Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Dünyada troleybüs ulaşımı
123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 18:07
Dünyada troleybüs ulaşımı


Körüklü İkarus Z80 troleybüs görmüşmüydünüz hiç.?Fotografını bulabilirsem yollayacağım.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 18:11

İETT'de, ESHOT'ta ve EGO'da hiç körüklü İkarus troleybüs çalışmadı. İETT'de çalışan 100 troleybüs de aynı modelde idiler (Ansaldo San Giorgio). Ayrıca 101. olarak da bir Latille-Floirat troleybüsümüz mevcuttu. Avrupa'da körüklü İkarus'ların troleybüs olarak kullanılanlarına çok sık olarak rastlanıyor. Hatta hemen her marka ve modelin bir troleybüs alternatifli olanı var (BMC bile 3 yıl evvel bu şekilde üretim yaparak, Balkan ülkelerine gönderdi).

Akın KURTOĞLU


A.ŞAFAK TOMRUK
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 18:15

İşte ikarus troleybüs

 


Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 18:30

Evet benim bahsettiim fotograf ta buydu.Peki Türkiye de neden şu anda hiç bir belediye troleybüs kullanmıyor?Tamam zamanında trafiği yavaşlatıyorlar diye seferden kaldırılmışlar ama artık teknoloji gelişti.Sanırım yeni model troleybüsler de yeterince hızlı gidebiliyorlardır.Ayrıca metro hattı bulunmayan ve hava kirliliğinden muzdarip şehirlerde bu sorunu çözmeye yardımcı olmazmı troleybüs kullanımı?

A.ŞAFAK TOMRUK
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 23:06

Çok modern troleybüsler olmasına rağmen trafiği aksatascağını düşünüyorlar. Halbuki sessizliği, havayı kirletmemesi ve akaryakıta göre oldukça ucuza mal olan elektrik belediye bütçesine katkıda bulunur.



cengizdagince

16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 23:22

Bizim şehirlerimizde tekrar troleybüsler hizmete çıksa birçok soruna sebep olur bence. Ama sorunu çıkartan bu harika ulaşım araçları değil yollarımızdaki binlerce saygısız şoför olur. Trafik kurallarının çerez gibi çiğnendiği, trafikteki diğer insanlara asgarî saygı gösterildiği yollarımızda bu kadar muntazam bir ulaşım aracının neslinin tükenmesi kaçınılmaz olur.

A.ŞAFAK TOMRUK
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 23:35

Anlayamadığım bir konuda ülkemiz insanlarının trafikte birbirine saygısız davranmaları. O insanlarla herhangi bir yerde veya zamanda bir arada bulunsak son derce kibar, sevecen, ikramı seven bir kişi oluyorlar. Ama trafikte niye böyle oluyoruz.

Deniz1993
16 yıl önce - Pzr 07 May 2006, 00:41

Troleybüs ile alakalı büyüklerimden öğrendiğim birkaç bilgiyi sizle paylaşmak isterim. Bildiğiniz gibi troleybüsler elektrik ile çalışan araçlardır. İstanbul insanı yaklaşık 23 yıl bu araçlarla bir yerlerden bir yerlere gitti.

Troleybüsler gerek ekonomik gerekse de ses kirliliği yaratmaması sebebiyle cazip bir ulaşım aracı idi. Ancak elektrik kesintisi olduğu zaman yaşanan sorunlar nedeniyle kaldırılmak zorunda kalındı.

Bu karar ne kadar doğru ben bilmiyorum ama benim yaşımda olan küçük şahsiyetler troleybüs hakkında pek bir şey bilmez. Yani biz küçükler bu ulaşım aracını pek tanıyamadık maalesef .


Deniz1993
16 yıl önce - Pts 08 May 2006, 19:08



(İzmir'in Troleybüsleri)



İşte bir zamanlar İzmir'de ulaşımda bütün yükü çeken troleybüslerin faal olduğu zamana ait eski bir resim. Yer İzmir Güzelyalı Troleybüs deposu. ( Foto Yeni Asır Gazetesi.) Fotoğraf 1992 yılında çekilmiş. İzmir'de Troleybüslerin son zamanları. Solda 30 belediye numaralı bir Fiat, ortada üç adet Ansaldo ve en sağda iki Fiat daha. Yılların yorgunluğunu üzerlerinde taşıyorlar.




Troleybüsler zaman zaman kazalarada yol açıyordu maalesef. Troleybüslerin arkalarında bulunan boynuzlar bazen düşüyor olan da arabalara oluyordu. Arabaların ya camı ya da farları kırılıyordu.


Osman Yavuz
16 yıl önce - Pts 08 May 2006, 19:23

Elektrik kesintisi problemleri bir yana bir de troleybusler motor olarak gucsuz araclardir.
Emisyon yonunden sifir emisyon ile cok temiz calisirlar ve de avantaji coktur velakin, motorlari disardan guc alip icerden guc uretmedigi icin icten yanmali motorlara oranla cok daha gucsuzdur. Troleybusler bir yokusu mesela dolu halde zar zor cikarlar, yavas yavas inim inim, haliyle arkasindaki trafigi de felc ederler, hele bir de asiri dolu ise troleybus vay haline. Bir de elektrik kesildigini dusunun, iste o zaman bir serit kimbilir ne kadar sure kilitlenip kalacaktir. Ulkemizin cogu sehirleri duz ovada kurulu olmadiklari icin, otobusler yokus cikabilecek kapasitede olmalilar.

Bence troleybus yerine dogal gazla calisan otobuslerin daha da cok kullanilmasi, eski emisyon degerleri yuksek motorlara sahip otobuslerin yavas yavas servisten kaldirilmasina, ve de eger mumkun ise yeni nesil elektrik motorlara sahip, veya hybrid motorlu otobuslerin kullanilmasina baslanilmasi cevre acisindan cok daha iyi olacaktir. Su an GE'nin elektrik motorlari ile calisan yanlis hatirlamiyorsam New York ve San Francisco'da otobusler kullaniliyor.



sayfa 1
123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM