GELİYOR...

Haftaiçi yaptığımız gezi sırasında ULAŞIM A.Ş. Genel Müdürü tarafından bize tanıtılan birtakım yenilikler de vardı. Bunlar; Cadde Tramvayları'nın yoluna yaya girişinin önlenmesi için düşünülen cam korkuluklar, tramvay elektrik direklerinin gövdesine sardırılması plânlanan sarmaşıklar ve LRT hattı boyunca düşünülen; rayiçi ve rayboyunun çimlendirilmesi çalışmalarıydı.

1. CAM YAYA KORKULUKLARI:

Bunlar, öncelikle; "Sirkeci-Aksaray", ardından da; "Aksaray-Topkapı" arasında uygulanması düşünülen, çevreyle uyumlu, şeffaf sert malzemeden mamûl korkuluklar olup, ilk örnekleri; Cadde Tramvayları'nın istasyon platformlarında, iki vagon arasının belirtilmesi için monte edilmişlerdir. Özellikle yayaların hatta girerek, herhangi bir tehlike arzetmemeleri için düşünülen korkuluklar, mevcut beton dökme korkulukların yerini alacaklardır.





(+)



(+)

Cadde Tramvayı boyunca monte edilecek olan şeffaf yaya korkulukları...


2. ELEKTRİK DİREKLERİNE SARDIRILACAK SARMAŞIKLAR:

Hatboyunca mevcut olan yeşil renkli havaî hat direklerinin gövdelerine, insan boyu yüksekliğinden daha yüksek, ortalama 3 metre boyunca sarmaşıkların sardırılması ve estetik, daha yeşil bir görüntünün sağlanması düşünülmektedir. Sarmaşıkların dikey konumda rahatça sarılabilmeleri için öncelikle direklerin çeperine, 3 metre boyunda yeşil kaneviçe teller sardırılarak sabitlendikten sonra, bitkilerin bunlara tutunmaları sağlanacaktır.



(+)

Bitkilerin tutunmalarına imkân veren tutturucular...




(+)

Sarmaşıkların bu tutturucular üzerinde direği çevreleyerek yükselmeleri...


3. LRT HATTI BOYUNCA RAYİÇİ VE RAYBOYU ÇİMLENDİRME ÇALIŞMALARI:

Hızlı Tramvay hattının paralel yaylarının içlerinde kalan alana ve rayların dışındaki ortalama 1-2 metrelik bant boyunca çimlendirme çalışmaları programda olup, traverslerin tekdüze görüntülerinin önüne geçilmesi düşünülmekte...




(+)



(+)



(+)

Rayiçlerinin ve hatboyunun yeşillendirilmiş hali...

(Fotoğraflar: Simon ÖZCENGİZ)

Akın KURTOĞLU


ulaş

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 07:39

Cam koruma projesi iyi bir fikir. Çünkü tramvay yolunu kullanıp hızlı giden  otomobillere bir nebzede olsa engel  oluşturabilir. Fındıklı istasyonunda şahit olduğum bir olayda ölümlü bir kazanın eşiğinden dönülmüştü.Resmi plakası olmayan  sivil bir araç , istasyondan inen ve arkasından araba gelmeyeceğini düşünen bir bayana az kalsın çarpıyordu.

Mehmet BERBER

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 11:45

Güzel bir çalışma olur eğer bunları gerçekleştirirlerse.
Fakat hatırlarsınız Aksaray-Laleli durakları arasındaki raylar etrafındaki parke taşlar henüz birkaç hafta önce yenilendi ve yeni Topkapı durağı civarındaki gibi kiremit rengi taşlar döşendi. tramvay hattı boyunca oldukça değişken zeminler mevcut. Kimi yerler parke taş, kimi yerler asfalt,  kimi yerler beton, hatta kimi yerler demir palaka. Şimdi de tüm bunlar sökülüp tamamen çim mi yapılacak?


alabay

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 12:13

Alıntı:
rayiçi ve rayboyunun çimlendirilmes

Vaay, demek, beni dinleyen var
Tramvay ve yerüstü metroya yakışır. Cam korkulukları biraz abartılı buluyorum, ama gerek herhalde. O "hedera helix" tipi sarma bitkileri de şahane.
Çok güzel, İstanbul yavaş yavaş yine bir benliğe kavuşuyor bu konularda. Kaldı otobüslerimize (ve tramvaylarımıza?) yine eski İstanbul sarıkırmızısını çekmek.

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 21:34

Cadde tramvaylarının kenarlarına uygulanması düşünülen şeffaf korkuluklardan farklı modeller... Ön plânda görülen yeşil renkli kaneviçe korkuluk, bitkilerin sarılmalarına ya da bitki gruplarının hattan ayrık tutulmasını sağlayacak olan model...



