Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kemal Çevik
16 yıl önce - Sal 09 May 2006, 16:22
[İST-A1.91] - Hani İETT Biletçileri Kaldırmıştı?



Arkadaşlar,

Yolcu olarak görevlerimiz başlığında sevgili Mustafa Kumbar'ın

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=247889#247889

yazmasından sonra ben de cevap olarak

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=247931#247931

yazmıştım.

Şimdi iznizle başka bir tartışma açmak istiyorum. Otobüse bindiğim başka hiçbir yerde görmediğim bu yükten sürücüleri nasıl kurtarabiliriz? Bu kadar sıkışık bir trafikte yeteri kadar gerilmiş olan bu arkadaşların üstünden bu yükü almanın  bir yolu var mıdır?

Ne dersiniz?
Kemal ÇEVİK


Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Sal 09 May 2006, 19:09

Kemal Bey benim aklıma hemen citarolardaki gibi akbil cihazının ters durması geldi... Yani şoför sadece akbilden çıkan sesi duyuyor ve bu ses onun için yeterli oluyor...Yani akbil o kişiye aitmiş-değilmiş pek ilgilendirmeyen bir yol... (Bu sistemde bunu akbili dolduran kişi kontrol etmeli..) Bilet kumbarasıda aynı şekilde...Sadece bileti içerisine alıyor bir-kaç sn. bekletip trafiği tıkamıyor... Bilet renklerini seçen sistem yok...

Citaro kullananlar bu yönde biraz şanslı bana göre... Bazen başına şöyle hadiseler geliyor : Yolcu eşi ile geliyor ama farklı araçlara binecekler... Eşlerden biri diğeri için akbil basıyor ama kendisi binmiyor...eşi biniyor , kendiside başka araca biniyor ama ücretsiz geçiş hakkı kullanıyor... Bu aslında şu anda yasak bir uygulama...akbili basan kişi kendisine ait akbili kullanmak zorunda kurallara göre... Ama ben bişey demiyorum, ne diyebilirim doğrusu onuda bilmiyorum . Akbil sizde kalacak efendim desem... sanane kardeşim , bindikten sonra eşimde bişey unutsam mesela evin anahtarı onuda alamayacakmıyım , esir mi aldınız bizi ? dese ki diyenleri duyuyorum arkadaşlarımdan...

Netice itibarı ile nasıl olur bilemem ama , ben bir şoför parçasıyım... Bildiğim tek şey bir zamanlar para karşılığı akbil basarken nasıl nefret ediyorsam o işden...şimdi pasolarda bulunan minicik-minicik resimlere bakmaktanda okadar nefret ediyorum...

Artık eskisi gibi akbili ve bileti olmayanı içeri alıp yardımcıda olmuyorum !!! Aradan çok zaman geçti şoförlerin akbil basması olayı... Herkes akbiline yeterince yükleme yapsın ve yedekte bilet bulundursunlar...Önceleri alıyordum bir-kaç defa başıma geldi..son durakta alırım diyenler son durakta tozu-dumana katıp kaçışmaları aklımdan gitmiyor...(bunun cezası benim için 2 günlük yevmiye kesilmesi demek.) Özellikle ticaret için aracın önüne oturanlarada bozuk atıyorum..."Ticarethane değil burası akbil satışı yapamazsınız" diye...Dikkatim dağılıyor kaç kişi olduklarını sayıp kafamda mı tutayım...yoksa kendimi yola mı vereyim ? ... Müsade etmiyorum artık.

...ve bir an önce öyle bir sistem kurulmalı ki ! Şoförlerin çıkan bir sese veya başka kolaylıklı şeye itibar ile geçiş hakları kurulmalı...

Benim hemen aklıma gelen bir yöntem : ÖHO lerdeki gibi İETT lerede biletcilerin koyulması ve herşeyi bu biletcilerin kontrol etmesinin sağlanması... şoförlerin akbil basarken İETT nin kazancını size söylesem diliniz uçuklar...Bu kazanç ile bu biletcilerin maaşları hayli-hayli kurtarılır kar bile elde edilir...

Mustafa Kumbar


ümit 806

16 yıl önce - Çrş 10 May 2006, 03:07

Alıntı:
şoförlerin akbil basarken İETT nin kazancını size söylesem diliniz uçuklar

Meblağı tabi ki bilemeyeceğim ama Halk otobüsüne binebilecek pek çok yolcu İETT'yi tercih ediyordu bu sayede. Ayrıca o uygulama ile duraklarda hem pahalı hem de sahte bilet satanların önüne epeyce geçilmişti. Ayrıca normalde kendi akbili olsa aktarma yapabilecek olan vatandaş diğer otobüste diğer şöförün akbilini kullandığı için ek para ödüyordu ki bu da İETT'nin bir kazancı olsa gerek.


okan kaya
16 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 13:34

katılmıyorum İETT,ÖHO VE MİNİBÜS ler arasında ralli yapıyorlardı geçen sene madenler durağında 14 hattında bi iett yine başka bir 14 öho ondan önce durağa girmek için benzinliğe girdi sonrada önüne yattı öho nun on sağ teker resmen durağa girmişti ... yani bu durum yolcunu hayatını riske atıyor bu yüzden çok ufak kazalar olmuştu..

Kemal Çevik
16 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 13:02
Ne yapılabilir?


Arkadaşlar,

Konu  elde olmayan nedenlerden biraz soğudu ama.....

Önce şunu hatırlatmak istiyorum, biletçi zamanında sürücü yolcunun bilet alıp almamasıyla ilgilenmez, ön kapıdan binilmediği için Taksim yönüne giderken Şişli durağında, "Osmanbey'den geçer mi" sorularına muhattap olmaz, sadece aracını kullanırdı.

Bu durum biletçi kullanan tüm işletmelerde aynıydı. Sonra şu veya bu nedenle IETT dahil birçokları biletçiyi kaldırıp, validatör (türkçesi var mı bilmiyorum), akıllı kart/bilet, uzaktan okutulan geçiş kartları gibi uygulamalar koydular yerine.

Bazı işletmeler sürücülere yolcuların sorularına yanıt vermekten başka hiç bir yeni sorumluluk yüklemedi, denetim mekanizmaları geliştirdiler. Örneğin hergün kullandığım RATP veya SNCF. Araca yolcu gibi binen, hatta binerken kartını bile okutan bir ya da birkaç kişi bir iki durak sonra boyunlarına kimlik kartlarını asıp "bilet kontrol" diye ortaya çıkıveriyorlar.

Doğal olarak ortada kontrol edilebilir bir bilet olması lazım. Kumbaraya  kağıt biletin atılıp atılmadığını o anda saptamak zor. Daha önce de sormuştum akbil en son nerede kullanıldığı üzerinden okunabiliyor mu diye, olumlu cevap almıştım. Demek ki kağıt bileti kullanımdan kaldırabilirsek IETT de sürücüsünün üstünden bu denetim yükünü, eski kontrolörlük müessesini canlandırarak alabilir.

Şimdilik kağıt biletin yerine ne koyacağımız bir kenarda tutup bu sistemin yararlarına bakalım.

Sürücü yolcu ile uğraşmadan, sadece tarfikle boğuşacak, ki bu da adamın canını çıkarıyor zaten.

Araçlara tüm kapılardan inilip binilecek, durak yapma süresi düşecek. Akbil için diğer kapılara sadece okuyucu koymak yeterli, her kapıya bir makineye gerek yok. Hem hatırlatmak isterim metrobüs deyip duruyoruz, onu da mı tramvaya benzetip yol ortasına turnikeler, tel örgüler, jeton satıcıları gibi ucubeler koyacağız?

Bence bu iki neden bile sisteme geçmek için yeterli, ama kağıt bileti ne yapacağız dersiniz?

Bu arada ilginç bir not, üç yıl kadar önce Polonya'da, yanlış hatırlamıyorsam Trepceniska, otobüs sürücüsü bırakın kontrol etmeyi binen yolcunun elindeki bilete bildiğimiz bir mühür ile   tek tek tarih basıyordu. Aylık aynı güzergahta günde iki binişe izin veren 20x5 cm ince uzun bir kartondu bu.  Ama ne İstanbul gibi bir trafik sözkonusuydu ne de yolcu yoğunluğu, o kadar ki sürücü bir çok yolcu ile sohbet edip şakalaşabiliyordu bile.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



alabay

16 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 14:23

Alıntı:
Bu arada ilginç bir not, üç yıl kadar önce Polonya'da, yanlış hatırlamıyorsam Trepceniska, otobüs sürücüsü bırakın kontrol etmeyi binen yolcunun elindeki bilete bildiğimiz bir mühür ile   tek tek tarih basıyordu. Aylık aynı güzergahta günde iki binişe izin veren 20x5 cm ince uzun bir kartondu bu.  Ama ne İstanbul gibi bir trafik sözkonusuydu ne de yolcu yoğunluğu, o kadar ki sürücü bir çok yolcu ile sohbet edip şakalaşabiliyordu bile.

Bu ama milyonluk şehir Berlin'de de öyleydi!
Artık değişti, tüm Almanya'da (ve gördüğüm kadarıyla Polonya'da da - Kraków ve Ustron/Wisla'yı bilirim) şöförün yanında bir âlet var, orada gidecek yeri ayarlar, bilet otomatikman damgalanmış şekilde basılır. Bu dijital LCD panolu olabilir (Schwäbisch Hall), elle ayarlanabilir (buraları), tuşla da (geri kalan bölgeler, Polonya).
Almanya'da genelde şöförler hem sürer, hem bilet işlemlerini yapar, hem durakları söylerdi. Duraklar artık bilgisayarlar tarafından yapılır. Kapı açıldığında durak var demek, durak arası açılırsa şöför köşkünden ayarlanması gerekir. Biletler de artık herkes tarafından otobüslerin içinde bulunan bilet otomatlardan çekilir ve validatörlere geçirilir (gerekse). Biletçi yok. Ama kontrolör var. Bence işte buna benzer şey İstanbul'a da gerek. Çevresiyle yaklaşık 6 milyonluk nüfusu olan Berlin'de otobüslerin acele acele insan indirip bindirebilmesi böyle sağlanıyor. Gülünç çeyrek milyoncuk Freiburg da ayni.

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 18:01

Alıntı:
Demek ki kağıt bileti kullanımdan kaldırabilirsek IETT de sürücüsünün üstünden bu denetim yükünü, eski kontrolörlük müessesini canlandırarak alabilir.

İstanbul'da öğrenci kâğıt bileti 1 ay kadar önce kaldırıldı. 2005 yılı sonunda; 32 milyon tam bilet ve 16 milyon indirimli bilet satışının gerçekleştiği düşünülecek olursa, satılan her 3 biletin 2'si tam, 1'i indirimli idi... Şimdi ise bu 16 milyon satış potansiyeli, mecburen Ak-Bil'e kaydırılmış oldu. Yani, bilet satışı 1/3 oranında azaltıldı ve Ak-Bil'e eklendi.  

Akın KURTOĞLU


İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Prş 31 May 2007, 23:08
BİLETÇİ PERSONEL ÇALIŞTIRILAMAZ MI?


Aslında İETT otobüslerin de de özel halk otobüslerinde olduğu gibi biletçi personel çalıştırılamaz mı?Böylece şöförlerin iş yikü hafifler.Yola daha iyi konsantre olurlar.Hem istihdama katkı sağanmış olur.Bir sürü halk otobüsü var.Adamlar hem şöför,hem biletçi çalıştırıyorlar,hem de vergi ödüyorlar.Onlar nasıl bu işin içinden çıkıyor?

hakan_1970
15 yıl önce - Prş 31 May 2007, 23:43

Alıntı:
İETT otobüslerin de de özel halk otobüslerinde olduğu gibi biletçi personel çalıştırılamaz mı?

Hayır, çalıştırılmamalı. Bunun 2 temel mahzuru var.
1) Ulaşımdaki hızı azaltır, zaman kaybına neden olur.
Akbili bile otobüse bindiğinde cebini, çantasını karıştırıp bulduktan sonra basan, arkasındaki ve otobüsteki yolcuları, hatta arkadaki araçları bekleten insanlar var.
Doğrusu akbili otobüse binmeden önce basacağı eline alıp hazırlamaktır, bu şekilde insan kendi ve başkalarının zamanını iyi kullanmış olur.
Bilet sisteminde işin içine bir de para bozdurma, para üstü sayma zaman kayıpları gireceğinden otobüste biletçiliğin geri gelmesine kesinlikle şahsen hayır diyorum.
2) İETT'nin maliyetlerini artırır. Şu anda bile zarar ediyorsa, bu personel yükünü taşıyamaz.

Buna karşın akbil doldurma istasyonları ve burada çalışan personel artırılsın denirse buna evet derim.
Para vererek bir hizmet veya mal satın alanın bekletilmemesi, zora koşulmaması gerekir.
Aksi takdirde bilinçli tüketici, alternatifini bulacaktır.
Akbili ya da bileti otobüste satmak da bir hizmettir, ancak müşterilerin çoğu zaman kaybı nedeniyle bu hizmetin olmamasından yanadır.


adnanu
15 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 00:09
biletçi hk.


mümkün   değil,
bizler   daha   iyi  projeler,
geliştireceğimize  ,daha   önce  
denenmiş   bir   sistemi  yeniden  
kullanmanın  mantığı   nedir,
kaldıki  iett   bir  çok   konuda
özelleştirmeye   gitmekte
kolay   gelsin.............................................



ANA SAYFA -> ULAŞIM