Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul ÖHO'dan Haberler
123 ... 596061   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 10 Nis 2005, 05:55
İstanbul ÖHO'dan Haberler


ÖZEL HALK OTOBÜSÜ HABERLERİ

89 ADET 2 KATLI YEŞİL ÖZEL HALK OTOBÜSÜ DEĞİŞTİRİLİYOR

Türk Şaseli Çift Katlı Otobüsler

Güleryüz Otomotiv A.Ş., Türk mühendisler ve işçilerden oluşan bir ekiple, kendi markası olan ilk Türk şasesiyle, kendi markası olan çift katlı 'Güleryüz Cobra' otobüsünü üretti.

İstanbul Özel Halk Otobüsleri Derneği'nin isteği üzerine üretilen otobüsler, Grand Cevahir Otel'de düzenlenen toplantıyla basına tanıtıldı. Özel sipariş üzerine ilk etapta 3 tane üretilen otobüslerden, İstanbul Özel Halk Otobüsleri Derneği için toplam 89 tane üretilecek. Cobra GD272 halk otobüsü, Cobra GD160 lüks halk otobüsü, Cobra GD160 lüks tip turizm ve yakın mesafe amaçlı otobüsü Cobra GM220 şehir içi otobüsleri, üstün özellikleri ve yakıt tasarrufu ile dikkatleri üzerine çekiyor.

170 bin euroya satılan otobüsler, 11 metre uzunluğunda, 4 metre yüksekliğinde üretildi. 283 HP gücünde Turbo Man tipi motora sahip otobüs 6 ileri, 1 geri ZF otomatik şaseli, alçak dingilli, Safkar klimalı, 76 yolcu koltuğu, çift katlı olarak üretildi. Bursa'da üretilen otobüsler ilk olarak İstanbul Özel Halk Otobüsleri Derneği'ne satılırken, tek katlı otobüsler ise Adana, Alanya ve Bursa başta olmak üzere bir çok ilde kullanılıyor. Güleryüz Cobra Otobüsleri AB ülkelerinden Romanya, Macaristan ve Bulgaristan'a ihraç ediliyor.

Üretilen otobüsler hakkında bilgi veren Güleryüz A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Hakkı Keskin, "Bu otobüsler İstanbul Özel Halk Otobüsleri Derneği'nin isteği üzerine üretildi. İlk defa bir otobüsü tamamen Türk şasesi üzerine ürettik. Daha önce yurt dışından getirdiğimiz başta Volvo olmak üzere ithal şase üzerine araçlarımız üretiyorduk. Bu da bize yaklaşık yüz bin euro'luk bir maliyet getiriyordu. Maliyette büyük bir tasarruf elde ettik. Yeni yeni siparişler alıyoruz. Bu otobüslerde tamamen Türk mühendisler ve işçilerin emeği var. Satışları 170 bin euoro yurt dışında ithal çift katlı otobüsün fiyatı 250 bin euro civarında. Otobüslerimiz son derece kaliteli ve güvenli" dedi.



İstanbul Çift Katlı Otobüsleri Derneği Başkanı İsmet Aktürk ise, "Biz insan taşıyoruz. Çift katlı otobüslerde seyahat iki biletliydi. İnsanlar daha temiz, daha yeni otobüslerde yolculuk yapmak istediği için biz de bu otobüsleri almaya karar verdik. Otobüsler son derece temiz, konforlu ve güvenli. Her şeyden önce yakıt tasarrufu ve maliyette büyük bir düşüş var. Paramız yurt içinde kalacak. İki katlı otobüslerimiz çok eski. Onların tamamını değiştireceğiz. İstanbul'un her noktasında daha kaliteli hizmet vereceğiz" şeklinde konuştu.
26 Mart 2005 00:54

Akın KURTOĞLU


Kemal b
14 yıl önce - Pzr 10 Nis 2005, 16:16

Bahsedilen çift katlı otobüsü Beylikdüzü-Mecidiyeköy hattında gördüm.Plakası 34ZL5033 idi.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 10 Nis 2005, 17:31

Haberin kaynağındaki sarı otobüsün önündeki arma "Mercedes" arması değil mi? Bağlantıyı pek çözemedim (Haberi ileten ben olmama rağmen).

Bu yeni iki katlı ÖHO'nun rengi ve fotoğrafı hakkında sizden bilgi bekliyoruz Kemal Bey...

Akın KURTOĞLU



Kemal b
14 yıl önce - Pzr 10 Nis 2005, 23:53

Akın bey, haberdeki fotoğraf,31 ocak 2005'de Mercedes-Benz'in Hoşdere fabrikasındaki imza töreninde çekilmiş.Fotoğraftaki sarı otobüs,Mercedes citaro.Direksiyonda da İstanbul Büyükşehir belediye başkanı mimar Kadir Topbaş var.Test sürüşü yaparken çekilmiş bir fotoğraf olsa gerek.
Yeni çift katlı ÖHO ların fotoğrafını henüz çekemedim.Rengi klasik solo ÖHO lar ile aynı.(Mevcut çift katlı ÖHO lardan farklı).


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 19 Nis 2005, 01:10

Kemal B, selâm...

Katlı ÖHO'ları görmek daha kısmet olmadı ama, Beylikdüzü'nde oturan bir arkadaşımdan bugün aldığım bilgiye göre, 145T hattında çalışıyorlarmış ve hergün 1-2 adet yenileri eklenmekteymiş filoya. Renkleri orijinal ÖHO renklerinde (yeşil-mavi) imiş ve alt katlarının tamamı koltuklara ayrılmış. Yani, Neoplan'lardaki gibi arka yarısı depo, ön kısmı da karşılıklı masalı olmayıp, komple koltukluymuş. Dolayısıyla alt-üst 2 katta, toplamda yaklaşık 80 koltuk olduğunu söyledi bana.

Yeni Citaro'ların maketini (mini prototip) elinde tutarken Belediye Başkanı'nın bir resmini buldum internette... Yeşil boyalı ve üzerinde hafif kırmızı bantlar var (Eski 0345'ler gibi). Yalnızca yeşilin tonu biraz daha açık gibi geldi bana... Bugün (WOW olmayınca) bütün gün Citaro haberi aradım internette. Nisan sonuna doğru (1 hafta içinde) gelmeleri yönünde haberlere rastladım.



Alınacak 50 İETT 2 katlılarının modeli de galiba ÖHO'larınkinden olacakmış (Cobra). Temmuz'da yeni bir 500 otobüslük ihale açılıyormuş. Yine düşük tabanlı ve yine; 350+100+50 şeklinde... Yani, İETT alınan otobüslerini 2 ile çarpmaya niyetli... Bunların teslimi de 2006 ortalarında tamamlanmış olacakmış ve 500 otobüs servis dışı kalacakmış (Herhalde; 400 MAN-Solo ve 100 MAN-Körüklü).

Görüşmek üzere...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 03:40

ÖZEL HALK OTOBÜSÜ HABERLERİ

ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ ŞOFÖRLERİNDE TEK TİP KIYAFET UYGULAMASI

15 Eylül 2005 tarihinden itibaren, İstanbul genelinde hizmet veren ÖHO'ların şoförleri, bundan böyle tek tip kıyafet giyecekler. Yeni kıyafetler; Füme renkli takım, buz mavisi gömlek ve bordo kravattan oluşacak...

Sektörün ciddileşmesi yolunda atılan güzel bir adım olmakla birlikte, umarız bu türden uygulamaların, ÖHO'ların göze batan diğer aksaklıklarının düzeltilmesi paralelinde de sürdürülmesi dileğiyle...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 17:48

ÖZEL HALK OTOBÜSÜ HABERLERİ

ÖHO'LARDA "MAVİ AKBİL" GEÇEBİLECEĞİ YOLUNDA BİR HABER

Dün bana gelen bir bilgiye göre, Özel Halk Otobüsleri'nde de (ÖHO) "Mavi Akbil"e geçilmesi konusunda önemli bir mesafe katedilmiş. Akbil kutusuna dokundurulan mavi tom başına, ÖHO'nun İETT İdaresi'nden 85 Ykr. alacağı söylendi. Bir aydan beri devam eden pazarlıkta, İETT'nin geçen sene 60 Ykr'de direttiği, sonuçta bu yıl ÖHO ile 85 Ykr.'de anlaşılmak üzere olduğu konusundaki haberin gerçeklik payını bilmemekle beraber, bu tür bir bilginin ortalarda dolaştığını yazmak gereği duydum... Şayet gerçekleşirse, 15-20 gün içinde bir sürpriz yapılabilirmiş!...    

Akın KURTOĞLU



yasar22
13 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 18:46

Aylık kart 85 kuruş üzerinden 100 geçişe denk geldiğine vede tahminen bir kişinin ayda 30-40 arası halk otobüsüne bineceğine göre ya aylık akbile zam gelecek yada İETT zarar edecek.Bakalım görcez.Aslında sadece belediye için aylık kart vede halk+belediye için aylık kart çıkartılıp ayrı fiyatlandırılabilirde.

tolginho

13 yıl önce - Çrş 21 Hzr 2006, 10:30

Bu akbiller madem akıllı şöyle bir uygulama olabilir. Abonman yüklenildiği zaman belli bir sayıda ÖHO ya binme hakkı verilir. Atıyorum 30 kere mesela. Yani belli bir sınırı olur, hem belediye zarar etmez, hem ÖHOlar dolar. Hatta İDO yu özendirmek için bile birşeyler yapılabilir. Abonmanı olana indirimli geçiş hakkı gibi. Bir de yeri gelmişken, şu metrolardaki içecek ve bisküvi otomatlarını da akbille işler hale getirseler çok güzel olacak.

TOLGA KAPROL


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Sal 27 Hzr 2006, 18:26

B-074 kapı numaralı özel halk otobüsünde bugün ben ilk kez bayan bir biletçi gördüm:

 



sayfa 1
123 ... 596061   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM