Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kutlu Singil

13 yıl önce - Çrş 10 May 2006, 20:10
[İST-B1.59] - İlk Uskurlu: "Tarz-ı Nevin"





(+)


1903 yilinda Ingiltere'de insaa edildi... 5900 ingiliz altinina mal olup, 144 grostonluk, 30.6 metre boyunda, 5.8 metre genisliginde, 250 yolcu kapasiteli saatte 10 mil hiz yapabilen, 47 baca numarali Tarz-i Nevin, ve 48 numarali Dilnisin tek uskurluydular...

Sirket-i Hayriye her zaman yeni vapurlar getirerek, filosunu zenginlestirmek istiyordu... Eskimis olanlarida onariyordu... Vapurlarin hepsi Ingiltere ve Iskocya'da donemin buyuk tersanelerinde insa ettirilmis hepsi kazanli buhar makinali ve yandan carklilardi... Teknolojinin denizlere hakim olmasiyla yandan carklilar yerlerini artik uskurlulara birakmaya basladilar...  Cunku yandan carkli vapurlarda kocaman carklar yer kaybina yol aciyor, fazla komur yakiyor, cok halat eskitiyor, ve tamirleri uzun suruyordu... Bu gercegi goren sirket yoneticileri, yaptirilacak olan yeni vapurun uskurlu olmasina karar verdiler...


Tarz-i Nevin 1903'te hizmete girdi... ve kendinden sonra gelen tum vapurlarin uskurlu olmasinin nedeni oldu...

18 Ekim 1966'da hizmet disi birakildi... Sokulmek uzere Temmuz 1967'de satildiginda 67 yasindaydi... ama hala o 10 mili yapiyordu...

   


simon

13 yıl önce - Pts 15 May 2006, 02:39

Lise zamanında 47 Numaralı Tarz-ı Nevin vapurunun İngiltere'de seyir tecrübesine çıktığı zaman ki resminden etkilenip, bende hasbel kader yan profilini karakalem olarak deftere çizmiştim. Bu resmi sizlerle paylaşmak isterim.

İşte Tarz-ı Nevin vapurunun ilk hali ile çizmeye çalıştığım resim.


(+)


okan555
12 yıl önce - Pzr 24 Eyl 2006, 01:37
Tarz-ı Nevin


Tarz-ı Nevin 1940'lı yılların ve Sütlüce Vapuru da 1950'li yılların sonlarında İzmir'in eski vapurları sık sık arızalandığından İzmir'e gönderilmiş ve İzmir körfezinde de yüzmüşlerdir.



(+)




(+)


Ufak Bir ilave İskoçya Glasgow Fairfield Ship Coro. tezgahlarında üretilmiştir su kesimi 2.2 m 195 beygir gücünde 2 silindirli Compound Buhar Makinesine sahiptir. Başlangıçta Alt kamara dışında kaptan köşkü de dahil her yanı açık iken  sonraları geçirdiği tadilatlarla bazı bölümleri kapalı hale getirilmiştir.



En son okan555 tarafından Pzr 24 Eyl 2006, 21:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


Kutlu Singil

12 yıl önce - Pzr 24 Eyl 2006, 02:35

Bu arada "Tarz-ı Nevin" osmanlicasi kuvvetli olmayanlar icin;

Yeni Tarz demek... neden mi? cunku pervaneli...  


Kudret Altınkeser

12 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 11:15

Herkese merhaba
Tarz-ı Nevin vapuruna ait maket resimlerini sizinle paylaşmaktan mutluluk duyacağım..
Kudret ALTINKESER

Not:Detaylar belli olsun diye resimleri ufaltmadım.









Kudret Altınkeser

12 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 11:17







ali_bozoglu

12 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 12:51

Sevgli Kutlu Kardeşim Tarz-ı Nevin hakkında bilgiler vermiş bende versem bir zararı olmaz dedim Tarz-1 Nevin Yeni tarz anlamına geliyor o zamana kadar ki gemiler hep yandan çarklı idi 47 No'lu vapur ise ilk pervaneli başka bir değişle uskurlu gemi idi 1903’te, İskoçya, Glasgow'da, Fairfield Shipb. Cop. Tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yapıldı. 144 gros, 56 net tonluktu, teknesi çelik saçtandı. Uzunluğu 30,6 metre, genişliği 5.8 metre, su kesimi 2.2 metre idi. Fairfield Sb. Yapımı 195 beygir gücünde 2 silindirli compound buhar makinesi vardı. Şirketin ilk tek uskurlu vapuru oldu. 10 mil kadar hız yapıyordu. 14 Mart 1903'te hizmete girdi. Yaz/kış 250 yolcu alabiliyordu. 18 Ekim 1966'da hizmet dışı bırakıldı. 21 Temmuz 1967'de sökülmek üzere satıldı.


 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)




umit1
12 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 19:53

Tarz i Nevin in fotograflarindan da kolaylikla gorulebilecek bir sey vardir, Hayriye kokenli vapurlarin ust guverteleri alindiklari zaman aciktir,daha sonra bu guverte revizyonlar sirasinda ahsapla kapatilmistir.

Ama kapatilan ust guvertenin gerek ahsap kaplama ile kaplanmasi gereksede camlarin boydan boya tamamen acilabilmesi bu vapurlarda sicak gunlerde de rahatlikla denizi koklayarak yolculuk yapilabilmesine imkan verirdi.
Bu acidan dusununce bu vapurlar bugunku Suheda serisi konserve kutularindan epeyce ileri idiler.


Suat Oğuz

12 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 20:26

Tarz-ı Nevin 3...

 

(+)


atilla c
3 yıl önce - Prş 06 Ağu 2015, 09:57

istanbulun yüzyıllık deniz ulaşım tarihine damgasını vuran istanbulun silüeti ile bütünleşmiş tarz-ı nevin vapurlarımız şehir hatlarının yaptığı son alımla yavaş yavaş istanbul tarihin tozlu sayfalarındaki yerini alıyorlar.
bir dönem, bir tarih, bir kültür mirası yavaş yavaş istanbulun kent yaşamından ve silüetinden siliniyor.



ANA SAYFA -> ULAŞIM