(+)


Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 21:37

Alıntı:
Aksaray-Laleli durakları arasındaki raylar etrafındaki parke taşlar henüz birkaç hafta önce yenilendi ve yeni Topkapı durağı civarındaki gibi kiremit rengi taşlar döşendi. tramvay hattı boyunca oldukça değişken zeminler mevcut. Kimi yerler parke taş, kimi yerler asfalt,  kimi yerler beton, hatta kimi yerler demir palaka. Şimdi de tüm bunlar sökülüp tamamen çim mi yapılacak?

Hayır Mehmet... Çimlendirme; LRT hatlarında uygulanacak. Şehiriçindeki tramvay hatlarının; sadece iki yanlarına şeffaf korkulukların monte edilmeleri ve (bazı noktalarda) havaî hat direklerinin gövdelerine sarmaşıkların sardırılması sözkonusu. Çimlendirme; "Ulubatlı-Havaalanı" arasında önceden belirlenen pilot bölgelerde başlatılacak...

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 22:14

Tarihi yarim adaya böyle gümüs renginde parlayan direk dikeceklerine söyle klasik birseyler diksinler tramvay yollarina. Akin abi, LRT hattainda cimlendir me olacak diyorsun, yani sadece hafif metro hattin da mi olacak? Yoksa LRT diyerek trmavy hattini mi kastediyorsun?

Paris bu isi cok iyi yapiyor, sehir mobilyalari hep klasik:





Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 22:24

Alıntı:
Akin abi, LRT hattainda cimlendir me olacak diyorsun, yani sadece hafif metro hattin da mi olacak? Yoksa LRT diyerek trmavy hattini mi kastediyorsun?

Benim ayaküstü aldığım notlara göre, LRT hattında, yani; "Aksaray-Havaalanı" hattında uygulanacak. Çünkü bu hattın rayları traversler üzerinde olup, aralarına ve altlarına balastlardan (kırık taş parçalarından) yatak yapılmış durumda. Rayların kenarlarına boylu boyunca ve rayiçlerine çimlendirme yapılacak şeklinde not almışım. Cadde tramvaylarında ise (Kabataş-Zeytinburnu ve Zeytinburnu-Güngören hatlarında) ray araları asfalt veya paket taşlarla örtülüdür. Buralara herhangi bir çimlendirme yapılıp yapılmayacağı konusunu bilmiyorum. Bu mesajı okuduktan sonra, en kesin bilgi Pazartesi günü, Ulaşım AŞ'den tarafımıza iletilir Kesin son durumu, bu başlığın en altına iliştiririz.  

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 22:35

Tramvay yoluna dikilen cim hafif mero yoluna dikilen cimden daha mantikli olur. Tramvay yolunda ki cim sehire bir yesillik katarken, hafifi metro hattina dikilen cim hic birsey katmaz. Sadece metro'da ki yolcular görebilirler cimleri.

Bu tür birsey bekliyorum tramvay yollarimiza!



cenkince

16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 22:38

Esasında ray içlerinin çimlendirilme yada asfalt seviyesi ile eşitlenmesi uygulaması tarihi yarımada için ivedilik taşımakta. Özellikle Çemberlitaş-Sultanahmet arasında ciddi kod farklılılıkları oluşmuş durumda. Keza aynı durum Gülhaneden Sirkeciye kadar olan etapta da sözkonusu. Ancak Turizm sezonunda böyle bir çalışmanın hatalı olacağı da aşikar.

Diğer yandan Çemberlitaş ve Beyazıt duraklarının durumu ciddi biçimde ele alınmalı. İnişlerin ve binişlerin yoğun olduğu her iki durağın platformları çok dar. Ayrıca Çemberlitaş gibi tarihi bir anıtın tam önüne durak konması bence yanlış   Ayrıca her ne kadar geçen ay biraz traşlasalar da Çemberlitaş istasyonunun sirkeci istikametine dönük çıkışlarında adım attığınız anda tramvay hattını dik kesen yolun üzerine çıkıyorsunuz.  

Bir başka ciddi tehkikeli durum Çemberlitaş ve Beyazıt durakları arasında yeniden tanzim edilen yaya tretuvarlarında eski uygulama olan tramvay yolunun eskiden zincir ve dubalar ile bağlantısının kesilmesi uygulamasından vazgeçilmi olmasıdır. Orada özellikle Beyazıta yakın olan ksımda özellikle ayakkabıcı esnafının dükkanın dışına sergi kurarak yolu işgal etmeleri nedeni ile yol daralmakta ve tramvay yoluna emniyetsiz taşmalar olmaktadır.  Zavallı vatmanlar da klaksiyon çalarak onları ikaz etmeye çalışmaktalar.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM