Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Murat Erol 2
16 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 02:43
[İST-A1.92] - İETT'nin Suda Eriyen Tarifeleri



Yağmur  yağdığında "mürekkep kartuş ile basılan  tarife ;


(+)


Murat Erol 2
16 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 02:55

Yağmur yağmaya devam ettiğinde  ise ;


(+)


ümit 806

16 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 02:58

Alıntı:
Yağmur  yağdığında "mürekkep kartuş ile basılan  tarife
İşin garip tarafı sadece kırmızı boya ile yazılan özel halk otobüsü saatleri bulanmış

Burç

16 yıl önce - Sal 09 May 2006, 23:15
IETT'nin suda eriyen tarifeleri


Başlık biraz garip oldu ama, duraklarda hepimizin karşılaştığı bir manzara :


(+)


Basılan tarifeler maalesef inkjet ile basıldığı için, mürekkep ilk yağmurda akıp gidiyor.
Oysa laser yazıcı ile basılsa, bu tarifeler ilk yağmurda yok olup gitmeyecek.
Bir renkli laser yazıcı çok mu pahallı IETT için?
Geçtim, renkli olmasın, Halk otobüsleri seferlerinin yanına * işareti koy, illa değişik
renkte basılması gerekmiyor, yeter ki laser yazıcı ile yazılsın.

Bu önerimi fotoğraftaki telefon numarasına bildirecektim ama okuyamadım.  


Bu arada, iki gün önce çektiğim bu fotoğrafta hala "toplu alım iskontosundan"
bahsedilmesi de ayrıca komik.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 09 May 2006, 23:59

Şöyle bir yöntem de geliştirilebilir:

İlk önce, kalkış saatlerinin sık sık değişmesinin önüne geçilmeli. Bir hatta verilen araç adedi yılda sadece iki Sezon'da değişmeli. Yani; Yaz ve Kış Sezonu'nda... Bunun dışında hatlara araç ekleme-eksiltme gibi müdahalelerde bulunulmamalı... Yeni hat konulması ya da bir hattın tamamen iptal edilmesi, ringe çevrilmesi, ringten düze dönüştürülmesi, uzatılması, kısaltılması gibi değişiklikler sadece sezon geçişlerinde uygulanmalı. Her Sezon'un başlangıcında hesap-kitap iyi yapılarak hatların profili sabitlenmeli. Bu çözümün ilk adımı...

İkinci adımda, arkalarına reklâmlarının basılmasına izin verilecek olan sponsor firmalara, ön yüzleri İETT tarafından standart bir şekilde hazırlanmış hat kalkış tarifeleri basılmalı. Her hat için bir iskambil kâğıdı büyüklüğünde bir karton. Baskı ücreti bedavaya getirilerek hizmet verilmiş olur. Her üç taraf da memnun: İdare, yolcular ve firmalar!... Bunlar yeterli sayıda bastırılarak, otobüslerin içinde şoförün yanına konulan bir cebe yerleştirilmeli. Binen yolcular, tarife cebinden (meselâ akbil cihazlarının yanında) birer tane alarak bunu cüzdanlarında, çantalarında, ceplerinde taşıyabilirler. Sıklıkla kullandıkları hatların bir Sezon boyunca devam eden tarifeleri, kolaylıkla ulaşabilecekleri bir yerde taşındığı taktirde, başdurakta tarife arama-bakma sorunu, aktı-koktu derdi olmaz. Gerekirse, bu tarifelerin üzerine eklenebilecek bir (+/+/+) çizelgesi ile araduraklarda da gelmesi gereken otobüsün bu noktaya kaçta ulaşacağı (aşağı-yukarı) tahmin edilir ve yolcular kendilerini buna göre ayarlarlar. Bu da bir çözüm şekli...    

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
16 yıl önce - Çrş 10 May 2006, 00:39
Aklın yolu..


Arkadaşlar,

Az önce Akın beye özelden takıldım, Paris'e  kadar geldin de beni aramadın diye. Neden mi? Önerdiği tarifeden burada her otobüste var da onun için.

Küçük bir farkla, boyutu üçe katlanmış A4 gibi. Hem reklam alanı büyük, hem de birkaç "komşu" hattın tarifesi var arkasında, bizim 30, 30A, 30M gibi.

Şu silinen tarifelere gelince. Bunları büro tipi bir lazer ya da renkli lazer yazıcıyla da basmak pek bir şey değiştirmeyecektir. Ama bir camın ya da plastik alaşımlı saydam bir koruyucunu arkasına asmak belki işe yarayabilir. Aslında kesin çözüm profesyonel bir yazıcı kullanmak, ki bizim sitedeki bilgilere göre iki çitf Citaro aynası kadar bir maliyeti var.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


ümit 806

16 yıl önce - Çrş 10 May 2006, 03:29

Kemal Bey'in dikkat çektiği hususta kendisine katılıyorum, tarifeler korumasız, korunmaları gerekir. Ayrıca bazı peronlarda hareket saatleri kapalı duraklardaki üçgen prizma şeylerin içine asılıyor. cam arkasında ve kapalı olmasına rağmen onlar da bir şekilde ıslanıyorlar. Yağmur suyu da, buhar da olabilir.

Burç

16 yıl önce - Çrş 17 May 2006, 09:31

sadece tarifeler değil, duraklardaki hat haritaları da eriyip gitmekte..

 


 


tolginho

16 yıl önce - Prş 18 May 2006, 00:23

Burç beyin son gönderdiğinden güzel bir ebruli çalışması olur.

Kağıtlar basıldıktan sonra pvc ile kaplanırsa bir nebze olsun nemden korunabilir bence.

TOLGA KAPROL


simon

15 yıl önce - Sal 05 Eyl 2006, 18:15

Sevgili Tolginho demiş ki
Alıntı:
Burç beyin son gönderdiğinden güzel bir ebruli çalışması olur.


Bir ebruli çalışması'da benden. Bu çalışmanın adı Tümsan.


(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM